[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:16

Ik ben heen en weer gekomen, had vandaag verplicht practicum. Begon om 13.15, voor veiligheid alvast maar gezorgd dat ik rond uurtje of 11 op station stond, zag al dat alles vertraging had, dus niet zo gehaast. En toen 15 min in de kou moeten wachten.
Toen op schiphol gelukkig de trein van 11u na nijmegen (had dus half uur vertraging). Ging goed, tot net voor utrecht, we mochten station niet binnen rijden, zeker 20 minuten gestaan.
Bus in utrecht was no problem.

Terug reis zag utrecht echt zwart van de mensen. Op spoor 1-4 zag ik 2 bordjes omgedraaid, 1 met stopper richting weesp en 1 naar a'dam centraal. Dus meteen maar daarheen gegaan. Die naar a'dam cs zat echt afgeladen vol, dus die andere maar genomen, hoefde ik niet over te stappen en kwam ik toch na 1,5u treinen eindelijk thuis. (al die rode seinen steeds).

Dit is plaatje van vanochtend (de hond was alleen te snel voor de camera), lag bij ons ook niet zoveel sneeuw
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Horsefreak op 17-12-09 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:22

Niet helemaal bijgelezen maar ik ben iig in brussel nu, heb wel 1 uur vertraging gehad. Bussen en trams rijden ook niet hier.
Hoop dat het zaterdag allemaal weer over is, moet namelijk op tijd in Amsterdam zijn.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:36

Mijn reisverslag: :+ :Y)

Zou van alexander de trein van 2 voor half 12 nemen, had half 2 tentamen in Utrecht.
Die trein was geschrapt, nou ok die van 11.43 dan.
Die deed er gewoon bijna 5 kwartier over naar utrecht wat normaal een half uur is. Toen nog een klein half uurtje met de bus, was net 10 minuten te laat maar gelukkig genoeg tijd.

Destino schreef:
Vandaag was het echt drama, stond in Utrecht om 4 uur en toen reed er dus helemaal niets meer! Alles lag plat, de bordjes waren allemaal wit en het was zwart van de mensen. Ben toen snel naar de bus gelopen en kon er gelukkig nog in!
Die rijen bij de bussen waren echt enorm := .

Tja en toen stond ik dus ook om 4 uur op Utrecht Centraal in een poging weer naar huis te gaan :+
Op de bordjes stond zie omroepbericht maar dat vertelde alleen dat er totaal geen treinverkeer van en naar utrecht was en niet hoelang het kon duren ofzo.

Toen een bus genomen naar Capelse brug, duurde ongeveer een uur en drie kwartier maarja geloof dat toen ook pas weer de treinen gingen rijden. Gelukkig deed de metro het nog wel dus was ik weer vrij snel op alexander. :P

En... morgen moet ik weer _O- :=

En bij utrecht en rotterdam lag echt niet veel sneeuw, paar cm maar.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:54

Pfff, ik heb 5 uur gedaan over een treinreis waar ik normaal maar 2 uur over doe :') Ik moest van Utrecht naar Goes.
Het begon al op Utrecht CS, dat ze maar bleven omroepen dat er daar en daar een trein klaarstond naar Rotterdam CS, maar die treinen kwamen allemaal niet :=
Toen werden we na een uur heen en weer gestuurd te zijn doorverwezen naar de treinen richting Den Haag, dus die maar gepakt. In Den Haag moest ik toen naar Den Haag Laan van NOI, maar die had 20 min. vertraging omdat ze moesten wachten op een machinist die uit Utrecht moest komen, en dus niet kwam _O-
Eenmaal in Den Haag Laan van NOI meteen op de sneltrein naar Rotterdam CS gestapt, en daar na ruim een uur wachten eindelijk een intercity naar Vlissingen kunnen nemen.. Die nota bene nog na Roosendaal doorging als stoptrein :n

Je kan me nu wegdragen hoor, ruim 5 uur gereisd :n

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:55

Ik ga morgenochtend naar Utrecht terug, hoop echt dat het dan weer een beetje rijdt..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:03

Ik hoop het ook voor je :))
Toen ik (eindelijk) wegging was het hele blauwe bord met vertrektijden leeg, en stond bij elk spoorbordje: Let op omroepbericht := Dus best wel chaos...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:05

Nouja, ik denk dat morgen alles weer beetje op gang is gekomen, ze weten weer welke treinen wel/niet rijden,
hebben zich georienteerd op informatie voorziening etc. en ik denk (hoop!) dat het wel meevalt morgen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:05

Ik ga het er morgen niet op wagen.. blijf lekker thuis :D

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:11

Er moet morgen gewoon gewerkt worden, dus ik ga het gewoon weer proberen. Half zeven pak ik de trein, hopelijk.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:24

Lawineproof en gewoon fatsoenlijk bestand tegen kou en sneeuw is een groot verschil ;-) Van mij mag Prorail daar iets meer zijn best voor doen.

Ben benieuwd hoe het treinverkeer morgen zal gaan.. Ik heb een belangrijke presentatie morgen.. :=

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:05

Op leiden centraal hebben ze trouwens een geniale uitvinding! En warmtezuil!! Dat is echt heerlijk :D

Ik hoef lekker niet de treinen morgen (gelukkig vandaag ook niet :P), er liep wel een ns-vrouwtje in de winkel en daar heb ik even mee staan kletsen en de conclusie was: chaos :P

Ik werk morgen wel heel de dag :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:47

Charles, volgens nu.nl wil de NS morgen gewoon weer rijden volgens normale dienstregeling. Hopen dan maar!
Zou wel wat extra tijd incalculeren als ik jou was. :)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 01:01

Ahw mijn vriendje werkt bij de NS, standplaats Utrecht. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 01:02

Lizzle schreef:
Ahw mijn vriendje werkt bij de NS, standplaats Utrecht. :')

Als ie belt dat ie later thuis komt, kan ik je zeggen dat het geen smoesje is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:12

:D

station woerden nu. Het is gewoon koud in de trein..

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:53

Nou ik ben weer thuis. Zou 2u les hebben en groepsoverleg. Had om 7u de trein, maar heb er 2 a 3x zolang over gedaan naar schiphol. Toen zo'n half uur, drie kwartier staan wachten op een trein die moest gaan rijden naar utrecht, nou geen trein. Toen maar weer de vertraagde stoptrein naar huis gepakt. De les zou ik toch niet meer halen en om dan zeker half uur te laat te komen schiet ook niet op.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:17

Op mijn werk ben ik al niet gekomen, mijn 1x-in-het-uur-Arriva-trein had een kwartier vertraging waardoor ik de aansluiting met de eveneens 1x-in-het-uur-bus niet kon halen, en er rijdt maar 1 trein op dat traject, dus echt vertraging wegwerken ging niet. Normaal had ik dan de kwart voor 2 trein naar Amsterdam, dat wordt nu dus kwart voor 11. Dan heb ik mooi een hele middag voor vertragingen :D
Ik ben benieuwd wat de intercity straks gaat doen!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:26

Ik ga zo op weg naar Amersfoort en dan daarna door naar Alkmaar... Ben benieuwd hoelang ik er over ga doen vandaag....

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:31

Aan de storingsmeldingen te zien valt het allemaal nog wel mee. :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:50

Ik hoop dat het morgen allemaal weer normaal is! Moet morgen nml weer terug naar Amsterdam. En ik moet dan echt op tijd zijn.

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:47

Ik had vanochtend op groningen - meppel maar 5 min vertraging. Alleen de terugreis net was vertraagd want de trein van half 12 viel weg en die van 6 over 12 had maar 1 treinstel. Zat een vrouw naast me die bij de ns werkt (maar nu richting vakantie adres ging) en die legde uit dat er gisteren door alle chaos treinen in het verkeerde deel van het land zijn komen te staan. Daardoor hebben ze in Groningen tekort en moet er van alles van het rangeer terrein komen :+

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:07

Dat beloofd veel goeds.. moet zo met de trein van groningen - meppel - wolvega

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:39

Het viel dus niet echt mee... De eerste trein die ik moest hebben reed niet (terwijl op internet bij 'actuele vertrektijden' stond van wel :() en voor Utrecht hebben we vervolgens nog een half uur staan wachten. Wil de mensen die in de avondspits moeten reizen dan ook veel succes wensen..

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:47

Nog steeds niet helemaal opgelost dus... Gelukkig is het voor de meeste vakantie nu ;)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:05

Helaas voor mij nog niet, ga maandag en woensdag weer pogingen doen. Hoop dat spoor dan beetje sneeuw en vorst proof is.