Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:18

fjordjes schreef:
Ik vind een hoeslaken opvouwen altijd een heel gedoe maar hoe vouw je een 2 persoons hoeslaken met split in het midden op?

https://www.beterbed.nl/blog/hoeslaken-vouwen

of even filmpjes van Marie Kondo bekijken

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 14:21

Jet schreef:
Jolien87 schreef:
Ik heb vorige week een regenboogkristal gekocht voor bij het raam maar nu ben ik op zoek naar een soortgelijke hanger van de tree of life. Ik kan alleen enkel sieradenhangers vinden en niet echt iets zoals dit.
Weet iemand of deze überhaupt los verkocht worden?
[ Afbeelding ]

Hier heb je twee complete voor nog geen € 10,00. https://hetspirituelewarenhuis.nl/conte ... iolet.html . Dan kan je toch hun hangertjes eraf halen en de tree of life voor jouw idee gebruiken of vind je dat te duur?
https://hetspirituelewarenhuis.nl/conte ... l-wit.html ,of deze, die is nog geen € 13,00 per twee...

Wat ontzettend leuk! Is zoiets ook gewoon ergens in een winkel te koop? Waar je gewoon naartoe kunt gaan bedoel ik ;)
Zodat je beter kan bekijken wat je het meest aanspreekt?
Aan wat voor winkel zou ik moeten denken?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 16:00

gomir schreef:
Te lui om te vertalen op dit tijdstip, maar deze uitleg klinkt plausibel.
So when you get a CT with contrast, you'll be injected with a solution containing iodine. The solution will have been heated to roughly 38C, which will cause a warm feeling when it is injected into a vein. The contrast medium will also cause vasodilation, which will cause a flushed feeling. The reason this makes people feel like they have urinated is because that area of your anatomy has a large blood supply and the warm feeling is slightly amplified there. Your brain essentially doesn't know why it's warm and goes "oops, I must have peed. Whoops!" It doesn't always happen, but you'll be told it by your radiographer as if it does happen that way it's nicer to be prepared than to think you've set yourself!

DANK! Het is dus het 'warme' gevoel in de bloedstroom die doet voelen alsof je moet plassen.
Ik was vooraf gewaarschuwd, maar was tóch even bang dat ik echt in mijn broek had geplast, zo realistisch voelde het ;( .

Edit: jij ook bedankt, Judith. Interessant hoe dat werkt!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 10:24

Ik heb een laarzen dilemma… ik heb de “ARIAT WYTHBURN TALL H20 WATERPROOF OUTDOORLAARS” besteld in maat 39 en 40. Bij 39 zit hij perfect aangesloten bij mijn enkel maar voel ik mijn grote teen aan de bovenkant zitten. Ik heb wel voldoende ruimte aan de voorkant, ik kan ruim 1 vinger achter mijn enkel stoppen. Maat 40 voelt een stuk losser bij mijn enkel waardoor ik bij elke stap mijn enkel voel bewegen in de laars. Wel voel ik daar mijn grote teen niet aan de bovenkant maar heb ik wel erg veel ruimte aan de voorkant, ik kan 2 vingers achter mijn enkel stoppen.
Het zijn zowel wandel als rij laarzen. In de 39 kan ik geen dikke sokken dragen, in de 40 met gemak. Ik denk dat de kleine maat nog iets uitloopt en bij de grote maat zou ik de veters nog iets aan kunnen trekken maar dat veroorzaakt een gekke bobbel bij mijn enkel.
Welke maat zouden jullie kiezen?

poes

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 10:34

Ik zou beide terugsturen. Het is duidelijk dat ze beide niet passen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 10:42

poes schreef:

Nee dat is geen optie _O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 10:55

Waarom is dat geen optie?
Het is toch belangrijk? Je hebt maar 1 paar voeten hoor

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:21

Winterseizoen komt er aan; heb je al in de maat 40 een (lekker warm) zooltje gedaan en een dikke sok aan getrokken toen je m ging passen? Dat is een reden dat ik graag schoenen/laarzen voor de winter een maatje groter koop.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:41

HOE kan het dat ik mijn knuffel (28 en ik slaap nog met een knuffel ja, no comment :P ) al een week kwijt was, ik overal gezocht heb, onder m'n bed, onder de dekens, achter het hoofdbord etc. En ik vanochtend wakker word en m'n knuffel gewoon bovenop m'n dekens ligt? :=

En ik een paar jaar geleden wekenlang mijn afstandbediening kwijt was, ook echt mijn hele huis op de kop heb gezet, zelfs met mijn moeder gezocht heb want zonder afstandsbediening is heel onhandig, en hij op een avond gewoon voor me op de bank ligt???

Kan ik hiervoor mijn overleden vader de schuld geven?? :')

(Niet te serieus nemen natuurlijk, maar ik ben gewoon weer stomverbaasd)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 11:54

_Karlijn schreef:
HOE kan het dat ik mijn knuffel (28 en ik slaap nog met een knuffel ja, no comment :P ) al een week kwijt was, ik overal gezocht heb, onder m'n bed, onder de dekens, achter het hoofdbord etc. En ik vanochtend wakker word en m'n knuffel gewoon bovenop m'n dekens ligt? :=

En ik een paar jaar geleden wekenlang mijn afstandbediening kwijt was, ook echt mijn hele huis op de kop heb gezet, zelfs met mijn moeder gezocht heb want zonder afstandsbediening is heel onhandig, en hij op een avond gewoon voor me op de bank ligt???

Geen kat die hem heeft "geleend"? Mijn kat sjouwt soms ook van alles door het hele huis :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:11

poes schreef:

Eens, het is allebei net niet goed genoeg. Hoe leuk de laarzen ook zijn, het net niet is/blijft/wordt uiteindelijk een grote ergernis.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:12

_Karlijn schreef:

Hoe kan het dat jij die hele week zonder knuffel geslapen hebt? :')
Ik had het hele huis verbouwt denk ik :+

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:18

uggy schreef:
Hoe kan het dat jij die hele week zonder knuffel geslapen hebt? :')
Ik had het hele huis verbouwt denk ik :+

Ja was afzien :(:)

iirrssjjee schreef:
Geen kat die hem heeft "geleend"? Mijn kat sjouwt soms ook van alles door het hele huis :+

Ik heb wel een kat die denkt dat ze een hond is (oosters korthaar) maar een afstandsbediening krijgt ze nooit mee... Knuffel zou nog kunnen maar heeft ze nog nooit interesse in getoond verder.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:25

Is het mogelijk dat je slaapwandelt? Of door andere oorzaken niet altijd alles herinnert?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:27

poes schreef:
Is het mogelijk dat je slaapwandelt? Of door andere oorzaken niet altijd alles herinnert?

Zou altijd kunnen natuurlijk, geen idee. Ik woon alleen dus heb niemand om dat te bevestigen. Maar waarom kan ik tijdens het slaapwandelen wel m'n knuffel vinden en tijdens wakker niet? :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 12:32

_Karlijn schreef:
poes schreef:

Zou altijd kunnen natuurlijk, geen idee. Ik woon alleen dus heb niemand om dat te bevestigen. Maar waarom kan ik tijdens het slaapwandelen wel m'n knuffel vinden en tijdens wakker niet? :')

Geen idee :D

Edit: nuja omdat je onderbewuste vaak dingen wel nog weet :j

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:02

Vraag: ik woon sinds april in een beschermde ggz-woonvorm, en ik kan mijn eigen rapportage inzien. Nu is in deze 5 maanden al 4x (!!!) voorgekomen dat er over een andere bewoner in mijn dossier gerapporteerd werd. Van hele basale informatie over inname van medicatie tot hele verslagen van pb-gesprekken over persoonlijke gevoelens van de bewoner waar die rapportage over ging etc.

Naast dat ik dit elke keer meld, maak ik me natuurlijk ook ernstig zorgen over dat mijn rapportages in andermans dossier terecht komen.

Maar is er iets dat de begeleiding verplicht is wat betreffende de AVG privacywet?? Een officiële melding of iets dergelijks?? Want elke keer maken ze zich er in mijn ogen makkelijk van af met: "we zullen het aanpassen", maar sinds die wet zo scherp is kan ik me haast niet voorstellen dat dat genoeg is?

Werken hier mensen in de zorg die hier het fijne van weten?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:12

Als het goed is moeten dit soort incidenten laagdrempelig gemeld kunnen worden bij de DPO/Functionaris Gegevensbescherming van de organisatie, maar anders kan er altijd een melding bij de AP gedaan worden.
In het laatste geval is het wel netjes om het eerst (ook) bij de betrokken medewerkers te melden, maar dat is niet eens verplicht.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 20:00

Kan iemand mij helpen met de grammatica in deze zin:
Interestingly, the benefits are more than three times larger than the increase in risk/the benefits are more than three times as high as the increase in risk?
Er moet staan: de voordelen zijn ruim drie keer zo groot als de stijging van het risico. Ik heb de zin nu al zo vaak gelezen dat ik mezelf niet meer vertrouw :+

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 20:45

Ik vind 'interestingly' ook een beetje een vaag woord...

The interesting thing is / What is so interesting about this is
that the benefits are more than three times as big as the increase in risk

Zoiets zou ik ervan maken denk ik.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 20:58

gerlindie schreef:
Ik vind 'interestingly' ook een beetje een vaag woord...

The interesting thing is / What is so interesting about this is
that the benefits are more than three times as big as the increase in risk

Zoiets zou ik ervan maken denk ik.

Bedankt! Ik deel je mening dat interestingly een beetje vaag is, maar met een max van 400 woorden heb ik niet zo heel veel keuze, vandaar het vage woord om enigszins "structuur" in mijn tekst te brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:11

Interestingly is niks mis mee. := Juist als je meteen iemands aandacht wilt trekken is het een krachtiger middel dan “what’s interesting, is” en “the interesting thing” hoort überhaupt niet thuis in een onderzoekstekst of -verslag. :+

‘Interestingly, the benefits outweigh the increased risk by a factor of three.’
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-09-21 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:20

Mkango schreef:
Interestingly is niks mis mee. := Juist als je meteen iemands aandacht wilt trekken is het een krachtiger middel dan “what’s interesting, is” en “the interesting thing” hoort überhaupt niet thuis in een onderzoekstekst of -verslag. :+

‘Interestingly, the benefits outweigh the increased risk by a factor of three.’

Opzich niet, maar ik vind het een lelijk woord :+

Dan zou ik kiezen voor surprisingly ofzo

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:23

Ik heb een persoonlijke Facebook en een bedrijfspagina. Maar vaak lukt het me niet om als bedrijf op een post te reageren. Hoe stel ik dat in? Ik krijg nu steeds dit:

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:26

Rechtsonder hem weer op je bedrijf zetten?
Afbeelding
Afbeelding