Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 00:54

Jeszica schreef:
haha ahh wat schattig!

Wat ik trouwens stom vind.. Ik moet ook op klanten afstappen en vragen of ik ze kan helpen. Ik krijg heel vaak zo'n soort gesprek:

ik: "Goedemiddag, kan ik u misschien helpen?"
klant: "Nee dank u, ik kijk even rond"
ik: "Is goed hoor mnr/mevr." en maak aanstalten om weg te lopen
klant: "Ik heb voor mijn tomtom dit en dit nodig"..

euhhh, je wilde toch even rondkijken? :Y)

Laatst had ik trouwen gepost dat ik op koopzondag zo vaak telefoon krijg met "Bent u open?" en dat ik me daar aan kan irriteren. Vorige week zondag moest ik weer werken. Assistent uit een ander filiaal stond hier, neemt de telefoon op en het volgende gesprek volgde.

"Goedemiddag Halfords Apeldoorn u spreekt met *naam*"
Klant aan de telefoon vraagt of we open zijn
"Nee meneer wij zijn vandaag niet open"
Klant aan de telefoon vraagt iets in de richting van waarom de telefoon dan opgenomen wordt.
"De telefoon staat doorgeschakeld naar mijn huistelefoon meneer."

Dat zou ik toch echt niet flikken.. Beetje asociaal.. Ik had trouwens een aantal keer "oh, ik wilde alleen even weten of jullie open waren, maar dat zijn jullie dus, tot zo!". En die had ik hiervoor nog niet gehoord. Zouden ze soms meelezen :D

vind het best logisch dat ze dat vragen. bij de snackbar waar ik werk staat ie ook doorgeschakeld en word mijn baas regelmatig lastig gevallen. meestal beantwoord hij de telefoon echt wel netjes. zelfs op tijden dat we niet open zijn. we zijn bijna elke dag open behalve personeelsdag en 1e kerstdag . vind het echt wel logisch dat mensen dat vragen ....

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 01:01

Rock schreef:
Kan er ook altijd slecht tegen als ze je niet met rust laten als je gewoon even rustig wil shoppen >;)

Aan de andere kant heb ik er ook een hekel aan als ze je compleet negeren.

Ideaal is:

*klant komt binnen*
Verkoper: Goedemiddag
Klant: Goedemiddag *kijkt rustig rond*
*twee minuten later*
Verkoper: Kan ik u ergens mee helpen?
Klant: Nee dank u, ik kijk even rond.
Verkoper: Prima, als u vragen heeft hoor ik het graag :)

Dat is dus de manier die ik toepas en ook die ikzelf erg fijn vind in een winkel. Als je een tijdje meedraait merk je wel aan de houding vd klant of ze meer willen maar niet 'durven' vragen. dan kun j er altijd even langslopen en je gezicht even laten zien. werkt vaak prima!!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:28

leonie1988 schreef:
ShannonJuul schreef:

Jep :Y) of: Ik krijg het niet terug van de belasting, hang maar boven je bed, is voor je verzameling en nog wel meer!

Inderdaad! Als ze het niet willen: Lijst het maar in, ik spaar geen oud papier.
Als ze de bon wel willen: Ik moet verantwoording afleggen thuis, dan heb ik tenminste wat te lezen....

Bij mij komt er altijd een buitenlandse man aan de kassa en die zegt dan altijd:
''Is voor vrouw''.

En laatst zei hij:
''Vrouw is nie thuis.''

:')

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:55

Vanmiddag was ik de rare in plaats van de klant :D Haha _O-

Er zat namelijk een libelle binnen en als ik ergens bang voor ben zijn het: wespen en libelles. En de hele tijd vloog dat beest overal tegenaan en dat maakte echt superveel lawaai! Alsof een zwerm wespen op je af kwam zo hard ging dat := Hij zat alweer een tijdje stil en ik ging afrekenen met een vrouw ineens hoor ik achter me keihard dat gezoem en getik van dat beest. Ben gillend naar de andere kant van de winkel gerent :') En die vrouw: Huh? Wat was er..? Haha heb maar gezegt dat ik een lichte libellefobie heb. Durfte niet eens iets uit mn tas te pakken omdat dat beest daar zat :o

suvan

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:21

haha Libellefobie, wat zal die vrouw raar gekeken hebben :D

Oh ik werkte ooit eens in een bloemenzaakje op het station en er was echt niks te doen. Dus zegt een collega: ik verstop jouw telefoon ergens en dan bel ik jou en dan ga jij hem zoeken. Ja als je niks beters te doen hebt dan doe je dat maar :D

Dus ze verstopt de telefoon tussen een paar plantenpotten en toen liet ze hem overgaan. Komt er net een klant binnen, kijkt verbaasd naar de planten en zegt: "volgens mij hoor ik een telefoon overgaan tussen die planten". Ik met een rood hoofd: "oh bedankt mevrouw, ik was mijn telefoon al kwijt.."

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:59

ponyfee schreef:
haha Libellefobie, wat zal die vrouw raar gekeken hebben :D

Oh ik werkte ooit eens in een bloemenzaakje op het station en er was echt niks te doen. Dus zegt een collega: ik verstop jouw telefoon ergens en dan bel ik jou en dan ga jij hem zoeken. Ja als je niks beters te doen hebt dan doe je dat maar :D

Dus ze verstopt de telefoon tussen een paar plantenpotten en toen liet ze hem overgaan. Komt er net een klant binnen, kijkt verbaasd naar de planten en zegt: "volgens mij hoor ik een telefoon overgaan tussen die planten". Ik met een rood hoofd: "oh bedankt mevrouw, ik was mijn telefoon al kwijt.."

_O- GE-WEL-DIG!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 00:02

Vandaag 2 mensen komen binnen:
"Goedenavondblablabla"
"heeft u gereserveerd?"
"Nee"
"Oke, ik zal even kijken waar ik een plekje voor u heb"
Leuke ronde tafel vlakbij het raam was nog vrij, ik die mensen daar heen gebracht
"Ja mogen wij daar wel zitten? *Wijzend naar tafel aan het raam
"Sorry mevrouw, die is al bezet.. "
"Ja, uh, je wist toch dat wij kwamen :? "

Ehm.. Nee, ik ben dus niet helderziend.. Waar denk je dat reserveren voor is :?

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:24

Haha sommige mensen zijn echt leuk :')

Gisteren had ik iemand aan de kassa en nadat ik haar boodschappen had gescand gaf ze mij een AH-bonus kaart....
Op zich niet zo vreemd natuurlijk, maar ikw erk bij de Jumbo _O-

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:52

Jasia schreef:
Haha sommige mensen zijn echt leuk :')

Gisteren had ik iemand aan de kassa en nadat ik haar boodschappen had gescand gaf ze mij een AH-bonus kaart....
Op zich niet zo vreemd natuurlijk, maar ikw erk bij de Jumbo _O-

Haha, die krijg ik ook vaak in mijn handen gedrukt terwijl ik toch echt bij de coop werk. :')
En als ik ze dan vertel dat deze het niet gaat doen, beginnen ze over hoeveel pasjes ze wel niet hebben en laat ze ze vaak ook nog lachend allemaal zien. xD

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:59

Volgens een aantal klanten bij ons doe ik "het" met mn baas :')

Want "dat zien we op de manier hoe jullie naar elkaar kijken" , dussss :+

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:13

Vandaag ging ik met een vriendin naar de hema ..want daar werkt haar moeder..
En toen zei die moeder van pak maar wat drinken ik betaal wel
Dus wij pakken zo en zegt zo`n klant daar tegen die moeder

Ga ze achterna ze jatten ...Dus zij achter ons aan ...
Wij hebben ons toen dood gelachen
Laatst bijgewerkt door Momo2 op 13-09-10 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:14

? :')

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:15

Sorry klikte verkeerd hij is nu goed

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:34

Haha, ik zit weer hardop te lachen hier, echt geweldig allemaal!

Bij ons in het dorp hebben we het "Portmeneertje", zoals die bij ons in het restaurant genoemd wordt. Dat is een man die zo'n soort scootmobiel heeft en dan gaat hij elke dag het dorp in om portjes te drinken. Hij zegt nooit wat, maar iedereen weet dat hij port wil. Dan gaat hij bijv. eerst bij ons port drinken, dan bij de croissanterie, dan bij de friettent, dan bij een ander restaurant, dan weer een ander restaurant en zo gaat hij het dorp door.
En de ene keer betaalt hij te weinig, de andere keer te veel (meestal rijdt hij na het betalen meteen weg) en een keer toverde hij zo mandarijnenschillen uit zijn broekzak toen ik bij hem kwam afrekenen.
En dan nog het leukste.. Soms drinkt hij helemaal niks van zijn Portje of gaat hij na een half portje door naar de volgende en komt ie na een uur weer is terug om zijn port op te drinken :P
Vorige week zag ik hem om 9 uur 's morgens al het dorp in gaan :P

Bij ons in het restaurant hebben we trouwens een 3-gangen menuutje waarbij je dan voor een vaste prijs kan kiezen uit 3 voorgerechten, 3 hoofgerechten en 2 nagerechten.. Zaterdag was er een groep van 19 mensen die dit menuutje hadden en dat lichten we altijd even toe aan tafel. Dus ik deel zo die menuutjes uit en zeg: "En nu zal ik het menuutje nog even gaan toelichten. Dit is een driegangen keuzemenu, waarbij u keuze kunt maken tussen 3 voorgerechten, 3 hoofdgerechten en 2 nagerechten...." En toen hoorde ik dus uit te gaan leggen welke gerechten dat waren, maar ik was het even kwijt, terwijl het super simpel was.. "Oh, en ik ben het even kwijt, dus dat was het!" Die mensen begonnen natuurlijk helemaal te lachen en mijn collega's hadden het ook niet meer. Ik stond blijkbaar onwijs verward te kijken :P

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:54

haha dat heb ik ook weleens gehad volgens mij :')

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:50

Haha wij hebben ook zo'n man Mirjamsel! Bij ons is t de chocolademan :D Hij komt altijd op de fiets tussen een uur of 7 a 8, en hij is niet helemaal 100%. Hij bestelde altijd eerst 4 bollen chocolade en daarna vaak nog 3 en dan nog 1 (echt veel dus!) en toen hebben we m een tijdje niet gezien in de zomer. Waren al bijna bang dat ie dood was ofzo :P Maar gelukkig komt ie nu weer trouw elke avond en houdt ie t op 4/5 bollen. Ja want hij was veel te zwaar, wel 92 kg en nu is ie 8 kg af gevallen dus dat was beter maar dan mag ie dus niet meer zoveel ijs eten :P En hij weet van de meeste collega's ook hun naam en we zijn allemaal te mager volgens hem hihi

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:23

Wij hebben een pistoletjesman, een appeltaartenvrouw en een croissantjesvrouw op zaterdag :D Altijd echt heeeeel veel nemen ze mee. En op woensdag een witbrood-vrouw, die koopt heel veel brood voor de eendjes! :=

Oooh, wij hadden gisteren brutale jongeren in de winkel joh!
Mijn collega was pauze houden, dus er stond niemand achter de toonbank (bake off, alles lag gewoon vol en voor vragen waren er genoeg andere vers-medewerkers in de buurt.. afrekenen is gewoon bij de kassa's vooraan)..
Op een gegeven moment ziet onze groenteman een paar jongens achter de toonbank met de ovens bezig. Wat bleek, ze wilden hun frikandelbroodjes hebben opgewarmd en er stond niemand.. dus ze deden het zelf maar ff! :oo
De groentenman heeft ze toen aangesproken dat dat absoluut niet de bedoeling was en verzocht ze vriendelijk weg te komen achter de toonbank. Hierop kreeg hij me toch een grote bek terug! Dat we een *piep*winkel waren met *piep*producten en dat er nooit iemand stond (dat is echt niet waar, en dannog..vraag dan een andere medewerker?).
Nouja zeg :=

En daarna toen mijn collega weer aan het werk was kwam er nog een groep jongeren, die wilden hun producten ook opgewarmd hebben. Eigenlijk doen we dat liever niet, maar als we zelf niet bezig zijn met bakken en de ovens nog aan staan dan gooien we het er wel even in. Die keer dus ook.
Tot een van de meisjes van de groep opeens vroeg hoelang dat opwarmen eigenlijk zou duren. Dat duurt een paar minuutjes en daar had ze eigenlijk geen tijd voor om op te wachten, dus of ze er dan toch uit mochten. Nou prima, collega wilt ze eruit halen maar wilde weten of de rest het er dan ook wilden uithebben (ze waren met een groep, dusja misschien als de een er te weinig tijd voor heeft.. dan de ander ook?), dus dat vroeg ze op een normale manier. Toen kreeg ze van die jongens een grote bek terug van "Nee, ik vraag toch niet voor niks om ze op te warmen?" Dus die collega vroeg of dat ook op een normale manier gezegt kon worden en dat ze het toch echt gewoon netjes had gevraagd. Toen flipte die jongens en zijn ze weggelopen. :\ Sta je dan met je opgewarmde broodjes. Doen we vanaf die dag dus ook niet meer. :n

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:32

Die van die pepernoten van Sinterklaas is echt geniaal, hoe kom
je erop, zou echt niet weten wat te zeggen :')

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:33

M_aaike schreef:
01San schreef:
Even een vraagje voor de supermarktmedewerkers onder ons:
Ik zag vandaag de kruitnoten enzo (sinterklaas) weer in de schappen liggen....
Nu is mijn vraag: hebben jullie nou veel reacties bijv zoals: liggen die nu al in de winkel??

edit:typfoutje

Haha Ja! :D
Zo ongeveer élke klant zegt het, maar zo ongeveer élke klant, neemt ook een zak mee. :Y)

Vorige week zaterdag een jongentje tegen mij:
''Mevrouw, mag ik u wat vragen?''
Ik: ''Ja tuurlijk.''
Hij:''Weet u wel dat sinterklaas hier pas over heeeeul lang is?''
Ik: '' euuh hoezo? '' :+
Hij: ''Nou, hoe kan het dan dat die pepernoten nu al in de winkel liggen? Want de zomervakantie is nog maar net afgelopen hoor!" :(:)
Ik: ''Ja sinterklaas heeft al wat pepernoten vooruit gestuurd, zodat alle kinderen ze alvast kunnen proeven.''
Hij: ''Oooooooh..''
Ik: ''Lief van hem hè?''
Hij: ''Hmmph, nou ik vind het stom. Sinterklaas weet toch ook wel dat de zomervakantie net is afgelopen?'' :7
En toen liep hij weg, helemaal beledigd. zo schattig, haha! <3

aaaaahw <3 :D

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:03

Hier laatst een mevrouw op het terras die graag een rivella wilde.
Ik breng haar de rivella, vraagt ze ineens bloedserieus; Meisje, vind jij mij dik?
Nu was ze 'volslank' zegmaar, maar dat kun je niet zeggen, dus ik; Nee hoor mevrouw.
'En wáárom geef jij mij dan rivella LIGHT? >;)
Ik; Uh.. mevrouw, rivella bestaat alleen in de light versie :')

Nu bestaat Rivella heus in meerdere versies, maar dat is in NL amper verkrijgbaar en dus is het altijd en overal Rivella Light, of je nou dik bent of niet :+

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:27

wimmus schreef:
Hier laatst een mevrouw op het terras die graag een rivella wilde.
Ik breng haar de rivella, vraagt ze ineens bloedserieus; Meisje, vind jij mij dik?
Nu was ze 'volslank' zegmaar, maar dat kun je niet zeggen, dus ik; Nee hoor mevrouw.
'En wáárom geef jij mij dan rivella LIGHT? >;)
Ik; Uh.. mevrouw, rivella bestaat alleen in de light versie :')

Nu bestaat Rivella heus in meerdere versies, maar dat is in NL amper verkrijgbaar en dus is het altijd en overal Rivella Light, of je nou dik bent of niet :+

_O-

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:30

ik had gister een man aan de kassa. :') hij was niet helemaal 100% harry :D , en hij deed de hele tijd alsof ie me iets aangaf en dan trok die het weer snel weg enzo. :') en als er iets op de band maar me toekwam en ik wilde het pakken zette ie er snel iets anders op. _O-
en toen had ie afgerekend (na eerst het geld ook weer weg te trekken enzo :+ ), en toen liep er een zwerver langs en toen deed ie alsof ie zn portemonnee naar die zwerver wilde gooien. :')

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:30

Hahah, wat een geniale zitten er weer tussen!

Ik weet niet of ik deze al heb gezegd:
Bij ons op de kaart staat "verrassing uit de zee". Mensen vragen áltijd wat de verrassing is....

Vandaag ook weer van die vervelende mensen... Ik gaf ze de menukaart en ik wilde nog wat erbij vertellen over een apart menuutje los van de kaart. Gaan ze gewoon door me heen zitten praten. Ik heb maar snel mijn verhaaltje maar afgemaakt en weggelopen..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:46

Ik werk bij een tankstation en als ik een late shift heb, sta ik van 14:00 tot 22:00 alleen in de winkel. Als ik naar het toilet / magazijn moet om iets op te halen of schoon te maken of om zelf te gaan plassen, moet ik de voordeur van de shop op slot doen. De pompen zijn dan geblokkeerd en de klanten moeten dan helaas even wachten met tanken tot ik terug ben en de pompen weer kan vrijgeven.

Gisteren had ik er al een aantal uurtjes opzitten en moest echt zo nodig naar de wc! Dus op een rustig moment de deur geblokkeerd en snel naar het toilet gegaan. Ik zat net en ik hoorde de kassa al piepen dat er mensen wilden tanken.

Was snel terug, pomp vrijgegeven en deur open gedaan. 1 klant was echt woest "JA en wat is dit voor raar gedoe dat ik niet kan tanken en blablabla"
dus ik uitleggen...
"NOU het is echt van de zotte!"

Ik heb toen maar gezegd "weet u wat pas echt van de zotte zou zijn? Dat het personeel overdag niet even naar de wc kan en het 8 uur lang zou moeten ophouden."

Toen was het stil. :+

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:02

Heel goed gezegd Plien!