Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:43

Het is sneu maar zonder geluidsapparatuur was er waarschijnlijk minder gezeur geweest.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:45

elnienjo schreef:
Ineke2 schreef:
Sterkte Rien en Tienus...

Wat vinden jullie hier nou van?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... aatregelen

Ik vind het wel sneu zo

Persoonlijk zou ik als buurtbewoner ook hebben geklaagd over geluidsoverlast. Zijn ze nu helemaal om in deze uniek stille tijd overal met lawaaimuziek te gaan staan? Ik verbaas me er in mijn gemeente ook al over omdat het daar ook gebeurt (gelukkig in het centrum en niet waar ik woon buitenaf)
Kunnen mensen nu 'ns niet een poosje zonder al die lawaaizooi? Hij had ook online een liedje in kunnen zingen voor zijn publiek tenslotte en dan is het de keus van mensen om er naar te kijken/luisteren zonder daar de buurt mee lastig te vallen.

Nee maar serieus?? Hoe zuur kan je zijn zeg, triest :(

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:46

LadyMadonna schreef:
Maar waar heeft hij nou een boete voor gekregen?

Kyano's vader krijgt de boete, omdat hij wordt gezien als organisator van het evenement.

Kijk is het nu uren dat er herrie wordt gemaakt oke, maar kom op een half uurtje.
Hoop dat de boete wordt kwijtgescholden

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:49

Een half uur zou ik geen probleem mee hebben. Wel zoals met die bingo die hier genoemd wordt. Idem met onze buurman die zijn dak vervangt en regelmatig muziek draait daarbij. Ik vind leefgeluiden niet erg. Maar muziek is een keuze dus daarmee moet je anderen niet lastig vallen. Zeker niet wanneer je zijn smaak hebt :')

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:51

poes schreef:
friezenfan2 schreef:
Er is vast iemand hier die weet waarom alle bloem uitverkocht is?
Is dat ook omdat mensen zien dat andere mensen het kopen en dus daarom het ook kopen net als met toilet papier?

Ja ik!

Er wordt meer brood zelf gebakken (aantoonbaar door sterk gestegen verkoop in bakmachines, gedaalde verkoop in brood).
Er wordt gehamsterd omdat het schaars blijft.
De productiecapaciteit van de leveranciers is bereikt ( en ook hier veel zieken)
Er is nog voldoende grondstof maar aanleveren gebeurt langzaam.

Sterkte rien en tienus. Wat een hel voor jullie.

Daarnaast zijn er ook nog landen die de export van granen hebben verboden (oa Roemeniƫ) waardoor grote producenten van bijvoorbeeld pasta nu extra veel bloem inkopen en er voor de winkels weinig over blijft.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:52

Nog een zorgelijke Trump-actie:
Trump: voorlopig geen geld naar WHO, 'gefaald in basisplicht': https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... iele-steun
Samenvatting:
De Verenigde Staten zet voorlopig de financiering van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) stop vanwege de manier waarop die organisatie de coronapandemie aanpakt.
Volgens Trump heeft de WHO de ernst van de uitbraak van het virus in China verdoezeld. De VN-organisatie heeft "gefaald in haar basisplicht" en moet "verantwoordelijk worden gehouden", stelde Trump.

En deze is misschien ook wel goed, geeft enige duiding.
Waarom Trump ongekend fel van zich af bijt na kritiek op coronabeleid: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... gde-staten
Samenvatting:
"Net als in andere landen willen Amerikanen nu weten waarom hun regering laat optrad", legt correspondent Erik Mouthaan uit. "En kranten onthullen dat Trumps adviseurs hem smeekten om de dreiging serieus te nemen, maar dat hij het gevaar bagatelliseerde."
"Zijn achterban mag niet het beeld krijgen dat hij treuzelde. En als journalisten of democraten op feiten wijzen, worden ze gebrandmerkt als leugenaars."
Het vertrouwen in Trumps crisis-aanpak lijkt volgens de laatste peilingen wat af te nemen. "Een krappe meerderheid van de Amerikanen vindt dat Trump de coronacrisis verkeerd aanpakt. En met name democraten en zwevende kiezers hebben geen goed woord over voor zijn optreden."
"Dat baart de herverkiezingscampagne van Trump zorgen. De president dacht herkozen te kunnen worden omdat het goed gaat met de economie. Maar nu 17 miljoen Amerikanen hun baan zijn kwijtgeraakt, is dat argument vervallen. En als ook nog het beeld vat krijgt dat hij incompetent is, kan hem dat de kop kosten. Daarom is nu zo fel."

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:57

Cer schreef:
elnienjo schreef:
Persoonlijk zou ik als buurtbewoner ook hebben geklaagd over geluidsoverlast. Zijn ze nu helemaal om in deze uniek stille tijd overal met lawaaimuziek te gaan staan? Ik verbaas me er in mijn gemeente ook al over omdat het daar ook gebeurt (gelukkig in het centrum en niet waar ik woon buitenaf)
Kunnen mensen nu 'ns niet een poosje zonder al die lawaaizooi? Hij had ook online een liedje in kunnen zingen voor zijn publiek tenslotte en dan is het de keus van mensen om er naar te kijken/luisteren zonder daar de buurt mee lastig te vallen.

Ik mis een sarcastische smiley.. of bedoelde je dit serieus.. nee toch?

Ik meen dat zeer zeker serieus! Ik besef nu pas hoe enorm overprikkeld ik ben door onze maatschappij, er is door de lockdown een hoop hinderlijke ruis verdwenen. Deze ervaring had op geen enkele wijze gesimuleerd kunnen worden. Vind het dus achterlijk dat mensen deze stilte moedwillig verbreken. Leer mensen weer naar de natuur te luisteren ipv naar lawaai wat ieder persoonlijk ook binnenshuis kan draaien.

Cer

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:59

Nou dan denk ik dat je uiteindelijk lekker een heel eindje van de bewoonde wereld moet gaan wonen, als je dit niet trekt :j

Muziek en geluiden langer dan een bepaalde tijd kunnen wel degelijk storend zijn, maar ik vind drilboren of hameren de hele dag sowieso irritant, maar ja, daar kiezen de werklui ook niet perse voor.. :)
Ik kan het dan weer beter overdag hebben, dan in de avond (of erger nog, snachts)..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:01

Ik lees een stuk over een verpleeghuis in Castricum waar al 13 bewoners zijn overleden...
Vraag me dan af wat het nog voor nut heeft die arme oude mensen in verpleeghuizen of bejaarden huizen zo in te sluiten. Letterlijk en figuurlijk, ik zie nooit de ramen en deuren lekker open staan voor frisse lucht als je verpleeghuizen op tv ziet. Dat lijkt mij juist zo belangrijk de boel goed ventileren.
Worden echt van die smethaarden als alles pot dicht zit en blijft.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:02

Wat een zuurpruim ben jij zeg.
Een half uurtje muziek voor een doodzieke jongen, stel je niet zo aan. Ik zou het zelf waarschijnlijk ook herrie vinden want ik houd niet van zulke muziek, maar daar kan ik me echt wel overheen zetten voor het plezier van een ander.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:03

Exact dat inderdaad.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:04

Popstra schreef:
Ik lees een stuk over een verpleeghuis in Castricum waar al 13 bewoners zijn overleden...
Vraag me dan af wat het nog voor nut heeft die arme oude mensen in verpleeghuizen of bejaarden huizen zo in te sluiten. Letterlijk en figuurlijk, ik zie nooit de ramen en deuren lekker open staan voor frisse lucht als je verpleeghuizen op tv ziet. Dat lijkt mij juist zo belangrijk de boel goed ventileren.

Ik heb het ide, maar ik weet het niet zeker, maar het lijkt alsof het bij ouderen standaard 'nogal' warm is binnen.. Alsof ze het altijd koud hebben... Vroeger bij opa en oma al, stikbenauwd in dat huis..
Misschien ligt het daaraan?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:04

In Italiƫ stonden DJs op daken en balkons te draaien...had wat geweest zeg :=

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:06

Cer schreef:
Popstra schreef:

Ik heb het ide, maar ik weet het niet zeker, maar het lijkt alsof het bij ouderen standaard 'nogal' warm is binnen.. Alsof ze het altijd koud hebben... Vroeger bij opa en oma al, stikbenauwd in dat huis..
Misschien ligt het daaraan?

Ja dat herinner ik mij ook nog. Ze zitten natuurlijk stil heel de tijd. In ziekenhuizen vind ik het ook altijd zo vreselijk benauwd met alles pot dicht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:12

Ouderen zijn inactief, zitten veel en op de somatische afdelingen vaak ook nog in een rolstoel . Veel verpleegtehuizen hebben binnentuinen , vooral voor geriatrische bewoners veilig want zo kunnen ze naar buiten zonder op de hobbel te gaan. Dus ja, ze zijn opgesloten maar niet altijd letterlijk. Helaas zijn nu nergens mogelijkheden voor wandelingen of mensen een dag ophalen aangezien ze echt op slot zitten.
Net even het stuk van Maurice de hond gelezen, verspreiding in droge lucht via bvb klimaatstsystemen. Laat dat nu in elk verpleegtehuis centraal geregeld worden. Verder is het een heel aannemelijk stuk .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 15-04-20 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:13

Popstra schreef:

Misschien ligt het daaraan?[/quote]
[/quote]

Hier mogen gewoon ramen open idd, maar dan wordt het snel te koud. En verder houden we mensen zoveel mogelijk binnen uit bescherming, maar we wandelen wel met ze.

SusanHJarig
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:14

Ergens in NL hebben ze ook een draaiorgel op de stoep gezet om mensen te vermaken. Nou dat trek ik echt niet, nog geen 5 minuten. Dan had ik er wel wat van gezegd denk ik. Al moet ik eerlijk zeggen, ik heb hier ook al een keer de Snollebollekes op standje burenruzie gehad := (even gek doen met mijn dochter samen, je moet wat om de sfeer erin te houden). Die boete vind ik wel zwaar overtrokken.

En Trump is gewoon een gevaarlijke enge man.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:20

Eens, een draaiorgel, of metal muziek, of idd de Snollebollekes (of dat genre) trek ik ook niet.. maar als mijn gehandicapte buurtje blij wordt van een half uurtje een draaiorgel voor de deur, dan gun ik m dat met alle plezier :j
Dus nee, dat maakt mij echt niet uit.. Wat is een half uurtje op een mensenleven.. ?

Ik heb een buurvrouw (althans, ik denk een buurvrouw) die denkt dat ze kan zingen, of ze zit op zangles of weet ik veel, maar die doet een soort toonladders gedurende de hele dag, op een hele verschrikkelijke manier... alsof er een kat vermoord wordt.. Maar ergens moet k daar eigenlijk alleen maar heel hard om lachen :') Wij schieten soms echt proestend in de lach :=

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:24

Is er geen technische brieving? Of kijk ik daar nu zo overheen?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:25

We blijven met elkaar op afstand voor de medemens
Is het half uurtje dan teveel gevraagd voor dezelfde medemens..

Proppen in je oren

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:27

Onze buren hebben in de tuin ook vaak de radio aan. Maar meestal wel met leuke muziek en dan genieten wij mee. En ook niet loeihard. Kan me voorstellen als het zo hard zou gaan en dan met irritante muziek dat ik dat ook niet zo leuk zou vinden. Maar eenmalig een half uurtje.... no problem.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:27

Cer schreef:
Eens, een draaiorgel, of metal muziek, of idd de Snollebollekes (of dat genre) trek ik ook niet.. maar als mijn gehandicapte buurtje blij wordt van een half uurtje een draaiorgel voor de deur, dan gun ik m dat met alle plezier :j
Dus nee, dat maakt mij echt niet uit.. Wat is een half uurtje op een mensenleven.. ?

Ik heb een buurvrouw (althans, ik denk een buurvrouw) die denkt dat ze kan zingen, of ze zit op zangles of weet ik veel, maar die doet een soort toonladders gedurende de hele dag, op een hele verschrikkelijke manier... alsof er een kat vermoord wordt.. Maar ergens moet k daar eigenlijk alleen maar heel hard om lachen :') Wij schieten soms echt proestend in de lach :=

Het schept een precedent. Zometeen staat er om de haverklap zo'n lawaaimaker op de stoep om de ene na de andere buurtbewoner te verrassen.

Godzijdank woon ik buiten de bebouwde kom en ondanks dat het er nu goed weer voor is de hogedrukspuit weer uit de schuur te halen, lijkt dat men hier collectief van deze unieke stilte aan 't genieten is en deze nog niet te verstoren met functioneel lawaai, laat staan met onnodig buurtoverlast zoals harde muziek.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:29

Oh ik ben wel blij dat jij inderdaad buiten de bebouwde kom woont :j
De stad is dan idd niks voor jou.. dus lijkt het met zo prima opgelost..

Overigens, de motor van een hogedrukspuit zou ik ook RETE irritant vinden als ik bijv thuis aan het werk zou zijn.... die dingen maken ook een scheitherrie.. blij dat onze balkons niet met een hoge druk gedaan hoeven worden, heb ik daar iig al geen last van :j

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:30

Ineke2 schreef:

Ik vind het wel sneu zo

Er is blijkbaar geen groter gunst dan afgunst te vinden. Ik schrik hier enorm van. Het is toch geen dagenlang gejengel. Veel mensen genieten er van. Warme gebaren naar elkaar. Dat helpt iedereen enorm. En dan zijn er weer mensen die zich moeten ergeren aan wat volgens hen lawaai is. Kunnen ze daar nou niet even een keer overheen stappen tbv deze jongen en zijn familie en buren?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:31

elnienjo schreef:
Ineke2 schreef:

Ik vind het wel sneu zo

Volgens mij heb je of het bericht niet gelezen, of ben je niet helemaal wijs, het gaat hier om een zwaar gehandicapt kind!