[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:49

Hanneke137 schreef:
Van de week op TV bij dit is de kwestie, een burn out van je eigen kind.
https://npo.nl/start/afspelen/dit-is-de ... =TVgids-nl

Ik vind het goed dat ze dit ter sprake brengen. Ik denk dat veel mensen hier te weinig bij stil staat voordat ze aan kinderen beginnen.

Ik zat de afgelopen week in Centerparcs. Bezetting van 20%, dus lekker rustig.
Ik zag alsnog uitgebluste ouders, exemplaren van wie je denkt "jij had er beter niet aan begonnen".

Ik was met mijn mama een rondje door het sports café aan het maken, dat keek uit over de binnenspeeltuin.
Kwam net een vader met kind aangelopen - kind deed jas en schoenen uit - ik ben beginnen aftellen: "vader neemt telefoon in 3..2..1.." en ja hoor :')
Tuurlijk moeten die ouders niet de hele tijd met hun snufferd op hun kinderen liggen kijken, maar dat kind was letterlijk nog niet eens aan het spelen en die vader kroop al in zijn telefoon.
Er waren overigens ook letterlijk geen andere kinderen in heel die speeltuin aanwezig; vader had hem best in gang mogen zetten haha.

In de pizzeria zaten een jong broertje en zusje - broertje had het bestek van tafel gehaald en in de jaszak van zijn moeder gepropt, en het zusje had het zoutvat in een leeg glas gestopt. Ouders stonden erbij en keken ernaar.

Oh, en de draaideur in de dome :')
2 héél jonge zusjes - de oudste trekt de jongste bij de draaideur weg; ik denk "goed zo; al had moeder/vader in de buurt moeten zijn om dat te doen". Jongste begint natuurlijk te huilen, en oudste schiet alsnog die draaideur in, ook al fleemde mama op de achtergrond NiEt DoEn HoOr DaT iS gEvAaAaArLiJk. Moeder komt aangelopen - en duwt de jongste dan ook maar naar voren voor "een rondje draaideur". Doe normaal, zo'n draaideur is geen speelgoed - je bevind je nota bene in een speelparadijs, laat ze daar spelen idioot.

Ook naar de bingo geweest; die begon om 20.30u.
Meerdere echt jonge kinderen aanwezig; en je zag aan ze dat ze bij de start al voorbij hun bedtijd zaten.
Ik zeg niet dat je als ouder niet mag buiten komen; maar om dan je omgeving lastig te vallen met oververmoeide en jengelde kinderen.. Nee.

Ik vraag me altijd af: bedenken ouders dat dan niet op voorhand, dat ze opofferingen in het verschiet hebben eenmaal ze kinderen hebben? Dat sommige dingen niet meer kunnen? Tijdelijk, of op bepaalde tijdstippen?
Hoezo kan je niet bedenken dat kinderen opvoeden basically 24/7 is, en dat dat gewoon ontzettend intensief, tijdrovend en vermoeiend is?
Ik snap ook die borstvoeding-zones op festivals niet - hoezo loop je met een baby rond op een festival?!

Het zal wel aan mij liggen zeker :')

Ik zag ook wel een leuk koppel - jonge twintigers, en die papa was ZO leuk met hun dochtertje!
Toch 1 gezin met een jonkie dat eruit zag alsof ze ook daadwerkelijk van hun kind genoten en mee met dat kind speelden.