Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:50

karuna schreef:
Ik hoop dat je dit niet serieus bedoeld?

Een deel van de Nederlanders lijkt positief te staan tegen mensen verplicht medische ingrepen te laten ondergaan op straffe van sociale uitsluiting. Dit past daar toch mooi binnen?

Als iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt dan is het niet nodig natuurlijk, maar het is een deel van de bevolking die niet gezond wil leven en daar moet de rest dan onder lijden.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:58

Geloof me een maagverkleining is echt niet de oplossing

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:00

Hoofd van de IC van een groot ziekenhuis zei laatst nog als mensen geen misbruik meer maken van alcohol, is mijn IC voor de helft leeg. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:04

purny schreef:

Dan gaan we DNP voorschrijven.
Jij noemt de problemen, ik heb de oplossingen.

Echwel

purny schreef:

Het is een bijdrage aan de oplossing als hulpmiddel

Te veel van wat dan ook is überhaupt slecht...dus als een maagverkleining kan helpen waarom.niet

lenaa_tje

enzino schreef:
karuna schreef:

Een deel van de Nederlanders lijkt positief te staan tegen mensen verplicht medische ingrepen te laten ondergaan op straffe van sociale uitsluiting. Dit past daar toch mooi binnen?

Als iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt dan is het niet nodig natuurlijk, maar het is een deel van de bevolking die niet gezond wil leven en daar moet de rest dan onder lijden.

Scheelt dat er geen ruimte is om mensen maagverkleiningen te laten ondergaan :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:05

enzino schreef:
purny schreef:

Dan gaan we DNP voorschrijven.
Jij noemt de problemen, ik heb de oplossingen.

En wat is DNP
Bovendien kom je alleen in aanmerking voor een maagverkleining als je bmi boven de 40 ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:09

DNP = 2,4-Dinitrophenol

Helaas kan het gebruik van DNP nog wel eens fataal zijn dus de overheid zal de producent moeten beschermen tegen rechtszaken, maar dat is in noodgevallen zoals deze niet zo'n groot probleem dunkt me. Even wat tests om het middel goed te laten keuren, en het kan volgende maand op de markt liggen. En voor wie de testresultaten wil zien, over 55 jaar mag je inzage krijgen ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:10

Mensen gezonder laten leven is op zich niet heel lastig, maar dat vinden de bedrijven niet leuk dus tja :Y)

Anoniem

enzino schreef:
karuna schreef:

Jij wil een maagverkleining vergelijken met een prikje? Je bent hartstikke gek :')

Pandora2

Volgens mij is DNP Dinitrophenol. Uit de bodybuilderswereld overgewaaid :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:13

Nou, idd, Relaxed. Een maagverkleining is een zware operatie met vaak nog complicaties. Paar dagen opname. Tegenover een sporthal vol prikkende mensen en een kwartiertje van je tijd :roll:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:14

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:14

...en zonder blijvende verminking van je lichaam.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:21

Fitzroy schreef:
Nou, idd, Relaxed. Een maagverkleining is een zware operatie met vaak nog complicaties. Paar dagen opname. Tegenover een sporthal vol prikkende mensen en een kwartiertje van je tijd :roll:

Ik denk dat jullie het niet zo letterlijk moeten nemen. Maar ik begrijp Enzino wel.
Nu gaat het om een prikje. Maar wat brengt de toekomst?
Waarom zou dat niet gebruikt gaan worden voor andere dingen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:23

Omdat we nu midden in een pandemie zitten, daarom wordt het gebruikt. Ik begrijp werkelijk waar het wantrouwen richting de overheid niet 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:24

Fitzroy schreef:
Omdat we nu midden in een pandemie zitten, daarom wordt het gebruikt. Ik begrijp werkelijk waar het wantrouwen richting de overheid niet 8)7

Ik ook niet, we leven in Nederland, Europa.. Niet in korea of Rusland :')

Paranoia gedoe.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:25

En zolang iedere debiel hier in Nederland nog kinderen mag krijgen maak ik me totaal geen zorgen :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:27

Relaxed schreef:
Suzanne F. schreef:
Nee is niet onterecht. Zeer terecht. Maar er wordt dus wel meegekeken.

Bij die mensen ja, maar niet zomaar bij iedereen.. :n
Wat Abiola zegt dus.

Zo'n hardnekkig idee dat dit zomaar kan. Met mijn schoonmaakster ook, zij werkt dus zwart bij mij en wil daarom cash betaald worden. Zij denkt ook echt dat de belastingdienst meekijkt op haar rekening :')

Het is terecht zolang het maar niet bij jou gebeurt. Tja, dat is het uitgangspunt van de gemiddelde Nederlander.

Maar beweren dat de overheid niet mee kijkt dat is gewoon niet waar. En natuurlijk wordt deze massa surveillance steeds verder uitgebreid. Het is gewoon een glijdende schaal.

edit: Sterker nog het gebeurt zelfs al
https://tweakers.net/nieuws/148770/poli ... kdata.html
Laatst bijgewerkt door Loretta op 20-11-21 14:31, in het totaal 2 keer bewerkt

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:30

Relaxed schreef:
Waar komt toch het idee vandaan dat de overheid kan meekijken op onze bankrekening :n En hoeveel doen jullie nog cash? Want ik pin 1x per 4 weken geld voor mijn schoonmaakster en dat is werkelijk het enige wat ik nog cash doe. Noem me naïef, maar over dat soort dingen ga ik echt niet nadenken en me druk maken, ze kijken maar lekker :+

Zebrastreep, doet me denken aan Gambia.. Het geld meurde echt zo verschrikkelijk dat ik het in een plastic ziplock zakje deed omdat anders je hele tas ernaar ging stinken, echt verschrikkelijk goor :')

Toen de tramschutter Gokman T. pleite was hebben ze hem vrij snel gevonden omdat hij bij een vriend geld overboekte van zijn ene rekening naar de andere. Dus ja de overheid kan inderdaad gericht alles van je volgen.

Zullen ze dit in de praktijk doen? Nee dat niet als er geen aanleiding voor is.

Ik doe vrijwel alles cash. Maar dat is gewoon omdat graag mij geld op zak heb. Ook ivm storingen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:32

Loretta, als ik ooit bijstand krijg vind ik vrij logisch dat ik openheid van zaken moet geven. Als ik verdacht word van criminele zaken snap ik ook dat ze mee gaan kijken. Maar gewoon bij iemand meekijken zonder enige aanleiding... Nee, dat gebeurt niet en mag dus ook niet zomaar.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:32

enzino schreef:
karuna schreef:

Laten we wel wezen, de context en de grootte van orde zijn compleet verschillend. Appels en peren. Ik ga niet nog eens uitleggen waarom dat zo is, dat is al vaak genoeg uitgelegd in de diverse coronatopics...

Dus in plaats van een serieuze realistische reactie plaats je zo'n bericht waarmee je eigenlijk alleen wil schoppen tegen de huidige mindset / het huidige beleid. Want je weet zelf ook wel dat dit anders is en sowieso niet realistisch is. Jammer.

Hoop dat HC wél een inhoudelijke reactie kan geven. Want ben wel oprecht benieuwd hoe men dit (realistisch!) aan wil pakken.

enzino schreef:
DNP = 2,4-Dinitrophenol

Helaas kan het gebruik van DNP nog wel eens fataal zijn dus de overheid zal de producent moeten beschermen tegen rechtszaken, maar dat is in noodgevallen zoals deze niet zo'n groot probleem dunkt me. Even wat tests om het middel goed te laten keuren, en het kan volgende maand op de markt liggen. En voor wie de testresultaten wil zien, over 55 jaar mag je inzage krijgen ;)

Als dit een poging is het gelijk te trekken met de testprocedures van de vaccins dan faal je jammerlijk. Want die gaan helemaal niet zoals jij dit medicijn beschrijft.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:48

Relaxed schreef:
enzino schreef:

Jij wil een maagverkleining vergelijken met een prikje? Je bent hartstikke gek :')

Welnee, dit is gewoon een hyperbool, waarmee hij naar anderen wijst, om zo te verbloemen dat er een pandemie aan de gang is, waar maatregelen tegen getroffen moeten worden. Dan is het altijd om naar anderen te wijzen en die de zondebok te maken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:54

Fitzroy schreef:

Echt niet? :') :')

En nee ik ben niet paranoïde maar ik vind het wel iets om gewoon eens over na te denken.
Want toen mensen de QR vorig jaar al voorspelden waren dat wappies. }>
En heel eerlijk. Imo werkt die QR code echt 0,0 om deze pandemie in te dammen. Want volgens mij lopen de cijfers nog steeds op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 14:56

Karl66 schreef:
Welnee, dit is gewoon een hyperbool, waarmee hij naar anderen wijst, om zo te verbloemen dat er een pandemie aan de gang is, waar maatregelen tegen getroffen moeten worden. Dan is het altijd om naar anderen te wijzen en die de zondebok te maken.

Ik geef je 2 punten voor het herkennen van een hyperbool, de rest moet ik helaas afkeuren omdat het nergens op slaat -> 3/10, onvoldoende dus.