Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tokedri schreef:Sheran schreef:
Ik kijk op het coronadashboard, maar ik zie niet echt een grote toename?
Vanaf gister niet maar vanaf eergister 1000
elnienjo schreef:We zien dat dwang wel helpt om de pandemie onder controle te krijgen. China bijvoorbeeld waar ze rustig een miljoenenstad op 'n paar dagen testen omdat er weer 'n klein cluster besmettingen is opgedoken. En daar kun je niet aankomen met niet willen meewerken. Niet dat ik onder zo'n regime wil leven, maar het openbare leven is daar weer gewoon open i.t.t. hier waar de helft van de bevolking maanden loopt te zeiken over dat mondkapje of geen zin heeft om in quarantaine te gaan.
Sheran schreef:Als je geen risico wil lopen moet je sowieso niet gaan vliegen.
Fitzroy schreef:Achterom schreef:Dan hoop ik dat jullie die mondkapjes ook even opruimen als je ze ziet liggen?
Nou nee, bron van bacteriën. Lijkt me zeer onverstandig.
Achterom schreef:Je hoeft ze niet af te likken.
Gewoon oppakken, eventueel met een handschoen, weggooien en handen desinfecteren of wassen.
Die dingen ruimen zichzelf niet op.
Bloodymary schreef:dat kan maar ze heeft wel een punt he. Dat is gemodder hier schiet nou ook niet bepaald op. Ook met een vaccin zijn we hier nog heel lang zoet mee. Komt bij je China nu niet makkelijk in komt. Dat zouden ze ook overal moeten doen ipv dat nutteloze op vskantie moeten!elnienjo schreef:We zien dat dwang wel helpt om de pandemie onder controle te krijgen. China bijvoorbeeld waar ze rustig een miljoenenstad op 'n paar dagen testen omdat er weer 'n klein cluster besmettingen is opgedoken. En daar kun je niet aankomen met niet willen meewerken. Niet dat ik onder zo'n regime wil leven, maar het openbare leven is daar weer gewoon open i.t.t. hier waar de helft van de bevolking maanden loopt te zeiken over dat mondkapje of geen zin heeft om in quarantaine te gaan.
Als China als voorbeeld wordt aangehaald voor hoe het moet zijn wat corona betreft gaan bij mij echt al mijn nekharen overeind staan...
Blussem schreef:Ik hoorde net op de radio dat ze een boete willen instellen van 100 euro wanneer je geen mondkapje draagt.
Het wordt steeds gekker en idioter. Straks hebben alleen de elite het geld om zonder mondkapje rond te mogen lopen.
Sheran schreef:Maandag is toch vaak een klein beetje laag? Het percentage zegt me ook meer, dat is nog steeds wel omlaag aan het gaan.
En anders zouden het misschien toch de scholen kunnen zijn? Zucht.
Popstra schreef:Dat zouden ze ook overal moeten doen ipv dat nutteloze op vskantie moeten!
lenaa_tje schreef:Dan zou het voor het noorden al lang weer moeten stijgen en dat is ook niet zo. Er is in de situatie op school ook verder niks anders geworden.
Kaja schreef:lenaa_tje schreef:Dan zou het voor het noorden al lang weer moeten stijgen en dat is ook niet zo. Er is in de situatie op school ook verder niks anders geworden.
Behalve dan dat alhoewel het noorden als eerste vakantie had, de bevolkingsdichtheid daar veel minder is in vergelijking met het midden en het zuiden van het land.
Zelfde geldt voor de drukte op de weg, winkels etc. Als de kinderen niet naar opvang/ school kunnen dan zijn vader of moeder genoodzaakt thuis te blijven. Wat ook weer zoveel minder drukte geeft.
Ik zeg niet dat het zo is, maar kan me ook niet onttrekken aan de gedachte...