Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 22:46

Dat ik eigenlijk niet moet zeuren en blij moet zijn dat het slijm goed los zit. Maar irritant is het wel soms.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 09:04

Marcella schreef:
Heb geen huishoudelijke hulp. Zou niet weten waarvan betalen je krijg maar een klein gedeelte vergoed. En dan nog iemand vinden wat ook drama is.

Klopt niet hoor. Als jij ervoor in aanmerking komt wordt juist bijna alles vergoed en heb je alleen eigen bijdrage van 20 euro per maand. Maakt niet uit hoeveel uur ze komen. Afhankelijk van zorgverzekeraar kan dat ook nog vergoed worden.

Maar dan moet je dus wel gekeurd worden en de hulp via de gemeente krijgen.

Polarize

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:01

Mijn moeder die enthousiast opruimt en mijn medicijnen op een hele andere plek, buiten zicht neerlegt. Hoe vaak ik ook vertel dat ze juist vol in het zicht liggen omdat ik ze anders vergeet, en of ze alsjeblieft gewoon van mijn medicijnen af wil blijven. Elke keer als ze opgeruimd heeft moet ik ze weer gaan zoeken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:14

Wmo aanvraag was al goedgekeurd 1,5 jaar terug. Alleen iemand vinden niet.

Alleen waar ik dan ook 20 euro in de maand vandaan moet halen. Zit met ww al 11 euro lager dan bijstand.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 18-11-24 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:14

Ik werd ... (ik zal geen rare woorden gebruiken) aangesproken door een moderator omdat ik zei wat ik met mensen die dieren mishandelen zou willen doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:19

hahahatsjoe schreef:
Ik werd ... (ik zal geen rare woorden gebruiken) aangesproken door een moderator omdat ik zei wat ik met mensen die dieren mishandelen zou willen doen.

Ja dat mag inderdaad niet. Je mag niet zeggen dat je hetzelfde met hen zou willen doen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:32

Volle bak op het werk ivm medewerkersbijeenkomst en nu zijn ze ook al aan het verbouwen recht moven onze werkplek. Takkeherrie

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:35

Dat Biden op de valreep even Oekraïne toestemming geeft om lange afstandsraketten in te zetten tegen Rusland met kans op verdere escalatie.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:42

denisesilver schreef:
Ineke2 schreef:
Bij de servicebalie heb ik het wel genoemd dat ze toch camerabeelden zouden moeten hebben ervan. Maar ik denk dat het teveel moeite was.

Het is niet zomaar dat er haast nooit kom.
Ik kon ook 2 lege flessen niet inleveren, de automaat pakte die niet en bij de balie zeggen ze dan “ Ja ga maar naar de plus supermarkt “ }:0

Personeel wordt tegenwoordig gewoon niet meer opgevoed. Er wordt zo extreem bezuinigd op goede vaste krachten die weten hoe er met klanten moet worden opgegaan. Vreselijk gewoon.

Je kan huismerk flessen toch alleen inleveren bij de desbetreffende winkel? Misschien dat ze het daarom zeiden?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:47

Dat het koud wordt in huis, maar 1 van mijn katten wil graag even buiten spelen. En kachel dicht gedraaid. :+

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:51

mavantos schreef:
denisesilver schreef:
Personeel wordt tegenwoordig gewoon niet meer opgevoed. Er wordt zo extreem bezuinigd op goede vaste krachten die weten hoe er met klanten moet worden opgegaan. Vreselijk gewoon.

Je kan huismerk flessen toch alleen inleveren bij de desbetreffende winkel? Misschien dat ze het daarom zeiden?

Bij de AH kan je alle flessen inleveren, niet alleen wat zij verkopen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 11:15

mavantos schreef:
Ineke2 schreef:
Bij de servicebalie heb ik het wel genoemd dat ze toch camerabeelden zouden moeten hebben ervan. Maar ik denk dat het teveel moeite was.

Het is niet zomaar dat er haast nooit kom.
Ik kon ook 2 lege flessen niet inleveren, de automaat pakte die niet en bij de balie zeggen ze dan “ Ja ga maar naar de plus supermarkt “ }:0

Nee, want het zijn geen huismerk flessen.

Vanmorgen bij de plus deze flessen ingeleverd en eentje pakte de automaat ook niet en net voordat ik op de bel wilde drukken kwam er al een medewerker vanuit achter, de winkel in die mij een andere fles geeft en mijn fles zelf meeneemt zodat ik de gegeven fles in de automaat kon doen.

Kijk zo kan het ook :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 11:33

er woont een bonte specht op onze oprit... helemaal leuk. Ik vind het een prachtig beest. Alleen heeft die sinds een paar dagen de val op onze hor voor het raam van de badkamer... helemaal aan flarden gepikt. Beetje jammer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 12:06

Dat ik moet gaan kijken voor een nieuwe filter van de stofzuiger. Plastic zit nu een paar scheurtjes in.

En hoe de katten denken over al dat schoonmaken. Die zijn het er niet mee eens.

Keelpijn, benauwd, lippen voelen raar (doof/tintelen), voorhoofd boven mijn ogen verdikt aan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 12:44

Chaos op werk en dat ik geen eens een kantoorbaan heb, maar nu allemaal kantoorzaken moet regelen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 13:53

juval schreef:
er woont een bonte specht op onze oprit... helemaal leuk. Ik vind het een prachtig beest. Alleen heeft die sinds een paar dagen de val op onze hor voor het raam van de badkamer... helemaal aan flarden gepikt. Beetje jammer.

Dit is een aanrader, ik heb er hier 2 hangen, met bijbehorende vetblokken. Spechten maken er veel gebruik van (vetblokken met insecten erin)
https://www.vivara.nl/vetblokhouder-monte-rosa-outlet

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 13:57

Winkels moeten tegenwoordig toch gewoon alle statiegeld flessen innemen? Niet dat je naar 100 winkels moet. Iig bij dirk ook m'n jumbo flessen in kunnen leveren gelukkig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 13:59

Klopt, eigen merk aldi kan zo bij de jumbo ingeleverd worden. Als vorbeeld.
Maar soms heb je wel eens een fles die het apparaat niet wil pakken en dan moet je als winkel een beetje moeite doen dat op te lossen...
Niet de AH dus bij Ineke dus

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 14:15

Jumbo Hendrik ido Ambacht doet ook geen moeite. Gevalletje zoek het zelf maar uit.

Rede ook dat ik geen flessen drinken meer bestel bij button. Zijn vaak buitenlandse flessen.

Klier rechts onder mijn kin dik.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:03

Vandaag belt de huisarts met plan voor aanpak voet/enkel.. maar wachten duurt zolang en ze heeft nog niet gebeld

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:25

Rotstraal bij mijn merrie. Soms is het irritant dat je op onze pensionstal niet zelf mag uitmesten (nou ja, het mág wel, maar dan moet je zelf een baal stro ergens kopen en in je auto bewaren -:(- ).

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:33

Lieser schreef:
Rotstraal bij mijn merrie. Soms is het irritant dat je op onze pensionstal niet zelf mag uitmesten (nou ja, het mág wel, maar dan moet je zelf een baal stro ergens kopen en in je auto bewaren -:(- ).

Mag je toevallig wel vlas als onderbodem gebruiken?
Dan zou ik vlas strooien op de plekken waar ze veel plast. En dat zelf dan dagelijks eruit halen.
Word de stal wel flink wat droger van

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:41

Vorige week was het rustig en nu dus druk. Vroegste afspraak zou pas eind van de week zijn.

Oh en gisteren tegels douche schoongemaakt zag ik net weer een dikke laag stof erop. _-:(

Nu gewoon even snel de swiffer met schone doek over de muur gehaald. :=

Dat je nu zelfs vanaf 2025 een ubn nummer moet hebben om bijen te houden. :oo 8)7

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 16:14

Polarize schreef:
Andersom heb ik eens een klant gehad die de hele kortingsposter van het bord had getrokken, mee naar binnen had genomen, hem hardop voorlas aan mij, en er vervolgens achter kwam dat ie toch echt de korting verkeerd had begrepen en zelf fout zat :+

Natuurlijk liet de klant in kwestie de hele poster gewoon bij de balie liggen en is zo weggelopen :')

Hier weleens gehad dat de kassa een andere prijs aangaf dat meneer had onthouden. Vervolgens ging hij terug de winkel in en nam het bordje mee, waarop normaal de prijs aangegeven staat (dus niet een extra kortingskaartje ofzo). Daar stond een ander product op, maar nu kunnen wij dus niet (makkelijk) controleren of het onze fout (product lag fout) of zijn fout (op verkeerde bordje gekeken) was.

En dan wel heel erg boos worden dat wij het niet willen afprijzen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 16:59

_chou schreef:
Polarize schreef:
Andersom heb ik eens een klant gehad die de hele kortingsposter van het bord had getrokken, mee naar binnen had genomen, hem hardop voorlas aan mij, en er vervolgens achter kwam dat ie toch echt de korting verkeerd had begrepen en zelf fout zat :+

Natuurlijk liet de klant in kwestie de hele poster gewoon bij de balie liggen en is zo weggelopen :')

Hier weleens gehad dat de kassa een andere prijs aangaf dat meneer had onthouden. Vervolgens ging hij terug de winkel in en nam het bordje mee, waarop normaal de prijs aangegeven staat (dus niet een extra kortingskaartje ofzo). Daar stond een ander product op, maar nu kunnen wij dus niet (makkelijk) controleren of het onze fout (product lag fout) of zijn fout (op verkeerde bordje gekeken) was.

En dan wel heel erg boos worden dat wij het niet willen afprijzen.

Zover ik weet staat de klant in zijn recht om de lagere prijs te krijgen, indien het een 'realistische' prijs is. In geval van een fout kaartje dan, niet bij verkeerd kijken.
Dus stel dat op t bordje staat dat iets 4 euro, maar hij is 5, dan staat de klant volgens mij in zijn recht de lagere prijs te krijgen.
Stel iets is 100 euro maar er staat 10 euro, dan is dat niet aannemelijk