Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:39

Anderen willen dit oplossen door alles vrij te geven.. de rest maakt hen niet zoveel uit heb ik t idee. Mensen met minder weerstand moeten zelf uitkijken.. oh ja, en ic bedden erbij, dan ben je klaar

Zoiets …

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:40

Huertecilla schreef:
Hou er beter rekening meer dat terúggeven van macht een zeer zeldzaam gebeuren is. Ook in NL. Hoeveel ooit als tijdelijk ingevoerde maatregels zijn ooit teruggedraaid?

Zitten we in een permanente lockdown dan, met een permanente avondklok? Dan heb ik blijkbaar iets gemist.

Askja

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:40

Sorry, dubbelpost

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:42

Askja schreef:
robert45 schreef:
Maar hoe had jij dit op willen lossen? Het probleem is ontzettend complex en elke oplossing treft mensen/bedrijven.
Als iedereen die alleen maar denkt aan zijn/haar eigen belang en vrijheid, dit nu eens in zijn/haar oren zou proppen, dan zou dat een hoop ellende en oproer schelen.

De enige duurzame oplossing is zó eenvoudig; gezonder leven, minder wereld rondvliegen en natuurlijke weerstand erkennen :)*

Minder drank-, overgewicht-, roken-, diabetes gerelateerde belasting van de ziekenhuizen, Idem griep en Covid.
Begin inderdaad bij jezelf. Laat je fast food eens staan en ga niet voor een weekje surfen naar Zanzibar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:42

Sunnda schreef:
En nog vinden mensen het maar normaal.Je verplicht elke zeven maanden enten. Genezen telt niet meer. Heel normaal toch? -O-

Ik blijf het eng vinden hoe makkelijk mensen hun grens verschuift terwijl ze dit voor henzelf goedpraten dat het nodig is.

So what? Je gaat toch niet dood aan iedere zeven maanden een prikkie? Als dit de zorg helpt, zie ik geen probleem. Het kost je hooguit een uurtje, wat is nu een uurtje in 7 maanden en op een mensenleven?

We boosteren ook onze paarden, honden en katten. Waarom niet onszelf? Alsof dat het ergste is wat je kan overkomen ..

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:46

HC, gezonder leven prima, maar geen 100% oplossing. Niet iedereen is van nature gezond, niet iedereen wordt gezond oud, ook niet met een gezonde levensstijl.
Opnieuw weer te veel vanuit de eigen situatie geredeneerd, maar what's new.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:48

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:48

Cer schreef:
Anderen willen dit oplossen door alles vrij te geven.. de rest maakt hen niet zoveel uit heb ik t idee. Mensen met minder weerstand moeten zelf uitkijken.. oh ja, en ic bedden erbij, dan ben je klaar

Zoiets …

Pardon?

Vaccineer de kwestbaren. Helemaal *\%/* dat dit kán.
Reduceer de zorgbelasting door minder roken, minder alcohol, minder overgewicht. Dat belast héél wat meer.

Hét probleem is echter ..... GELD :)*
Roken, alcohol, fabrieksvoer spekt de staatskas véél meer dan minder/beter consumeren.
Covid is ook enorme business en als bonus kan contact geld teruggedrongen worden.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:50

Fitzroy schreef:
Sunnda schreef:
En nog vinden mensen het maar normaal.Je verplicht elke zeven maanden enten. Genezen telt niet meer. Heel normaal toch? -O-

Ik blijf het eng vinden hoe makkelijk mensen hun grens verschuift terwijl ze dit voor henzelf goedpraten dat het nodig is.

So what? Je gaat toch niet dood aan iedere zeven maanden een prikkie? Als dit de zorg helpt, zie ik geen probleem. Het kost je hooguit een uurtje, wat is nu een uurtje in 7 maanden en op een mensenleven?

We boosteren ook onze paarden, honden en katten. Waarom niet onszelf? Alsof dat het ergste is wat je kan overkomen ..
Plus, er zijn inmiddels vele miljoenen mensen gevaccineerd tegen Covid. En die zijn niet allemaal massaal omgevallen.
Dus het argument angst voor bijwerkingen verliest steeds meer zeggingskracht.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:51

Huertecilla schreef:
Cer schreef:

Zoiets …

Pardon?

Vaccineer de kwestbaren. Helemaal *\%/* dat dit kán.
Reduceer de zorgbelasting door minder roken, minder alcohol, minder overgewicht. Dat belast héél wat meer.

Hét probleem is echter ..... GELD :)*
Roken, alcohol, fabrieksvoer spekt de staatskas véél meer dan minder/beter consumeren.
Covid is ook enorme business en als bonus kan contact geld teruggedrongen worden.

Eh ... right

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:52

Huertecilla schreef:
Askja schreef:
Als iedereen die alleen maar denkt aan zijn/haar eigen belang en vrijheid, dit nu eens in zijn/haar oren zou proppen, dan zou dat een hoop ellende en oproer schelen.

De enige duurzame oplossing is zó eenvoudig; gezonder leven, minder wereld rondvliegen en natuurlijke weerstand erkennen :)*

Minder drank-, overgewicht-, roken-, diabetes gerelateerde belasting van de ziekenhuizen, Idem griep en Covid.
Begin inderdaad bij jezelf. Laat je fast food eens staan en ga niet voor een weekje surfen naar Zanzibar.

Hartstikke mooi +:)+ heb je NU alleen geen zak aan :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:53

En wat is eigenlijk het probleem met contant geld terugdringen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:00

Echwel schreef:
Coronapil MSD mag gebruikt worden in de EU - https://nos.nl/l/2406341#UPDATE-container-57415611

Hoppa. Binnen hoeveel weken was dat?!

@Askja het gaat niet om iedereen. Net als bij maskers telt elke beperking. Het mag niet genoemd worden maar overgewicht is ook de grootste enkele risicofactor bij Covid. Telt dúbbel en dat betreft hoeveel % van de bevolking? Reduceer het met een paar % en het is al een veel groter verschil dan de laatste niet gevaccineerde 5 jarigen, de laatste paar volwassenen met trombose aanleg, de laatste paar feestende jongeren.

Ok, ik ga zo weer wat contant geld uitgeven bij het restaurant hier verderop; even koffie drinken met buurtgenoten.
Met lunch contant betalen op de rest van de Ruta de Tapas waar aarig wat mensen van buiten de regio op af komen.
*\%/* mijn weerstand op peil houden ;)
Eerst echter mijn ´wilde´ (kerst)zwijn verzorgen. Heerlijk dier. Heel speels wildworstelen. Heeft er geen benul van dat mensenhuid niet zo robuust is als zwijnhuid. Ook dat is vaccinatie :D

Jullie ook een fijne, gezonde dag gewenst +:)+

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:05

Relaxed schreef:

Een simpel voorbeeld:

Tijdens de bankencrisis op Cyprus is bijvoorbeeld besloten om een gedeelte van al het spaargeld af te romen. Wanneer je dus al geld digitaal hebt kunnen ze met een druk op de knop de boel halveren,blokkeren, etc.

Dus ook de normale spaarder is de klos, net zoals de miljonair.

Overigens zie ik niet in waarom je contant geld zou moeten uitbannen? Alle vormen van geld kosten geld. Pinnen kost een hoop geld voor de winkelier, cash moet weer opgehaald worden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:07

Corona business voor de overheid? Dat zie ik dus echt niet, ik zie alleen maar dat ze er enorm veel geld in moeten hebben pompen. Gratis testen, gratis vaccinaties, steun voor bedrijven, inzet militairen, ga zo maar door.

Vandaag is het een jaar geleden dat mijn 2de mama overleed. ;( En dan al die demonstraties en met name het extreme geweld tegen het beleid, maakt me heel verdrietig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:12

robert45 schreef:
Relaxed schreef:

Een simpel voorbeeld:

Tijdens de bankencrisis op Cyprus is bijvoorbeeld besloten om een gedeelte van al het spaargeld af te romen. Wanneer je dus al geld digitaal hebt kunnen ze met een druk op de knop de boel halveren,blokkeren, etc.

Dus ook de normale spaarder is de klos, net zoals de miljonair.

Overigens zie ik niet in waarom je contant geld zou moeten uitbannen? Alle vormen van geld kosten geld. Pinnen kost een hoop geld voor de winkelier, cash moet weer opgehaald worden.

Maar ook al is er nog gewoon cash, wie heeft daarvan dan zo'n groot gedeelte cash in huis? 99% heeft toch zijn spaargeld digitaal?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:14

Citaat:
Opvallende cijfers tijdens de persconferentie van Sciensano vrijdagmiddag. Twee Vlaamse provincies zijn samen verantwoordelijk voor een derde van de ziekenhuisopnames door corona in het land. En in Vlaanderen woedt corona véél harder dan in Brussel en Wallonië, waar de besmettingen zelfs met 1 procent gedaald zijn.

Vlaanderen met 93% vaccinatiegraad. Brussel en Wallonië een stuk lager.

Wie het weet, mag het zeggen :+

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:14

Neonlight schreef:
Corona business voor de overheid? Dat zie ik dus echt niet, ik zie alleen maar dat ze er enorm veel geld in moeten hebben pompen. Gratis testen, gratis vaccinaties, steun voor bedrijven, inzet militairen, ga zo maar door.

Vandaag is het een jaar geleden dat mijn 2de mama overleed. ;( En dan al die demonstraties en met name het extreme geweld tegen het beleid, maakt me heel verdrietig.

Corona is hoe triest dat ook is gewoon business. Niet zo zeer voor de overheid.

Wel voor het laboratorium wat testen doet, wel voor de beschermingsmiddelen leverancier. Idem voor de bedrijven met testlocaties. Idem voor de leveranciers aan ziekenhuizen, zelfs de uitvaartverzorger heeft er een leuke boterham aan.

Het vele geld moet immers ergens blijven.

Sterkte vandaag!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:16

Hpv , soa’s, in het kader van gezondheid kunnen veelvuldig wisselende bedpartners ook schadelijk voor je gezondheid zijn, dus gebruik je als je slim bent een condoom net als slimme mensen een vaccin nemen tegen Corona.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:41

Relaxed schreef:

Dat is al eerder genoemd: compleet inzicht in je inkomsten en uitgaven. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb er niet zoveel zin in dat de overheid, maar ook allerlei bedrijven weten waar ik mijn geld aan besteed. Dat gaat ze gewoon geen reet aan.
Als je je een beetje verdiept in AI en logaritmes dan weet je heel snel wat ze met die informatie kunnen. En waar ze dat voor gebruiken zal niet in jouw persoonlijke belang zijn, maar in het belang van het betreffende bedrijf/overheid.

Dus nee, ik betaal gewoon een deel van mijn uitgaven contant. En "vies" is toch wel het slechtste argument dat ik ooit tegen contant geld heb gehoord.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:45

Relaxed schreef:

Helemaal niks, het terugdringen van contant geld is iets wat door individuele middenstanders gedaan wordt, die liever een pin-betaling op de bank dan contant geld in de kassalade hebben. Dat heeft niks met overheidsmaatregelen te maken.

De overheid faciliteert gewoon nog steeds het gebruik van contant geld. Er wordt alleen gecontroleerd op afwijkend gedrag vanwege grote hoeveelheden, vooral crimineel, zwart geld. Maar dat is voor het gros van de mensen zo ver van hun bed, omdat het om zulke grote bedragen gaat, dat ze er nooit mee over straat lopen. En stel dat ze er wel een keer mee over straat lopen, dan is er nog steeds niks aan de hand, als je maar kan verklaren waarom je zoveel contant geld hebt. Nou nou nou, wat een ramp.

Maar ja, je kan moeilijk die kleine ondernemer als de evil genius afschilderen die jouw contante geld probeert af te pakken, dus moet het wel weer de controlerende overheid zijn. Je weet wel diezelfde overheid, die corona stimuleert, blijkbaar omdat ze een krimp in de economie geweldig vinden of zo. Want alle overheden willen graag dat big pharma in het buitenland hun burgers uitbuit, ten koste van de eigen economie.

Maar dit soort redeneringen zijn op zich niet zo raar van mensen die denken dat samenleving betekent dat de rest van de samenleving rekening met hun moet houden en niet dat zij dan ook rekening met de rest van de samenleving moeten houden.

Ik verdenk die wappies dan ook van een groot complot, onder aanvoering van hun evil leider op de beg, namelijk dat ze de samenleving kapot willen maken. Ze willen namelijk de egoleving invoeren. Het is gewoon één groot complot van al die wappies, let op mijn woorden!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:52

Vies geld bedoel ik niet als in dat contant geld niet goed is maar er zijn heel wat mensen op deze aardbol die gewoon niet zo hygiënisch zijn van zichzelf. En dan vervolgens ook niet op hun spullen. Ik kreeg soms half natte , compleet met smerige zwarte vlekken en half uit elkaar gescheurde brieven in mijn handen gedrukt. Soms ook van mensen die duidelijk iets van een schimmelactige infectie hadden. Tja dat mag ik hopelijk wel een beetje vies vinden. Regelmatig geld afgewezen als het al half doormidden was. En dit was nog ruim voor corona.

Kom nou de illusie dat ze niet weten wat je overal uitgeeft is er allang niet meer ook niet met contant geld. Ook gelijk je bankrekening en toeslagen dan maar stop zetten want geld ontvangen van de overheid dat willen ze dan wel weer allemaal waar ook je gegevens bekend zijn.maar andersom nee dan is het opeens eng en verdacht :+

Denk je nu dacht dat Mark in zijn laptop kijkt Ah even kijken waar pietje zijn 5 euro vandaag aan heeft uitgegeven.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:58

Zebrastreep schreef:
Vies geld bedoel ik niet als in dat contant geld niet goed is maar er zijn heel wat mensen op deze aardbol die gewoon niet zo hygiënisch zijn van zichzelf. En dan vervolgens ook niet op hun spullen. Ik kreeg soms half natte , compleet met smerige zwarte vlekken en half uit elkaar gescheurde brieven in mijn handen gedrukt. Soms ook van mensen die duidelijk iets van een schimmelactige infectie hadden. Tja dat mag ik hopelijk wel een beetje vies vinden. Regelmatig geld afgewezen als het al half doormidden was. En dit was nog ruim voor corona.

Kom nou de illusie dat ze niet weten wat je overal uitgeeft is er allang niet meer ook niet met contant geld. Ook gelijk je bankrekening en toeslagen dan maar stop zetten want geld ontvangen van de overheid dat willen ze dan wel weer allemaal waar ook je gegevens bekend zijn.maar andersom nee dan is het opeens eng en verdacht :+

Denk je nu dacht dat Mark in zijn laptop kijkt Ah even kijken waar pietje zijn 5 euro vandaag aan heeft uitgegeven.

Daarom schreef ik ook: verdiep je eens in AI en logaritmes. Er gaat een wereld voor je open denk ik.
Overigens gaat het mij niet om de overheid, maar vooral over bedrijven.
Want laten we wel wezen: ik geloof niet in complottheorieen vanuit de overheid. Maar de macht van een aantal bedrijven vind ik op momenten zeker wel beangstigend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:02

Waar komt toch het idee vandaan dat de overheid kan meekijken op onze bankrekening :n En hoeveel doen jullie nog cash? Want ik pin 1x per 4 weken geld voor mijn schoonmaakster en dat is werkelijk het enige wat ik nog cash doe. Noem me naïef, maar over dat soort dingen ga ik echt niet nadenken en me druk maken, ze kijken maar lekker :+

Zebrastreep, doet me denken aan Gambia.. Het geld meurde echt zo verschrikkelijk dat ik het in een plastic ziplock zakje deed omdat anders je hele tas ernaar ging stinken, echt verschrikkelijk goor :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:08

Relaxed schreef:
Waar komt toch het idee vandaan dat de overheid kan meekijken op onze bankrekening :n En hoeveel doen jullie nog cash? Want ik pin 1x per 4 weken geld voor mijn schoonmaakster en dat is werkelijk het enige wat ik nog cash doe. Noem me naïef, maar over dat soort dingen ga ik echt niet nadenken en me druk maken, ze kijken maar lekker :+

Ik doe steeds minder cash, maar bepaalde zaken dus wel :j

Over meekijken op je bankrekening, zomaar even een linkje https://www.consumentenbond.nl/betaalre ... algegevens
Banken verkopen dus nog steeds jouw betaalgegevens aan bedrijven. Niet aan de overheid waarschijnlijk, maar wel aan iedereen die er voor betaalt.

Maar goed, dit is allemaal natuurlijk geheel offtopic :j