Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:14

Urbanus schreef:
Als ik geen 'to do' heb, komt er weinig uit m'n handen, ga ik een keukenkastje soppen maar dan ook meteen uitzoeken terwijl er ook nog een vaatwasser is die aandacht nodig heeft.

Heel herkenbaar, als ik taken niet voor mezelf kader verdwaal ik gegarandeerd. :')

En leuk als takenlijsten helpend zijn voor je vriend Pablo, maar ik vind niet dat de mental load van het opstellen van die takenlijst bij jou moet komen te liggen. Als hij jouw hulp daarbij nodig heeft, prima, maar dan moet hij dat wel initiëren en bijdragen aan het opstellen daarvan.
Ik snap dat je je ergert aan zijn passiviteit, dat is ontzettend frustrerend en ook slap. Dingen mogen best moeilijk gaan of aangeleerd moeten worden, maar doe tenminste je best in het willen veranderen van iets.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:19

Roosch schreef:
Ik erger me eraan dat ik kreupel ben. :') door m'n enkel gegaan vannacht. Net nu we logees krijgen.

Vriend is me dankbaar voor m'n timing want die kan nu dus alles doen :=

Geen brok, veel hooi, 3 x per dag stappen en koelen. Dan kom je er wel :j

Sterkte, is niet zo tof

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:31

Urbanus schreef:
Als ik geen 'to do' heb, komt er weinig uit m'n handen, ga ik een keukenkastje soppen maar dan ook meteen uitzoeken terwijl er ook nog een vaatwasser is die aandacht nodig heeft.

Ja, ik ook! En tijdens het uitzoeken kom je iets tegen wat ergens anders hoort en die plek moet dan ook uitgezocht... Maar heb soms wel een schop nodig om het lijstje te maken

Vervelend pablo, hulp bij het lijstje maken lijkt me idd slim. Niet helemaal zelf doen, maar wel helpen. Zodat het voor beide beter wordt :(:)

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:40

Slecht geslapen door pijn in m'n voet/enkel, wakker worden met koppijn, vervolgens snel klaarmaken om de deur uit te gaan en binnen een half uur weer terug thuis te zijn. Nu al de hele tijd op bed liggen proberen m'n ogen nog ff dicht te doen maar uiteraard kan ik als ik nog even wil slapen niet meer in slaap komen en als ik wakker wil blijven val ik juist in slaap dus m'n hoofdpijn gaat vooralsnog nergens heen. Reumatologie vanochtend weer gebeld en ipv dat ze de brief voor het bloed prikken nou gelijk dinsdag of woensdag hadden gestuurd gaan ze daar nu pas mee bezig en ik kan op z'n vroegst 10 mei een keer met de reumatoloog praten over dus m'n bloed en m'n klachten. Dus zit als dit zo doorgaat nog mooi 2 week met deze ellende en 24/7 pijn. Ben een jonge vrouw en wil van alles maar momenteel kom ik als ik naar m'n lijf luister niet verder dan de hele dag op bed of op de bank liggen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:50

Telpeva schreef:
Ik ga ook heel goed op takenlijstjes, yay voor hokjes afvinken. Ik mag van mijzelf een extra kop koffie na het afwerken van 5 taken. Whatever works, right? :+
Als jullie het gebruik van een app ervoor leuk vinden, dan heb je Tody, daar kan je alle taken in huis in zetten en dan zit er ook meteen een metertje bij die aangeeft hoeveel spoed er bij is (stel, het is al even geleden dat de koelkast is schoongemaakt, dan kleurt dat rood). Je kan ook meerdere personen toevoegen zodat ook zichtbaar is wie wat wanneer heeft gedaan (wellicht praktisch als je het 50/50 wilt verdelen).

Ik heb die app vooral omdat ik soms dingen gewoon oprecht niet zie of die ik domweg vergeet. Dingen als de wasmachine schoonmaken staan er ook in, de muren en het plafond controleren op spinnenrag, achter de koelkast schoonmaken enz. Echt allerlei suggesties en je kan zelf ook dingen toevoegen.

He wat een goeie tip!

Hier in huis ben ik degene die te weinig doet. Ik ben echt vreselijk.
Ik heb een gruwelijke hekel aan het huishouden en m'n vriend doet het ogenschijnlijk met veel gemak maar die is het ook beu dat ie zoveel doet. Ik probeer een manier te vinden zodat ik het wat makkelijker oppak. Voordat we samenwoonden had ik een schoonmaakster, met een reden. :+ mijn kwaliteiten liggen elders.

Haha rien, dankjewel voor de tip!

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:06

Zoveel te doen. Mag ik alsjeblieft een beetje rust? |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:07

xPabloBokt schreef:
Ja heb het al regelmatig besproken, maar we komen elke keer niet tot een oplossing die ook echt werkt. De laatste keer zei hij dat ik maar takenlijstjes moest maken voor hem maar ik vertik het eigenlijk. Ik vind dat hij dat zelf moet doen want ik kan niet in zijn hoofd kijken en iets maken wat voor hem werkt.

Ja lastig,
Kan wel zijn dat hij het echt moeilijk vind. Ik ben ook zo, dat ik terwijl ik bezig ben alweer vergeten ben waar ik alweer aan begonnen ben. Niet om het goed te praten hoor.
Dan voelt het wel oneerlijk dat jij er werk in moet stoppen, maar werkt het wel beste om toch samen tot een constructieve oplossing te komen. Denk dat het vooral belangrijk is dat je weet waar je aan toe bent. Mijn vriend doet hier ook wat meer (structurele) klusjes omdat ik snel het overzicht kwijtraak en dan panikeer. En ik heb altijd het idee dat de gemiddelde vent vrij vergelijkbaar als mij in elkaar zit :+ :+ . Ik doe dan weer altijd de grote schoonmaak, 1x in de week enzo. Met stofzuigen en dweilen. En dan trek ik er echt een (halve) dag ofzo voor uit.

Mja... Blijft lastig. Denk dat huishouden in iedere relatie wel een heikel puntje is.

Dat Tody ga ik ook eens naar kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:09

Roosch schreef:
Telpeva schreef:
Ik ga ook heel goed op takenlijstjes, yay voor hokjes afvinken. Ik mag van mijzelf een extra kop koffie na het afwerken van 5 taken. Whatever works, right? :+
Als jullie het gebruik van een app ervoor leuk vinden, dan heb je Tody, daar kan je alle taken in huis in zetten en dan zit er ook meteen een metertje bij die aangeeft hoeveel spoed er bij is (stel, het is al even geleden dat de koelkast is schoongemaakt, dan kleurt dat rood). Je kan ook meerdere personen toevoegen zodat ook zichtbaar is wie wat wanneer heeft gedaan (wellicht praktisch als je het 50/50 wilt verdelen).

Ik heb die app vooral omdat ik soms dingen gewoon oprecht niet zie of die ik domweg vergeet. Dingen als de wasmachine schoonmaken staan er ook in, de muren en het plafond controleren op spinnenrag, achter de koelkast schoonmaken enz. Echt allerlei suggesties en je kan zelf ook dingen toevoegen.

He wat een goeie tip!

Ik heb een gruwelijke hekel aan het huishouden en m'n vriend doet het ogenschijnlijk met veel gemak maar die is het ook beu dat ie zoveel doet. Ik probeer een manier te vinden zodat ik het wat makkelijker oppak. Voordat we samenwoonden had ik een schoonmaakster, met een reden. :+ mijn kwaliteiten liggen elders.

Same. :') Het gekke is dat als ik ergens op kantoor werk, ik daar overdag echt een grote zooi kan maken, maar alles tegen het einde van de dag netjes opruim zodat ik de volgende dag weer aan een net bureau begin, maar in huis... Het is altijd rommelig. Ik zie het wel en ik stoor me er ook aan, maar mijn brein maakt gewoon niet die switch van "o, het is hier rommelig, laat ik dit opruimen," tot ik er op een mooie zonnige dag écht klaar mee ben. :') Dan ruim ik alles op en maak ik grondig schoon en denk ik daarna: waarom doe ik dit niet vaker? But no.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:16

Roosch schreef:
Telpeva schreef:

He wat een goeie tip!

Ja hier exact hetzelfde. Al is het niet eens een hekel. Ik kan het gewoon niet. Dan wil ik de kopjes opruimen, zie ik dat er over datum spul in de koelkast ligt, vind ik dat de planken ook maar eens afgestoft moeten worden, en dat de koffiemachine ook ontkalkt moet worden. Oh en de plantjes moeten ook nog water. En de eieren zitten niet in de dopjes in de koelkast. En misschien moet ik ook meteen maar even naar de supermarkt om de rest van de eieren te halen. Dan denk ik op een gegeven moment "ja.... ik kan dit toch niet allemaal gaan ddoen :7 " en dan stop ik na 3 kopjes :+ . Dus als ik huishouden doe, dan moet ik er minimaal 4 uur voor uit trekken en anders is het kansloos.

De nonchalance waarin mijn vriend gewoon besluit de vaatwasser uit te ruimen en dat dan ook gewoon doet is echt hogere wiskunde voor mij :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:17

Ja dat begrijp ik dus ook gewoon nooit. Maar ik word er wel echt chagrijnig van om het huishouden te doen. Geen klap aan gewoon. Ik ben ook meer praktisch ingesteld. Online de boodschappen bestellen, ervoor zorgen dat de rekeningen op tijd betaald worden, de kattenbak doen, allemaal geen probleem. Een keer stofzuigen en ik ben een uur cranky. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 13:55

Mijn vriend zijn favoriete glas laten vallen. Hij dronk alleen uit dat glas en we hadden er maar 1 van. -O-

Denk dat hij dat rottiger vindt dan de auto die total loss is. _O-

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:02

N.a.v. een onsuccesvolle shop-sessie net: waarom is tegenwoordig zoveel dameskleding óf crop top, óf oversized? Ik zoek gewoon iets normaals -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:03

Westhof schreef:
N.a.v. een onsuccesvolle shop-sessie net: waarom is tegenwoordig zoveel dameskleding óf crop top, óf oversized? Ik zoek gewoon iets normaals -O-

Ja echt niet grappig hè. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:11

Westhof schreef:

Ja, dit! Een ergernis inderdaad! -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:24

Eens, nog erger. Oversized en cropped. Met maat 48 wil ik echt niet per se mijn buik aan de wereld laten zien ofzo. Mad respect voor de plus size dames die dat wel doen durven. Maar ik vind het maar oncomfortabel en ongemakkelijk.

Ergernis: Ik heb deze week mijn werk niet afgekregen en moet het nu doen. Heb echt geen inspiratie, en ben traag als een slak en moet ook nog het huis opruimen en een (grote) huiswerkopdracht doen.
Wie heeft er inspiratie voor 5 social media posts over kunstenaarsspullen die ik moet verkopen :') ......

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:31

Urbanus schreef:
Ja, kan. Alles kan. Maar om het nou zo op jezelf te betrekken...

Nou ik begrijp de reactie van Suzanne wel, omdat regelmatig de zelfde soort ergernis van Pablobokt langskomt.

Ik snap het van Pablobokt, want het lijkt mij super vervelend als gemaakte afspraken mbt het huishouden gewoon keer op keer niet worden nagekomen. Of haar partner daar nou wel of niet wat aan kan doen. Het zal best deels aan zijn beperking liggen, maar deels toch ook mannen eigen - uitstelgedrag.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:40

Wat voor spullen Menino? Misschien een leuke tutorial erbij hoe je die spullen zou kunnen gebruiken om er wat leuks mee te kunnen maken, zodat potentiële kopers meteen denken yes dat is leuk, nu wil ik het hebben? Of voorbeelden van werk tonen wat met die spullen is gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:43

Telpeva schreef:
Wat voor spullen Menino? Misschien een leuke tutorial erbij hoe je die spullen zou kunnen gebruiken om er wat leuks mee te kunnen maken, zodat potentiële kopers meteen denken yes dat is leuk, nu wil ik het hebben? Of voorbeelden van werk tonen wat met die spullen is gemaakt?

Ja dat is wel heel gaaf, maar ik moet het doen met stockfoto's van leveranciers en unsplash... Mag geen eigen foto's maken in mijn werktijd van de baas (vindt 'ie zonde van mijn inzetbare uren).

Dus ik moet vooral standaardteksten schrijven bij clichefoto's. Probeer er altijd wel iets informatiefs en enthousiasmerends van te maken. Maar doe dit ookal 3 jaar, dus de inspiratie is wel eens op zegmaar :D .

Spullen zijn hogere segment teken en schilderspullen. Dus fancy kleurpotloden, olieverf, papier, acrylverf, ezels. Alles waar de meeste tekenende en schilderende mensen blij van worden doorgaans.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:47

Net planten gekocht voor in de woonkamer, was een beetje veel geld kwijt voor drie planten :D
Daarna naar de slager waar je ook niet vrolijk van dus :wave:

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:11

Ik vind het huishouden ook echt verschrikkelijk, maar hou wel van een opgeruimd en schoon huis. Soms wou ik dat ik dan kon toveren ofzo. Als ik begin aan het schoonmaken moet ik ook in een keer door en niet gestoord worden, dus mag mijn vriend ook niet naar de wc ofzo want dan wordt ik chagrijnig. :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:12

nicole_floor schreef:
Ik vind het huishouden ook echt verschrikkelijk, maar hou wel van een opgeruimd en schoon huis. Soms wou ik dat ik dan kon toveren ofzo. Als ik begin aan het schoonmaken moet ik ook in een keer door en niet gestoord worden, dus mag mijn vriend ook niet naar de wc ofzo want dan wordt ik chagrijnig. :')

Precies. Het huis moet schoon zijn. Maar ik moet het niet schoon hoeven maken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:13

Dat is precies mooi omschreven :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:17

Ik vind het vaak ook wel gezellig als het een zooitje is :+ . 't wordt alleen ongemakkelijker als er onverwachts bezoek komt :)) .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:19

Ik heb m'n vader zo wel eens een keer de stofzuiger in handen geduwd. Had uren lopen zwoegen toen ie op bezoek kwam en hij was aan het zeuren over kattenharen op de bank. :7

Afbeelding
Ja dat krijg je met twee van die haarballen he.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:19

Omg Menino ik wil over je schouder mee gluren naar wat je er voor leuks van gaat maken, ik ben dol op zulke spullen. Zo weinig vrijheid erover lijkt mij wel frustrerend ja...