Volwassen mannen met jonge meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Volwassen mannen met jonge meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:55

Echwel schreef:
Ik zal eerlijk zijn dat ik in mijn relatie ook andere mensen ben tegengekomen die ,was ik ze op een ander tijdstip tegengekomen, mij het gevoel gaven dat zij een van de ware zouden kunnen zijn.
Echter ik had thuis al wat ik zocht en ben nooit verder ingegaan op andere gevoelens, noem het trouw of what ever.

Ik kan me dat gevoel heel goed voorstellen. Kan me ook voorstellen dat ik er net zo in zou staan als ik in een goede relatie zou zitten.

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:46

Als ik het goed lees, vind de meerderheid dat je vanaf je 18e zelf moet weten hoe en wat? En daaronder is not done?
Waar ligt dan de grens als je 18 bent...is die er wel? (post even voorzichtig, mijn naam+google kom je snel op bokt topics, en dat kan ik nu niet gebruiken)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:59

Vanaf je 18e verjaardag ben je voor de wet volwassen. Je mag stemmen, autorijden en handelingen verrichten zonder dat je daarvoor een handtekening van je ouders nodig hebt. Daar kan het recht om je eigen lijn te trekken als het om seks en relaties gaat IMO best bij.

Dat mensen misschien geestelijk niet allemaal even volwassen zijn staat daar IMO los van. Want wanneer is die persoon dan wél volwassen genoeg om zijn/haar verantwoordelijkheid te nemen in het verkeer, financiële zaken en het bepalen wie ons land bestuurt? Sommige mensen zijn dat IMO op hun 50e nog niet. Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:26

In NL staat de wet toe op 16 jarige leeftijd te huwen. Er is een ontheffingsmogelijkheid met 14.

Voor de wet is sex inherent aan de huwelijkse staat.

Met 16 is sex in principe niet strafbaar doch ligt daarvij een groot leeftijdsverschil sociaal-cultureel lastig.
Een maat voor een toelaatbaar leeftijdsverschil is in de wet niet gespecificeerd en vanaf 18 irrelevant voor de wet.

Dit geeft aan dat dit onderwerp zeer sterk van de individuele omstandigheden afhankelijk is.

Persóónlijk zou ik geen bezwaar heben als mijn zoon op zijn 16de bij een 32 jarige vrouw wil intrekken. Als die relatie modaal duurzaam is, is hij op zijn 21ste waarschijnlijk evenwichtiger dan na 5 jaar met disco-miepen experimenteren; loopt hij waarschijnlijk minder ontsporingsrisicos.
Ik zou wel bezwaar maken tegen een huwelijk. Niet omdat hij dan slechts 16 is maar omdat ik bezwaar tegen het huwelijk op zich heb Haha!

hc

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:29

Waarom heb je bezwaar tegen het huwelijk, HC?

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:36

Dat is waar Karin! Vind het alleen apart dat sommige mensen een grens aanhouden tot welke leeftijd té oud is.
Verliefd zijn/worden overkomt je nu eenmaal, of dat nu op iemand van je eigen leeftijd is, of ver daar boven.
Als het klikt, en je bent gelukkig en stapel verliefd op een ouder iemand, net zoals je met iemand van je eigen leeftijd zou zijn, wat is dan het punt?
Zolang er maar spraken is van wederzijds respect en goed verstand. (zoals in elke relatie hoort) Is er toch niets fout aan?

Ik heb zelf iets gehad met iemand van ongeveer 27, op mijn 18e. Deze ''man'' in kwestie was super lief, en geduldig en rustig..Ik heb zelfs nooit sex met hem gehad. We konden het gewoon goed vinden, zelfde interesse etc. Ook gedroeg hij zich iets jong voor zijn leeftijd.
Het is uitgegaan omdat hij té lief voor me was. Iets te soft, maar dat doet er niet toe.

Ik ben ook verliefd ''geweest'' op iemand van 31, toen ik 15/16 was. We konden super leuk praten samen, ook hier zelfde intresse (muziek, films, games enz) Deze persoon was ook nog erg jeugdig en dat klikte gewoon geweldig. Ook hij heeft nooit 1 vinger naar mij uitgestoken, ook al was hij ook op mij verliefd.

Ik kan je verzekeren, dat er niets mis is met deze mannen, ook zat relaties van hun eigen leeftijd gehad, maar dat lukte gewoon niet.
Net zoals ik een relatie met iemand van mijn leeftijd (18) heb gehad, en dat ging ook niet!

Ik vind jongens van mijn leeftijd te kinderachtig...kleine tijdbommetjes vol gepropt met hormonen.
Als ik een leuk/goed gesprek wil, kan ik dat veel beter met iets oudere mannen. Dat gaat gewoon véél beter.
En ik denk dat die oudere jeugdige mannen, het omgekeerd hebben bij hun leeftijds genoten. Die kunnen het iets beter vinden bij jongere personen.

Wat ik dus probeerde te zeggen, is dat bijvoorbeeld een meisje van 18 dat zich ouder gedraagt en denkt dan haar leefdtijds genootjes,
en een jeugdige oudere man, elkaar best goed aan kunnen vullen.
Laatst bijgewerkt door Chihiro op 10-01-09 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:42

detour schreef:
Waarom heb je bezwaar tegen het huwelijk, HC?

Omdat het in mijn ogen niets toevoegt en wel een 'optoming' is.

Persoonlijk vind ik het fijn om elkaar te laten merken dat we vrijwillig bij elkaar zijn, dat we voor elkaar kíezen en niet vanwege een huwelijks'band' noch huwelijkse 'plichten'.

De automatische zakelijke overeenkomst welke een huwelijk ook is, moet je met huwelijkse voorwaarden apart invullen als je de standaard niet wil. Ik hecht grote waarde aan het niet automatisch opgeven van mijn recht zelf afspraken te maken. Ook daarbij is géven weer op basis van vrijwilligheid.

Uiteraard zal menigeen dit anders zien. Tenslotte rijden de meeste ruiters met bit Cool

hc

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:45

Wat wil je daarmee zeggen HC, dat met bit rijden verwerpelijk is??

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:47

Oke, bedankt voor je uitleg, ieder zijn ding idd.
Een huwelijk kan ook het bevestigen zijn van waar je al in staat qua keuze. Het is maar net wat je wilt, waar je voor kiest.

Snap je relatie tot bitgebruik in deze ook niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:49

hihihi hoe een topic over pedofilie via vreemdgaan naar bitloos kan gaan Haha! Haha! Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:50

Bitloze pedofilie, mag dat?....

Cool Haha!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:51

Tja....waar het hart vol van is... Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:51

detour schreef:
Bitloze pedofilie, mag dat?....

Cool Haha!

hihihi alleen als er ook bij vreemdgegaan word!! Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:52

Ik snap de link met bitloos rijden ook niet, maar dat zal wel komen omdat ik Blond van binnen ben.

Overigens heb ik ook zeer weinig met het huwelijk, althans voor mezelf. Maar als anderen graag hun liefde willen 'bezegelen' met een handtekening en een trouwboekje, waarom niet? Het gaat er toch om waar zij zich prettig bij voelen? Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:53

Onassa schreef:

Hoe kom je dáár nu weer bij?? Nee, dat impliceer ik NIET.

Zoek eens op wat 'optoming' betekent.
Ik richt mijn liefdesleven, kroostopvoeding en paardrijden in volgens 'je krijgt wat je beloont'. Ik ervaar een optoming als contraproductief.

Dat kan je anders zien. Ik heb daar geen waardeoordeel over. Voor óns is het 'evidence based best practice'. Lees eventueel mijn site.
Terug on topic zie ik het daarom niet als problematisch als mijn zoon op basis van vrijwilligheid een stuk volwassenheid leert met een 32-jarige partner.

hc

detour

Vreemdgaan? Haha!
Door dan wél stang en trens in te zetten?.. Woeii, zweepje er bij, en tjakkááá! Duivel

Bitloze pedofilie, waarbij vreemdgaan en sm toegestaan wordt, wat vind jij?..
Laatst bijgewerkt door detour op 10-01-09 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Heb die toch liever opgetoomd, alla power en paint vreselijke aandoening waar recidiviteit tegenwoordig een hype is om te promoten in de zorgsector.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:54

Huertecilla schreef:
Onassa schreef:

Je haalt het aan, HC, dus dan is het toch logisch dat men verband zoekt? Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:55

katiavl schreef:
Heb die toch liever opgetoomd, alla power en paint vreselijke aandoening waar recidiviteit tegenwoordig een hype is om te promoten in de zorgsector.

Whahahaha!

het wordt hjier steeds leuker! Haha!

Hou oud was Power and Paint ook alweer?
Cool

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:56

Huertecilla schreef:

hc

Nou, misschien omdat je dat zo tussen neus en lippen door er ook bij haalt???

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:00

Wordt er ook nog op ontopic posts gereageerd? Anders verwijder ik mijn post liever.....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:02

Kayuna schreef:
Dat is waar Karin! Vind het alleen apart dat sommige mensen een grens aanhouden tot welke leeftijd té oud is.
Verliefd zijn/worden overkomt je nu eenmaal, of dat nu op iemand van je eigen leeftijd is, of ver daar boven.
Als het klikt, en je bent gelukkig en stapel verliefd op een ouder iemand, net zoals je met iemand van je eigen leeftijd zou zijn, wat is dan het punt?
Zolang er maar spraken is van wederzijds respect en goed verstand. (zoals in elke relatie hoort) Is er toch niets fout aan?

Ik heb zelf iets gehad met iemand van ongeveer 27, op mijn 18e. Deze ''man'' in kwestie was super lief, en geduldig en rustig..Ik heb zelfs nooit sex met hem gehad. We konden het gewoon goed vinden, zelfde interesse etc. Ook gedroeg hij zich iets jong voor zijn leeftijd.
Het is uitgegaan omdat hij té lief voor me was. Iets te soft, maar dat doet er niet toe.

Ik ben ook verliefd ''geweest'' op iemand van 31, toen ik 15/16 was. We konden super leuk praten samen,

ook hier zelfde intresse (muziek, films, games enz) Deze persoon was ook nog erg jeugdig en dat klikte gewoon geweldig. Ook hij heeft nooit 1 vinger naar mij uitgestoken, ook al was hij ook op mij verliefd.

Ik kan je verzekeren, dat er niets mis is met deze mannen, ook zat relaties van hun eigen leeftijd gehad, maar dat lukte gewoon niet.
Net zoals ik een relatie met iemand van mijn leeftijd (18) heb gehad, en dat ging ook niet!

Ik vind jongens van mijn leeftijd te kinderachtig...kleine tijdbommetjes vol gepropt met hormonen.
Als ik een leuk/goed gesprek wil, kan ik dat veel beter met iets oudere mannen. Dat gaat gewoon véél beter.
En ik denk dat die oudere jeugdige mannen, het omgekeerd hebben bij hun leeftijds genoten. Die kunnen het iets beter vinden bij jongere personen.

Wat ik dus probeerde te zeggen, is dat bijvoorbeeld een meisje van 18 dat zich ouder gedraagt en denkt dan haar leefdtijds genootjes,
en een jeugdige oudere man, elkaar best goed aan kunnen vullen.

Ik vind jouw ervaringen heel verfrissend om te lezen, fijn dat het oko zo kan gaan. MIjn ervaringen zijn helaas anders.. Ach gut

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:03

Wat bedoel je met grens aanhouden tot welke leeftijd té oud is. Bij minderjarige of meerderjarige

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:03

Karin schreef:
Ik snap de link met bitloos rijden ook niet, maar dat zal wel komen omdat ik Blond van binnen ben.

Overigens heb ik ook zeer weinig met het huwelijk, althans voor mezelf. Maar als anderen graag hun liefde willen 'bezegelen' met een handtekening en een trouwboekje, waarom niet? Het gaat er toch om waar zij zich prettig bij voelen? Lachen

precies, Karin, dat vind ik ook, nét als dat we dienen te respecteren dat de een het doet mee een ouwe bok en de ander met een jong besje, ongacht de sexe qua voorkeur. Knipoog

Maar nogmaals: Als mijn stiefdochter van 14 komt binnenwandelen met een 20 plus knaap zou ik toch ook even slikken, hoor. Bloos

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:05

Zolang het jonge besje (m/v) meerderjarig is heb ik er geen problemen mee als hij/zij het met een ouwe bok (m/v) doet.

En dan bedoel ik met meerderjarig vanaf 18 jaar, niet vanaf de 'legale' leeftijd van 16.