Maar eerlijk, de kans dat je hier corona krijgt is groter dan daar lijkt me.. Aangezien je daar vooral buiten bent.
Ik zou er nu sowieso niet heen willen, geen klap aan toch nu, zonder muziek en met een avondklok.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:De gezondheidszorg op Curacao is echt super slecht, daar wil je echt niet komen te liggen
Maar eerlijk, de kans dat je hier corona krijgt is groter dan daar lijkt me.. Aangezien je daar vooral buiten bent.
Ik zou er nu sowieso niet heen willen, geen klap aan toch nu, zonder muziek en met een avondklok.
purny schreef:Gister bij het nieuws was er een stukje over een sporter. Zij was in Italië geweest. Deed zo voorzichtig mogelijk in alles, was met het vliegtuig geweest.
Geen corona.
Was weer in Nederland en zo voorzichtig mogelijk geweest en wat denk je? Corona
opgelopen
Pandora2 schreef:Italië is ook weer dramatisch![]()
Mensen worden in hun auto beademd die op de parking van het ziekenhuis staat...
https://www.hln.be/video/kanalen/actua~ ... ls~p179639
Fitzroy schreef:Als dat in Nl ook zo is, is dat alleen maar gunstigDan gaat de pensioenleeftijd niet verder omhoog.
Bloodymary schreef:Ik wil het niet bagatelliseren, maar dat komt natuurlijk vooral omdat er een hele groep tachtig- en negentigjarigen is overleden. Als corona voorbij is, is dat probleem er niet meer.
Ik bedoel te zeggen dat het een logisch gevolg is van de gebeurtenissen van afgelopen jaar, maar niets zegt over de toekomst.
secricible schreef:Maar ergens is het wel hoopvol te noemen.
Slowakije joh, wauw... 50% van het land in 1x getest. Over capaciteit gesproken.
Fitzroy schreef:Als dat in Nl ook zo is, is dat alleen maar gunstigDan gaat de pensioenleeftijd niet verder omhoog.
Blussem schreef:Ik hoorde net op de radio dat ze een boete willen instellen van 100 euro wanneer je geen mondkapje draagt.
Het wordt steeds gekker en idioter. Straks hebben alleen de elite het geld om zonder mondkapje rond te mogen lopen.
Koper schreef:secricible schreef:Maar ergens is het wel hoopvol te noemen.
Slowakije joh, wauw... 50% van het land in 1x getest. Over capaciteit gesproken.
En jij trapt er inDit is namelijk hoe de Slowaakse regering wil dat mensen denken.
Dat mensen die zich niet "vrijwillig" laten testen volgend jaar sancties krijgen voor de gezondheidszorg, dat Romakampen worden binnengevallen, dat ook kleine kinderen niet zonder mondmasker over straat mogen, dat de premier dagelijks de inwoners die niet aan zijn maatregelen gehoor willen geven publiekelijk uitscheldt en vernedert (bij voorbeeld op zijn eigen Facebookprofiel) en dat een positief geteste minister met nota bene een medische achtergrond doodleuk naar bijeenkomsten gaat... dat hebben ze dan weer liever niet dat al te veel bekend wordtBij die tests van afgelopen weekeindes stonden overigens overal kiiiiilometers file met stilstaand verkeer. Over capaciteit gesproken
Mijn vriend komt uit Slowakije, en de situatie daar is behoorlijk uit de pan aan het lopen. En dan niet zozeer qua besmettingen maar qua maatregelen en communicatie van overheidswege. Bovenstaande is bedoeld als informatie en aanvulling.
Wat ik echt niet begrijp, en wel om mij heen zie, is mensen die bij voorbeeld naar Frankrijk of Duitsland reizen en de volgende dag doodleuk naar hun werk gaan. Begrijp ik écht niet. Zelfs al moet je voor je werk daar naartoe... regel dan als werkgever dat de medewerker de tijd krijgt om in thuisquarantaine te gaan. Ik vind het zo raar, dit...
Karl66 schreef:Dat is maar een klein deel van de bevolking en toch ziet dat kleine deel kans om de verwachting van de volledige bevolking met een jaar te verlagen! Dan gaat het dus niet om mensen die een paar maanden of weken eerder sterven dan ze toch wel gedaan zouden hebben, maar jaren eerder. Een jaar van de gemiddelde levensverwachting af is echt iets heel serieus.