Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:32

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:56

bigone schreef:
tienus63 schreef:
Me dunkt dat de deur open of dicht niet het grootste verschil maakt, de dichtheid van mensen des te meer. Evenals wat ze dan doen.

Ik ben overigens wel benieuwd hoeveel mensen in de slachthuizen daadwerkelijk echt ziek zijn geworden.
Je zult haast ziekenhuisopname van enkele van hun verwachten. Het aantal besmettingen was immers hartstikke hoog.
Zowel in Nederland als in Duitsland.

Dat café in Hillegom heeft zich aan alle richtlijnen gehouden . Iedereen aan tafel, ruimte ertussen . Maximale aantal bezoekers wat toegestaan was. En om 11 uur moet de buitendeur dicht van de gemeente ivm dat er anders geluidsoverlast kan zijn. En de besmettingen komen dus bij de mensen voor die na 11 uur nog in dat pand waren .

Dat is niet helemaal waar. Het café heeft zelf op 10 juni een FacebookBericht geplaatst met een stuk tekst waarin ze de suggestie wekken dat ze de coronamaatregelen niet in acht nemen... Het betreffende bericht is inmiddels van Facebook verwijderd, maar er zijn genoeg mensen die daar een screenshot van hebben.
https://www.google.nl/amp/s/www.thebest ... ebook/amp/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:08

Ik denk dat de bewoners van Hongarije geen klap van de subsidies merken of misschien een klein beetje om ze net koest te houden. Van alle geld dat daar heen is gegaan vanuit de EU is 80 a 90 % verdwenen in de zakken van Orban en vriendjes. Ontzettend dikke corrupte bende daar en ik kon die Orban wel op zijn smoel slaan toen hij Rutte aanviel, lamstraal.
Italie zal aan de bak moeten met hervormingen, hopelijk snappen ze dat zelf ook, volgend jaar gaat de pensioenleeftijd al naar , ik geloof, 66 of 67 maar wanneer je beseft dat in 1992 je in Italie als ambtenaar na 20 jaar met pensioen kon en als vrouwelijke ambtenaar zelfs na 15 jaar werken en de andere pensioenen ook vroegtijdig ingingen en ze een hele lange levensverwachting hebben/hadden dan kun je je voorstellen dat er jarenlang op de pof geleefd is en de zakken nog steeds leeg zijn.

Electra63

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:15

Om 19 uur een ingelaste persconferentie i.v.m. corona.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:16

Ik vind het zo triest dat zelfs in een topic als dit, waar het over een ernstig virus gaat, mensen denken meer rechten te hebben dan anderen, puur en alleen omdat ze in Nederland geboren zijn..

Ben benieuwd wat ze gaan zeggen Electra.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:17

Waarschijnlijk alleen nog een keer die 1.5 meter benoemen maar geen extra maatregelen. Staat op NOS.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:18

Oh, zinvol.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:21

bigone schreef:
Van alle geld dat daar heen is gegaan vanuit de EU is 80 a 90 % verdwenen in de zakken van Orban en vriendjes. Ontzettend dikke corrupte bende daar en ik kon die Orban wel op zijn smoel slaan toen hij Rutte aanviel, lamstraal.

Ha ha ja ik ook! Nooit gedacht dat ik nog eens boos op iemand die Rutte aanvalt zou worden....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:28

bigone schreef:
Ik denk dat de bewoners van Hongarije geen klap van de subsidies merken of misschien een klein beetje om ze net koest te houden. Van alle geld dat daar heen is gegaan vanuit de EU is 80 a 90 % verdwenen in de zakken van Orban en vriendjes. Ontzettend dikke corrupte bende daar en ik kon die Orban wel op zijn smoel slaan toen hij Rutte aanviel, lamstraal.
Italie zal aan de bak moeten met hervormingen, hopelijk snappen ze dat zelf ook, volgend jaar gaat de pensioenleeftijd al naar , ik geloof, 66 of 67 maar wanneer je beseft dat in 1992 je in Italie als ambtenaar na 20 jaar met pensioen kon en als vrouwelijke ambtenaar zelfs na 15 jaar werken en de andere pensioenen ook vroegtijdig ingingen en ze een hele lange levensverwachting hebben/hadden dan kun je je voorstellen dat er jarenlang op de pof geleefd is en de zakken nog steeds leeg zijn.

Hongaren zijn wel redelijk pro eu hoor, er wordt ook wel veel voor gedaan met name aan infra structuur.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:57

LadyMadonna schreef:
bigone schreef:

Hongaren zijn wel redelijk pro eu hoor, er wordt ook wel veel voor gedaan met name aan infra structuur.

Wanneer je dan even verder kijkt zal je zien dat vooral de infrastructuur naar de fabrieken waarvan de eigenaren vrienden van orban zijn of naar bedrijven waar orban een vinger in de pap heeft uitstekend geregeld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:04

bigone schreef:
Dat café in Hillegom heeft zich aan alle richtlijnen gehouden . Iedereen aan tafel, ruimte ertussen . Maximale aantal bezoekers wat toegestaan was. En om 11 uur moet de buitendeur dicht van de gemeente ivm dat er anders geluidsoverlast kan zijn. En de besmettingen komen dus bij de mensen voor die na 11 uur nog in dat pand waren .

Ik geloof er niet zoveel van dat ze in die kroeg allemaal anderhalve meter afstand hebben gehouden. Of in welke kroeg dan ook eigenlijk, misschien het eerste uur na opening. Na 23.00 gaat niet alleen de deur dicht, dan hebben ze ook een paar biertjes op. Ik kan me echt geen kroeg voorstellen waar mensen lekker aan het bier zitten, en dat ze dan toch als de avond vordert allemaal anderhalve meter in acht nemen. Ik zie het niet voor me, dat is toch een illusie. Het lukt de meeste mensen nuchter al niet meer.
Bovendien las ik dat de GGD zei dat er personeelsleden met milde klachten toch zijn gaan werken.

Daarom gaat het weer fout volgens mij. Mensen houden geen afstand meer, blijven niet thuis met klachten, laten zich niet testen. Hopeloos.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:06

Klopt Marie-Anne , ik denk ook dat met alcohol op de 1,5 meter nogal verschilt . Mensen hebben er al moeite mee wanneer ze nuchter zijn.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:08

Dat denk ik ook Marie_Anne. Al zal het binnen denk ik dan wel gevaarlijker zijn dan buiten.
Ik zie ook echt tegen de herfst op.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:27

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:33

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:44

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:48

Waar was die persco nou? Zat helemaal klaar, maar niks..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:48

Online te volgen.
Stond ook bij de aankondiging.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:49

Oh ja, ben aan t werk, dus tja

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:02

Marie_Anne schreef:
Ik geloof er niet zoveel van dat ze in die kroeg allemaal anderhalve meter afstand hebben gehouden. Of in welke kroeg dan ook eigenlijk, misschien het eerste uur na opening. Na 23.00 gaat niet alleen de deur dicht, dan hebben ze ook een paar biertjes op. Ik kan me echt geen kroeg voorstellen waar mensen lekker aan het bier zitten, en dat ze dan toch als de avond vordert allemaal anderhalve meter in acht nemen. Ik zie het niet voor me, dat is toch een illusie. Het lukt de meeste mensen nuchter al niet meer.
Bovendien las ik dat de GGD zei dat er personeelsleden met milde klachten toch zijn gaan werken.

Daarom gaat het weer fout volgens mij. Mensen houden geen afstand meer, blijven niet thuis met klachten, laten zich niet testen. Hopeloos.

Precies, ik geloof ook niet dat ze zich in kroegen aan de regels houden. Het concept past gewoon niet bij de 1,5 meter afstand. Ze kunnen die kroegen beter dicht doen om 23 uur dan de lamzakken nog verder laten zuipen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:03

elnienjo schreef:
Marie_Anne schreef:

Precies, ik geloof ook niet dat ze zich in kroegen aan de regels houden. Het concept past gewoon niet bij de 1,5 meter afstand. Ze kunnen die kroegen beter dicht doen om 23 uur dan de lamzakken nog verder laten zuipen.

En dan gaan de lamzakken lekker bij iemand thuis zitten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:04

sureido schreef:

Da's dan weer hun eigen verantwoording.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:07

elnienjo schreef:
sureido schreef:

Da's dan weer hun eigen verantwoording.

Maar wel gewoon hetzelfde effect.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:10

sureido schreef:
Maar wel gewoon hetzelfde effect.

Maar dan houd je het wel kleinschaliger, want neem niet aan dat die hele kroeg dan bij iemand thuis gaat zitten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:24

Maar die mensen besmetten weer andere mensen