Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:19

@tokedri: Maar wel een stuk minder in de ziekenhuizen

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:25

purny schreef:

ja maar ziekenhuis opnames lopen relatief achter. dus ik ben nog een beetje huiverig.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:37

mariekeoo schreef:
purny schreef:

ja maar ziekenhuis opnames lopen relatief achter. dus ik ben nog een beetje huiverig.

Ja dat

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:42

tokedri schreef:
Besmettingen nemen toe weer
Vanaf gister bijna 300
Maar vanaf eergister 1000 bijna

Ik kijk op het coronadashboard, maar ik zie niet echt een grote toename?

Blussem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:50

Misschien hebben weer veel mensen zich laten testen om op vakantie te kunnen maar Curaçao.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:51

Sheran schreef:
tokedri schreef:
Besmettingen nemen toe weer
Vanaf gister bijna 300
Maar vanaf eergister 1000 bijna

Vanaf gister niet maar vanaf eergister 1000

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:07

tokedri schreef:
Sheran schreef:

Vanaf gister niet maar vanaf eergister 1000

Maandag is toch vaak een klein beetje laag? Het percentage zegt me ook meer, dat is nog steeds wel omlaag aan het gaan.
En anders zouden het misschien toch de scholen kunnen zijn? Zucht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:10

Blussem schreef:
Misschien hebben weer veel mensen zich laten testen om op vakantie te kunnen maar Curaçao.

Dit zijn niet de officiële testen die worden meegenomen in de cijfers volgens mij.

We hebben wel een aantal dagen een flinke daling gehad bij de dagelijkse cijfers

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:11

Ik weet mensen, gaan zaterdag vliegen
Gisteren laten testen, maar wel daarna op bezoek bij dichter die in het onderwijs werkt en de kleinkinderen

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:20

elnienjo schreef:
We zien dat dwang wel helpt om de pandemie onder controle te krijgen. China bijvoorbeeld waar ze rustig een miljoenenstad op 'n paar dagen testen omdat er weer 'n klein cluster besmettingen is opgedoken. En daar kun je niet aankomen met niet willen meewerken. Niet dat ik onder zo'n regime wil leven, maar het openbare leven is daar weer gewoon open i.t.t. hier waar de helft van de bevolking maanden loopt te zeiken over dat mondkapje of geen zin heeft om in quarantaine te gaan.

Als China als voorbeeld wordt aangehaald voor hoe het moet zijn wat corona betreft gaan bij mij echt al mijn nekharen overeind staan...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:37

Echwel schreef:
Ik weet mensen, gaan zaterdag vliegen
Gisteren laten testen, maar wel daarna op bezoek bij dichter die in het onderwijs werkt en de kleinkinderen

Maar die hebben toch geen klachten?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:40

Nee maar wel risico tussen test en vliegen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:42

Als je geen risico wil lopen moet je sowieso niet gaan vliegen. Ik zou het voor geen meter vertrouwen, de mensen die in dat vliegtuig stappen zullen niet degenen zijn die zich het best aan de regels houden (enkele woon- werkuitzonderingen daargelaten)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:36

Sheran schreef:
Als je geen risico wil lopen moet je sowieso niet gaan vliegen.

Je moet je laten testen om ánderen geen risico te laten lopen; inderdaad weet je niet wie net nog even ergens anders risico genomen heeft bij dochter en kleinkinderen... :)*

En ja vliegen, jezelf laten opsluiten in een doos met anderen voor úúren, is een groot risico aangaan.

Curacao is halverwege de aardbol tegenover NL dus het theoretisch NL zijn een fundamenteel ander ´argument´ dan tussen Brabant en Zeeland of Texel bv. Een geheel andere risico-overweging.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:40

HC, je bent het dus eens met Sheran (namelijk: vliegen is een risico en niet zo verstandig), maar verwoordt het toch op zo'n manier dat het lijkt alsof je haar verbetert / iets uitlegt / corrigeert. Waarom?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:43

Fitzroy schreef:
Achterom schreef:
Dan hoop ik dat jullie die mondkapjes ook even opruimen als je ze ziet liggen?

Nou nee, bron van bacteriën. Lijkt me zeer onverstandig.

Je hoeft ze niet af te likken.
Gewoon oppakken, eventueel met een handschoen, weggooien en handen desinfecteren of wassen.
Die dingen ruimen zichzelf niet op.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:47

Achterom schreef:
Je hoeft ze niet af te likken.
Gewoon oppakken, eventueel met een handschoen, weggooien en handen desinfecteren of wassen.
Die dingen ruimen zichzelf niet op.

Doe ik met poepzakje van de honden
En thuis weggooien en handen wassen
In mijn zak ontsmettingsmiddel en in principe raak ik kapje niet aan

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:48

Shadow0 schreef:
HC, je bent het dus eens met Sheran (namelijk: vliegen is een risico en niet zo verstandig), maar verwoordt het toch op zo'n manier dat het lijkt alsof je haar verbetert / iets uitlegt / corrigeert. Waarom?

Lees de vóórgaande posts ook even en :)*

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:20

@sheran wij hebben op school echt nauwelijks besmettingen en wat binnenkomst (nu niks trouwens, vorige week waren er 3 leerlingen van 1100) allemaal gelinkt aan teamsport.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:44

Bloodymary schreef:
elnienjo schreef:
We zien dat dwang wel helpt om de pandemie onder controle te krijgen. China bijvoorbeeld waar ze rustig een miljoenenstad op 'n paar dagen testen omdat er weer 'n klein cluster besmettingen is opgedoken. En daar kun je niet aankomen met niet willen meewerken. Niet dat ik onder zo'n regime wil leven, maar het openbare leven is daar weer gewoon open i.t.t. hier waar de helft van de bevolking maanden loopt te zeiken over dat mondkapje of geen zin heeft om in quarantaine te gaan.

Als China als voorbeeld wordt aangehaald voor hoe het moet zijn wat corona betreft gaan bij mij echt al mijn nekharen overeind staan...
dat kan maar ze heeft wel een punt he. Dat is gemodder hier schiet nou ook niet bepaald op. Ook met een vaccin zijn we hier nog heel lang zoet mee. Komt bij je China nu niet makkelijk in komt. Dat zouden ze ook overal moeten doen ipv dat nutteloze op vskantie moeten!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:04

Blussem schreef:
Ik hoorde net op de radio dat ze een boete willen instellen van 100 euro wanneer je geen mondkapje draagt.
Het wordt steeds gekker en idioter. Straks hebben alleen de elite het geld om zonder mondkapje rond te mogen lopen.

Wat een kansloze opmerking :(

Sheran schreef:
Maandag is toch vaak een klein beetje laag? Het percentage zegt me ook meer, dat is nog steeds wel omlaag aan het gaan.
En anders zouden het misschien toch de scholen kunnen zijn? Zucht.

Toch is dat wel iets wat knaagt... die scholen.
Een aantal weken geleden was het herfstvakantie, dus zou zo maar kunnen. Niet dat scholen direct de brandhaard zijn, maar indirect. Er is toch minder beweging.

Maar wie weet hebben de commerciële teststraten ook wel een aandeel, als niet alle besmettingen worden doorgegeven, geeft dat ook een daling in de cijfers. Weliswaar een valse daling maar toch...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:10

Dan zou het voor het noorden al lang weer moeten stijgen en dat is ook niet zo. Er is in de situatie op school ook verder niks anders geworden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:22

Popstra schreef:
Dat zouden ze ook overal moeten doen ipv dat nutteloze op vskantie moeten!

Hoewel ik anti-toerisme ben, ís het toerisme een ´instituut´ waar een groot deel van de wereldeconomie op steunt. Van ski-bestemmingen tot strand of safari zijn er locale, regionale, zelfs nationale economieen vrijwel afhankelijk van.
Dat rigoreus stoppen is .... moeilijk. Wederom die keuze tussen brood of virus.
Neem de wintersport-landen zoals bv Oostenrijk. Meer dan een half jaar de tijd gehad om zich voor te bereiden, inclusief leren van de zuidelijke zon-bestemmingslanden, maar wat kúnnen ze in vredesnaam doén??!!
Ik heb geen antwoord.
Hoop alleen dat er een structurele verandering plaatsvindt en ´we´ wereldwijd bewuster zijn van de ´kosten´ van onbeperkt reizen en dat de verschillende toeristenbestemmingen zich daar wat minder van afhankelijk maken.
Nú echter??? Pfff. Je zal er maar politieke verantwoordelijkheid voor hebben. Het is altijd kiezen tussen twee kwaden.

Ok, naar de r¡dagelijkse realiteit:
De max. prijs van maskers gaat hier in Spanje 25% omlaag.
Wederom kosten/baten. Wat kost het de staat om dit te subsidieeren vs de besparing aan levens/zorgkosten incl. de ethische aspecten.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:30

lenaa_tje schreef:
Dan zou het voor het noorden al lang weer moeten stijgen en dat is ook niet zo. Er is in de situatie op school ook verder niks anders geworden.

Behalve dan dat alhoewel het noorden als eerste vakantie had, de bevolkingsdichtheid daar veel minder is in vergelijking met het midden en het zuiden van het land.

Zelfde geldt voor de drukte op de weg, winkels etc. Als de kinderen niet naar opvang/ school kunnen dan zijn vader of moeder genoodzaakt thuis te blijven. Wat ook weer zoveel minder drukte geeft.

Ik zeg niet dat het zo is, maar kan me ook niet onttrekken aan de gedachte...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:45

Kaja schreef:
lenaa_tje schreef:

Behalve dan dat alhoewel het noorden als eerste vakantie had, de bevolkingsdichtheid daar veel minder is in vergelijking met het midden en het zuiden van het land.

Zelfde geldt voor de drukte op de weg, winkels etc. Als de kinderen niet naar opvang/ school kunnen dan zijn vader of moeder genoodzaakt thuis te blijven. Wat ook weer zoveel minder drukte geeft.

Ik zeg niet dat het zo is, maar kan me ook niet onttrekken aan de gedachte...

Onder schoolvakanties noord valt bijv. Ook Amsterdam. Dat noem ik nou niet echt dun bevolkt. Verder valt ook Overijssel en Flevoland daaronder.