Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 07:47

@tiggs ik vind dat naïef. Maar goed misschien heb ik in mijn omgeving dan alleen maar doem denkers.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 07:49

We zijn op het punt aangekomen dat ze Nederland niet rood op de kaart willen hebben. Want stel je voor dat vakanties niet door kunnen gaan.
Rutte geeft aan dat vakantie er niets mee te maken heeft maar zijn gebrek aan herrineringen zijn ook niet meer op 1 hand te tellen.
En als vakanties niet meer gaan is het land ook te klein.
En dat lijkt harder te tellen dan het lot van de Nederlandse ondernemers.

Uiteraard moeten we wel erg waakzaam zijn nu nog niet iedereen gevaccineerd is en de besmettingem oplopen. Ziekenhuis komt altijd pas later in de cijfers.
En bij die mensen is de rek er uit. Elke corona patiënt is zo enorm intensief. En ook daar willen ze een keer vakantie.
Dus ondanks dat het daar laag is moeten we dat ook zo houden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 07:53

Niet op vakantie mogen, draagt niet bij aan het draagvermogen van een deel van de bevolking m.b.t. de Corona-maatregelen.

En ik denk dat de noodsteun aan KLM en reisorganisaties er flink in heeft gehakt, financieel.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 07:54

Nou dat vind ik dus niet terecht Duo Penotti. Groningen heeft deze hele Corona periode niet zoveel besmettingen gehad als er nu zijn. Dat is gewoon belachelijk.

Gewone bedrijven komen in de problemen omdat hun werknemers in quarantaine moeten.
Vakanties zijn zelfs ingetrokken(en nee niet in alleen de zorg) Er zijn hier gewoon te veel mensen onder de 50 niet ingeënt. Dat ligt niet aan de wil om te vaccineren. Die is hoog maar wel aan de mogelijkheid om volledig gevaccineerd te zijn. Die was er niet.
Het risico dat mensen dus heel ziek worden is gewoon groot dan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:07

Wat wil je nu zeggen lena?
Wat is er niet terecht aan mijn post. Begrijp je even niet sorry?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:18

DuoPenotti schreef:
Wat wil je nu zeggen lena?
Wat is er niet terecht aan mijn post. Begrijp je even niet sorry?

Je eerste stuk. Dat ze niet willen dat Nederland rood kleurt op de vakantie kaart. Dat is echt niet reden 1 dat er nu maatregelen worden genomen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:23

Ik denk van wel. Hoor om je heen eens de mensen klagen als een buitenlandse vakantie niet door kan gaan.
En Nederland wil zeker in Europa goed voor de dag komen. Zowel rutte als D66.
Onderschat dat niet.

En ja uiteraard het waakzaam zijn voor de ziekenhuizen. Maar omdat we daar nog laag zijn speelt dat nu op de tweede plek. Ik persoonlijk vind dat onterecht maar denk wel dat het zo is. De hele persco heeft 1 rode draad; code rood

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:29

Zoals ik schreef hier zijn meer besmettingen dan tijdens de piek. Bedrijven en winkels moeten sluiten. Vriendinnen hun vakantie zijn terug getrokken omdat ze in de winkel moeten staan voor anderen die in quarantaine moeten en niet omdat ze zelf hebben mee gefeest.
Het houdt ook een keer op hoor. Waarom moeten mensen risico lopen om ziek te worden? Ze willen gevaccineerd maar moeten nog wachten.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 10-07-21 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:31

@DP: So what? Zelfs al is dat de reden, dan maakt het nog niet uit. Deze maatregel zorgt er sowieso voor dat er minder besmettingen uit het uitgaansleven komen, daar kwam nl hele clusters vandaan.
Het is niet omdat jij niet op vakantie gaat, andere mensen dat niet willen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:33

Ik ben nu op meerdaagse wedstrijd hier in eigen land. Gaat gewoon verder tm morgen zoals normaal en de horeca is ook nog open.
Het was overigens al zonder publiek

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:34

Lena ja dat hebben wij al 1,5 jaar..
En zolang mensen zo onbezonnen doen zonder werkende vaccinatie houd het nog niet op.

Hoe de Jong ook kan liegen over niet verwacht met oplopende besmettingen met meteen mogen feesten is mij ook een raadsel
Een goudvis snapte dat nog.

Fitzroy
Er is een pandemie
Dat heeft niets te maken of ik op vakantie wil of niet.
De Nederlandse ondernemers zijn wel de dupe als het om code rood gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:41

Mariposa11 schreef:
Maar t aantal zieken niet en daar gaat het toch om? Dat mensen niet meer ziek worden?

Er worden nu ook veel meer mensen ziek enkel de drukte in de ziekenhuizen is er nog niet bij de huisartsen is het wel al veel drukker. Maar de ziekenhuizen volgen meestal pas 2 weken later.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:43

@duopenotti dan moet het maar open blijven voor mensen die wel gevaccineerd zijn. Omgekeerde wereld. We deden het samen maar nu niet meer. Die mensen die zich net als de mensen die wel gevaccineerd zijn aan de regels hebben moeten houden moeten dat nu maar extra volhouden? Dan kan de rest van Nederland daar ook nog wel even op wachten. We deden het samen en dat moet nu nog steeds het geval zijn.
Het is geen eigen keuze geweest niet gevaccineerd te zijn. Ook dat is overheidsbeleid

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:49

Ik zeg niet dat het open moet blijven.
Ik zeg dat ik niet begrijp dat direct een qr code kon.
Ik heb ook steeds gezegd versoepelingen te snel.
Ik ben nog steeds tegen buitenlandse vakanties.

(en niet omdat ik zelf niet ga, flauw argument)

Ik denk zelf dat er snel versoepelingen zijn geweest omdat ons kabinet toch weet dat het Nederlandse volk er schijt aan heeft. En controle toch niet kan.

Ja ik vindt teveel mensen egoïstisch en alleen maar aan hun eigen festival of vakantie denken.
De rest, gevaccineerd of niet mag stikken.

Dus ik denk dat je mij erg verkeerd interpreteert.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:54

Ik vind het gewoon bijzonder hoe jij de verantwoordelijkheid legt bij mensen die nu Corona oplopen. Het is heel menselijk om dingen te willen doen waar van de overheid zegt dat het kan. Als iets jou heel lang verboden is, is dat namelijk een hele menselijke reactie.
Dat de overheid fouten heeft gemaakt net als sommige ondernemers en onverantwoordelijke burgers ontken ik niet.
Maar het enige wat de overheid dan nu kan doen is maatregelen nemen.

Dus nee ik snap jou reactie over niet rood op de kaart willen kleuren gewoon niet. De situatie is toch nu gewoon weer niet goed.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 09:45

Ik kan het niet anders uitleggen...

En ja de overheid is stom, niet voor het eerst.
Maar sommige mensen hebben ook het verstand van een aardbei. En ja ook dat mag je volwassenen mensen aanrekenen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:03

lenaa_tje schreef:
@tiggs ik vind dat naïef. Maar goed misschien heb ik in mijn omgeving dan alleen maar doem denkers.

Ik vind het ook naïef en daarom beangstigend.
Die mensen moeten wel een land leiden…

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:11

Er zullen altijd mensen blijven die alles mbt Corona maar onzin vinden en het niet serieus nemen. Jong, oud maakt niet uit. Wanneer je onderstaand artikel leest zie je hoe verschillend mensen er mee in gaan en ook hoe onverantwoord in veel gevallen:
Belgische jongeren besmet tijdens feestvakantie in Spanje; ouders huren appartement om uit te zieken

https://www.ad.nl/buitenland/belgische- ... ~a733e743/

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:14

Het kan bijna niet anders of ze hadden dit echt wel aan zien komen, maar gewoon de gok genomen en gehoopt dat het mee zou vallen. Spelen met de gezondheid van mensen omdat ze luisteren naar grote schreeuwers is ze niet vreemd. Het idiote is alleen dat ze normaal de economie vooroo stellen, maar ze hadden ook binnen een halve seconde kunnen bedenken dat de economie hier dus helemaal niets aan heeft en het eerder een extra klap is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:38

Ze hadden zeker wel er stijging ingecalculeerd alleen de delta variant niet en het lekke testen voor toegang systeem.
40 uur geldig en getest kun je een uur later Corona oplopen en vervolgens twee avonden uit je dak gaan terwijl je veilig denkt te zijn. Die besmettingen komen echt niet alleen door gerotzooid met QR codes maar veel meer door het TVT systeem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:25

Nou heel eerlijk, ik zou gigantisch balen als mijn vakantie weer niet door kan gaan omdat ze zo nodig alles al open moesten gooien :n hadden ze op hun klompen aan kunnen voelen met nog zoveel ongevaccineerde jeugd en een niet waterdicht systeem..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:56

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:05

Klopt, er zijn heel veel kroegen, disco’s die naarmate de rij groter werd het toegangsbeleid flink versoepelden. Mensen die gewoon door konden lopen op kopie testbewijs, zeiden dat ze hun armbandje kwijt waren en direct een nieuwe kregen, zonder enig bewijs.
En het vervelende van duizenden positieve jongeren? Ze hebben in de dagen daarna ook contact met anderen en ouderen. Een meisje vertelde dat ze de volgende dag een feestje van opa en oma had met de hele familie en ze nu ook een aantal neven en nichten had aangestoken. Het gaat als een olievlek, helaas.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:13

bigone schreef:
Ze hadden zeker wel er stijging ingecalculeerd alleen de delta variant niet en het lekke testen voor toegang systeem.
40 uur geldig en getest kun je een uur later Corona oplopen en vervolgens twee avonden uit je dak gaan terwijl je veilig denkt te zijn. Die besmettingen komen echt niet alleen door gerotzooid met QR codes maar veel meer door het TVT systeem.

Maar ook dit ziet een aardappel toch zelfs aankomen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:23

De horeca kon het toch? Ze konden toch veilig open? Dat is het enigste wat ze de afgelopen maanden verkondigd hebben en nee dus, ze konden niet veilig open want ook daar zitten voldoende rotte appels tussen.

En persoonlijk denk ik dat de festivals gewoon door kunnen gaan, dat hebben fieldlabs bewezen.