Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:15

Cowboy55 schreef:
Ik heb toch echt boetes gehad voor 52 en 53 na correctie. Dat is wel al 5/6 jaar geleden. Wellicht zijn ze gestopt met pesten. Is ook onlogisch als je 'mee' gaat met het verkeer.....

Hij kan nog leuker.
Na correctie 2 a 3 km te hard(weet het niet meer precies) op een snelweg waar als ik 2 minuten later had gereden ik geen bekeuring had gehad.
( de weg bij Delft, dat je na 19:00 uur wel harder dan 100 km mag. 18:58 geflitst). Kreeg toch een mooie prent, tevens mijn eerste prent. -O-

SavannahNx

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:21

Ketst een kogel af op een rubber band of gaat ie er doorheen?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:25

Waarom zeggen wij pindakaas, en engelsen peanutbutter. Boter is in mijn ogen beter dan pindakaas :')

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:45

Ik geloof omdat Nederland toen al een Pindaboter had

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:46

Boter is in Nederland een beschermde productsoort, en omdat pindakaas geen boter is mag het niet zo verkocht worden. Mijn opa maakte zelf kruidenboter maar mocht dit niet zo noemen omdat het niet op de officiele manier gemaakt werd :=

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:59

Oh aha!

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:03

SavannahNx schreef:

Ik gok dat 'ie er gewoon doorheen gaat. Hoe kan de politie anders een band van een auto lek schieten? :P

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:40

miss_lizje schreef:
Cowboy55 schreef:
Ik heb toch echt boetes gehad voor 52 en 53 na correctie. Dat is wel al 5/6 jaar geleden. Wellicht zijn ze gestopt met pesten. Is ook onlogisch als je 'mee' gaat met het verkeer.....

Hij kan nog leuker.
Na correctie 2 a 3 km te hard(weet het niet meer precies) op een snelweg waar als ik 2 minuten later had gereden ik geen bekeuring had gehad.
( de weg bij Delft, dat je na 19:00 uur wel harder dan 100 km mag. 18:58 geflitst). Kreeg toch een mooie prent, tevens mijn eerste prent. -O-

Auw.....heb het wel eens andersom gehad. Ik rij 85 op een weg die vroeger 80 was maar die later 60 werd, zie de laser te laat maar er gebeurt niks. Ik kom 5 minuten later langs hetzelfde punt en de 1 na de ander wordt aan de kant gezet. Ik was net te vroeg die 1e keer.... *\%/*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:53

Rebecca schreef:
Maken alle cv installaties (ontiegelijk ) herrie?
DAt is 1 of andere pomp. Heb ik ook gehad in januari. Was iets van 130 euro. Gewoon dus even iemand laten kijken.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:36

xMaxxiee schreef:
De Franse bull van mijn broer maakt als ze gromt een "Prrrr" geluidje (vraag me ook af waarom zij zo gromt en niet hetzelfde als mijn jack bijvoorbeeld). Maar als ik dat geluid dan terug maak wordt ze echt woest haha. Dan vraag ik me ook altijd af of ik nou haar in hondentaal aan het uitschelden ben geweest ofzo _O-

_O- _O-

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:38

Napraten is niet lief :+
Mijn hond knort ook als een varkentje <3

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:22

SavannahNx schreef:

Hangt er van af, kaliber, wapen, afstand, hoek van inslag, gaat het om een fietsband of die van een grote tractor etc.
Als je uitgaat van een gemiddeld vuurwapen en een afstand waarbij de kogel nog het grootste deel van zijn kinetische energie heeft gaat hij er wel in het grootste deel van de gevallen wel doorheen.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:37

KiMmK schreef:
xMaxxiee schreef:
De Franse bull van mijn broer maakt als ze gromt een "Prrrr" geluidje (vraag me ook af waarom zij zo gromt en niet hetzelfde als mijn jack bijvoorbeeld). Maar als ik dat geluid dan terug maak wordt ze echt woest haha. Dan vraag ik me ook altijd af of ik nou haar in hondentaal aan het uitschelden ben geweest ofzo _O-

_O- _O-

Lach me niet uit :') _O-

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:58

Wat is het nut van jeuk bij een helend wondje? Het lijkt mij dat je het daardoor (onbewust) juist weer openkrabt, wat je lichaam toch niet moet willen?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 08:04

Ik heb ooit gelezen dat je juist het korstje eraf moet krabben omdat het een 'tijdelijke oplossing' van je lichaam is. Als je het eraf krabt komt je lichaam dus met een 'echte' oplossing. Het klinkt voor mij logisch, maar heb geen idee of ik het uit een betrouwbare bron heb :')

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 08:11

Jeuk bij een helend wondje ontstaat in vier stappen:

1: Als de cellen van de genezende wond zich samentrekken, worden jeukzenuwen geactiveerd. Deze laten de hersenen weten dat de wond jeukt.

2: De hersenen registreren jeuk, met krabben tot gevolg. Pijnzenuwen in de wond worden actief en laten de hersenen weten dat het pijn doet.

3: De hersenen krijgen pijnsignalen, en de hypothalamus probeert de pijn te verlichten met behulp van de stof serotonine.

4: Een beetje serotonine gaat met het bloed mee naar de wond. Hier activeert het de jeukzenuwen opnieuw, waardoor het gevoel van jeuk nog eens versterkt wordt.

Meer hier over kun je lezen op bijvoorbeeld: http://wibnet.nl/mens/lichaam/jeuk-waar ... en-wondjes

@enamorada: open krabben moet je echt niet doen! 8)7 kun je heel lelijke littekentjes aan overhouden. Korstjes zijn gewoon bedoeld als 'noodhuid' ter bescherming van de wond, anders kunnen allerlei bacteriën bij de wond. Onder het kostje groeit ondertussen een nieuwe huid. Als de nieuwe huid klaar is valt het korstje vanzelf af :+

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 08:26

Ah oke, geen betrouwbare bron dus! :o 8)7

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 09:40

Hoe zit het nou precies met een huis kopen? Ik heb al een koophuis en als ik dat verkoop voor een betere prijs dan dat ik het gekocht heb ben je dan helemaal van die hypotheek af of als je een nieuw huis koopt betaal je dan 2 hypotheken? Dat is toch geen doen?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:09

Over het algemeen moet je die hypotheek (of eigenlijk de lening) aflossen met de opbrengst. Anders zit de koper met een huis waar een hypotheek van jou op zit.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:32

Tiggs schreef:
Over het algemeen moet je die hypotheek (of eigenlijk de lening) aflossen met de opbrengst. Anders zit de koper met een huis waar een hypotheek van jou op zit.

Weet niet hoe het zit in Nederland, maar hier in IJsland is "overname van lening"een normale voorwaarde bij verkoop van vastgoed.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:07

Kuggur schreef:
Tiggs schreef:

Weet niet hoe het zit in Nederland, maar hier in IJsland is "overname van lening"een normale voorwaarde bij verkoop van vastgoed.

Hier is dat zeer ongebruikelijk!

Hoe zit dat in IJsland qua hypotheekaanbieders etc? Want als de verkoper geen gunstige rente heeft bedongen dan heeft de koper dus eigenlijk pech?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:12

De bedongen rente hier is nooit gunstig. Niet om zielig te doen, maar de banken hier zijn zó verschrikkelijk dat je je soms afvraagt of onderhandelen met de maffia voor een lening niet een beter idee zou zijn....
Enfin, als je als koper een huis op het oog hebt waar zo'n ongunstige lening op rust kun je er uiteraard voor kiezen daar niet mee accoord te gaan. En dat betekent óf niet kopen, óf proberen te onderhandelen met de betreffende bank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:25

Ik krab al jaren wondjes en ik voel vaak die pijn niet echt meer zo scherp , neemt dat gevoel van pijn dan op den duur af?

Ben momenteel stout en heb 2 moedervlekken open :o , mag er niet aanzitten maar die drang is zo sterk . Pijn doet het niet echt ,vind het eerder een heerlijk gevoel pulken

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:09

@Rebecca: Het is wel zo dat je minder pijn voelt als je aan een wondje zit. Interneuronen in het ruggenmerg synapsen met mechanoreceptoren en pijnreceptoren op dezelfde plek. Wanneer er tactiele activatie is (dus als je aan een wondje zit) heeft het interneuron een remmend effect op het cellichaam. Hierdoor worden pijnsignalen vanuit de wond geblokkeerd (de deur daarvoor wordt als het ware dichtgezet) en komen ze dus niet (of in mindere mate) in de hersenen aan. Dat is ook waarom dieren vaak gaan likken aan het lichaamsdeel waar ze pijn voelen :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:28

Oppassen met aan moedervlekken krabben. Het kan zomaar van onschuldig naar gevaarlijk over gaan. Tenminste dat heb ik altijd begrepen. Ook dat je jeukende moedervlekken moet laten nakijken.