Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vayo schreef:Andersom wil ik me best voor ieder kuchje of snotneus ziekmelden, maar daar wordt mijn baas echt niet blij van.
Shadow0 schreef:Sizzle schreef:Ik ben wel voor makkelijker thuisblijven, maar dat gaat natuurlijk niet voor iedere verstopte neus of een beetje zere keel waarmee je verder gewoon fit bent.
We zouden eens na moeten denken of dat misschien wel gaat.
Want voor iedere dag die je werkt terwijl je anderen aansteekt, vallen er meer mensen vervolgens uit omdat ze alsnog ziek worden. Volgens mij kost dat heel vaak meer dan het oplevert. Een zinnig beleid waar mensen juist wel thuis blijven, ook als ze niet daadwerkelijk ziek zijn, kan gewoon daadwerkelijk economisch gunstiger zijn dan op korte termijn mensen meer naar werk laten komen maar vervolgens meer uitval hebben.
SusanH schreef:Ik geloof echt niet dat dit zo werkt.
Citaat:En idd met veel ziektes ( ook corona!) steek je mensen al aan voordat je zelf klachten ontwikkelt. Dus als je klachten hebt en dan pas thuis blijft ben je eigenlijk al te laat.
verootjoo schreef:Ik ga me niet ziek melden met een simpele verkoudheid, zere keel en een beetje hoesten en verwacht dat ook niet van mijn collega’s. Als ik me niet ziek voel ga ik werken. Anders kan toch het gros van de mensen het hele snotseizoen niet werkenIk ben om de haverklap verkouden, maar voel me eigenlijk nooit echt ziek.
shadow schreef:verootjoo schreef:Ik ga me niet ziek melden met een simpele verkoudheid, zere keel en een beetje hoesten en verwacht dat ook niet van mijn collega’s. Als ik me niet ziek voel ga ik werken. Anders kan toch het gros van de mensen het hele snotseizoen niet werkenIk ben om de haverklap verkouden, maar voel me eigenlijk nooit echt ziek.
Nooit overwogen dat het misschien ook anders kan, en dat het misschien helemaal niet nodig is dat je om de haverklap verkouden bent?
Sizzle schreef:Dat systeem laat zich veranderen natuurlijk indien nodig en gewenst
Kan niet is wil niet in dat geval, een burocratische reden.
De vraag is meer of het wel zo‘n goed en nuttig idee is om iedereen die een beetje snuft of een keer wat minder energie heeft meteen naar huis te verbannen.
Als het gaat om koorts, buikloop of sterk hoesten (mits niet chronisch) ben ik meteen voor.
Sizzle schreef:Dat hoeven we hier niet ter plekke op te lossen. Waar een wil is, is een weg. Je kan daar denken aan parallel roosteren van admin (die nu vaak in het weekend „vrijwillig“ erbij moeten) en les taken.
We kunnen een raket naar de maan sturen, dus een verandering in stokoude roosterschema‘s gaat ook heus lukken mits men dat wil. Mogenlijk draagt dat zelfs bij aan het oplossen van leraar en zorg tekorten ivm betere arbeidsvoorwaarden.
Shadow0 schreef:verootjoo schreef:Ik ga me niet ziek melden met een simpele verkoudheid, zere keel en een beetje hoesten en verwacht dat ook niet van mijn collega’s. Als ik me niet ziek voel ga ik werken. Anders kan toch het gros van de mensen het hele snotseizoen niet werkenIk ben om de haverklap verkouden, maar voel me eigenlijk nooit echt ziek.
Nooit overwogen dat het misschien ook anders kan, en dat het misschien helemaal niet nodig is dat je om de haverklap verkouden bent?
Sizzle schreef:Als we vooral blijven roepen dat het niet kan, dan kan het inderdaad niet.
Iets zal er sowieso moeten veranderen anders is er over 5 jaar nog een veel groter probleem met tekorten.
Er zijn in veel beroepen hervormingen. Als die steeds aantrekkelijker worden en de zorg bij het oude blijft dan heeft de hele maatschappij dadelijk een probleem.