Uiteraard is zijn totaal daarom hoger door de eerste jaren, maar stel ik zou nu een nieuwe kopen.
Zo'n mooie met een strik

Dan heeft hij na jaren ook niet meer dan dat gelopen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pmarena schreef:Hier had man dat wel met een lease auto. Maar voor een eigen auto zie ik graag van de strik en de eerste tienduizenden kilometers af hoor, ik vind het een berg geld......
Bellatrix schreef:Ik heb met beide nieuw gekochte auto's (peugeot 107 en nu 108) geen problemen gehad. Misschien mazzel maar ik vond het idd erg fijn dat ik de eerste jaren gewoon een goede auto onder mijn kont had. Netjes elk jaar een beurt gehad dus dan blijft hij ook netjes.
pmarena schreef:Ik vind dat wel lastig hoor met een oudere auto. We hebben lang geen problemen gehad met de Jazz, geweldig wagentjeMaar ineens kon ik niet meer wegrijden bij de Lidl een paar jaar geleden. Was een week na een grote beurt en nieuwe banden, tankje net vol..... zaten tegen de 2 ton op de teller en garagehouder zei bij het afhalen nog dat we er makkelijk nog een tonnetje bij konden rijden
Maarja week later dikke pech, reparatie zou 4.000 euro kosten. Da's wel erg veel voor een auto van die leeftijd met deze km stand. Maarja een goede nieuwe koop je er ook niet voor..... Uiteindelijk zelf gezocht naar een betere optie en met 2500 euro toch de knoop doorgehakt om te laten fixen.
Jaar later moest er een nieuw contactslot op, ook weer iets van 800 euro, katching!
Maarja daarvoor heb je ook geen nieuwe auto....
Dus ook maar weer gedaan. De ellende is dat je niet weet of je na reparatie zus, weer 2 jaar prima kan rijden, of dat je 4 maanden later weer reparatie zo krijgt van wie weet hoe duur.... ik vind het best tricky altijd.
Sheran schreef:Ook ik ben niet van de nieuwe auto's. Wat ze zeggen: zodra je de garage uitrijdt zijn ze de helft minder waard.
Ik ken ook verder niemand met nieuwe auto's. Ik heb nu laatst wel een tweedehands gekocht waarvan ik hoop en verwacht dat hij nog zeker 10 jaar mee gaat. Ik let altijd wel goed op die lijsten met klachten/onderhoudsproblemen, zodat ik eentje heb die daar altijd goed uitkomt.
Viel me wel op dat ze duur zijn geworden, inderdaad. Iets waar ik jaren geleden 3000 voor betaalde kost nu vrolijk 8000.
rien10 schreef:Sheran schreef:Ook ik ben niet van de nieuwe auto's. Wat ze zeggen: zodra je de garage uitrijdt zijn ze de helft minder waard.
Ik ken ook verder niemand met nieuwe auto's. Ik heb nu laatst wel een tweedehands gekocht waarvan ik hoop en verwacht dat hij nog zeker 10 jaar mee gaat. Ik let altijd wel goed op die lijsten met klachten/onderhoudsproblemen, zodat ik eentje heb die daar altijd goed uitkomt.
Viel me wel op dat ze duur zijn geworden, inderdaad. Iets waar ik jaren geleden 3000 voor betaalde kost nu vrolijk 8000.
Ik heb een keer een nieuwe auto gekocht en daar heb ik 13 jaar mee gedaan. Daarna heeft mijn dochter er nog 2 jaar intensief mee gereden. Toen was hij echt op.
rien10 schreef:Ja. Die had z’n KMS wel gemaakt.
Nyaleti schreef:Nyaleti schreef:Auto van 14 jaar oud met nog geen 90.000km op de teller (+/- 6.500km per jaar). Is ook niet verstandig hè?of wat zijn dan dingen waar je op moet letten?
Grrr. Auto heeft een jaar stil gestaan.
Niet doen, niet doen...