[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 18:49

Hanneke137 schreef:
Van de week op TV bij dit is de kwestie, een burn out van je eigen kind.
https://npo.nl/start/afspelen/dit-is-de ... =TVgids-nl

Ik vind het goed dat ze dit ter sprake brengen. Ik denk dat veel mensen hier te weinig bij stil staat voordat ze aan kinderen beginnen.

Ik zat de afgelopen week in Centerparcs. Bezetting van 20%, dus lekker rustig.
Ik zag alsnog uitgebluste ouders, exemplaren van wie je denkt "jij had er beter niet aan begonnen".

Ik was met mijn mama een rondje door het sports café aan het maken, dat keek uit over de binnenspeeltuin.
Kwam net een vader met kind aangelopen - kind deed jas en schoenen uit - ik ben beginnen aftellen: "vader neemt telefoon in 3..2..1.." en ja hoor :')
Tuurlijk moeten die ouders niet de hele tijd met hun snufferd op hun kinderen liggen kijken, maar dat kind was letterlijk nog niet eens aan het spelen en die vader kroop al in zijn telefoon.
Er waren overigens ook letterlijk geen andere kinderen in heel die speeltuin aanwezig; vader had hem best in gang mogen zetten haha.

In de pizzeria zaten een jong broertje en zusje - broertje had het bestek van tafel gehaald en in de jaszak van zijn moeder gepropt, en het zusje had het zoutvat in een leeg glas gestopt. Ouders stonden erbij en keken ernaar.

Oh, en de draaideur in de dome :')
2 héél jonge zusjes - de oudste trekt de jongste bij de draaideur weg; ik denk "goed zo; al had moeder/vader in de buurt moeten zijn om dat te doen". Jongste begint natuurlijk te huilen, en oudste schiet alsnog die draaideur in, ook al fleemde mama op de achtergrond NiEt DoEn HoOr DaT iS gEvAaAaArLiJk. Moeder komt aangelopen - en duwt de jongste dan ook maar naar voren voor "een rondje draaideur". Doe normaal, zo'n draaideur is geen speelgoed - je bevind je nota bene in een speelparadijs, laat ze daar spelen idioot.

Ook naar de bingo geweest; die begon om 20.30u.
Meerdere echt jonge kinderen aanwezig; en je zag aan ze dat ze bij de start al voorbij hun bedtijd zaten.
Ik zeg niet dat je als ouder niet mag buiten komen; maar om dan je omgeving lastig te vallen met oververmoeide en jengelde kinderen.. Nee.

Ik vraag me altijd af: bedenken ouders dat dan niet op voorhand, dat ze opofferingen in het verschiet hebben eenmaal ze kinderen hebben? Dat sommige dingen niet meer kunnen? Tijdelijk, of op bepaalde tijdstippen?
Hoezo kan je niet bedenken dat kinderen opvoeden basically 24/7 is, en dat dat gewoon ontzettend intensief, tijdrovend en vermoeiend is?
Ik snap ook die borstvoeding-zones op festivals niet - hoezo loop je met een baby rond op een festival?!

Het zal wel aan mij liggen zeker :')

Ik zag ook wel een leuk koppel - jonge twintigers, en die papa was ZO leuk met hun dochtertje!
Toch 1 gezin met een jonkie dat eruit zag alsof ze ook daadwerkelijk van hun kind genoten en mee met dat kind speelden.

Josien_

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 09:06

Ik zie in mijn omgeving dat het echt zo veel verschilt per gezin hoe er mee omgegaan wordt.
Soms lijkt het wel een pure kwelling en anderen lijken het oprecht leuk te vinden en ook leuk te doen!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 10:28

xPabloBokt schreef:
Hop, Mout en Gerst. Kun je bier maken :+

Als je dan haast heb zeg je:

Hop Hop, schiet eens op! :')

Edit; sorry stille meelezer dacht dat ze in het bijzondere babynamen topic zat :o

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 14:10

MizzMontana schreef:
xPabloBokt schreef:
Hop, Mout en Gerst. Kun je bier maken :+

Als je dan haast heb zeg je:

Hop Hop, schiet eens op! :')

Edit; sorry stille meelezer dacht dat ze in het bijzondere babynamen topic zat :o

Heb je een linkje

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 14:17

Er zitten meer mensen in het verkeerde topic zeker :))

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 17:33

Josien_ schreef:
Ik zie in mijn omgeving dat het echt zo veel verschilt per gezin hoe er mee omgegaan wordt.
Soms lijkt het wel een pure kwelling en anderen lijken het oprecht leuk te vinden en ook leuk te doen!

In mijn omgeving zie ik daar vooral een verschil in tussen de leeftijden van de ouders. Aantal bekenden zijn (relatief) jong ouders geworden en vinden het leuk en doen van alles met de kinderen zonder te klagen. En een aantal bekenden zijn (relatief) oud ouders geworden en die zien het als een last en klagen vooral erg.

Nogmaals, bij mij in de omgeving dan.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 20:22

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:02

Frustratie van de dag: ik stap net in de bus (waar ik een goede 30 minuten in moet) die vol zit met schoolkinderen. Op zich niet zo heel erg, maar die blokkeren de deur dus altijd pontificaal waardoor je er niet normaal in kan stappen. Dan stappen alle kinders uit en stapt een moeder in met een krijsend/jengelend kind. Moeder probeert het kind te troosten (maar dat heeft geen zin, dat kind huilt niet, hij krijst om het krijsen) en dan gaat ze ook nog NAAST me zitten.

Nee, echt niet mijn ochtend :x

Waarom het kind krijst? Het mocht niet zijn favoriete speelgoed mee naar school. Kind is 5-6 jaar oud.

Edit: hij was 2 minuten stil. Het luchtalarm gaat weer af :') help mij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:08

Horror! Mijn innige medeleven! :(:)
Vreselijk dat gekrijs!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:54

Ik weet niet of ik me in zou kunnen houden om dat krijsding zelf even toe te spreken :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:02

Nadeel als je zo'n luchtalarm toespreekt dat de moeder vast een groter luchtalarm heeft.
Want kom niet aan haar vlindertje... dat ze iedereen tot last zijn is niet relevant.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 15:48

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 16:48

Terwijl ze gewoon met die trein mee kunnen reizen, zonder extra kosten.
Om rustig te kunnen reizen, moet je wel behoorlijk extra betalen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 16:51

Kinderen richten ravage aan in ziekenhuis Schiedam - https://nos.nl/l/2599780

Dus als je niet zwanger bent, kun je geen cadeaubon krijgen.
En als je niet zwanger bent, maar wel wel doen met roken ook niet.
En mensen die nooit gerookt hebben, krijgen ook niets.
Duizenden zwangere vrouwen roken, maar stoptherapie met cadeaubonnen lijkt effectief - https://nos.nl/l/2599732

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 17:02

en dan die leeftijden :n
Hopelijk mogen de ouders wel alles betalen.

ja echt niet eerlijk...alles met zwanger en kinderen lijkt wel extra subsidie op te zitten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 17:19

Fokpremie bedoel je denk ik }>

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 18:18

Dus niet stoppen omdat voor de gezondheid van je gespuis, maar wel voor kadobonnen..... net waar je prioriteiten liggen??

Mag t vast niet zeggen. Maar heb wel direct een bepaald soort mens voor me dat blijft roken ondanks zwanger te zijn en dan verbaasd mij het toch iets minder....

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 18:22

Ja sorry ik ook

En even later roken ze weer verder, want niemand kan er wat aan doen als ze weer beginnen.
En die koters lekker rook snuiven...of wat nog meer.
Als de cadeaubon nu enkel in te ruilen zou zijn voor babyvoeding oid dan zou ik het nog een beetje redelijk kunnen vinden.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 08:29

lor1_1984 schreef:
Fokpremie bedoel je denk ik }>

Tsja ergens niet verkeerd, want er worden te weinig Nederlandse kinderen geboren zeggen ze.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 08:40

Nederland is nog niet vol genoeg?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 08:45

Bij een grote populatie moeten er voor het evenwicht (vooral economisch evenwicht) ook meer kinderen geboren worden.

Als de babyboomers eruit zijn ( door natuurlijk verloop) hoop ik dat de cijfers bijstellen. Dat is een hele grote groep.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 08:51

Ach, zolang er mensen zijn die halve of zelfs hele voetbalteams en evt reserves erbij fokken komen we niet gauw tekort.
Ja, woningen etc wanneer al die koters het huis uit gaan. :+

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 09:19

Zolang mensen echt denken dat er meer memsen moeten komen om meer mensen te kunnen onderhouden waardoor er meer mensen moeten komen om meer mensen te onderhouden waardoor...

En niemand ziet dat er een eind is aan hoe overbevolkt en bemenst onze planeet kan worden gaat er echt gewoon iets structureels fout.

En overbemensing is nu al de onderliggende oorzaak voor 90% van de serieuze wereldproblematiek, zoals oorlogen, stikstofcrissisen, woningnood, hongersnood, watertekorten, afvalproblematiek.
En dan heb ik het over wereldschaal dus.

Dat argument dat er meer mensen moeten komen vind ik het meest belachelijke argument van alle argumenten waarmee er gegooid wordt als het gaat om 'kinderen moeten krijgen'.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 09:23

We zitten al op ruim 18 miljoen mensen in NL..
Ik ben wel voor een geboortebeperking zoals in China toentertijd, maar dat mag ik niet zeggen geloof ik :')

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 09:56

Cayenne schreef:
We zitten al op ruim 18 miljoen mensen in NL..
Ik ben wel voor een geboortebeperking zoals in China toentertijd, maar dat mag ik niet zeggen geloof ik :')

Ik ook hoor, maar dan wereldwijd. De aarde is overvol en alle problemen op de aarde zijn/worden veroorzaakt door de mens en omdat er een overschot van is.
Zoals ik al langer zeg; er zijn geen woningen tekort, er zijn mensen teveel :o