Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:38

MyWishMax schreef:
Urbanus schreef:
Als ik geen 'to do' heb, komt er weinig uit m'n handen, ga ik een keukenkastje soppen maar dan ook meteen uitzoeken terwijl er ook nog een vaatwasser is die aandacht nodig heeft.

Ja, ik ook! En tijdens het uitzoeken kom je iets tegen wat ergens anders hoort en die plek moet dan ook uitgezocht... Maar heb soms wel een schop nodig om het lijstje te maken

Vervelend pablo, hulp bij het lijstje maken lijkt me idd slim. Niet helemaal zelf doen, maar wel helpen. Zodat het voor beide beter wordt :(:)

Ja al zeg je maar, ik wil om maandag voor 17.00 een lijstje zien. Dat soort dingen helpen voor mij al :+ .
(het kan wel wat tactischer verwoord dan dit ....) .

Kan die het eerste hokje ook meteen al afvinken voor een succeservaring *\o/* :') .

Had ooit een vriendin als huisgenoot en die liet er echt geen gras over groeien dat ze echt witheet zou zijn als ik er een zooitje van zou maken (en dat doe ik altijd). Ik wist heeeeeel duidelijk wat mijn plek was, en dit is de enige periode in mijn leven geweest dat ik het huishouden echt goed bijhield :') . Scheelt ook wel dat we dezelfde studie deden en op dezelfde momenten vrij waren en dan gezellig samen konden schoonmaken.

In mijn studentenhuis was de taakverdeling ook altijd dusdanig duidelijk, dat je bijna zou denken dat ik talent had (deed soms zelfs nog wel eens dingetjes voor mijn huisgenoten) . Maar de gemeenschappelijke ruimtes waren ook wel weinig werk. Mijn eigen kamers waren altijd alleen wel een epische t#ringzooi om te compenseren. En in een liefdesrelatie werkt het allemaal toch wat ingewikkelder vind ik.

Roosch

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:39

Gezellig schoonmaken.. was een fles amaretto bij betrokken ofzo? :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:42

Ik ga altijd op z'n Freddy Mercury's door t huis. I waaaaant to break freeeheee!

Roze rokje. Epische snor. Hoppa!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:44

Roosch schreef:
Gezellig schoonmaken.. was een fles amaretto bij betrokken ofzo? :))

Eerder een zweep en een riek van haar kant :') . Tot dusver het gezellige gedeelte. :D

Werd dan wel gevolgd werd door een walgelijke karaoke, waar menig Aretha Franklin lied aan te pas kwam, met bezem en stoffer als rekwisiet. De fles amaretto was bij nader inzien eigenlijk niet eens zo'n gek idee geweest :D :D :D .

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:58

Menino schreef:
Ik vind het vaak ook wel gezellig als het een zooitje is :+ . 't wordt alleen ongemakkelijker als er onverwachts bezoek komt :)) .

Onverwachts bezoek mag gewoon niet. Minimaal 2 uur voor bezoek een appje maar liefst een dag van tevoren. :j Ik vind schoonmaken leuk werk (ja echt) en heb het huis over het algemeen schoon maar met twee witte langharige katten en zwarte banken en stoelen heb ik minimaal een uur nodig om ze allemaal haarvrij te krijgen zodat mensen kunnen zitten en niet met een halve kat aan de kleren naar huis gaan.

Ik erger me dat mijn leidinggevende het advies van de arbo-arts naast zich neer wil leggen en zelf met een opbouwschema komt waarbij ik binnen 8 weken weer fulltime aan het werk ben. Het advies van de arbo-arts is eerst beginnen met 2x2 uur en per week kijken wat erbij kan. Ik had zin om weer aan de slag te gaan maar nu kijk ik er weer zo tegenop. En ja ik kan/moet er natuurlijk tegenin gaan maar al die stress die er weer bij komt zat ik niet op te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 16:06

Rawr schreef:
Menino schreef:
Ik vind het vaak ook wel gezellig als het een zooitje is :+ . 't wordt alleen ongemakkelijker als er onverwachts bezoek komt :)) .

Onverwachts bezoek mag gewoon niet. Minimaal 2 uur voor bezoek een appje maar liefst een dag van tevoren. :j Ik vind schoonmaken leuk werk (ja echt) en heb het huis over het algemeen schoon maar met twee witte langharige katten en zwarte banken en stoelen heb ik minimaal een uur nodig om ze allemaal haarvrij te krijgen zodat mensen kunnen zitten en niet met een halve kat aan de kleren naar huis gaan.

Ik erger me dat mijn leidinggevende het advies van de arbo-arts naast zich neer wil leggen en zelf met een opbouwschema komt waarbij ik binnen 8 weken weer fulltime aan het werk ben. Het advies van de arbo-arts is eerst beginnen met 2x2 uur en per week kijken wat erbij kan. Ik had zin om weer aan de slag te gaan maar nu kijk ik er weer zo tegenop. En ja ik kan/moet er natuurlijk tegenin gaan maar al die stress die er weer bij komt zat ik niet op te wachten.

Oei, dat zijn echt lastige dingen natuurlijk. Mag je zo'n advies gewoon negeren? Ik had ook een erg enthousiaste werkgever toen het op reintegratie aankwam, en in eerste instantie ook een enthousiaste arbo-arts. Maar toen ik vertelde (aan de arts) dat er toch wel wat meer speelde, en dat dat hem echt niet ging worden (na eerst met 3 paniek-aanvallen op de plee gezeten te hebben tijdens reintegratie-poging 1) is mijn opbouwschema heeel netjes aangepast naar mijn kunnen.
Heb ook echt geen ontzag meer voor werkgevers als het daarop aankomt. Zou me gewoon opnieuw ziekmelden als ze hiermee gaan lopen klooien. Doei.

Werk doorgaans hard, en ben welwillend (heb vrijwillig doorgewerkt tijdens mijn ziektewet-uitkering) en kan realistisch naar mezelf kijken. Maar dan verwacht ik ook wel dat je rekening houdt met de grenzen die ik aangeef :o . Zouden ze bij jou ook moeten doen, maar de realiteit leert dat je het dan wel eerst een keer of 3 duidelijk moet maken. Het blijven wel altijd de ingewikkeldste dingen van het werkende leven vrees ik, en hopelijk krijg je er maar weinig mee te maken in je leven.
Ik zou m'n werkgever hier wel op aanspreken of misschien vragen aan de arbo-arts of die dit wil doen.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 16:36

Menino schreef:
Oei, dat zijn echt lastige dingen natuurlijk. Mag je zo'n advies gewoon negeren?

Officieel wel, het is een advies en niet bindend. Maar ik vind het ontzettend kortzichtig en dom en heb voor de collega's 'onder mij' een ander beleid zodat we het in 1 keer goed doen en nieuwe uitval kunnen voorkomen. Ik ben best wel een workaholic en weet altijd pas waar mijn grenzen liggen als ik er al overheen ben gegaan dus ik was blij met het advies van de arbo-arts. Maar ja mijn manager gaat het ongetwijfeld meenemen in de jaarbeoordeling als ik tegen ga stribbelen en dat heeft dan weer een direct effect op de hoogte van de loonsverhoging in het nieuwe jaar. Het is geen fijne positie om in te verkeren.

In mijn geval ben ik nog niet eens klaar met de medische molen. Eergisteren had ik een holteronderzoek en eind mei heb ik nog een echo van het hart in het ziekenhuis. :\

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 16:56

Ik ben vandaag een dagje alleen op pad en keek er echt naar uit om dan even lekker rustig een broodje te eten, dus besloot een rustig hoekje op te zoeken zodat ik ook even geen mensen om me heen had. Er waren nog zo’n zes tafels tussen mij en de volgende persoon vrij, maar toch vond een oud vrouwtje het nodig precies naast mij te komen zitten. Dat is prima natuurlijk, maar vervolgens probeerde ze ook constant een gesprek aan te knopen. -O- Ik snap dat het voor die mevrouw misschien fijn was even wat aanspraak te hebben, maar ik had zo de behoefte om even voor me uit te staren en even niet sociaal te hoeven doen… Helaas ben ik te sociaal-wenselijk en heb ik dus toch maar een gesprekje gevoerd.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 17:41

Westhof schreef:
N.a.v. een onsuccesvolle shop-sessie net: waarom is tegenwoordig zoveel dameskleding óf crop top, óf oversized? Ik zoek gewoon iets normaals -O-

Vandaag nog weer teleurgesteld naar huis gegaan vanuit de stad.
Of geen vorm, of te kort, of geen mouw, of een of andere gekke tekst. ;(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 17:44

Ik shop daarom alleen nog online voor boven kleding. Daar kan ik nog wel shirts met vorm vinden en gewoon normale lengte. In de stad idd amper. Alleen broeken vind ik lastiger, want die maten wisselen zo enorm. Zelfs bij hetzelfde merk of nog erger, hetzelfde model in verschillende kleuren betekende dus ook elke kleur in een andere maat...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 18:13

Captain schreef:
Westhof schreef:
N.a.v. een onsuccesvolle shop-sessie net: waarom is tegenwoordig zoveel dameskleding óf crop top, óf oversized? Ik zoek gewoon iets normaals -O-

Vandaag nog weer teleurgesteld naar huis gegaan vanuit de stad.
Of geen vorm, of te kort, of geen mouw, of een of andere gekke tekst. ;(

Laat mij je helpen dan, wat zoek je?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 18:23

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 19:32

_San87_ schreef:
Ik ga altijd op z'n Freddy Mercury's door t huis. I waaaaant to break freeeheee!

Roze rokje. Epische snor. Hoppa!

En niemand die dit filmt.
Ik had geen ergenis...
Nu wel. :')

Ik wil siehieeeen!! :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 19:58

Afbeelding

Binnen hoeveel minuten kan ik dit weer verwijderen? :')
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 28-04-23 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:08

:))!!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:20

Geweldig _O-

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:21

Ik wil zo graag een leuke tuinbroek maar niks past |(

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:34

Suzanne F. schreef:
[ [url=m/aCpBvm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Love it. 8-) Ik heb ook het liefst harde muziek aan bij het huishouden.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:35

Suzanne F. schreef:
[ [url=m/aCpBvm.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O- _O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:44

Dit was te vroeg Suzanne ;(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:46

Oppashondje ging blaffen tegen m’n vriend toen hij binnenkwam.

Maar vriendje is zo geconditioneerd. Die pakt direct de kaas uit de koelkast voor de ultieme omkoping. _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:54

Sintara schreef:
Dit was te vroeg Suzanne ;(

Ja!!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:54

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:58

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 21:02