Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

DuoPenotti schreef:Ik kan mij niet voorstellen dat dit dan die kant op zou gaan.
Want hier is een vrouw niet minder.
Maar er zullen landen zijn waar de vrouwen idd een groot probleem krijgen dan.
Maar dat zullen ook zeker niet de landen zijn die aan geboortebeperking mee gaan doen.
Maar hier in Nederland zouden ze kinderbijslag en toeslagen zo moeten maken dat ze ook enkel in te ruilen zijn voor kinder spullen.
Dus niet opgerookt kunnen worden of een tv van gekocht.

DuoPenotti schreef:Maar naam aannemen en dat soort dingen is totaal iets anders dan wat er in China aan gedachtegoed achter zit.
Ja misschien de bible belt dat er wat van die mafkezen zitten hier. En misschien nieuwe Nederlanders daar waar de vrouw nog 5 meter er achter moet lopen.
Vrouw moet aan het aanrecht gedachte.
Maar voor de gewone (geïntegreerde) Nederlander, waarvan ik denk dat Nederland toch uit het grootste gedeelte uit bestaat, kan een vrouw gewoon meedraaien in de financiën enz en is er geen reden om ze als minder economisch te zien en daarom als dure last.
F_T schreef:Zolang mensen echt denken dat er meer memsen moeten komen om meer mensen te kunnen onderhouden waardoor er meer mensen moeten komen om meer mensen te onderhouden waardoor...
En niemand ziet dat er een eind is aan hoe overbevolkt en bemenst onze planeet kan worden gaat er echt gewoon iets structureels fout.
En overbemensing is nu al de onderliggende oorzaak voor 90% van de serieuze wereldproblematiek, zoals oorlogen, stikstofcrissisen, woningnood, hongersnood, watertekorten, afvalproblematiek.
En dan heb ik het over wereldschaal dus.
Dat argument dat er meer mensen moeten komen vind ik het meest belachelijke argument van alle argumenten waarmee er gegooid wordt als het gaat om 'kinderen moeten krijgen'.
Roodvos schreef:Er zijn anders nog genoeg (ook jonge) vrouwen die "omdat het zo hoort" trouwen en de naam van hun man aannemen. En de kinderen de naam van de vader krijgen. Het hoeft niet meer in Nederland, maar de gewoonte is zeer hardnekkig.
En er zijn ook genoeg families zodanig "naamziek" dat ze een stamhouder willen die de naam kan doorgeven (lees: een man).
Dus bij een 1-kind politiek voorzie ik ook in NL toch problemen. Misschien niet op de schaal zoals in China, maar waarschijnlijk wel stilletjes en meer verborgen.
Zolang het nog normaal is om een vrouw te vragen naar haar meisjesnaam en dan een ander antwoord te verwachten dan wanneer je een man vraagt naar zijn jongensnaam is er nog een lange weg te gaan m.b.t. gelijkheid.