Moestuin schreef:Weet je… Vorig jaar zijn wij stil gelegd met de verbouwingen aan ons dak. (Hoe en waarom staat hier al ergens uitgelegd maar het was iets waar wij niet aan konden doen waardoor wij zijn stil gelegd) Maanden zonder dak gezeten. Duizenden euro’s schade. Paarden er door moeten weg doen. Uiteindelijk toestemming dat wij golfplaten mochten leggen. Dus dat weer aangekocht voor €5000. En nu ligt de helft. Hoppa, aangetekend schrijven, een hoop eisen erbij. Boeteclausule want wij zouden nu opeens de nok verhoogd hebben (wat niet is gebeurt en wij kunnen bewijzen!) En nu? Tja… Wij zijn aan het rondbellen, proberen alle laatste strohalmen vast te houden. Maar de kost zou nu al naar de €20.000 gaan (opnieuw laten tekenen door een architect, opnieuw aanvragen, rechtzaak aangaan etc) Ik weet het niet meer.
Makelaars gaan nu komen schatten maar wat ze hoorde zitten wij sowieso met een waardevermindering van 35%. Dus verkopen betekend restschuld. Hoe kunnen mensen elkaar dit aan doen? Hoe kunnen ze keihard werkende mensen zo najagen?
Wij hebben al gehoord van meerdere bronnen dat iemand van de gemeente ons er uit wilt want ze willen het voor hun zelf. Wat willen ze? Dat wij voor de rest van ons leven in de schulden zitten? Wij steken nog maar net ons hoofd terug boven water! Ik ben zo boos. Razend. Woedend. Verdrietig. Dit wens je zelfs jou ergste vijand niet toe.
Wat een verschikkelijk situatie
Kan me niet voorstellen hoe machteloos en boos je je moet voelen. Sterkte