[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 08:26

Nou daar heb ik echt maling aan hoor, wat een ander vindt. Als ze zich bemoeien vraag ik vriendelijk of ze dat niet willen doen en dan negeer ik ze.

Misschien offtopic maar is een assertiviteitstraining niks voor jou? Want nu ontwijk je alles en heb je steeds problemen met je familie maar je kind gaat dit gedrag straks overnemen.

Overigens heb ik op stal ook wel meiden die vinden dat we ons paard te kort houden maar juist omdat wij zo duidelijk en streng zijn is het een fijn dier.

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 08:40

Ik ben ondertussen flink veranderd en doei doei gezegd tegen het grootste gedeelte van mijn familie :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 08:45

Maar je laat je wegjagen uit restaurants.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 08:50

Dat maak jij ervan. Wij blijven altijd rustig zitten en eten. Maar als je zo een opmerking meerdere malen achter elkaar krijgt als je ergens gaat eten heb je het gewoon gehad. Voor ons is het geen ontspanning om te gaan en dan te reageren op de commentaren of ze te negeren. Dan kunnen we of koppig verder blijven gaan naar iets waar wij op dat moment geen plezier meer uithalen of het even laten voor wat het is. Jij noemt dat mij laten wegjagen, ook goed hoor. Ik zie dat anders.

Maar jij maakt dus wel duidelijk wat ik bedoel met mijn post. Je kunt nooit goed doen voor iedereen ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 08:55

Natuurlijk, je kunt niet iedereen pleasen. Maar het lijkt me gewoon zo lastig om niet assertief te zijn. Wij krijgen ook wel opmerkingen maar toch niet zo regelmatig dat ik openbare gelegenheden ga vermijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 08:56

Ik zou wachten met zo uitspraken tot jij mij persoonlijk kent :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 08:58

Of je moet beter nadenken voor je iets op Internet gooit. Geen behoefte om je beter te kennen verder dus dat zal wel nooit gebeuren. *dramatische muziek*.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 09:00

Ik sta achter wat ik op internet zet. Kan ik niet aan doen dat jij zo snel conclusie’s daaruit trekt. Geniet nog van jou dramatische muziek verder. Vriendelijkheid kost overigens niets hoor ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 09:01

Dan zou ik mezelf niet zijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 09:32

En de stelling van de dag is: vrouwen met kinderen zijn onredelijke doordrammers.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 09:35

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 09:57

Palmera schreef:
En de stelling van de dag is: vrouwen met kinderen zijn onredelijke doordrammers.

En vrouwen zonder niet?

:')

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 09:58

Palmera schreef:

Goeiemorgen! 8-)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:21

Palmera schreef:

_/-\o_

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:26

_San87_ schreef:
Suor schreef:
Hoi allemaal!

Sorry dat ik jullie topic zomaar kom binnen vallen, maar ik zou graag m'n hart even bij jullie willen luchten!
Om me heen zit ik namelijk in een enorme babyboom... iedereen is zwanger of net bevallen lijkt het wel. En overal gaat het dus ook alleen maar over baby's en hoe leuk het allemaal wel niet is. Zelf wil ik om heel veel redenen geen kinderen, maar het voelt daardoor alsof ik het er met niemand echt over kan hebben... Dan krijg ik alleen te horen dat dat vast nog wel komt :n

Zelf moet ik zeggen dat ik het best lastig vind, omdat ik zelf vroeger ook altijd wel een toekomst met kinderen voor me heb gezien. Soms voel ik me dan ook schuldig dat ik niet 'gewoon normaal' ook moeder wil worden. En om te accepteren dat ik het niet wil, kost me eerlijk gezegd best moeite. Terwijl ik mezelf absoluut niet met een kind zie en vooral denk dat ik daar heel ongelukkig van zal worden (ook al krijg je er zoveel voor terug O:))

Nouja het is misschien een beetje vaag verhaal geworden, maar ik kwam dit topic tegen en dacht hier zijn misschien wél mensen die me begrijpen :)...

Ik quote jou even en kom daarmee dus ook brutaal (weer) binnenvallen.

Hier redelijk hetzelfde. Ik heb 3 zusjes en hoewel het nog niet aan de orde is, gaan zij binnen nu en 5 jaar denk ik ook aan kinderen beginnen. In mijn omgeving krijgt ook alles van mijn leeftijd kinderen, krijg ik nu al regelmatig geboortekaartjes doorgestuurd, en foto's van pasgeborenen.

Zelf wil ik ze niet. Mijn vriend vind een leven zonder kinderen ook prima. Dus wat dat betreft, top.

Waar ik wel bang voor ben, is dat ik straks leuk moet gaan doen omdat anderen kinderen krijgen, er wordt immers verwacht dat je kinderen leuk vindt. Ik heb niks met kinderen, ik heb niks met de babypraat en al helemaal niet met babyshowers en verplicht cadeau's geven omdat iemand de aarde nog wat meer bevolkt. Ik weet niet hoe ik daarmee om moet gaan. Mijn ouders accepteren prima dat ik geen kinderen wil, maar zijn wel in de veronderstelling dat ik kinderen verder best leuk vind. Geen idee hoe ze daarbij komen, ik heb nooit ook maar iets in die richting door laten schemeren, maar a la. En als ik dan wel zeg dat het me allemaal niet zo boeit, krijg ik een raar gezicht. Ja sorry, de voortplantingsperikelen van iemand die ik nauwelijks ken interesseren me gewoon echt niet. En ik denk eerlijk gezegd dat ik straks, als mijn zusjes zich gaan voortplanten, datzelfde gevoel heb :=.

Hoe gaan jullie daarmee om := ?

Ik heb altijd gezegd dat ik kinderen niet leuk vind en niet trek en hoe jonger hoe irritanter. Ik ga mensen met kleine kinderen dus uit de weg. Nu is het een groot voordeel dat ik geen siblings heb natuurlijk, maar ook daar hoor je m.i. eerlijk tegen te zijn over dat het je ding niet is. Prima dat zij broeds worden, maar afspreken alleen zonder kids. Als ze geen oppas willen regelen dan gaat 't contact op 'n laag pitje. Dan accepteren ze jou immers niet zoals je bent.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 01-12-19 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:26

Palmera schreef:

Jij niet?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:30

Dames, het is advent.
Vrede op aarde en op bokt enzo :D
{:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:38

Ach ik weet wie het zegt, no hard feelings joh.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:58

Bijzondere stelling, ik denk dat iedereen een onredelijke doordrammer kan zijn, met of zonder kinderen. Volgens mij maakt een kind je geen doordrammer, als je het wel bent dan ben jijzelf de oorzaak.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:59

Nee, ik ben geen doordrammer. Wel gooi ik graag olie op het vuur. ;) :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:01

Ik ga genieten van mn kinderloze zondag :z

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:10

Ik ook *\o/* jammer alleen dat ik mijn eigen ontbijt moet maken. De Subway bezorging is ermee gekapt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:14

J./Leontine kan toch een ontbijt maken? :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:33

Die heeft de kinderen mee en Iris is er ook niet ;(

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:36

112 bellen dan maar? Wat een ramp :))