Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:10

Relaxed schreef:
Waar komt toch het idee vandaan dat de overheid kan meekijken op onze bankrekening :n En hoeveel doen jullie nog cash? Want ik pin 1x per 4 weken geld voor mijn schoonmaakster en dat is werkelijk het enige wat ik nog cash doe. Noem me naïef, maar over dat soort dingen ga ik echt niet nadenken en me druk maken, ze kijken maar lekker :+

Zebrastreep, doet me denken aan Gambia.. Het geld meurde echt zo verschrikkelijk dat ik het in een plastic ziplock zakje deed omdat anders je hele tas ernaar ging stinken, echt verschrikkelijk goor :')

Hoe denk je dat ze mensen in de bijstand controleren dan? Er wordt wel degelijk meegekeken hoor.
Als je grote bedragen ontvangt of pint. En als je toeslagen ontvangt dan zijn ze daar zeker wel attent op.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:12

Relaxed schreef:
Waar komt toch het idee vandaan dat de overheid kan meekijken op onze bankrekening :n En hoeveel doen jullie nog cash? Want ik pin 1x per 4 weken geld voor mijn schoonmaakster en dat is werkelijk het enige wat ik nog cash doe. Noem me naïef, maar over dat soort dingen ga ik echt niet nadenken en me druk maken, ze kijken maar lekker :+

Zebrastreep, doet me denken aan Gambia.. Het geld meurde echt zo verschrikkelijk dat ik het in een plastic ziplock zakje deed omdat anders je hele tas ernaar ging stinken, echt verschrikkelijk goor :')

Ik betaal graag vrijwel alles contant. Zo houd ik veel meer overzicht op hoeveel ik uitgeef aan boodschappen etc.
Grote uitgaven dus waar ik voor spaar doe ik dan dus juist niet contant.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 20-11-21 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:12

Achterom schreef:
Relaxed schreef:

Ik doe steeds minder cash, maar bepaalde zaken dus wel :j

Over meekijken op je bankrekening, zomaar even een linkje https://www.consumentenbond.nl/betaalre ... algegevens
Banken verkopen dus nog steeds jouw betaalgegevens aan bedrijven. Niet aan de overheid waarschijnlijk, maar wel aan iedereen die er voor betaalt.

Maar goed, dit is allemaal natuurlijk geheel offtopic :j

Nou dat staat er dus niet.. Ze zijn namelijk op hun vingers getikt en hebben het opgeschort :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:13

Suzanne F. schreef:
Relaxed schreef:

Hoe denk je dat ze mensen in de bijstand controleren dan? Er wordt wel degelijk meegekeken hoor.
Als je grote bedragen ontvangt of pint. En als je toeslagen ontvangt dan zijn ze daar zeker wel attent op.

Is dat zo onterecht dan? Ze krijgen bijstand, dan mag je toch ook verplicht worden aan te tonen wat je met dat geld doet..

Suzanne F.

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:14

Nee is niet onterecht. Zeer terecht. Maar er wordt dus wel meegekeken.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:15

Suzanne F. schreef:
Relaxed schreef:

In de bijstand moet je meewerken aan een boekenonderzoek, dus dan moet je zelf je afschriften laten zien. Het is niet zo dat de sociale dienst zomaar naar je rekening kan gaan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:17

Suzanne F. schreef:
Nee is niet onterecht. Zeer terecht. Maar er wordt dus wel meegekeken.

Bij die mensen ja, maar niet zomaar bij iedereen.. :n
Wat Abiola zegt dus.

Zo'n hardnekkig idee dat dit zomaar kan. Met mijn schoonmaakster ook, zij werkt dus zwart bij mij en wil daarom cash betaald worden. Zij denkt ook echt dat de belastingdienst meekijkt op haar rekening :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:22

Ik vindt juist een bankrekening veel overzichtelijker omdat ik daar alles in kan zien. Ik heb wel wat contant geld in huis maar dat spaar ik allemaal en kijk daar verder eigenlijk nooit naar om en geef het amper uit beetje als back up spaargeld.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:29

Ze kijken maar mee. Alles gaat hier wit. Wens ze veel succes met kijken hoeveel we uitgeven bij de jumbo of tanken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:37

DuoPenotti schreef:
Ze kijken maar mee. Alles gaat hier wit. Wens ze veel succes met kijken hoeveel we uitgeven bij de jumbo of tanken.

Pcies :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:39

Relaxed schreef:
Is dat zo onterecht dan? Ze krijgen bijstand, dan mag je toch ook verplicht worden aan te tonen wat je met dat geld doet..

Dat is onterecht ja. Dat gaat veel meer om mensen hun eigenwaarde en eigen keuzes ontnemen dan om reele en invloedrijke fraude tegen te gaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:43

Om terug te komen op het corona-onderwerp: ik zit n.a.v. de rellen in Rotterdam buitenlandse media te lezen en daar hebben ze het allemaal over een gedeeltelijke lockdown die verleden week werd aangekondigd. Is het woord lockdown überhaupt gevallen tijdens de persco?
Ik voel het absoluut niet zo eigenlijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:48

Idd welke lockdown?
Moesten net bij cranenbroek zijn, grote winkel hier in de buurt. Voller dan vol. Wij zijn omgedraaid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:53

Shadow0 schreef:
Relaxed schreef:

Dat is onterecht ja. Dat gaat veel meer om mensen hun eigenwaarde en eigen keuzes ontnemen dan om reele en invloedrijke fraude tegen te gaan.

Dit is ontstaan door fraudes in het verleden en dus imo zeker wel terecht dat ze openheid van zaken moeten geven. En ja, ook hier lijden de goeden onder de kwaden. Als je geld krijgt moet er iets tegenover staan toch? Ik moet ervoor werken en zij moeten teminste aantonen hoe hun financiën eruit zien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:54

Het is idd voorgekomen volgens mij. Maar dit kun je geen lockdown noemen. Zelfde als met Oostenrijk en de lockdown voor ongevaccineerden toen. Ze mochten nog best veel

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:05

Wanneer je huursubsidie krijgt kun je ook controle krijgen, moet je ook van drie jaar financiële gegevens overleggen. Overal waar mee gefraudeerd kan worden word steekproefsgewijze gecontroleerd. En terecht in enkele gevallen.
Maar dit topic gaat over algemene zaken mbt Corona dus laten we niet zover afdwalen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:10

Relaxed schreef:
Maar ook al is er nog gewoon cash, wie heeft daarvan dan zo'n groot gedeelte cash in huis? 99% heeft toch zijn spaargeld digitaal?

Kan het net zo goed in een oude sok thuis verstoppen ja nu je al jaren geen rente krijgt. Hoef je ook niet elk jaar belasting er over te betalen want dat moet dan weer wel
Laatst bijgewerkt door Popstra op 20-11-21 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:19

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:
Uiteindelijk gaat het net als de griep worden, we bouwen allemaal een weerstand op, door vaccinaties en het virus oppikken. Hier gaan alleen eerst wel wat jaren overheen.

Alleen worden het beperken van vrijheden, de entpas, de electronische registratie, terugdringen van contant niet meer teruggedraaid.
Overheden geven geen macht terug en het verdringen van contant is als manna.
Het niet erkennen van natuurlijke weerstand in Oostenrijk is -O-
Maar ja, je ziet dat het hier verwélkomt wordt als zijnde redding en bescherming tegen vies geld.

Niets verrassends, alleen wel erg snel. Covid19 is echt een godsgeschenk voor de poppenspelers. De scheeples wíllen hun rechten afgeven in hun eigen belang :roll:

Maar goed, ik heb voorlopig nog wel even makkelijk praten vanaf de berg hier, om een hier populaire dooddoener aan te halen.

En dan zeg je dat de overheid aan angstpolitiek doet :+ Je kan er zelf anders ook flink wat van.

Trouwens, hoe wil jij overgewicht, alcohol etc gaan verminderen? Hoe wil je dat voor elkaar krijgen als het zo simpel is aldus jou?

Zeggen dat we daar iets aan moeten doen is makkelijk. Effectieve en realistische oplossingen verzinnen is complex.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:27

Zebrastreep schreef:
Ik vindt juist een bankrekening veel overzichtelijker omdat ik daar alles in kan zien. Ik heb wel wat contant geld in huis maar dat spaar ik allemaal en kijk daar verder eigenlijk nooit naar om en geef het amper uit beetje als back up spaargeld.

Dit vond ik ook toen ik thuis woonde.
Nu is mijn contant geld mijn boodschappen geld en meer geef ik dus niet uit. Al pinnend doe ik veel vaker kleine boodschapjes.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:28

Popstra schreef:
Relaxed schreef:
Maar ook al is er nog gewoon cash, wie heeft daarvan dan zo'n groot gedeelte cash in huis? 99% heeft toch zijn spaargeld digitaal?

Kan het net zo goed in een oude sok thuis verstoppen ja nu je al jaren geen rente krijgt. Hoef je ook niet elk jaar belasting er over te betalen want dat moet dan weer wel

Spaar programma's van de supermarkt is het enige rendabele nog

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:30

lenaa_tje schreef:
Zebrastreep schreef:

Dit vond ik ook toen ik thuis woonde.
Nu is mijn contant geld mijn boodschappen geld en meer geef ik dus niet uit. Al pinnend doe ik veel vaker kleine boodschapjes.

Ik pinde ook altijd een bepaald vast bedrag voor de boodschappen. Was ik er voor die week doorheen dan had ik pech.
Eind volgende maand loopt de bezorgbundel af. Ik weet niet of ik het ga verlengen al is het wel lekker dat ik niet meer hoef te sjouwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:34

Popstra schreef:
Relaxed schreef:

Nou zoveel geld heb ik niet dat ik er belasting over moet betalen :+ en niemand met zijn gezonde verstand gaat toch zoveel geld in huis bewaren :n

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:38

Popstra schreef:
Relaxed schreef:

Over cash geld dat je in je sok bewaard moet je ook Belasting betalen als je over de drempel gaat. Je moet dat alleen zelf aangeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:46

IMANDRA schreef:
Trouwens, hoe wil jij overgewicht, alcohol etc gaan verminderen? Hoe wil je dat voor elkaar krijgen als het zo simpel is aldus jou?

Zeggen dat we daar iets aan moeten doen is makkelijk. Effectieve en realistische oplossingen verzinnen is complex.

Voor overgewicht:
1. Iedereen een app (QR code) op zijn telefoon waar je huisarts je gegevens in moet voeren (gewicht, lengte, etc).
2. Iedereen met veel overgewicht verplicht een maagverkleining laten ondergaan. Dat elke 6 maanden herhalen zolang je overgewicht hebt.
3. Als je op gewicht bent zal die app een groen vinkje laten zien bij de supermarkt en mag je alles kopen. Bij overgewicht geen groen vinkje en dan ben je uitgesloten van bepaalde voedingsmiddelen.
4. Verplicht naar de sportschool, app sluit aan op cardio apparaat. Te weinig bewogen = groen vinkje weg
5. Wie met bovenstaande niet meedoet brengt ons zorgstelsel in gevaar en mag niet meer werken (werkgevers checken groen vinkje).

Soortgelijke aanpak voor alcohol met verplicht bloedwaardes laten checken elke 6 maanden en steekproefsgewijs ademanalyse.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:47

Ik hoop dat je dit niet serieus bedoeld?