Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 23:19

Ik koop vaak kinderkleding op Vinted, maar die bundels vind ik meestal onaantrekkelijk, omdat een deel van de kleding dan bv niet je smaak is en/of op de ‘groeps’foto’s kan je de items slecht beoordelen

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:00

Kledingbundels voor jongens verkopen hier wel, meisjes niet.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 10:48

Hier verkoopt voor meisjes zowel los als bundels niet.
En op een of andere manier moet ik het wel duur kopen op vinted als je het mij vraagt :')

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 11:29

Saul schreef:
Hier verkoopt voor meisjes zowel los als bundels niet.
En op een of andere manier moet ik het wel duur kopen op vinted als je het mij vraagt :')

Om goede deals te vinden moet je echt meerdere keren per dag kijken, anders zijn die er door anderen vaak al tussenuit gevist.

En biedingen doen op artikelen die er al geruime tijd op staan.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 09:37

Wie heeft dit weleens gehad? Ik probeer het verzendlabel aan te maken, maar ik krijg steeds foutmelding dat het niet kan vanwege een fout in het adres. Mijn adres klopt gewoon.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 10:05

Even enkele uurtjes wachten, zoiets is meestal een fout in hun systeem dat na een tijdje opgelost is.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 18:05

Het zoekgeraakte pakketje is niet zoek gemeld. De koper had twee dagen om dat te melden en heeft het niet gedaan. Dus ik krijg nu mijn geld gewoon. Was 3 euro dus geen enorm bedrag. Het is vooral veel gedoe voor een broek.

Ben dan alleen benieuwd of ik nog een (slechte) recensie kan krijgen? Er staat nu “verkoop is afgerond” en dat ik mijn geld krijg.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 08:28

Ik heb een franse dame die blijkbaar van haar gekocht item af wil.
Ze heeft het nog pakketje nog niet eens opgehaald maar al wel een probleem gemeld omdat het volgens haar een namaak artikel is.
Wat uiteraard niet zo is.
Ik ben heel benieuwd wat Vinted hier mee gaat doen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 08:32

Ik heb nu iemand die het niet ophaalt. Al 2x een berichtje gestuurd maar ben bang dat het straks terug komt. Krijgt zij dan een slechte revieuw?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 08:45

Helaas niet, wordt normaal gewoon retour gestuurd, zij krijg haar geld terug en jij je pakje…

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 08:47

Siers83 schreef:
Ik heb nu iemand die het niet ophaalt. Al 2x een berichtje gestuurd maar ben bang dat het straks terug komt. Krijgt zij dan een slechte revieuw?

Nee ze krijgt gewoon haar geld terug

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 10:54

HorsePassion schreef:
Ze heeft het nog pakketje nog niet eens opgehaald maar al wel een probleem gemeld omdat het volgens haar een namaak artikel is.

Wil je ons op de hoogte houen? Ik ben hier heel benieuwd naar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 16:43

Nou in NL is Homerr nu ook Vinted GO geworden :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 18:57

pmarena schreef:
Nou in NL is Homerr nu ook Vinted GO geworden :)

Ik kreeg het bericht ook zojuist. Van het weekend kreeg ik ook bericht dat de Homerr verzending vertraagd was, terwijl de broek al gewassen in de kast ligt.

Maar dat verklaart het wel, zal vast iets technisch aan de hand geweest zijn.

Ik heb nu iets geks met dpd. Vinted pakket vandaag ingeleverd en bevestiging direct ontvangen. Maar het pakket wat ik zaterdag heb ingeleverd, een retour naar een winkel heb ik geen bevestiging van ontvangen. Winkelier gaf aan dat dpd wel de pakketten vanmiddag heeft opgehaald.

Ik hoop dat het goed komt, er is voor 200,- aan kleding retour gegaan..

Iemand ervaring mee dat de dpd bevestiging later alsnog komt?

Normaliter vraagt de winkelier je 06 nr en krijg je daarop direct bevestiging. Maar dat is sinds kort niet meer gaf hij aan. Ik stress hem wel een beetje

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 21:14

Tallie1979 schreef:
HorsePassion schreef:

Nou, Die franse doos krijgt haar gelijk. Ik heb foto's gestuurd van mijn horloge met merkje, factuur en foto's van het uurwerk en de sluiting maar nu vindt Vinted het namaak.

Volgens de reviews van de francaise doe ze dit wel vaker. Ze meldt een probleem en pobeert het te houden en haar geld terug te krijgen.
Blijkbaar is het al een paar keer gelukt.
Maar ze moet het van mij terug sturen. Ik laat me niet mijn horloge afnemen en ook nog eens geen geld krijgen. Het gaat over meer dan 200 euro.
Ze moet het nog terugsturen. Eerst moet ze het natuurlijk nog ophalen op het servicepunt en dan naar mij terugsturen.
Ik ben bang dat ze een lege doos gaat terug sturen.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 22:32

HorsePassion schreef:
Nou, Die franse doos krijgt haar gelijk. Ik heb foto's gestuurd van mijn horloge met merkje, factuur en foto's van het uurwerk en de sluiting maar nu vindt Vinted het namaak.

Volgens de reviews van de francaise doe ze dit wel vaker. Ze meldt een probleem en pobeert het te houden en haar geld terug te krijgen.
Maar ze moet het van mij terug sturen. Ik laat me niet mijn horloge afnemen en ook nog eens geen geld krijgen. Het gaat over meer dan 200 euro.
Ze moet het nog terugsturen. Eerst moet ze het natuurlijk nog ophalen op het servicepunt en dan naar mij terugsturen.

Noooooooo dat zou echt oplichterij zijn. Heel vervelend als Vinted hier zo in mee gaat! -:(-

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 00:14

Of een namaak terug in de doos doet..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 04:46

HorsePassion schreef:
Tallie1979 schreef:

Hoe bedoel je nog ophalen op het servicepunt? Als het daar nog ligt kan ze het gewoon daar laten, gaat het vanzelf retour en probleem opgelost. Hoe weet ze dat het namaak is zonder het daadwerkelijk in handen te hebben gehad? En hoe kan Vinted hier überhaupt achter staan terwijl jij hard bewijs hebt en die koper het ding niet eens in handen heeft?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 07:16

Dat klinkt wel heel bizar allemaal zeg -O-

Heb je niet een soort standaard mail van Vinted gekregen, wat is hun reden om het horloge als "nep" te beschouwen dan....?
Kan hij daadwerkelijk nep zijn? Kan je door jouw verkoper / winkel opgelicht zijn...? Of heb je hem bij het merk zelf gekocht zeg maar?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 12:46

Had ze het dan ook niet gewoon via de Vinted Artikelverificatie moeten laten verzenden als het zo'n duur horloge is?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 22:01

pmarena schreef:

Heb je niet een soort standaard mail van Vinted gekregen, wat is hun reden om het horloge als "nep" te beschouwen dan....?
Kan hij daadwerkelijk nep zijn? Kan je door jouw verkoper / winkel opgelicht zijn...? Of heb je hem bij het merk zelf gekocht zeg maar?

Ze heeft een probleem gemeld toen het horloge nog op het servicepunt lag en als bewijs mijn foto's van mijn advertentie als nep gemeld bij Vinted.
Ik moest van Vinted foto's sturen als bewijs dat het echt is.
Gelukkig had ik de factuur gedownload en had uiteraard meer foto's van het horloge gemaakt.
Maar dat waren foto's die ik gewoon teveel had gemaakt. Daar schrok de Francaise van dat ik meer foto's had. Maar ze krijgt toch gelijk. Ik heb volgens Vinted onvoldoende aangetoond dat het origineel is.
Toen ze het probleem melde heb ik gelijk gezegd dat ze het terug mag sturen.
Want Vinted gaf aan dat wanneer de koper in het gelijk wordt gesteld ik ook mijn horloge niet terug zou krijgen en geen geld zou krijgen.
Dat risico durfde ik niet te lopen omdat het om een behoorlijk bedrag gaat.

Ze heeft nog geen verzendlabel aangemaakt. Ze moet het voor 31 maart versturen.
Ik hoop dat het netjes terugkomt.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 22:28

Ik vind het heel vreemd, wat had je nog meer kunnen doen om het te bewijzen dan?!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 23:33

Ik gebruik Vinted niet meer om dit soort spullen op te verkopen. Of dingen die mogelijk kunnen beschadigen onderweg. Vinted is wel heel makkelijk met de koper gelijk geven..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 01:43

Vind het echt bizar dat er al een probleem word gemeld voor het überhaupt opgehaald is, dat kan ook pas als je het hebt opgehaald toch? Maar dan moet ze het gewoon niet ophalen en word het automatisch retour gestuurd? Dus snap haar hele probleem niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 07:42

HorsePassion schreef:
pmarena schreef:

Ze heeft een probleem gemeld toen het horloge nog op het servicepunt lag en als bewijs mijn foto's van mijn advertentie als nep gemeld bij Vinted.
Ik moest van Vinted foto's sturen als bewijs dat het echt is.
Gelukkig had ik de factuur gedownload en had uiteraard meer foto's van het horloge gemaakt.
Maar dat waren foto's die ik gewoon teveel had gemaakt. Daar schrok de Francaise van dat ik meer foto's had. Maar ze krijgt toch gelijk. Ik heb volgens Vinted onvoldoende aangetoond dat het origineel is.
Toen ze het probleem melde heb ik gelijk gezegd dat ze het terug mag sturen.
Want Vinted gaf aan dat wanneer de koper in het gelijk wordt gesteld ik ook mijn horloge niet terug zou krijgen en geen geld zou krijgen.
Dat risico durfde ik niet te lopen omdat het om een behoorlijk bedrag gaat.

Ze heeft nog geen verzendlabel aangemaakt. Ze moet het voor 31 maart versturen.
Ik hoop dat het netjes terugkomt.

Nouja dat zijn eigenlijk niet echt antwoorden op wat ik vraag...? Y;(

Heb je niet een soort standaard mail van Vinted gekregen, wat is hun reden om het horloge als "nep" te beschouwen dan....? Kloppen er bepaalde dingen niet...?

Kan hij daadwerkelijk nep zijn?

Kan je door jouw verkoper / winkel opgelicht zijn...?

Of heb je hem bij het merk zelf gekocht zeg maar?

Ik vind het van Vinted sowieso vragen om oplichting dat een koper iets niet terug hoeft te sturen.... Zorg ervoor dat het terugsturen gebeurt op kosten van de verkoper en dat je die verkoper in de gaten houdt als iets daadwerkelijk nep is. Want het zal best vaak voor komen dat een verkoper het gewoon ook niet wist :(:)