Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 10:56

JudithGigi schreef:
Paard staat nu met een leren halster op de wei omdat dat de enige is waar ze geen schuurplekken van krijgt, maar die krijgt het nu wel erg zwaar te verduren met het rollen steeds ;( Heb ik kans dat hij door het vuil sneller kapot gaat of valt dat wel mee als ik hem regelmatig schoonmaak en invet?

Als je het regelmatig schoon maakt en goed in vet kunnen ze er best tegen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 14:32

Mijn wasmachine (Samsung) past steeds zelf de duur van het programma aan. Ik zet hem aan op 1 uur 17 minuten en na 5-10 minuten spring hij uit zichzelf naar 2 uur en 46 minuten of zelfs 3 uur en 15 minuten. De wasmachine zit niet te vol, ik vul altijd maar tot max 2/3e, en ik heb hem al met ontvettend spul laten draaien (afwasblokje en natuurazijn) en er zit ook niks in het filter/reservoir.

Dat heeft hij altijd al gedaan sinds ik hem heb, maar het is nooit in me opgekomen om met de winkel contact op te nemen, omdat je het vaker hoort dat wasmachines een apart tijdsbesef hebben :') maar net zei iemand tegen me dat dit wel extreem is.

Alleen de winkel waar ik hem gekocht heb is failliet (BCC). Ik kan hun dus niet bellen, maar ik weet ook niet hoe lang er garantie op zit, het staat niet op de factuur. Moet ik dan contact opnemen met Samsung zelf?
Laatst bijgewerkt door _Karlijn op 09-03-25 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 14:33

Ja. Even de consumenten service van Samsung bellen. Of googlen. Je bent vast de eerste niet die dit probleem heeft.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 15:39

Dat zou ik ook doen :j
Hoe lang heb je hem al? Ik heb ook een Samsung, toevallig ook van BCC. Daar zat bij aankoop volgens mij 5 jaar fabrieksgarantie op. En anders kunnen ze je misschien vertellen waar het aan ligt en is er een (simpele) oplossing voor.
Wel gek inderdaad. Die van mij past ook de tijd weleens aan, maar dan wel altijd naar een kortere tijd. Langer lijkt me nogal onhandig :')

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:20

Bedankt voor jullie tips. Hij is denk ik 3 jaar oud.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 17:41

Onze Samsung houdt er ook zijn eigen tijdschema op na. Die zet ik na 19u 's avonds om deze reden niet meer aan. :=

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 12:26

Ik kom hier even binnen vallen: iemand die ervaring heeft met haar kleuren gezocht!

Nadat ik merkte dat highlights toch echt zwaar begon te worden voor mijn haar ben ik terug wat donkerder gegaan 4 maanden geleden om mijn haar mooi te laten uitgroeien. Nu vroeg ik me af, kan ik eventueel bij de kapper een donkerdere toner erop laten zetten om nog een tintje donkerder te gaan, zonder zwaar te kleuren? Het is niet erg dat een toner eruit wast, ik weet namelijk niet of ik echt permanent donkerder wil gaan.

FYI: mijn haar ziet er heel ‘natuurlijk’ uit en is dus niet bleach blond.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 12:49

Wat zijn manieren om een hangslotje open te krijgen zonder sleutel? :') Ik heb een kluisje op werk en ben zo slim geweest mijn sleutel in mijn kluisje te leggen en het slotje erop te doen :') Heb al geprobeerd hem open te picken maar ik ben daar gewoon echt niet handig in…

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 13:00

Flubberboot schreef:
Wat zijn manieren om een hangslotje open te krijgen zonder sleutel? :') Ik heb een kluisje op werk en ben zo slim geweest mijn sleutel in mijn kluisje te leggen en het slotje erop te doen :') Heb al geprobeerd hem open te picken maar ik ben daar gewoon echt niet handig in…

Knippen en een nieuw slotje eraan hangen...

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:33

Sommige mensen krijgen het met een haarspeld voor elkaar, maar ik zou idd ook voor openknippen en nieuw slotje gaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:38

Ik zie dat altijd in films en series maar het kan dus wel echt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:39

Op YouTube kan je wel filmpjes vinden hoe dat werkt :j

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:40

En als je het materiaal voor openknippen niet hebt, heb ik ook wel eens filmpjes gezien met 2 steeksleutels. Google laat je vrij snel een filmpje zien.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:40

Ja. Dat kan wel. Een stukje ijzerdraad o.i.d volstaat ook. Je moet als het waren de pasvorm van de binnenkant van het slot zoeken met die speld of ijzer. Als dat lukt, met veel tact en echt voelen op kleine klikjes, ja, dan schiet het slot open

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:49

Wat leuk, ik ga dat ook es proberen. :=

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 15:02

Hoe ga je om met iemand die geen zelfreflectie heeft?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 15:07

Over wat voor situaties heb je het dan?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 15:23

Flubberboot schreef:

Als je hem in drukt en langzaam draait, hoor je bij de meeste merken een andere klik bij het nummer waar hij op is komen te staan.
Werkt niet bij alle merken, en als het slotje aan de binnenkant kapot is gegaan ook niet. En je moet echt heel goed luisteren en de druk er niet afhalen. Zijn op yt wel filmpjes van te vinden. Maar het is me wel een paar keer gelukt om zo een zwaarder duurder slot open te krijgen waarvan ik het zonde vond om hem te slopen.

Aangezien ik er meestal geen geduld voor heb... :Y) mijn variant die ook prima werkt...
Pak een stevige hoevenkrabber plaats die boven op de platte kant van het slot en geef er een harde ruk aan. Dan zijn ze ook open _O-

*deze tips zijn voor mensen die snel in hun kast moeten komen, niet voor dieven :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 15:24

Bowo schreef:
Over wat voor situaties heb je het dan?

Dat iemand wat fout doet maar totaal niet inziet wat degene verkeerd doet als je diegene daar op wijst. Blijft van mening dat het niet aan diegene ligt. Wat je ook zegt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 15:25

fjordjes schreef:

Niet.
Het is gewoon niet te doen.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 15:36

Zijn er mogelijkheden om diegene onomstotelijk te laten zien dat hij iets fout doet? Zo nee, dan wordt het inderdaad vrij onmogelijk.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 15:43

Bowo schreef:
Zijn er mogelijkheden om diegene onomstotelijk te laten zien dat hij iets fout doet? Zo nee, dan wordt het inderdaad vrij onmogelijk.

Nee helaas

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 15:44

rien10 schreef:
fjordjes schreef:

Niet.
Het is gewoon niet te doen.

Was er al bang voor. Helaas moet ik ermee dealen, het is familie waar ik niet omheen kan. M'n ouders en broer ervaren (helaas) hetzelfde.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:02

Dat moet je er mee leren dealen inderdaad.
Mijn strategie is: geen "erkenning" verlangen als je eens iets zegt. Wat je zegt bij jezelf houden: "Ik merk dat ik verdrietig word van die opmerking" Dan kan het antwoord zijn "Ik zeg geen gemene dingen" en dan kan jij weer zeggen: "Dat is ook niet wat ik zeg. Ik zeg dat ik verdrietig word. Ik houd het bij mijzelf, ik heb het niet over jou"
Dit soort dingen in het extreme doorvoeren. Gewoon nooit de bal bij die persoon neerleggen. Nooit. Als iemand de bal niet heeft, kan er ook niet gekaatst worden.
En als je een verschil van "mening" hebt, wat keihard bewezen kan worden, pak dan het betreffende bewijs er bij (foto, kranten artikel, site, weet ik veel) en laat het zien. "Kijk, een gezonde hand heeft 5 vinger. Een gezonde voet heeft 5 tenen."
Het is echt even oefenen, maar het geeft rust. En gewoon heel vaak je schouders ophalen en bij jezelf denken: 't zal wel, ik vind het best, zak er maar in.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:08

Mijn ervaring is dat gebrek aan zelfreflectie een pubertrekje is maar ik heb nog hoop dat dit verandert met de jaren. Als het volwassenen zijn dan wordt het moeilijk en zou ik er niet teveel energie instoppen.