Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:56

Afbeelding

Zo, hier viel ff een kwartje hoor :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:10

:D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:11

Sheran schreef:
bigone schreef:
Ze hadden zeker wel er stijging ingecalculeerd alleen de delta variant niet en het lekke testen voor toegang systeem.
40 uur geldig en getest kun je een uur later Corona oplopen en vervolgens twee avonden uit je dak gaan terwijl je veilig denkt te zijn. Die besmettingen komen echt niet alleen door gerotzooid met QR codes maar veel meer door het TVT systeem.

Maar ook dit ziet een aardappel toch zelfs aankomen?

Ja dit dus! Met Engeland als voorbeeld.

Voorbeeld hierboven van een meisje dat naar een familiefeest gaat, vind ik eerlijk gezegd ook gewoon dom..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:18

Relaxed schreef:
[ [url=m/j5lmNl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omg. Ik was 44 jaar en 2 maanden oud toen ik dit ontdekte :') :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:25

Mariposa11 schreef:
Besmettingen zijn niet meteen zieken. Met besmettingen zonder klachten bouw je immuniteit op.
Waarom wordt dat gewoon vergeten en is iedereen alleen maar bang voor besmettingen.. De ziekenhuizen blijven leeg, daar gaat het toch om? Geen ernstig zieken maar wel immuniteit?

Vegeten wordt/is het niet, maar het is wel of het in een verlaten woestijn geroepen wordt.

Nu twee avonden/nachten op feesten geweest en met gereduceerd forum is het ronduit _/-\o_
Iedereen is gevaccineerd en als je het al zou oppikken dan is het meer positief dan negatief :)*
Toch was de manager van de club gisterenavond bang dat hij weer dicht zou moeten vanwege de hysterische politieke kniereflexen en de angstpsychose.
Als het ook maar énigzins kan, ga ik vanavond weer.

@Electra; méér dan gezoend O:)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:29

Needje schreef:
Relaxed schreef:
[ [url=m/j5lmNl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omg. Ik was 44 jaar en 2 maanden oud toen ik dit ontdekte :') :')

ik 63 en 3 maanden -O-

pmarena

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:35

Nou ik dacht er een paar weken geleden aan van zou dat de intentie zijn van dat long-Covid ofzo. Maar ik vraag het me af :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:48

Ik geloof dat ik erachter kwam door sizzle of femke? Tijdje geleden al. Diegene had ergens geschreven dat je steeds moest omschakelen dat het gaat over de Engelse long en niet de Nederlandse :') dat was een stuk logischer, want het hele probleem was toch met de longen, dus waarom nog aparte toevoeging. :+

Dat is dus ook het probleem met mensen die helemaal niet zo ziek worden. Maar ik gok dat veel mensen door dat misverstand dus ook niet snappen hoe je met milde klachten long covid kan krijgen haha

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:54

Ja die persoon met die kortsluiting was ik :D
Ik weet eigenlijk al vanaf het begin dat er „lang“ bedoeld wordt toch heb ik iedere keer weer een paar seconden nodig _O-

Enschede heeft trouwens het internationale nieuws gehaald met de besmettingen.
Er staat dat de overheid een zeer omstreden losgooi beleid gehanteerd had, dus ik kan me voorstellen dat de overheid er nu alles aan wil doen om dat imago weer kwijt te raken :')
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 10-07-21 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:55

Toen ik jouw kortsluiting las ging bij mij ook lampje branden. Hoewel ik het in Engelse teksten wel snapte, maar in Nederlandse maakte ik er wat anders van :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 14:28

Haha, ik kwam er volgens mij ook achter door Sizzle. Bedankt +:)+ En later werd het ook nog een paar keer gezegd op tv en stond het op de NOS-site.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 15:42

Met de besmettingen van vandaag komen er weer aardig wat long -COVID mensen bij, boven de 10.000.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 15:45

bigone schreef:
Met de besmettingen van vandaag komen er weer aardig wat long -COVID mensen bij, boven de 10.000.

Bron? Dat weet je niet he. Er zijn ook mensen besmet die misschien al 1 vaccin gehad hebben.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 15:49

Precies. Conclusies trekken dat een besmetting ook direct een langslepend effect heeft, kun je gewoon niet zo hard zeggen.

Ziekenhuizen en ic nog altijd no problemo :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 15:59

10.345 nieuwe besmettingen, hoogste aantal sinds eind december
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 10.345 nieuwe coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 3390 meer dan gisteren.

Het is het hoogste aantal besmettingen sinds 25 december. Dit aantal staat op plek 11 van dagen met de meeste besmettingen ooit, met de kanttekening dat er tot 1 juni 2020 matig werd getest.

Nos.

Reken maar dat daar flink wat mensen met restklachten bij gaan zitten. Had gelezen ergens dat deze variant tot 25% aan langdurig klachten kan geven bij vooral jongeren. Oa de berichten uit Suriname waar veel jongeren op de ic liggen ook.

En dan zie je een foto van Tilburg gister avond drukker dan druk om te gaan feesten in een club. Wie gebruikt er dan zijn hersenen? Je weet dat het niet veilig is en je gaat toch. En als clubeigenaar laat je het toe. Tjsa

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:04

Net de cijfers voor Spanje nagegekeken en over het geheel genomen is zijn de Covid19 ziekenhuis- en IC opnames 4% van maart-april vorig jaar.

Zie daar de ´zin´ van de rekensom van vorig jaar aanhouden voor de kleurkaartjes.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:05

Lekker van het slechtste uit blijven gaan en niets posten over wat gewoon nog steeds hartstikke goed gaat :7

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:06

MarlindeRooz schreef:
bigone schreef:

Bron? Dat weet je niet he. Er zijn ook mensen besmet die misschien al 1 vaccin gehad hebben.

Daar heb je geen bron bij nodig , 10.000 besmettingen zal ongetwijfeld resulteren in een flinke hoeveelheid long covid patiënten. Zoveel is wel duidelijk geworden na anderhalf jaar.

https://www.google.nl/amp/s/eenvandaag. ... noorwegen/

Dan kun je je kop in het zand steken maar feiten liegen niet.
En ja, de ziekenhuis bedden zijn zo goed als leeg, gelukkig maar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:10

karuna schreef:
Had gelezen ergens ....

:roll:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:10

We zullen wel zien over een paar weken, wat het met de ziekenhuizen zal doen.

Als dat meevalt dan is het goed nieuws want het wordt in principe alleen maar beter gezien er elke dag nog flink wat prikken in gejaagd worden natuurlijk.

Dan blijft het wel nog spannend of er nog verrassings-mutaties komen. En of de vaccinaties niet toch "uitwerken" tegen de winter. Maar dan heb je voor nu, deze zomer, in ieder geval goed nieuws :)

Ik ben het er wel mee eens dat je geen idee hebt hoeveel opnames en / of restklachten er zullen volgen op de huidige besmettingen aangezien we nu nog niet weten hoe ziek deze mensen er van worden / wat hun vaccinatiestatus was.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:14

bigone schreef:

en wat was ook alweer de reden voor de beperkingen?

Totaal verouderde, nu irrelevante, risicoberekeningen resulteren ondertussen in ongegrond afsluiten van horeca en uitgaansleven, in ongegronde geografische kleurplaatjes.

Wíe moet er nu het verstand gebruiken?!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:24

Precies, t was t omlaag brengen vd zorg en zorgen voor immuniteit..
Dan lijkt dat te gebeuren en dan is t t aantal besmettingen wat eigenlijk niks zegt..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:25

Dus mogen de mensen die nog niet volledig gevaccineerd zijn nog maar ff barsten als de festivals maar door gaan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:34

Huertecilla schreef:
bigone schreef:

en wat was ook alweer de reden voor de beperkingen?

Totaal verouderde, nu irrelevante, risicoberekeningen resulteren ondertussen in ongegrond afsluiten van horeca en uitgaansleven, in ongegronde geografische kleurplaatjes.

Wíe moet er nu het verstand gebruiken?!

Iedereen die zijn prikken nog niet heeft gehad wat mij betreft.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:36

Sizzle schreef:
Ja die persoon met die kortsluiting was ik :D
Ik weet eigenlijk al vanaf het begin dat er „lang“ bedoeld wordt toch heb ik iedere keer weer een paar seconden nodig _O-

Enschede heeft trouwens het internationale nieuws gehaald met de besmettingen.
Er staat dat de overheid een zeer omstreden losgooi beleid gehanteerd had, dus ik kan me voorstellen dat de overheid er nu alles aan wil doen om dat imago weer kwijt te raken :')

Haha, ik heb het ook ergens benoemd.

Zelfde lijn ongeveer.

Ik noem het in mijn berichten bewust zelfs regelmatig 'langdurige covid'.