Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:54

Zucht, even mijn ergernis kwijt over mensen die op MP een prijs zetten (bv € 25) en als je dan dat bedrag biedt een mail terug sturen dat hij daar echt niet voor weg gaat want dat het vanaf € 25 bieden is :roll: . Dat stond toch echt niet in haar advertentie en ook niet bij de prijs.

Sheran

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:05

Ik heb net een droomgalajurk op de kop getikt! Was iets verder fietsen dan ik dacht (10 km) maar ik ben er superblij mee. Hij was 159, en ik heb hem voor E 50,- mee.

Mijn raarste mens op Marktplaats was iemand die een antieke meidenkast bij mij kwam ophalen. Hij was gratis af te halen, want ik moest hem kwijt. En bij het ophalen gaf hij me 50 euro _O-

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:51

ais schreef:
HTM schreef:
Dit topic is bedoelt om ervaringen te delen, en niet iemand aan de schandpaal te hangen, of je probleem te melden in de hoop dat die persoon het leest en het dan oplost.

Voor zulke dingen moet je gewoon contact opnemen met een mod.
Of je verlies nemen, en voor een paar euro bilkoorden halen.
Want die kosten nieuw nog niet veel.

Sorry voor het off topic, maar waar kun je bilkoorden los kopen? Ik blijk de gave te hebben, die dingen kwijt te raken. -O-

Hihi, ik las steeds blikoorden. Ik wist maar niet wat het zijn moest tot ik het googelde en erachter kwam dat het bil-riemen waren!

Net trouwens een bod van 1.55 gehad op iets waar ik bieden va 1.50 had staan. *\o/*

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:55

leuk mens op marktplaats.

Heb een hurtta jas te koop staan.

Zo goed als nieuw.

Nieuwprijs €61,50

Mijn prijs €37,50. Vaste prijs, bieden uitgeschakeld.

Paar week terug een mailtje:
Ik biedt 20 euro.

Terug gemaild: prijs is vaste prijs(keurig mailtje uiteraard)

Nu net mailtje van zelfde mens:

Ik biedt 10 euro.

Terug gemaild : hahahahahahah( en verder niks)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:12

:=
(je had ook kunnen mailen, oke ik wil je best tegemoet komen, voor 50,00 hebben we een deal! :') )

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:22

Kentaro schreef:
:=
(je had ook kunnen mailen, oke ik wil je best tegemoet komen, voor 50,00 hebben we een deal! :') )

haha ja, had ik kunnen doen.

Mens beweerd dat ze niet had gezien dat het dezelfde was.

Terwijl ik al een aantal week de enige ben die de jas in deze kleur en maat aanbiedt.

Advertentie en foto's zijn nog hetzelfde. ben alleen 2,50 in prijs gezakt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 10:02

Hier met diverse personen akkoord gegaan met hun bod waarop hun je gegevens vragen.
Helaas nog steeds geen betaling mogen ontvangen, zowel hier op bokt als op mp.

Verder geen rare reactie's

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:47

Ik heb ook weer iets bijzonders, valt onde de categorie schattige mensen op marktplaats. Uitgebreid contact gehad met iemand voor mijn pony. Meerdere filmpjes en foto's gestuurd nadat ze waren komen kijken (wonen ruim 200 km bij ons vandaan). Uiteindelijk besluiten ze van de koop af te zien, helemaal prima en heb liever dat ze er 100% voor gaan dan met twijfel. Ze voelden zich er erg schuldig over dat ze hem niet namen.

Krijg ik gisteren van de banket bakker een slagroomtaart thuis! Met veel liefs van hen.

Ik heb al veel meegemaakt.....maar dit nog nooit..... :D

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:50

bugpluisje schreef:
Ik heb ook weer iets bijzonders, valt onde de categorie schattige mensen op marktplaats. Uitgebreid contact gehad met iemand voor mijn pony. Meerdere filmpjes en foto's gestuurd nadat ze waren komen kijken (wonen ruim 200 km bij ons vandaan). Uiteindelijk besluiten ze van de koop af te zien, helemaal prima en heb liever dat ze er 100% voor gaan dan met twijfel. Ze voelden zich er erg schuldig over dat ze hem niet namen.

Krijg ik gisteren van de banket bakker een slagroomtaart thuis! Met veel liefs van hen.

Ik heb al veel meegemaakt.....maar dit nog nooit..... :D

aaww das wel heel lief <3 hopelijk was de taart lekker :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:18

Wat een heel erg lief gebaar zeg!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:14

Ik hoor helemaal niks meer ineens van de verkoper van mijn Wacom tablet ..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:18

Ojee. Je had al betaald toch?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:53

Oh ow. Wanneer heb je betaald?

Ik heb ook weer wat.
Dure spiegelkappen (auto) gekocht op mp.
Zouden volgens hem moeten passen op een Volvo c30 vanaf 2009.
Nou mooi dus niet he. Past voor geen meter.

Staat hij in z'n recht of?
Want t bedrag is niet mis namelijk :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:03

Verkocht is verkocht neem ik aan bij een particulier. Misschien als ie wat fatsoen heeft dat je nog iets kan regelen. :=

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:04

Ja maar hij zegt er zeker van te zijn dat het past. Wat het niet doet.

Dacht laatst te lezen dat je officieel wel spullen terug moet nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:08

Sorry, ik zou het niet weten. Er zitten wel wat advocaten en mensen in die richting op bokt, misschien als je een topic opent op LZP dat je dan een duidelijk antwoord krijgt van iemand? :)

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:22

Hmm ik had ook wat raars via MP.

Had wat gekocht, bedrag was rond de €50,-.
In het begin was t contact allemaal vlot en netjes, niks mis mee zou je zeggen.
Nouja, het duurde en duurde maar dus ik werd al ongeduldig..
Uiteindelijk na een paar mailtjes en mijn dringende vraag om even wat te laten horen, eindelijk een berichtje terug. Haar pc was kapot en ze moest alles via haar iphone doen máár ze zou mn gegevens direct overnemen en het pakket posten.
Is toch niet moeilijk lijkt mij om ff via je iphone naar je mail te gaan en iemand zn adres op te schrijven?
Nouja weer 2 weken verder en nog steeds niks en kreeg inmiddels ook geen reactie meer..
Echter kwam haar naam mij bekend voor en jawel, ze zat ook op bokt.
Via bokt zag ik dat ze gewoon online was geweest dus echt bullshit geweest dat ze niks kon.
Berichtje werd gelezen maar natuurlijk geen reactie..heb veel geduld maar na 3 weken is dat bij mij ook wel op!
Laatste berichtje via bokt gestuurd dat als ze het bericht nu las en geen reactie gaf, ik de politie, bokt en marktplaats zou inlichten.
En opeens kreeg ik bericht terug dat het geld was terug gestort.

Waarschijnlijk een hoger bod gehad en dacht ze mijn geld te kunnen houden..
Ze woont een eindje hier vandaan maar als ik nog geen reactie had gehad dan was ik even bij dr op de koffie gegaan :9k

Vreselijk zulke mensen :x

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:27

Eerst eens met de verkoper zelf overleggen? Misschien neemt hij ze terug..

Ik heb afgelopen week mijn autospiegel vanuit de US binnen gekregen, past gelukkig wel. Gekocht via Ebay. Maar ook wel tig keer gecheckt of het model wel de goede was hoor. Afhandeling en verzending ging mooi vlot, was binnen een week na aankoop al binnen! :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:45

kiki1976 schreef:
Hier met diverse personen akkoord gegaan met hun bod waarop hun je gegevens vragen.
Helaas nog steeds geen betaling mogen ontvangen, zowel hier op bokt als op mp.

Dat stoort mij zo enorm. Bij mij ook een akkoord en vraag om mijn gegevens, doorgestuurd en gevraagd om haar adres om het pakketje klaar te zetten.
En sindsdien radiostilte :?

Nu al bijna een maand geleden. Nog 2 pb's gestuurd of er nog interesse is en deze week een pb gestuurd dat ik heel benieuwd ben waarom ze niet meer reageert. Zeg dan gewoon dat je je bedacht hebt ofzo.

Voor de duidelijkheid, ik heb er geen verwachtingen meer van en dat het niet verkocht is maakt me ook niks uit. Meer een fatsoenskwestie, ik snap gewoon niet hoe je helemaal niks meer van je kunt laten horen, terwijl ze nog wel berichten plaatst en mijn berichten heeft gelezen.

Op mp ook wel dergelijke ervaringen, vooral als mensen via bieden reageren, maar daar stoort het me minder erg. Mijn verwachtingspatroon op bokt zal wel hoger liggen :D
Gelukkig verder ook goede koop- en verkoopervaringen.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:18

andersom gebeurt ook. Akkoord met de prijs, heen en weer gemail over verzendkosten. Ook prima, alles duidelijk en gezegd dat ik ze wil kopen, en nu krijg ik verder geen reactie meer. Inmiddels heb ik het al bij iemand anders gekocht.

Ik ook zo dom. Ik had een werkbankje via mp gekocht voor mijn zoontje, maar ik had ook op een nog mooiere geboden, en dit was ook akkoord. Denk, ach doe ik ze allebei en geef er 1 aan het zoontje van mijn vriendin. Maak ik heel dom 2 keer naar de zelfde persoon het geld over. met een dag er tussen. Ik had het op een kladje geschreven en in de haast niet gekeken om welke werkbank het ging. Ik kreeg dus van de 2e een mailtje dat het nog niet stond bijgeschreven.... inmiddels heeft de gene van werkbank 1 het teveel terug geboekt. zo kan het ook :-)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:46

Ik had geboden op een blouse, duur merk.
Krijg ik een mail: Wat is je maximale bod voor de nieuwe blouse?
Nou uh... als er niemand anders niet hoger bied niet meer dan dat, of ben ik nu de rare?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:17

nee dan ben je geen rare, misschien een verkapte vraag over dat je bod te laag is en of je meer wil bieden?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:47

Gelukkig :D

Maar dan moet ze gewoon erbij zetten wat ze ervoor wil hebben...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:04

Heb veel spullen uit mijn privecollectie op mp gezet.
Verkoopt wel lekker.
1 Zadelkast vandaag al verzonden, hoop de 2de snel te verkopen, want die staat goed in de weg nu.

Maar krijg er wel veel reacties op, dus zal niet heel lang duren voordat die weg is.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:33

Heb vandaag ook weer een goede mp ervaring er bij, was opzoek naar een zadel, maar erg lastig te vinden gezien het een zeer lastige maat is, staan er 3! zadels die zouden kunnen passen in het dorp waar mijn opa woont (aan de andere kant van het land als waar wij wonen) gezien wij daar met kerst zijn had ik op alle 3 gereageerd met de hoop dat er toch wel minstens 1 op tijd zou reageren, de eerste had ik al snel een deal mee rond (binnen een half uur na het bericht), had net alles rond (ze brengt hem zelfs even langs bij mijn opa, helemaal top dus)

later van de andere 2 ook nog reactie, dus het kan wel, maar gezien je zo vaak mee maakt dat je gewoon geen reactie krijgt ga je ook op meer advertenties reageren als dat mogelijk is.