Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 06:58

Idd dat hebben wij ook vaak. Wij hebben buiten een winkelwagentje staan met dingen die opgeruimd worden. Als er bijv van een artikel nog maar ééntje ligt/hangt, en we kunnen die plaats beter gebruiken, dan gaat ie in de 1-euro-bak. :+ Hoevaak klanten wel niet komen vragen, kost deze óok 1 euro???? :+

Wat ik hierboven las heb ik ook vaak. Klanten die zéker weten dat ze het vorige week bij ons gekocht/gezien hebben. :j Maar ik weet toch zéker dat we het nog nooit gehad hebben.....

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:50

Nathalie schreef:
Wat ik hierboven las heb ik ook vaak. Klanten die zéker weten dat ze het vorige week bij ons gekocht/gezien hebben. :j Maar ik weet toch zéker dat we het nog nooit gehad hebben.....

Hahaha ja inderdaad! Zo heb ik een tijdje gewerkt bij Hornbach bij de retourenbalie, spullen terug nemen etc. Kwam er een keer een vrouw binnen met een tas van de Gamma, en die begint daar als een dolle stier die producten in al haar haast op de balie te gooien. Ik werp er even snel een blik op, zijn het allemaal artikelen van het Gamma huismerk (dus nee, dat verkopen wij niet :P ). In de veronderstelling dat die mevrouw een grapje maakte (iemand hier ooit een Hornbach gezien? Dat is zo ontzettend groot, roze en oranje en bedrukt met HORNBACH letters dat je gewoon niet eens kán denken dat je in een andere winkel bent) keek ik haar eigenlijk een beetje suf lachend aan, waarop ze zegt "Nou? Ga je me nog helpen?".

Ik heb alleen maar gezegd "Welkom bij Hornbach Tilburg mevrouw, kan ik u van dienst zijn :') ", waarop ze zo rood werd dat ze minstens net zo snel al haar spullen weer in de tas had en snel naar de Gamma ging :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:53

*grijnst* briljant Snadrem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:08

Perse die en die kaas willen, die haalde ze al jaren hier namelijk. 'Het spijt me mevrouw, maar die kaas hebben we niet in het arsortiement' Niet liegen, die haal ik al jaren hier.

Altijd rustig en beleefd blijven en na een heleboel onvriendelijke woorden te hebben gehoord komt de mevrouw er achter dat de kaas anders heet die ze inderdaad al jaren bij ons vandaan haalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:15

en dan ook geen sorry zeggen maar gewoon weglopen..
zo had ik laatst een klant die iets wilde hebben dat ik niet kende, dus ik vroeg wat het precies was.. weet je dat niet :oo dat is een soort rijstepap.. nou ik eet geen rijstepap dus nee dat weet ik niet := maar goed ze wou iemand anders vragen voordat ze zei dat het dus rijstepap was, als u mij verteld wat het is dan weet ik wel waar het staat.. uiteindelijk gevonden maar het was uitverkocht.. tjsa ik ken niet het hele assortiment uit mijn hoofd hoor..

Lighttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:31

K: Waar staat de monchou (spelling?)
Ik: Wat is dat eigenlijk, misschien weet ik het dan.
K: Een bestandeel van een of andere taart.
Ik: Dan zal het wel bij de taarten staan hier aan de andere kant.
K: Nee, het moet verkoeld zijn.
Ik: Ik weet het nog niet zeker, maar hier staat alleen de melk, yoghurt, kwark en boter.
K: Het is ook een melkproduct.
Ik: Ja, maar het staat hier niet, dat weet ik heel zeker. Er is wel een koeling aan de andere kant van de winkel, zal ik u de weg wijzen?
K: Nee, ik vind het zelf wel of vraag het aan iemand anders die er wel verstand van heeft.

Toen liep ze boos weg... Dat laatste zei ze ook heel boos en verwaand.

Tja, klanten :S

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:32

Monchou is toch kaasachtigspul?

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:33

Monchou staat vaak wel bij de melkproducten dus ik kan begrijpen dat die klant boos werd. Als je het niet weet, vraag het dan even aan een collega?

Lighttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:36

Wou ik net voorstellen toen ze boos weg liep, alleen is het vaak nogal een klus om het te vragen aan een collega omdat die bijna allemaal net gestopt zijn of nog moeten beginnen... Ik zit echt op zo'n tussentijd waarop bijna geen andere dkw'er moet...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:05

Jeszica schreef:
Monchou staat vaak wel bij de melkproducten dus ik kan begrijpen dat die klant boos werd. Als je het niet weet, vraag het dan even aan een collega?

Bij mijn buurtsuper staat monchou bij de roomkazen en voorverpakte kaas.
(dat klopt ook, want monchou is een soort roomkaas)
Aan de andere kant van de winkel staat een koeling met boter/bakproducten, kwark en overige melkproducten.
Als je niet weet dat het een roomkaas of kwark is, snap ik dat dit voor sommige personeelsleden moeilijk zoeken is.

Ik kan niet begrijpen dat de klant boos werd, zij probeerde met netjes vragen er achter te komen wat de klant bedoelde.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:08

Moncou kun je ook gewoon op een broodje eten, en het staat idd bij de paturein etc.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:47

Lighttt schreef:
Wou ik net voorstellen toen ze boos weg liep, alleen is het vaak nogal een klus om het te vragen aan een collega omdat die bijna allemaal net gestopt zijn of nog moeten beginnen... Ik zit echt op zo'n tussentijd waarop bijna geen andere dkw'er moet...

Hmm dan wordt het inderdaad moeilijker. Ik vraag als ik iets niet weet gelijk ff aan een collega hoe of wat. Maar bij ons gaat dat denk ik ook wat gemakkelijker ;)

@ Brainless: In de super waar ik werkte stond dat allemaal bij elkaar, we hadden dan ook maar 1 wand met koelingen dus ging daar eigenlijk van uit. Klanten zijn vaak gehaast, zeker als iemand dan 3x een wedervraag terug zegt en het nog niet weet zijn klanten snel geïrriteerd (uit ervaring).

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:01

Ik kan die reactie ook best begrijpen, en als ik het zo lees hoeft hij niet boos bedoelt te zijn, ze zegt alleen dat ze het wel aan iemand anders vraagt die er meer van weet. ;)

Over die kaas trouwens, hierboven, wij waren een tijdje terug onze zaterdagse boodschappen aan het doen (doe ik altijd samen met mijn vader) en mijn vader neemt elke week een stukje franse kaas mee. Nu lag deze er al 2 weken niet dus ging hij het vragen. Drie meisjes wisten echt zéker dat ze dat echt niet in het assortiment hadden... Kon echt niet, meneer u heeft het vast ergens anders gehaald etc etc. Aardig frustrerend als je zeker weet dat je het al weken daar haalt!!! Op een gegeven moment kwam er iemand op het heldere idee om even te gaan vragen aan de manager en ja hoor, ze hadden die kaas wel gewoon........ Het spijt me zeer, maar das gewoon errug frustrerend... Dus ik zou maar niet té hard roepen, dat de klant het fout heeft. :D

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 18:49

Als ik niet weet wat het is vraag ik het eerst aan de klant,
en als ik het dan nof niet weet loop ik altijd even naar een collega ! :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 06:12

Ik had gisteren een "leuk stel jongeren" :')

Van die nog geen 16 jarige Esmee Dentertjes die tegen een oudere jongen oprijdend het terrein op kwamen lopen (het was net een clip van Snoop Dogg) met een soort van Screech-figuurtje erbij. Snoop Dogg kwam de winkel in en zijn posse bleef fanatiek rokend buiten wachten. "Ah, die zijn allemaal nog geen 16, op die jongen na" dacht ik al meteen, want die kwam overduidelijk een nieuw pakje sigaretten halen.

Ik: Hoi
SD: Yo, een Marlboro van 5 euro graag.
Ik: Marlboro hebben we alleen van 4,60 of 6 euro, maar niet van 5.
SD: WAT!?! Eh, dan doe die van 4,60 maar.
Ik: Mag ik dan even je ID zien?
SD: DENK JE SOMS DAT IK NOG GEEN 16 BEN!?!
Ik: Tot je 20e mag -moet!- ik daar naar vragen, en nee, ik denk inderdaad niet dat je al 20 bent.

Knul bleek 17, prima, alsjeblieft, hier is je wisselgeld en een fijne dag nog. Hij loopt naar buiten, wordt door de chickies gretig ontvangen, tot blijkt dat hij de verkeerde sigaretten heeft. "Nee man, je moet die L&M hebben jongen, die zijn 5 euro voor die grote pakjes, deze zijn niet goed man!"

Vervolgens mocht Screech naar binnen voor de andere sigaretten (ha, dat wordt lachen als ik die om zijn ID moet vragen, volgens mij is die nog maar amper 12 :') ).
Screech: Die grootste pakjes L&M, kosten die 5 euro?
Ik: Nee, die zijn 6 euro.
Screech: K**... oke... (druipt weer af naar buiten).

Ter informatie: de L&M heb je ook van 5 euro, maar ja, als je gaat vragen naar de grootste, dan kost die bij ons 6 euro :') De bedragen staan ook nog eens loeigroot op de pakjes, en met al dat kabaal buiten van zijn vriendjes en vriendinnetjes had ik even geen zin om een uitgebreide lezing over rookartikelen te gaan houden.

Screech meldt het nieuws buiten, blijkbaar hadden ze niet meer bij zich dan die 5 euro, en een van de "dames" begint te schelden.

Dame: "Echt niet jongen! Die pakjes zijn echt heel geen 6 euro's!! Die zijn 5 euro! Ze liegt man!!"
- dame in kwestie steekt hoofd de winkel in -
"Die pakjes zijn helemaal geen 6 euro, die zijn 5 euro!!!!!!"
Ik: Aan uw toon te horen kunt u kennelijk beter lezen dan ik, wacht, ik pak het pakje er even bij, dan mag u het voorlezen.

Dus ik pak een pakje van 6 euro, het grootste pakje, die gewoon naast die van 5 euro staan ( :') ), waarop de lieftallige mevrouw eigenlijk meteen was uitgeluld en snel weer verdween met de rest van de rapmuziekclip.

Pff... zomervakantie..

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:11

wjahahahahahaha he-le-maal geweldig zeg.. :P heb me dood gealchen, goed begin van de dag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:15

Nathalie schreef:
Ik kan die reactie ook best begrijpen, en als ik het zo lees hoeft hij niet boos bedoelt te zijn, ze zegt alleen dat ze het wel aan iemand anders vraagt die er meer van weet. ;)

Over die kaas trouwens, hierboven, wij waren een tijdje terug onze zaterdagse boodschappen aan het doen (doe ik altijd samen met mijn vader) en mijn vader neemt elke week een stukje franse kaas mee. Nu lag deze er al 2 weken niet dus ging hij het vragen. Drie meisjes wisten echt zéker dat ze dat echt niet in het assortiment hadden... Kon echt niet, meneer u heeft het vast ergens anders gehaald etc etc. Aardig frustrerend als je zeker weet dat je het al weken daar haalt!!! Op een gegeven moment kwam er iemand op het heldere idee om even te gaan vragen aan de manager en ja hoor, ze hadden die kaas wel gewoon........ Het spijt me zeer, maar das gewoon errug frustrerend... Dus ik zou maar niet té hard roepen, dat de klant het fout heeft. :D

Dat kan ik me voorstellen, maar wel als ik het complete vaste asoritment van de verse kaas uit mijn hoofd ken. Al jaren op kaas werk en nota bene door mijn vorige chef gevraagd ben om een kaas-curses te geven. :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:19

Oke dan ehb ik niks gezegd, dan weet je het vast wel. ;)
Maar er zijn er genoeg die níet het hele assortiment uit hun hoofd kennen (en dat is logisch natuurlijk) maar even kijken is dan toch een kleine moeite. Kleiner dan 10 min blijven kibbelen met de klant dat het vast ergens anders gehaald was. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:22

Heb je helemaal gelijk in hoor. :)

Mag dan misschien het hele kaas assortiment uit mijn hoofd weten, maar voor spullen van DKW moet ik ook echt gaan zoeken en gaan na vragen. Kleine moeite, maar veel fijner en vriendelijker dan in discussie gaan met de klant. :)

Maarloeesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:23

Foulplay_ schreef:
Haha, Marloes :') veel te grappig :')

Dat was innd ook te grappig, stond echt me lach in de houden :')

Maarloeesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:25

Snadrem schreef:
Ik had gisteren een "leuk stel jongeren" :')

Van die nog geen 16 jarige Esmee Dentertjes die tegen een oudere jongen oprijdend het terrein op kwamen lopen (het was net een clip van Snoop Dogg) met een soort van Screech-figuurtje erbij. Snoop Dogg kwam de winkel in en zijn posse bleef fanatiek rokend buiten wachten. "Ah, die zijn allemaal nog geen 16, op die jongen na" dacht ik al meteen, want die kwam overduidelijk een nieuw pakje sigaretten halen.

Ik: Hoi
SD: Yo, een Marlboro van 5 euro graag.
Ik: Marlboro hebben we alleen van 4,60 of 6 euro, maar niet van 5.
SD: WAT!?! Eh, dan doe die van 4,60 maar.
Ik: Mag ik dan even je ID zien?
SD: DENK JE SOMS DAT IK NOG GEEN 16 BEN!?!
Ik: Tot je 20e mag -moet!- ik daar naar vragen, en nee, ik denk inderdaad niet dat je al 20 bent.

Knul bleek 17, prima, alsjeblieft, hier is je wisselgeld en een fijne dag nog. Hij loopt naar buiten, wordt door de chickies gretig ontvangen, tot blijkt dat hij de verkeerde sigaretten heeft. "Nee man, je moet die L&M hebben jongen, die zijn 5 euro voor die grote pakjes, deze zijn niet goed man!"

Vervolgens mocht Screech naar binnen voor de andere sigaretten (ha, dat wordt lachen als ik die om zijn ID moet vragen, volgens mij is die nog maar amper 12 :') ).
Screech: Die grootste pakjes L&M, kosten die 5 euro?
Ik: Nee, die zijn 6 euro.
Screech: K**... oke... (druipt weer af naar buiten).

Ter informatie: de L&M heb je ook van 5 euro, maar ja, als je gaat vragen naar de grootste, dan kost die bij ons 6 euro :') De bedragen staan ook nog eens loeigroot op de pakjes, en met al dat kabaal buiten van zijn vriendjes en vriendinnetjes had ik even geen zin om een uitgebreide lezing over rookartikelen te gaan houden.

Screech meldt het nieuws buiten, blijkbaar hadden ze niet meer bij zich dan die 5 euro, en een van de "dames" begint te schelden.

Dame: "Echt niet jongen! Die pakjes zijn echt heel geen 6 euro's!! Die zijn 5 euro! Ze liegt man!!"
- dame in kwestie steekt hoofd de winkel in -
"Die pakjes zijn helemaal geen 6 euro, die zijn 5 euro!!!!!!"
Ik: Aan uw toon te horen kunt u kennelijk beter lezen dan ik, wacht, ik pak het pakje er even bij, dan mag u het voorlezen.

Dus ik pak een pakje van 6 euro, het grootste pakje, die gewoon naast die van 5 euro staan ( :') ), waarop de lieftallige mevrouw eigenlijk meteen was uitgeluld en snel weer verdween met de rest van de rapmuziekclip.

Pff... zomervakantie..

Hahah geweldig _O-

Maarloeesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:32

Ik had toen nog wat mee gemaakt op mijn stage..
Er was eenman die binnen kwam, rook naar alcohol en had dus genoeg op..
Ging dienaar de vissen kijken (want ik liep stage in een dierenwinkel)
Dus ik zag dat dus zij tegen mijn mannelijke collega let er even op ;)
ging die vissen voer halen van die korrels voor goudvissen..
Loopt die weer terug (en we hadden ook van die roggen) wilt die gaan voeren :')..
Hij zo nee meneer niet doen, ze hebben honger zij die.. Nouzegt die collega van mij; kan wel zijn maar ze hebben al eten gehad..
Oke zegt die man loopt zo naar buiten, wil die de vissen gaan voeren.. dus die collega daar weer heen.
Toen heeft die gezegt dat 't ook niet mocht, liep die met vissen voer en al weg :')

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:48

Lighttt schreef:
Annika212 schreef:

Gisteren was er een vrouw die om ''een doos om vissen mee te vangen'' vroeg. Ik had geen idee wat ze bedoelde. Toen zag ze schepnetjes staan. ''Já, die bedoel ik, dankjewel!'' }:0

Oh, en die Pokémonkaarten. ''Zit in dit zakje Naam Pokémon? En hoeveel Blabla-punten is die waard?''
Ehm.. :?
Nou zeg je dat verkeerd Annika :P
Ze vroeg aan jou of we een doos om vissen mee te vangen hadden, ik ging mee helpen 'ontcijferen' en toen kwam ik erop ;)
Maarja, doet er verder niet zoveel aan toe :P

O haha, ik dacht dat ze ze aanwees. :+ Maar ik was tegelijkertijd bezig met iemand die van die stomme Pokémonkaarten moest, dus ging ze naar jou. Dacht echt dat dat ze zelf aanwees. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:30

is dit de prijs of gaat er nog wat vanaf?? nee dat is de prijs.. (wat denk je zelf in een supermarkt?!)
in de folder stond dat deze kaas 4.49 is, maar deze kost meer!! ja, het is 4.49 per pond, dit is een groter en zwaarder stuk..
kan je ham voor me snijden?
ja hoor, welke ham?
rauwe ham!
welke?
rauwe ham!
welke ham? :)
deze..
*zucht* ik vraag toch welke ham, niet wat voor soort ham.. we hebben meerdere soorten rauwe ham.. en maar stug volhouden :=

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:25

Hahaha ja dat met die ham ken ik ook :')

Mijn eerste baantje was bij een poelierszaak, stond heel groot op het raam: POELIER VAN ENGELAND WILD & GEVOGELTE en vooruit nog een kaasafdeling, maar dat stond geloof ik niet op het raam. Kwam het geregeld voor dat er een klant binnen kwam:

Hoi! Twee biefstukjes graag! *\o/*
Dat verkopen wij niet, dit is een poelier.
.........Poelier? -O- Wasda?

8)7