Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 09:28

Het spookbeest van gisteravond is alweer uit haar weiland -O-

Ergens staat er dus geen goed stroom op.

Maar eerst een kopje koffie en dan maar kijken waarom layka van mening is dat ze eruit mag

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:21

Dag 2 koppijn uit mijn nek en strakke band om mijn hoofd.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:40

Dat mijn schoonzus donderdag met de opmerking kwam dat ze toch kerstcadeautjes wilde doen met de familie.
Dat ondanks mijn bezwaren van: We hebben geen tijd om ze te halen, mijn man toch zei: Als je dat graag wil, gaan we dat doen.
Dat wij gister een verjaardag hadden (coronaproef hoor, er is een zaaltje gehuurd waar 100 man in kunnen, er waren 30 man uitgenodigd, iedereen had vaste zitplaatsen en iedereen moest tussen door de mondkapjes op, bovendien moest iedereen én een qr code hebben én een zelftest gedaan hebben en was er 1,5 m afstand)
En door die verjaardag niet last minute konden shoppen.

Dat ik daardoor gisteravond in de familie-app het grapje maakte dat iedereen van ons een magnetronmaaltijd, chip, chocolade, brood, bier en kaas kon verwachten...
Dat ik daarbij 4 lachende smileys met tranen in de ogen plaatste. Dat ik dacht dat iedereen wel begreep dat het een grapje is en dat ik zelfs nog er bij zei dat bol vast wel iets zou hebben en dat we zouden duimen dat het er op tijd was.

Dat mijn schoonzus mij dus totaal niet grappig vind, nu boos op mij is (want ik verpest altijd alles) en mij serieus geen uitleggen dat als zij belangrijk voor ons waren wij wel een manier hadden gevonden om toch aan haar wensen te voldoen...

En dat ik dus nog steeds niet begrijp waarom het zo snel escaleerde en dat de kerstlol er wel een klein beetje van af is :o
Stomme last minute ideeën ook altijd.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:42

Justme_Lisaa schreef:
Als we dan hier toch ook klagen over de nieuwe maatregelen, kan ik er met m’n hoofd niet bij dat wij als kinderopvang gewoon openblijven. Niets aan de hand. Het scheelt gelukkig dat het virus zich pas verspreid vanaf vier jaar. Alles daaronder is gelukkig immuun ervoor en kan het niet doorgeven |o 8)7 >;)

Deze deel ik echt helemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:48

Jessica_1998 schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Als we dan hier toch ook klagen over de nieuwe maatregelen, kan ik er met m’n hoofd niet bij dat wij als kinderopvang gewoon openblijven. Niets aan de hand. Het scheelt gelukkig dat het virus zich pas verspreid vanaf vier jaar. Alles daaronder is gelukkig immuun ervoor en kan het niet doorgeven |o 8)7 >;)

Deze deel ik echt helemaal!

Net zoals dat Corona alleen s avonds actief is. Overdag kun je het niet krijgen

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:52

Of alleen gevaarlijk is buiten de kerst voor bezoek van meer dan 2 personen, maar dat het met de kerst een oogje dicht knijpt wanneer je met 4 bent :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:18

Aan een vriendin van me, ik heb haar graag, maar ze mag best kalmer aan gaan doen en rekening houden dat ik ook een dagplanning heb. Soms zijn spontaniteit en impulsiviteit leuke eigenschappen, maar nu mag ze er wel even mee stoppen. :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:23

M_D_H schreef:
Of alleen gevaarlijk is buiten de kerst voor bezoek van meer dan 2 personen, maar dat het met de kerst een oogje dicht knijpt wanneer je met 4 bent :')

En ook dat als je 4 man op bezoek hebt, je ook maar met 4 buiten mag zijn. Dus blijft de rest thuis :+

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:35

Myfairytale schreef:
Oh dat is ook balen DuoPenotti!
Waarom gaan die dingen altijd midden in de nacht piepen? >;)

Hoop dat jij en je hond nog weer een beetje slaap kunnen pakken.

Daar heb ik van de week een uitleg over gekregen.
's Nachts daalt de temperatuur in huis. Batterijen die al bijna leeg zijn, werken daardoor nog minder goed. En kunnen dus niet genoeg stroom meer leveren voor de rookmelder. En dan gaat ie piepen...
Net zoiets als dat de accu van de auto er vaak in de winter mee ophoudt.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:02

_San87_ schreef:
‘Al het onderwijs tot aan de universiteiten sluit.’ Yeahhh!! Ik heb vakantie! Dacht ik. Even. Tot hij zei dat al het praktijkonderwijs doorgang zal blijven vinden.

Ja ik ben ook heel bang dat onze moduleweek onder “praktijkonderwijs” valt…

Studenten wilden toch allemaal weer enorm graag naar school? Of is dat alweer voorbij?

Ik ga voor de reguliere lessen inderdaad liever naar school maar die van mij dacht dat het een goed idee was om de week voor kerst (waarin we van alle vakken gigantische deadlines hebben) ons iedere dag van 9 tot 5 naar school te laten komen voor aparte les modules. Ik heb zelf 2 uur reistijd en had de tijd liever besteed aan reflectieverslagen afwerken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:23

Paardennamen schreef:
Myfairytale schreef:
Oh dat is ook balen DuoPenotti!
Waarom gaan die dingen altijd midden in de nacht piepen? >;)

Hoop dat jij en je hond nog weer een beetje slaap kunnen pakken.

Daar heb ik van de week een uitleg over gekregen.
's Nachts daalt de temperatuur in huis. Batterijen die al bijna leeg zijn, werken daardoor nog minder goed. En kunnen dus niet genoeg stroom meer leveren voor de rookmelder. En dan gaat ie piepen...
Net zoiets als dat de accu van de auto er vaak in de winter mee ophoudt.

Logisch. :j
Maar ook al bij 18 graden?

Overigens bleek het deze ronde niet de batterij te zijn.
Ik had wel "end" zien staan, maar in de nacht ff gedacht dat is end van de batterij.
Maar dat blijkt end van de hele melder te zijn.
A.s. dinsdag als ik toch naast de action wandel naar mijn VW-werk toe wilde ik een nieuwe halen...niet dus....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:25

@duopenotti, de action gaat denk ik wel weer afhalen!

Iemand die zelf vierdubbele risicogroep is zit te zeiken op fb en allemaal corona onzin te plaatsen. Echt je vrouw werkt in de zorg en dikke kans dat hij zelf COVID niet overleeft. En maar klagen. :=

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:40

Mijn ex had alleen maar contact met mij omdat seks met me wou hebben...
Ik voel me zo slecht hierdoor. ;(

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:44

Mijn broertje die een enorm duur kerstcadeau voor mijn vader heeft gekocht (€220,- een platenspeler) nu wilt ie dat ik mee betaal… euhmm nee ik heb al gezegd dat ik dat niet wou geven, omdat ik zeker weet dat mijn vader die platen speler niet tot amper gaat gebruiken..
En daarnaast ik heb al een heel ander cadeau gekocht

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:18

Flying_Angel schreef:
M_D_H schreef:

En ook dat als je 4 man op bezoek hebt, je ook maar met 4 buiten mag zijn. Dus blijft de rest thuis :+

Maar daar kies je zelf dan voor, wij worden verplicht om met snotneuzen/ minimale hoesten en vooral de overdracht van ouders mee in contact te komen. Want baby’s kunnen nog niet zelf naar binnen, die moet je voor de veilige overdracht wel aannemen van ouders. Dag 1.5 meter dan!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:20

Ik erger me -nog steeds- aan het feit dat ik uit onwetendheid een contract heb getekend waardoor ik voor bepaalde werkzaamheden 20% fee af moet dragen aan een agency. Normaliter krijg je daar bepaalde diensten voor terug, maar ik ben niet tevreden over die diensten en zit nog vast aan dat contract de komende anderhalf jaar. Volwassen zijn is soms zo lastig ;(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:20

Justme_Lisaa schreef:
Maar daar kies je zelf dan voor, wij worden verplicht om met snotneuzen/ minimale hoesten en vooral de overdracht van ouders mee in contact te komen. Want baby’s kunnen nog niet zelf naar binnen, die moet je voor de veilige overdracht wel aannemen van ouders. Dag 1.5 meter dan!

Baby’s kunnen in een zitje neergezet worden toch? Ik denk maar simpel misschien.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:23

Castilja schreef:
Ik erger me -nog steeds- aan het feit dat ik uit onwetendheid een contract heb getekend waardoor ik voor bepaalde werkzaamheden 20% fee af moet dragen aan een agency. Normaliter krijg je daar bepaalde diensten voor terug, maar ik ben niet tevreden over die diensten en zit nog vast aan dat contract de komende anderhalf jaar. Volwassen zijn is soms zo lastig ;(

Praten met de andere partij dat je niet tevreden bent en wat je graag anders zou zien. Eventueel met de reden waarom is geen optie?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:33

Dat ze mijn presentatie verplaatsen morgen, naar een datum die niet logisch is. Eerst krijgen we een les die we zouden gebruiken om te reflecteren op hoe het ging, en dan de presentatie :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 13:38

Marcella schreef:
Ayasha schreef:
Aan de buurman die mijn weide als GFT bak blijft gebruiken ondanks dat ik hem al uitgelegd heb dat paarden geen kippen zijn en dodelijk ziek kunnen worden van zijn rotte groenten en fruit. :x :x

Kippen kunnen ook doodziek worden van rot groente/fruit. :=

Kan best maar mijn weide is geen GFT bak. Gezien er niet mee te praten valt gooi ik het nu gewoon terug. Dat hij zijn eigen tuin maar gebruikt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 14:01

Geef je groot gelijk. Zou het dus ook gewoon terug gooien zeker ook al de persoon een betonnen muur voor zijn hoofd heeft. _-:(

Kat die niet eens was over de kam beurt en dus weer wat krassen erbij op mijn hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 14:04

Geen ergernis maar ook niet iets waar ik blij om ben: Ondertussen al een maand of 2/3 geen contact meer met mijn vader. Blijkbaar heeft hij deze week mijn man geappt met een vraag over iets praktisch. Mijn man heeft geantwoord en dat is het. Verder geen: Hoe gaat het? Of: Hé, ik besef dat ik verkeerd zat, kunnen wij dit oplossen?

Voor mij een hele goede bevestiging dat ik het juiste heb gedaan want er is gewoon geen enkele interesse in hoe het met mij/ons gaat. Enkel als hij wat wil weten over iets of wat nodig heeft appt hij mijn man. Maar wel spijtig, want dit bevestigd ook dat hij nooit meer gaat veranderen en dit nooit meer goed komt.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 14:18

fotolijstje schreef:
Mijn ex had alleen maar contact met mij omdat seks met me wou hebben...
Ik voel me zo slecht hierdoor. ;(

Joh, blokkeer hem dan.
Alles weg ervan.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 14:32

Ineke2 schreef:
Castilja schreef:

Praten met de andere partij dat je niet tevreden bent en wat je graag anders zou zien. Eventueel met de reden waarom is geen optie?

Zeker, daar ben ik ook op aan het broeden! :) Enige 'spannende' is dat we nog 1,5 jaar aan elkaar vast zitten dus als het een rot gesprek wordt zijn de rapen gaar :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 14:38

Dat Museumpark orientalis gewoon open is. Hoezo mag dat wel? :?