Jeszica schreef:haha ahh wat schattig!
Wat ik trouwens stom vind.. Ik moet ook op klanten afstappen en vragen of ik ze kan helpen. Ik krijg heel vaak zo'n soort gesprek:
ik: "Goedemiddag, kan ik u misschien helpen?"
klant: "Nee dank u, ik kijk even rond"
ik: "Is goed hoor mnr/mevr." en maak aanstalten om weg te lopen
klant: "Ik heb voor mijn tomtom dit en dit nodig"..
euhhh, je wilde toch even rondkijken?
Laatst had ik trouwen gepost dat ik op koopzondag zo vaak telefoon krijg met "Bent u open?" en dat ik me daar aan kan irriteren. Vorige week zondag moest ik weer werken. Assistent uit een ander filiaal stond hier, neemt de telefoon op en het volgende gesprek volgde.
"Goedemiddag Halfords Apeldoorn u spreekt met *naam*"
Klant aan de telefoon vraagt of we open zijn
"Nee meneer wij zijn vandaag niet open"
Klant aan de telefoon vraagt iets in de richting van waarom de telefoon dan opgenomen wordt.
"De telefoon staat doorgeschakeld naar mijn huistelefoon meneer."
Dat zou ik toch echt niet flikken.. Beetje asociaal.. Ik had trouwens een aantal keer "oh, ik wilde alleen even weten of jullie open waren, maar dat zijn jullie dus, tot zo!". En die had ik hiervoor nog niet gehoord. Zouden ze soms meelezen
vind het best logisch dat ze dat vragen. bij de snackbar waar ik werk staat ie ook doorgeschakeld en word mijn baas regelmatig lastig gevallen. meestal beantwoord hij de telefoon echt wel netjes. zelfs op tijden dat we niet open zijn. we zijn bijna elke dag open behalve personeelsdag en 1e kerstdag . vind het echt wel logisch dat mensen dat vragen ....