Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:29

De gezondheidszorg op Curacao is echt super slecht, daar wil je echt niet komen te liggen :n

Maar eerlijk, de kans dat je hier corona krijgt is groter dan daar lijkt me.. Aangezien je daar vooral buiten bent.
Ik zou er nu sowieso niet heen willen, geen klap aan toch nu, zonder muziek en met een avondklok.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:36

Relaxed schreef:
De gezondheidszorg op Curacao is echt super slecht, daar wil je echt niet komen te liggen :n

Maar eerlijk, de kans dat je hier corona krijgt is groter dan daar lijkt me.. Aangezien je daar vooral buiten bent.
Ik zou er nu sowieso niet heen willen, geen klap aan toch nu, zonder muziek en met een avondklok.

Ik denk dat je in het vliegtuig behoorlijk kans loopt Corona op te lopen.
Ik snap echt niet dat je nu op vakantie zou willen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:42

Gister bij het nieuws was er een stukje over een sporter. Zij was in Italië geweest. Deed zo voorzichtig mogelijk in alles, was met het vliegtuig geweest.
Geen corona.

Was weer in Nederland en zo voorzichtig mogelijk geweest en wat denk je? Corona
opgelopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:45

purny schreef:
Gister bij het nieuws was er een stukje over een sporter. Zij was in Italië geweest. Deed zo voorzichtig mogelijk in alles, was met het vliegtuig geweest.
Geen corona.

Was weer in Nederland en zo voorzichtig mogelijk geweest en wat denk je? Corona
opgelopen

En dat kan ze overal hebben opgelopen, dat lees je hier nu zoveel, mensen die nergens komen en toch besmet raken..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:49

Ja precies. Dus niet op vakantie gaan geeft niet de garantie dat je veilig blijft.
Ik zou niet eens durven nu...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 13:07

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 13:12

Oh dat is echt verschrikkelijk om te zien Pandora. |( |(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 13:28

Pandora2 schreef:
Italië is ook weer dramatisch :
Mensen worden in hun auto beademd die op de parking van het ziekenhuis staat...

https://www.hln.be/video/kanalen/actua~ ... ls~p179639

Ze krijgen zuurstof toegediend, worden niet beademd. Bij beademing denk ik aan die beelden dat ze op hun buik liggen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 13:32

Ik lees enkel maar wat in het artikel staat zodat er een kleine samenvatting onder de link kan geplaatst worden ...
Zuurstof toedienen lijkt me trouwens ook een vorm van beademing.
Is al schrijnend genoeg.
Ik kan mij nog niet beginnen voorstellen hoe dit moet voelen als je daar zelf in je auto zit.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:47

Voor degenen met ontkenners in familie of vriendenkring:

De gemiddelde levensverwachting in Spanje is met 1 jaar áfgenomen.

Dit stapt volledig langs de dicussie over met of aan Covid weetikveel wat.

Maakt niet waar mensen exact wel/niet aan sterven; de gemiddelde leeftjd waarop ze sterven is met een jaar áfgenomen sinds Covid19. Mensen gaan gemiddeld een jaar eerder dood sinds Covid19.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:52

Ik wil het niet bagatelliseren, maar dat komt natuurlijk vooral omdat er een hele groep tachtig- en negentigjarigen is overleden. Als corona voorbij is, is dat probleem er niet meer.
Ik bedoel te zeggen dat het een logisch gevolg is van de gebeurtenissen van afgelopen jaar, maar niets zegt over de toekomst.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:01

Als dat in Nl ook zo is, is dat alleen maar gunstig :+ Dan gaat de pensioenleeftijd niet verder omhoog.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:05

Fitzroy schreef:
Als dat in Nl ook zo is, is dat alleen maar gunstig :+ Dan gaat de pensioenleeftijd niet verder omhoog.

:')
Nou inderdaad. En misschien stijgen de zorgkosten dan niet meer of in ieder geval minder.
Als we dat hadden geweten 20 jaar geleden: het probleem met de vergrijzing wordt in het jaar 2020 opgelost door een pandemie.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:12

Achterom schreef:
Dan hoop ik dat jullie die mondkapjes ook even opruimen als je ze ziet liggen?

Sorry, maar nee!

Ik ga dus echt niet iemand anders zn corona lap opruimen.

Ik gooi de mijne altijd netjes in de prullenbak bij wegwerp of in een pan kokend water bij een stoffe.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:13

Bloodymary schreef:
Ik wil het niet bagatelliseren, maar dat komt natuurlijk vooral omdat er een hele groep tachtig- en negentigjarigen is overleden. Als corona voorbij is, is dat probleem er niet meer.
Ik bedoel te zeggen dat het een logisch gevolg is van de gebeurtenissen van afgelopen jaar, maar niets zegt over de toekomst.

Dat is maar een klein deel van de bevolking en toch ziet dat kleine deel kans om de verwachting van de volledige bevolking met een jaar te verlagen! Dan gaat het dus niet om mensen die een paar maanden of weken eerder sterven dan ze toch wel gedaan zouden hebben, maar jaren eerder. Een jaar van de gemiddelde levensverwachting af is echt iets heel serieus.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:19

secricible schreef:
Maar ergens is het wel hoopvol te noemen.

Slowakije joh, wauw... 50% van het land in 1x getest. Over capaciteit gesproken.

En jij trapt er in ;) Dit is namelijk hoe de Slowaakse regering wil dat mensen denken.

Dat mensen die zich niet "vrijwillig" laten testen volgend jaar sancties krijgen voor de gezondheidszorg, dat Romakampen worden binnengevallen, dat ook kleine kinderen niet zonder mondmasker over straat mogen, dat de premier dagelijks de inwoners die niet aan zijn maatregelen gehoor willen geven publiekelijk uitscheldt en vernedert (bij voorbeeld op zijn eigen Facebookprofiel) en dat een positief geteste minister met nota bene een medische achtergrond doodleuk naar bijeenkomsten gaat... dat hebben ze dan weer liever niet dat al te veel bekend wordt ;) Bij die tests van afgelopen weekeindes stonden overigens overal kiiiiilometers file met stilstaand verkeer. Over capaciteit gesproken ;)
Mijn vriend komt uit Slowakije, en de situatie daar is behoorlijk uit de pan aan het lopen. En dan niet zozeer qua besmettingen maar qua maatregelen en communicatie van overheidswege. Bovenstaande is bedoeld als informatie en aanvulling.

Wat ik echt niet begrijp, en wel om mij heen zie, is mensen die bij voorbeeld naar Frankrijk of Duitsland reizen en de volgende dag doodleuk naar hun werk gaan. Begrijp ik écht niet. Zelfs al moet je voor je werk daar naartoe... regel dan als werkgever dat de medewerker de tijd krijgt om in thuisquarantaine te gaan. Ik vind het zo raar, dit...
Laatst bijgewerkt door Koper op 12-11-20 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:21

Ik zeg nergens dat ik de maatregelen in het land goed of slecht vindt. Alleen dat we hier in NL klagen over capaciteitsproblemen en dat Slowakije even in 2 dagen het halve land test.

Verder ken ik de situatie daar niet om er een oordeel over te geven. Ik vond het alleen een sterk staaltje ctestcapaciteit, tov onze dramas in NL ;)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:26

We zien dat dwang wel helpt om de pandemie onder controle te krijgen. China bijvoorbeeld waar ze rustig een miljoenenstad op 'n paar dagen testen omdat er weer 'n klein cluster besmettingen is opgedoken. En daar kun je niet aankomen met niet willen meewerken. Niet dat ik onder zo'n regime wil leven, maar het openbare leven is daar weer gewoon open i.t.t. hier waar de helft van de bevolking maanden loopt te zeiken over dat mondkapje of geen zin heeft om in quarantaine te gaan.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:29

Fitzroy schreef:

Heel graag zelfs *\o/*

1 jaar minder vindt ik echt niet schokkend. Juist dat laaste jaar is het kwaliteit van leven niet meer zo geweldig. Vooral mensen met dementie die tegen hun wil worden opgesloten en niks meer te zeggen hebben over hun leven.

Ik had trouwens verwacht dat verminderde levensverwachting met meerdere jaren zou afnemen. In die zin is dat ook een meevaller.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:39

Besmettingen nemen toe weer
Vanaf gister bijna 300
Maar vanaf eergister 1000 bijna

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:40

Blussem schreef:
Ik hoorde net op de radio dat ze een boete willen instellen van 100 euro wanneer je geen mondkapje draagt.
Het wordt steeds gekker en idioter. Straks hebben alleen de elite het geld om zonder mondkapje rond te mogen lopen.

Of je zet gewoon dat mondkapje op je snufferd, dan kost het je hoegenaamd niks :)*

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:40

Armoede zorgt ook voor een lagere levensverwachting.Veel mensen zullen nu een fikse financiele achteruitgang mee maken door het verlies van hun bedrijf of baan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:47

tokedri schreef:
Besmettingen nemen toe weer
Vanaf gister bijna 300
Maar vanaf eergister 1000 bijna

Ik zat even 2 weken terug te rekenen. Hadden velen toen geen stiekeme halloweenparties?
(het zou toch niet he..)

Wel iets met een sarcastisch ondertoontje trouwens.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:50

Koper schreef:
secricible schreef:
Maar ergens is het wel hoopvol te noemen.

Slowakije joh, wauw... 50% van het land in 1x getest. Over capaciteit gesproken.

En jij trapt er in ;) Dit is namelijk hoe de Slowaakse regering wil dat mensen denken.

Dat mensen die zich niet "vrijwillig" laten testen volgend jaar sancties krijgen voor de gezondheidszorg, dat Romakampen worden binnengevallen, dat ook kleine kinderen niet zonder mondmasker over straat mogen, dat de premier dagelijks de inwoners die niet aan zijn maatregelen gehoor willen geven publiekelijk uitscheldt en vernedert (bij voorbeeld op zijn eigen Facebookprofiel) en dat een positief geteste minister met nota bene een medische achtergrond doodleuk naar bijeenkomsten gaat... dat hebben ze dan weer liever niet dat al te veel bekend wordt ;) Bij die tests van afgelopen weekeindes stonden overigens overal kiiiiilometers file met stilstaand verkeer. Over capaciteit gesproken ;)
Mijn vriend komt uit Slowakije, en de situatie daar is behoorlijk uit de pan aan het lopen. En dan niet zozeer qua besmettingen maar qua maatregelen en communicatie van overheidswege. Bovenstaande is bedoeld als informatie en aanvulling.

Wat ik echt niet begrijp, en wel om mij heen zie, is mensen die bij voorbeeld naar Frankrijk of Duitsland reizen en de volgende dag doodleuk naar hun werk gaan. Begrijp ik écht niet. Zelfs al moet je voor je werk daar naartoe... regel dan als werkgever dat de medewerker de tijd krijgt om in thuisquarantaine te gaan. Ik vind het zo raar, dit...

Ik vind dat werk wel anders maar misschien denk je daar anders over als je in een grens gebied woont. Wij hebben veel collega’s maar ook leerlingen uit Duitsland en die gaan niet in quarantaine. Dat hoeft ook niet trouwens.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:16

Karl66 schreef:
Dat is maar een klein deel van de bevolking en toch ziet dat kleine deel kans om de verwachting van de volledige bevolking met een jaar te verlagen! Dan gaat het dus niet om mensen die een paar maanden of weken eerder sterven dan ze toch wel gedaan zouden hebben, maar jaren eerder. Een jaar van de gemiddelde levensverwachting af is echt iets heel serieus.

...en dat in slechts 8 maanden.
Bovendien is het een trendbreuk.