Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 12:33

upendo schreef:
Ik gebruik Vinted niet meer om dit soort spullen op te verkopen. Of dingen die mogelijk kunnen beschadigen onderweg. Vinted is wel heel makkelijk met de koper gelijk geven..

Inderdaad. Vinted is het alles aangelegen om de verkoper te duperen. Proberen iedere vorm van aansprakelijkheid bij de verkoper neer te leggen. Dat is wel opvallend.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 16:27

Dat valt mij ook op tenzij je bewijs aanlevert en ook dan kijken ze niet altijd goed.

Vinted heeft bij sommige verkopers nu weer gratis verzenden met Homer. Hiervoor hoeft de verkopers niet nieuw op Vinted te zitten.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:37

Ik had laatst gevraagd of jullie het zouden aandurven om een puzzel te verzenden in een stevige bubbel envelop.

Ik kreeg vandaag een puzzel binnen in een soort cadeau tasje. Gelukkig de doos niet beschadigd!

Afbeelding

Afbeelding

Wat een ellende zeg van dat horloge. Hopelijk stuurt ze hem gewoon terug :\

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:20

Dat de doos van puzzel zo niet is beschadigd is wel heel veel geluk hebben.

Ik heb mij net rot gelachen om iemand die mij geblokkeerd heeft.
Die boodt tussen de 5 en 10 euro voor een artikel wat ik voor 30 euro op vinted had gezet, ik heb gereageerd dat het daarvoor niet verkoop.
Krijg ik allerlei gezeur terug waarom ik het echt aan haar moet verkopen voor dat flut bedrag. :7

Daarna krijg ik zelfs een bod van 3 euro.
Toen heb ik niet eens meer gereageerd. Krijg ik nog een berichtje "hoe oud bij jij" en vervolgens heeft ze mij geblokkeerd. :')

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:45

Voor degene die actief zijn op Vinted.
Het is deze dame
ambrebrn38
Ze heeft het dus al vaker geflikt.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 23:07

HorsePassion schreef:
Voor degene die actief zijn op Vinted.
Het is deze dame
ambrebrn38
Ze heeft het dus al vaker geflikt.

Waarom maak je geen bezwaar op Vinted met screenshots van andere gedupeerde en een melding dat ze een scammer is met dure producten? Ik zou hiervoor zelfs rechtsbijstand inschakelen, principe kwestie, niet eens die 200 euro
Screenshot ze allemaal en hup, maak een case. Laat dat mormel niet winnen.

Afbeelding

Afbeelding

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 23:25

Bij mij was het ook raar gegaan.
Ze bood iets meer dan 200 euro. Ik heb het binnen 2 uur verstuurd en toen gaf ze dezelfde dag aan dat ze het wel 2 dagen later moest hebben want ze ging 2 weken op vakantie met de hele familie.
Het moest naar Frankrijk dus dat ging net niet lukken.
Ze had niemand die het op kon halen en ze vroeg dat wanneer het horloge bij mij terug zou komen of ik het opnieuw aan haar wilde verkopen.
Het pakketje was er dus na 3 dagen al wel in Frankrijk. Ik hoorde eerst niets en toen na een dag of 4 stuurde ze een bericht dat ze het niet meer wilde want het was een kado voor een vriendin maar die sprak ze helaas (ineens) niet meer.
Ze zei het niet op te willen halen. En vroeg me of dat ik het wilde annuleren.
Ik zei het niet te gaan annuleren want zei wilde het niet dus dan moet ze het zelf maar annuleren.
En toen heeft ze ineens een probleem gemeld dat het nep was.
Ik heb gezegd dat ze dat dan maar eens moest aantonen want het was niet eens opgehaald.
Toen dreigde ze met een rechtzaak. Ze zou er voor zorgen dat ik geen geld kreeg en ook mijn horloge niet meer terug zou krijgen.
Ik heb er niet meer op gereageerd. Alleen kreeg ik van Vinted wel de opdracht om de echtheid van het horloge aan te tonen.
Dat heb ik gedaan. En Vinted heeft gezegd dat ik dus inderdaad een namaak horloge heb opgestuurd.
Echt belachelijk.
Ze heeft tot 31 maart de tijd om het terug te sturen. Dus ben benieuwd of er iets terug komt.

Ik ben er verder helemaal klaar mee. Ik verkoop het horloge wel weer aan iemand anders die er hopelijk wel blij mee is.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 00:48

Maar Vinted bied die echtheid verificatie aan toch? Wasdom? Als jij iets koopt en denkt dat het nep is, krijg je blijkbaar toch gewoon je gelijk.....

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:53

Wat een ellende met zo'n persoon... Echt een domper voor alle verkopers die op deze manier worden opgelicht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 14:36

Wat een mazzel zeg dat de doos van de puzzel niet beschadigd is in zo'n flut-tasje! Als ze er iets zwaars op zetten dan zit er toch snel een deuk in lijkt mij... -O-

HorsePassion: ik vind het echt heel raar gegaan en de koper klinkt inderdaad niet zuiver. Maar het is mij aan de hand van jouw info absoluut niet duidelijk of je horloge wel echt echt was....want je reageert daar niet op...? Ik heb al 2 keer dezelfde vragen gesteld die wat duidelijkheid zouden kunnen geven maar daarop volgt geen reactie....

Ik kan niet boos worden op Vinted op basis van "ze zeggen dat mijn horloge niet echt is" terwijl ik eigenlijk niet echt iets van bewijs langs zie komen dat hij wel degelijk echt zou moeten zijn.... je kan er zelf ook ingeluisd zijn misschien zodat Vinted misschien wel degelijk gelijk heeft...?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 14:50

pmarena schreef:
HorsePassion: ik vind het echt heel raar gegaan en de koper klinkt inderdaad niet zuiver. Maar het is mij aan de hand van jouw info absoluut niet duidelijk of je horloge wel echt echt was....want je reageert daar niet op...? Ik heb al 2 keer dezelfde vragen gesteld die wat duidelijkheid zouden kunnen geven maar daarop volgt geen reactie....

Ik kan niet boos worden op Vinted op basis van "ze zeggen dat mijn horloge niet echt is" terwijl ik eigenlijk niet echt iets van bewijs langs zie komen dat hij wel degelijk echt zou moeten zijn.... je kan er zelf ook ingeluisd zijn misschien zodat Vinted misschien wel degelijk gelijk heeft...?

Natuurlijk heb ik meteen nadat ze een probleem aangaf dat het nep was tegen Vinted gezegd dat ze dit vaker doet en ik niet de eerste ben.
Maar ik moest maar foto's sturen waarbij ik moet laten zien dat het wel origineel is. Daarbij zeiden ze ook dat wanneer ik ik ongelijk had, dat ze dan het horloge niet terug hoeft te sturen.
En ik ken Vinted een beetje. Heb zelf vaak genoeg namaak Swarovski gemeld bij Vinted. Een half jaar geleden werd daardoor nog weleens een account geblokkeerd maar de laatste maanden ziet Vinted geen reden dat een verkoper namaak verkoopt dus deze worden gewoon geadverteerd.Ik heb dus geen vertrouwen in de oprechtheid van Vinted. Zelfs mijn factuur wordt gewoon genegeerd.
Maar ik wil je per PB mijn foto's sturen. Dan kun je zelf oordelen of ik origineel of namaak verkoop. Ik ga niet mijn foto's van mijn horloge hier openbaar zetten.
Laatst bijgewerkt door HorsePassion op 27-03-25 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 14:59

pmarena schreef:
Wat een mazzel zeg dat de doos van de puzzel niet beschadigd is in zo'n flut-tasje! Als ze er iets zwaars op zetten dan zit er toch snel een deuk in lijkt mij... -O-

Ik heb in de feedback wel iets gezet van: Zelf zou ik een puzzel altijd in een doosje verzenden, maar gelukkig niks beschadigd.
Wel 5 sterren gegeven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 15:32

Ik hoef helemaal geen foto's van je horloge HP, daar heb ik echt 0 verstand van :=
Was ook helemaal niet wat ik vroeg :) Maar laat maar. Het zal zijn reden wel hebben :)

Skessa: heb je wel netjes aangepakt denk ik zo +:)+

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 17:44

Sowieso ben je als koper veel vlugger in je gelijk gesteld dan als verkoper, en hier en daar wordt daar dan idd misbruik van gemaakt.

Hier zo ooit een truitje maat M verkocht, maat er in, bekend merk, niets gekrompen, koper beweert dat het niet de juiste maat is en haar te klein terwijl ze normaal altijd maat M draagt.
Moest ik bewijzen dat het effectief maat M was? En toen in foto’s doorstuurde naar vinted was dat te weinig bewijs en mocht de koper het retour sturen… slaat op niets toch zo iets?

Maar bon, de weinige keren dat iets minder vlot of niet correct verloopt, gaan niet op tegen alle leuke dingen er aan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 18:19

Ik denk dat je dat wel ondervangt met gewoon een meetlint er op leggen op de foto / de maten in de advertentie te zetten....? :)

Als iemand dan vindt dat het te klein / groot valt dan moeten ze niet zeuren want de daadwerkelijke afmeting was gegeven :j

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 09:38

Vandaag had ik een erg positieve ervaring! Ik had een bijna ongedragen peutershirtje van Versace te koop gezet voor €25, nieuwprijs €135. Uiteindelijk verkocht ik het voor €20. Toen ik het wilde inpakken, ontdekte ik toch nog een vlekje. Balen! Ik stuurde de koper een bericht om het te melden en bood aan een deel van de kosten te compenseren of de verkoop te annuleren. Tot mijn verrassing wilde ze het alsnog graag hebben. We spraken af dat ik het zou opsturen en dat ze mij een Tikkie van €7,50 mocht sturen. Maar vanmorgen kreeg ik een lief berichtje van haar: ze had een kwartier gezocht naar de vlek en kon hem nauwelijks vinden, dus een Tikkie was niet nodig.
:D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:23

Super wanneer het zo kan +:)+

Ik zit een beetje met die nep-merken regels nu. Heb een poosje geleden een truitje via Vinted gekocht dat onder een grote kindermaat stond. Met label en in advertentie als merk Dolce & Gabbana Junior.
Dat merk interesseert mij persoonlijk geen fluit: ik wil gewoon degelijk kwaliteitsspul en dat truitje voelt aan als heerlijke luxe wolletjeskwaliteit dus voor mij helemaal geslaagd, of het nu "echt" is of niet :=

Maar..... het is een klein kindertruitje helaas. Ik heb er helemaal niets aan. Dus wil hem weer te koop zetten. Maar ik heb geen idee of het echt-echt is zeg maar. Zou ik mezelf goed genoeg indekken als ik de advertentie zet dat ik geen verstand heb van het wel of niet echt zijn. Het zelf ook maar via Vinted gekocht heb dus er geen factuur of zoiets van heb. Dat ik alle labeltjes enzo goed op de foto zet.

En dat ik er in zet "kijk goed naar de foto's en als je denkt dat het niet echt is koop het dan aub niet / klaag niet achteraf want alles staat duidelijk op de foto, maar laat het me even weten" ofzo...?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 13:52

Nog iemand die niet meer kan inloggen?
Via de pc lukt het niet meer, hij blijft steeds maar laden. De app op mijn telefoon werkt wel nog maar wat irritant..

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 14:00

Farjen schreef:
Nog iemand die niet meer kan inloggen?
Via de pc lukt het niet meer, hij blijft steeds maar laden. De app op mijn telefoon werkt wel nog maar wat irritant..

Via Vinted.nl niet maar als ik naar mn favorieten of een oud artikel ga dat ik heb geliked wel.

2 prachtige jurken binnen, 7 euro per stuk, nog 5 onderweg. :D nu heb ik er ook 1 in t blauw onderweg maar die een maat groter genomen omdat 3 verkopers zeiden dat hij echt heel klein viel, 1 van de dames droeg normaal alles ook XS en deze maat M maar heb nu deze 2 binnen gewoon in S, zijn exact dezelfde maar andere kleur.. ben dus heel benieuwd want deze zijn precies goed met eetruimte :')

Afbeelding

Afbeelding

Wel stond er bij die zwart witte perfecte staat maar aan de binnenkant is hij wel degelijk verkleurd door bronzer of zonnebrand/toner maar gelukkig schijnt t niet door dus prima!

Edit: dit is dus die blauwe, zelfde model ben dus heel benieuwd of ie nou echt zo klein valt!

Afbeelding

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 16:03

Ik meld me hier maar even.
Ik ben echt heel erg nieuw met Vinted, vertrouwde het nooit zo maar nu toch om…
Nou heb ik wat dingen te koop staan en ook verkocht maar nou wil het laten uitbetalen maar hoe ik het ook doe ik blijf dit probleem krijgen, iemand een idee wat ik moet doen?
Afbeelding

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 16:05

En vind je je instellingen? Die bereik je via je profiel.

Google geeft meerdere tips over dit probleem, die al geprobeerd?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 17:07

Bij je instellingen staat vast ergens iets dat je je bankrekening nog moet verifiëren...?

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 18:06

pmarena schreef:
Bij je instellingen staat vast ergens iets dat je je bankrekening nog moet verifiëren...?

Nou ik zie dus nergens een optie om te verifiëren.
Kan wel een bankrekening toevoegen maar dan krijg ik deze foutmelding. Gisteravond wel gegoogled maar niet echt een oplossing gevonden…
Zal zo nog even stapsgewijs een printscreen maken.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 18:27

Ik heb vanmorgen ook wat laten uitbetalen maar had geen problemen ermee. Was niet de eerste keer voor mij

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 20:55

Dit zijn de stappen die ik volg:
Instellingen->mijn betalingen -> bankrekening toevoegen -> foutmelding.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding