[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 10:04

Eens!!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 10:17

Wat mij betreft komt er een paar jaar een geboorde stop op de hele wereld :')

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 10:19

Oh, als er toch eens een virus ontstond waardoor ieder persoon maximaal 2 kinderen kon krijgen.

Dan neemt de wereldbevolking rap af...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 10:19

Geboortebeperking, maar ook invoer beperking, maar dat mag je ook niet zeggen want dan discrimineer je.
Maar ja ik vind de stijging in heel de wereld te hard, maar in Nederland totaal buiten proportie.
En dat heeft voormij niets te maken met wie er in komt, maar dat er mensen bij komen.

En de reden van dat de zorg het niet meer aan kan, weinig goed drinkwater, het overvolle stroomnet, noem het allemaal maar omdat wij allemaal daar gebruik van maken.
Allemaal maken we thee, allemaal douchen we, allemaal hebben we een tv, wasmachine enz.
Er zijn inderdaad gewoon mensen te veel.

En de economie op groei gemaakt...
Maar in 1950 zei koningin Juliana al dat Nederland vol was en in '52 maakte ze er van; ten dele overvol...
Toen kregen Nederlanders premie om te vertrekken naar Canada enz.

Dus waar is het mis gegaan?

Ja voor een deel rond 1990 dat de kennis economie boven de economie van met de handen werken werd verheven.
Want als je niet studeerde was je maar een domme dombo die nooit een mooi loon kreeg.
Maar die knappe koppen die dat zeiden hadden blijkbaar niet in de gaten dat het huis waar ze in woonden met de hand gebouwd was, de stoom door zo'n "domme" was aangelegd, hun auto ook niet bleef rijden zonder monteur en die tomaat op de bord ook geplukt werd.

En ja die mensen komen we nu weer hard tekort... en als looggieter bijvoorbeeld heb je geen slecht salaris meer.

Maar ik denk dat er weer meer praktisch onderwijs moet komen.
En ja leren en praktisch onderwijs kan prima samen. Zoals vroeger veel meer was. Een LTS bijvoorbeeld voor mensen die later doorstoomde naar mts en hts. Maar ze leerde al op die middelbare proeven van de diverse richtingen. Installatietechniek, elektrotechniek, automonteur, enz

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 11:01

F_T schreef:
Oh, als er toch eens een virus ontstond waardoor ieder persoon maximaal 2 kinderen kon krijgen.

Dan neemt de wereldbevolking rap af...

Jij bent nog vrijgevig _O-
Ik dacht zelf aan één kind per gezin :=

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 11:25

Iemand t boek Inferno wel eens gelezen van Dan Brown?
Gaat precies hier op in.
Niet de film kijken, die is poedersuiker en mist t hele punt van het verhaal

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 11:41

Ik hoop dat als er een eenkindpolitiek ontstaat je niet dezelfde dingen krijgt als toen in (ik dacht) China waar meisjes werden gedumpt, vermoord etc.
Om later met tekorten te kampen aan meisjes en vrouwen waardoor al die jongens/mannen geen relatie/huwelijk konden aangaan. :+
Maar eem beperking of bijvoorbeeld een kap qua toeslagen, zeg tot 2 kinderen krijg je je toeslagen, wil je er meer dan moet je het zelf gaan bekostigen.
Ofzoiets.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 11:45

Ik kan mij niet voorstellen dat dit dan die kant op zou gaan.
Want hier is een vrouw niet minder.
Maar er zullen landen zijn waar de vrouwen idd een groot probleem krijgen dan.
Maar dat zullen ook zeker niet de landen zijn die aan geboortebeperking mee gaan doen.

Maar hier in Nederland zouden ze kinderbijslag en toeslagen zo moeten maken dat ze ook enkel in te ruilen zijn voor kinder spullen.
Dus niet opgerookt kunnen worden of een tv van gekocht.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 11:47

DuoPenotti schreef:
Ik kan mij niet voorstellen dat dit dan die kant op zou gaan.
Want hier is een vrouw niet minder.
Maar er zullen landen zijn waar de vrouwen idd een groot probleem krijgen dan.
Maar dat zullen ook zeker niet de landen zijn die aan geboortebeperking mee gaan doen.

Maar hier in Nederland zouden ze kinderbijslag en toeslagen zo moeten maken dat ze ook enkel in te ruilen zijn voor kinder spullen.
Dus niet opgerookt kunnen worden of een tv van gekocht.

Ik denk dat je je erin vergist in hoeveel landen, met name ook Nederland, vrouwen nog minder zijn.

Het is hier stiller, maar wel aanwezig.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 11:52

Bij de mensen van oorsprong hier en dat ze dan de meisjes zouden aborteren of achterlaten want die brengen niets op?
Meisjes werden in China traditioneel gezien als minder economisch waardevol, omdat zij na hun huwelijk bij de familie van de echtgenoot gingen wonen.
De vrouwen werken hier gewoon voor een salaris. Draaien mee voor de huur/hypotheek.

Dit staat buiten femicide.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 17:28

Er zijn anders nog genoeg (ook jonge) vrouwen die "omdat het zo hoort" trouwen en de naam van hun man aannemen. En de kinderen de naam van de vader krijgen. Het hoeft niet meer in Nederland, maar de gewoonte is zeer hardnekkig.

En er zijn ook genoeg families zodanig "naamziek" dat ze een stamhouder willen die de naam kan doorgeven (lees: een man).

Dus bij een 1-kind politiek voorzie ik ook in NL toch problemen. Misschien niet op de schaal zoals in China, maar waarschijnlijk wel stilletjes en meer verborgen.

Zolang het nog normaal is om een vrouw te vragen naar haar meisjesnaam en dan een ander antwoord te verwachten dan wanneer je een man vraagt naar zijn jongensnaam is er nog een lange weg te gaan m.b.t. gelijkheid.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 17:56

Ik ga ook niet voor de tweekindpolitiek in Nederland maar wereldwijd.

Gewoon meteen groots aanpakken :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 21:18

En welk gevolg dan als er iemand een ongelulke heeft en er wel 3 krijgt? Kind weghalen? Geldboetes?

In belgie ben je belastingsvrij vanaf 4 koters dacht ik. Haal die voordelen en kindertoeslag weg, en er wordt volgens mij al een stuk minder gekweekt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 22:02

Nou ja, daarom dus de toeslagen beperken tot bijvoorbeeld 2 kinderen.
Wil/krijg je er meer dan moet je de kosten voor kinderopvang etc zelf ophoesten, krijg je geen kinderbijslag meer en noem maar op.
Evt met een meerling als tweede kind(eren) alsnog binnen die regeling laten vallen.
Maar geen tig zwangerschappen, tig kinderen en overal je toeslagen en bijslagen voor binnenharken.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:52

Qimm schreef:
Nederland is nog niet vol genoeg?

Met in Nederland geboren Nederlandse mensen niet, nee. Maar dat mag je niet hardop zeggen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:18

Je mag alles zeggen, je moet alleen niet verbaasd zijn als mensen er een andere mening over hebben.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:19

Maar naam aannemen en dat soort dingen is totaal iets anders dan wat er in China aan gedachtegoed achter zit.
Ja misschien de bible belt dat er wat van die mafkezen zitten hier. En misschien nieuwe Nederlanders daar waar de vrouw nog 5 meter er achter moet lopen.
Vrouw moet aan het aanrecht gedachte.
Maar voor de gewone (geïntegreerde) Nederlander, waarvan ik denk dat Nederland toch uit het grootste gedeelte uit bestaat, kan een vrouw gewoon meedraaien in de financiën enz en is er geen reden om ze als minder economisch te zien en daarom als dure last.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:21

DuoPenotti schreef:
Maar naam aannemen en dat soort dingen is totaal iets anders dan wat er in China aan gedachtegoed achter zit.
Ja misschien de bible belt dat er wat van die mafkezen zitten hier. En misschien nieuwe Nederlanders daar waar de vrouw nog 5 meter er achter moet lopen.
Vrouw moet aan het aanrecht gedachte.
Maar voor de gewone (geïntegreerde) Nederlander, waarvan ik denk dat Nederland toch uit het grootste gedeelte uit bestaat, kan een vrouw gewoon meedraaien in de financiën enz en is er geen reden om ze als minder economisch te zien en daarom als dure last.

Totdat ze zwanger worden :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:32

Dat is vooral voor de baas een strop, die moet er maar weer invulling aan geven.
Niet voor de echtgenoot, UWV betaald de uitkering.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:42

Ja, maar dat zal binnen de kortste keren anders worden als iedereen maar 1 kind mag hebben (als we het daar nog steeds over hebben).
Dan komt er ook meer druk op de vrouwen om überhaupt dat kind te gaan krijgen, dat is dan wel belangrijk denk ik. Gezien er uit 2 mensen maar 1 overblijft, dan wordt de bevolking al gauw minder. Als er veel mensen voor kiezen om het niet te doen, dan neemt het straks teveel af.

Dus zullen er campagnes en andere voordelen komen om dat te motiveren. Ik vermoed dat het aannemen van vrouwen in bedrijven ook in het geding zou komen, omdat die beter hun tijd aan die ene zwangerschap en dat ene kind te besteden.
Dat motiveren is er nu al door alle toeslagen en dergelijke.

Ik denk dat de stand van vrouwen momenteel wel oké is, maar wel wankel. Het is nog niet zo lang zo. Er zijn nog steeds nadelen waar vrouwen tegenaan lopen. Het afwijzen van vrouwen door werkgevers vanwege een (potentiële) zwangerschap mag niet, maar ik denk wel echt dat het toch nog gebeurt. Al zal dat nooit gezegd worden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:28

F_T schreef:
Zolang mensen echt denken dat er meer memsen moeten komen om meer mensen te kunnen onderhouden waardoor er meer mensen moeten komen om meer mensen te onderhouden waardoor...

En niemand ziet dat er een eind is aan hoe overbevolkt en bemenst onze planeet kan worden gaat er echt gewoon iets structureels fout.

En overbemensing is nu al de onderliggende oorzaak voor 90% van de serieuze wereldproblematiek, zoals oorlogen, stikstofcrissisen, woningnood, hongersnood, watertekorten, afvalproblematiek.
En dan heb ik het over wereldschaal dus.

Dat argument dat er meer mensen moeten komen vind ik het meest belachelijke argument van alle argumenten waarmee er gegooid wordt als het gaat om 'kinderen moeten krijgen'.

Helemaal mee eens. Zo zeg ik het ook altijd. Ben blij dat ik niet meer zo jong ben ook, zie het somber in voor de wereld. Veel te veel mensen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:12

De groei van de wereldbevolking stagneert al jaren met als gevolg dat deze rond 2100 negatief is en daarmee de wereldbevolking zal afnemen.

Dus geen stress, komt vanzelf goed. We zijn misschien al dood, maar dat is een ander verhaal.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:27

Roodvos schreef:
Er zijn anders nog genoeg (ook jonge) vrouwen die "omdat het zo hoort" trouwen en de naam van hun man aannemen. En de kinderen de naam van de vader krijgen. Het hoeft niet meer in Nederland, maar de gewoonte is zeer hardnekkig.

En er zijn ook genoeg families zodanig "naamziek" dat ze een stamhouder willen die de naam kan doorgeven (lees: een man).

Dus bij een 1-kind politiek voorzie ik ook in NL toch problemen. Misschien niet op de schaal zoals in China, maar waarschijnlijk wel stilletjes en meer verborgen.

Zolang het nog normaal is om een vrouw te vragen naar haar meisjesnaam en dan een ander antwoord te verwachten dan wanneer je een man vraagt naar zijn jongensnaam is er nog een lange weg te gaan m.b.t. gelijkheid.

Ik denk dat ik je verkeerd begrijp, wat is er erg aan dat vrouwen er voor kiezen om de naam van hun man aan te nemen? Ben je dan niet gelijkwaardig?

Verder roep ik al jaren dat het mooi zu zijn als iedereen die kinderen wilt er max twee krijgen. Mocht er toevallig een drie of meerling geboren worden, is dat niet erg omdat er ook mensen zijn die niet aan kinderen beginnen. En na het tweede kind alles zelf betalen klinkt mij ook wel goed in de oren.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:29

Dat red ik nét niet :D }>

Ja dan gaat het afnemen, maar hoe lang voordat het een getal word dat weer wat leefbaar is?
Als er niet een Covid 2.0 eerder voorbij komt. Want dat denk ik nog altijd.
We hebben er niets van geleerd, trekken alle ziektes met reizen nog steeds de hele wereld over.
En als dat gebeurt en er komt een variant die nog wat harder in komt zal dat de grootste wint zijn voor de aarde en de fokplaag van de mens stoppen.
En ja gaat er wel weer een fok vermeerderingsplan opgezet worden en zal de geschiedenis herhalen. }:0

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:38

Met alle gekkigheid die er gebeurt denk ik soms bijna echt dat we in een simulatie leven :+