Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 12:31

Ik doe dit gelukkig maar één keer in de week :') Bij verschillende winkels, ik bestel denk ik niet genoeg per winkel om gratis te laten bezorgen.

Wordt tijd om te verhuizen naar een plek met wel dit soort voorzieningen, inclusief treinstation. De bedoeling is dit jaar nog. Het lijkt me echt heerlijk om weer naar familie, bijeenkomsten of de schouwburg te kunnen zonder dat je steeds op de klok moet kijken.

Nog even volhouden dus maar. Het scheelt al dat het zomer is. In de winter is het minder leuk.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 11:52

https://www.ad.nl/binnenland/stakingen- ... ~acd05fef/

Op 10,11 en 12 september wordt er gestaakt in het ov in oa Amsterdam, Rotterdam en Denhaag. Op 11 september rijden de treinen pas vanaf 8.u.

Sorry, maar hier heb ik echt geen enkel begrip voor. Waarom burgertje pesten? Je kan ook op een andere manier actie voeren waarin je de burger niet benadeeld. Gelukkig is het ruim van te voren bekend geworden. Je zal maar naar school of werk moeten. En afhankelijk zijn van ov. Niet iedereen kan thuiswerken.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 12:11

fohadie schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/stakingen- ... ~acd05fef/

Op 10,11 en 12 september wordt er gestaakt in het ov in oa Amsterdam, Rotterdam en Denhaag. Op 11 september rijden de treinen pas vanaf 8.u.

Sorry, maar hier heb ik echt geen enkel begrip voor. Waarom burgertje pesten? Je kan ook op een andere manier actie voeren waarin je de burger niet benadeeld. Gelukkig is het ruim van te voren bekend geworden. Je zal maar naar school of werk moeten. En afhankelijk zijn van ov. Niet iedereen kan thuiswerken.

Je hebt nog ruim 3 maanden de tijd om daar een oplossing voor te zoeken. 3 maanden waarin mijn wekker om 04:00 gaat, of om 21:30 of om 13:00, zodat ik er weer op tijd kan staan om jou te vervoeren. Het is al jarenlang bewezen dat mensen die on de onregelmatigheid werken eerder doodgaan dan mensen die een normale 9-5 baan hebben.
Ik zie collega's van 55+ met tranen in de ogen als ze weer een rooster met nachtdiensten eraan zien komen. Ik ben 31, kinderloos en gezond. Ik kan de nachten nog wel een tijdje aan. Maar zij?
En dan zit ik nog op kantoor, de mensen die in het holst van de nacht buiten lopen hebben het nog zwaarder.

Helaas is er geen andere manier om de politiek te laten luisteren dan ingrijpende acties te voeren, want zij denken alleen maar aan het geld (en burgers dus ook blijkbaar). Je mag van geluk spreken dat we om 08:00 beginnen voor de reiziger, want dan begint de hyperspits pas net.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 12:22

Ik ben bekender met de NS dan je denkt misschien, maar nee, dit vind ik echt belachelijk, sorry. En nee, ik denk niet dat dit gaat helpen bij de politiek.

Idd, fijn dat het ruim van te voren is aangekondigd, maar niet iedereen kan iets anders verzinnen. Zal mij ook niet verbazen als deze actie nog teruggedraaid gaat worden, net als de vorige keer.

Ik ken ook andere verhalen van conducteurs en machinisten die dit werk al meer dan twintig jaar doen en het met mij eens zijn dat deze actie belachelijk is. De burger kan er niets aan doen dat het voor jullie te zwaar is. Je kweeekt alleen maar meer onbegrip hiermee.

LoveBodin

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:00

Maar wat zou dan een betere oplossing zijn?
Als werknemer bij de NS heb je denk ik vrij beperkte stakings mogelijkheden (Ik meen mij te herinneren dat geen kaartjes controle/ aanmoedigen van 'zwartrijden' niet mocht van de rechter? Dat zijn publieksvriendelijke acties, maar ja als dat echt niet mag..)
Ik vind het ook erg vervelend, gelukkig kan ik er dan wel omheen werken waarschijnlijk (en anders heeft mijn werkgever pech). Ik snap ook dat ze iets moeten, en dat het zo onhoudbaar is.

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:10

Daarnaast moet staken per definitie verstorend werken, dat is de enige manier waarop je iets voor elkaar kan boksen tegen een groot bedrijf. De NS is dan nog zo vriendelijk om maanden van tevoren aan te kondigen dat ze dit gaan doen. Ik sta iig volledig aan de kant van de stakers :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 14:47

topsylover schreef:
Je hebt nog ruim 3 maanden de tijd om daar een oplossing voor te zoeken.

Nog ruim 2 maanden :o

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 15:00

Ik heb dan vakantie, staak niet en regel alternatief vervoer naar het vliegveld. Heb er nog weinig over gehoord in de verblijven :)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 15:38

Koper schreef:
topsylover schreef:
Je hebt nog ruim 3 maanden de tijd om daar een oplossing voor te zoeken.

Nog ruim 2 maanden :o

Oeps telfoutje, komt vast door de nachtdiensten :Y)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 17:10

Een echte ergernis: de trein waar ik in zit is echt al 2x achter een defecte trein gekomen. En hij staat ook om de haverklap stil. Nu hebben we dus meer dan 30 minuten vertraging.
Gelukkig rijden we nog wel en hebben ze m er nog niet uitgegooid :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 20:09

LoveBodin schreef:
Een echte ergernis: de trein waar ik in zit is echt al 2x achter een defecte trein gekomen. En hij staat ook om de haverklap stil. Nu hebben we dus meer dan 30 minuten vertraging.
Gelukkig rijden we nog wel en hebben ze m er nog niet uitgegooid :')

Dat is vervelend. Maar 'niks' aan te doen.
Zag vanmiddag ook een collega die achter een defecte trein zat, helaas file rijden. Maar ze proberen het op te lossen.

Gisteren zelf defect gestaan aan het perron, sorry reizigers. Heb echt m'n best gedaan.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 17:55

Bij deze alvast een ergernis over de komende stakingen. Jullie hebben er niets aan, maar weet dat lang niet alle medewerkers van Pro Rail hier achter staan. Het is eerder FNV die de boel opstookt. Er lag een mooi plan wat veel medewerkers van Pro Rail wel zagen zitten. Helaas zitten er op de verkeersleiding een paar mensen die het verpesten voor de rest. Het leuke is, dat zij hun collegas hier ook mee hebben. Woensdag heeft mijn man een belangrijke meeting over een project wat echt niet online kan. Hij kan er alleen niet komen omdat de treinen niet rijden en met een collega met de auto reizen is niet mogelijk want die komen uit een andere regio. Sowieso is declocatie amper bereikbaar met de auto. Het gevolg is dat die meeting niet door kan gaan en zonder jullie te veel te vervelen, het komt er zo ongeveer op neer dat de reiziger hier nog lang last gaat gaat hebben. Soort van Domino effect zeg maar.

Ik weet wat het voorstel was en wat de eis van FNV is. Ik weet ook dat er een grote reorganisatie komt...

Iedereen sterkte die afhankelijk is van het ov en nu benadeeld wordt.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 22:40

Ik heb de fnv voorstellen niet gevolgd. Dus geen idee.
Maar snap dat het voor reizigers erg beroerd is.
Morgen heb ik een rijdende dienst, woensdag een rangeerdienst. Maar hoop dat wij er weinig/geen last van hebben.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:52

Ik neem aan dat de nachtdienst alles voor de opstart voor 06:00 klaarzet zodat we gelijk om 09:00 kunnen gaan rijden. Dan is je eigen regio iig goed voorbereid. Ik ben benieuwd hoe de gevolgen in de rest van het land voelbaar zijn. We gaan het de komende dagen meemaken!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:26

topsylover schreef:
Ik neem aan dat de nachtdienst alles voor de opstart voor 06:00 klaarzet zodat we gelijk om 09:00 kunnen gaan rijden. Dan is je eigen regio iig goed voorbereid. Ik ben benieuwd hoe de gevolgen in de rest van het land voelbaar zijn. We gaan het de komende dagen meemaken!

Denk, hoop ik wel. Ik begin morgenvroeg om 05.00 uur. Ga het zien morgen.

Las ergens dat in Noord Holland weinig tot niks rijd. Probeer het bericht te zoeken.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:31

https://www.ad.nl/binnenland/woensdagoc ... ~a44d9482/

Is deze te lezen of staat het achter een betaalmuur? Jullie sterkte met de opstart. Helaas weten veel mensen het verschil tussen NS en Pro Rail niet, dus vast dat NSmedewerkers een hoop oliebol over zich heen krijgen. Jullie zijn helaas toch de eerste persoon die mensen zien.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:46

Ik moet morgen vanuit het Noorden naar Utrecht. Maar kan gelukkig meerijden met een collega.

Ik weet dat onze regio niet staakt. Maar ben als de dood dat alles vast gaat lopen en met een zieke kat thuis die medicatie nodig heeft wil ik niet het risico lopen dat ik heel laat thuis ben

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:46

fohadie schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/woensdagoc ... ~a44d9482/

Is deze te lezen of staat het achter een betaalmuur? Jullie sterkte met de opstart. Helaas weten veel mensen het verschil tussen NS en Pro Rail niet, dus vast dat NSmedewerkers een hoop oliebol over zich heen krijgen. Jullie zijn helaas toch de eerste persoon die mensen zien.

Ja deze inderdaad. Ik kan hem lezen.

Ja dat verschil voor veel mensen is wel een ding. Ga het zien morgen. De rest van de dagen dat er gestaakt gaat worden ben ik vrij, zoals het er nu naar uitziet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 18:40

Dat de bus niet gewoon achteraan aansloot bij de halte, maar er voorbij reed om ervoor te gaan staan. Dat zag ik niet en toen ik het wel zag was ik niet meer op tijd bij de bus (en hij liet me ook niet binnen.)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 17:44

O dat is balen zeg

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:18

Pfff en weer een staking! NS dit keer. Meteen maar het hele land plat, toe maar. Denken ze nu echt dat ze nog goodwill en begrip kweken bij de reizigers die keer op keer de dupe zijn? Je werk hier alleen maar meer meer onbegrip en agressie mee in de hand, al keur ik agressie nooit goed. Ik heb vrijdag een uitvaart in Tilburg terwijl ik in Haarlem woon. Ik ben de enige die vanuit Haarlem naar Tilburg moet voor de uitvaart. Donderdag en zaterdag heb ik andere verplichtingen, dus blijven slapen is helaas ook geen optie. Ook geen online uitvaart, dus dit is de tweede uitvaart die ik moet laten schieten dit jaar.(De eerste was omdat Post-NL de kaart te laat bezorgde.)

Kijk, dat monteurs en mensen met een zwaar beroep eerder mogen stoppen met werken en vanaf een bepaalde leeftijd geen nachtdiensten meer, dat snap ik. Maar de salarisverhogingen, daar krijg ik echt een rupsje nooit genoeg gevoel van! Zo laag is het salaris nu ook weer niet van bijvoorbeeld een machinist en conducteur (ja, ik weet hoe hoog dat is) voor de werkzaamheden die ze nog doen. Tuurlijk, iedereen wilt meer,meer,meer, de inflatie is ook enorm gestegen maar wat denk je wat er gebeurt als je loon net zo hard stijgt?

En wie mag dit allemaal betalen? Juist, de reiziger die nu al mega veel voor een treinkaartje betaald. Het is echt niet normaal hoe hard de treinkaartjes zijn gestegen in de afgelopen paar jaar en dat gaat alleen maar meer worden. Goedkope treinkaartjes zoals van bijv Kruidvat bestaan niet meer en Spoordeelwinkel is ook niet echt goedkoop. Met mijn abbo krijg ik nog wel korting, maar ook dat wordt steeds minder en steeds meer uitgekleed.

Helaas ben ik afhankelijk van het OV. Geen auto of rijbewijs door omstandigheden. Echt, doe dan een estafettestaking dat er in ieder geval iets rijd! Ik weet ook dat het voornamelijk de jongere generatie is die steeds meer,meer,meer wilt, de oudere conducteurs die ik spreek (elke week wel 1, vaker meer) zeggen dat ze het echt niet zo slecht hebben en vinden de staking ook onzin. Zij willen wel doorwerken. Helaas gaat dit van de bond uit en moet je maar schikken naar hun mening.

Sorry voor mijn rand. Ik weet dat er ook NS medewerkers op Bokt zitten, benieuwd wat zij van de staking vinden en of zij bij de oudere generatie horen. (Daarmee bedoel ik 50+)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:39

Ik lig heerlijk op een ligbedje in de zon. Dus deze medewerker krijgt er weinig van mee. Daarnaast ga ik mij er momenteel verder niet over uitlaten, want het word toch allemaal te zwart/wit gezien door andere mensen.

En ja het hele land plat ja. Dat komt omdat de bijsturing ook in Utrecht zit. Bijna alle treinen door Utrecht gaan. En dan is het veiliger om alles plat te gooien. Ga nog even kijken of ik het filmpje kan vinden die dat uitlegt ;)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:44

Ik vind het op zich geen probleem dat ze staken, ik vraag me alleen wel af of ik op maandag 16 juni vanuit Assen/Hoogeveen nog naar Den Haag zou kunnen. Valt dat nog onder regio Noord, en zo niet, zou het daar wel rijden als regio Noord platligt? Iemand die me dat alvast kan vertellen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:53

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:02

Winged schreef:
fohadie: waar een wil is is een weg. Ooit van de bus gehoord? Mogelijk nog een optie? Niet zo comfy, maar wel een optie. (ja, 8 euro duurder, maar ja..)
https://9292.nl/reisplanner/Wl8lBAJHOAg ... 8CGQ9RJBUF

Je kan bij NS een tegenmoetkoming aanvragen als je op een andere manier hebt moeten reizen door de staking: https://www.ns.nl/uitgelicht/interessan ... aking.html

Overigens zit in de optie die je hier laat zien alsnog een trein. Ga je enkel met de bus, dan ben je 5 uur onderweg enkele reis... Dat is wel erg heftig.