Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:35

Fitzroy schreef:
lenaa_tje schreef:
Dat zeg ik niet maar die handel bestaat sinds 1951 al uit voordelen vanuit een samenwerkingsverband met landen. Stap je als klein land eruit gaat je dat wel raken. Die voordelen die je sinds de EGKS hebt bestaan dan ook niet meer.
Je kan niet 1 op 1 neerleggen dat het ons veel meer kost dan het oplevert.

Ik vraag me altijd af hoe het dan komt dat het in Noorwegen en Zwitserland ook gewoon goed gaat. Die moeten dan toch ook ‘last’ hebben van het geen EU-lid zijn.
Ik denk zelf ook dat het alleen maar bangmakerij is.

Noorwegen heeft olie en Zwitserland is de veilige kluis van de hele wereld. Die hebben niemand nodig om overeind te blijven.
Maar toch houden zij ook banden met Europa omdat het zelfs voor hen voordelig is.

Zonder akkoord hadden de 4 zuinigen misschien nú wel blij geweest maar de landen die de subsidies nodig hebben (en ja, dat komt grotendeels door hun laks beleid en verwende bevolking die voor elke scheet op straat stampij gaat maken) duiken dan de afgrond in. En als zij duiken, duikt de rest van Europa mee. Op langere termijn ondervinden 'we' daar meer last van dan nu een zak geld toeschuiven.

Dat hele 'we zijn beter af zonder europa' is puur populisme en tenzij je een rijk zelfstandig land zoals Noorwegen of Zwitserland bent, zou je wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:42

Eens met je mening en analyse Thioro!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:47

Muze schreef:
Hoofdpijn en oorpijn.. en soms wat schor met praten.( even keel schrapen)... test waardig of niet?
Geen koorts, hoest, neus klachten

Wat denk je zelf met alle publicaties die er geweest zijn mbt klachten?

Muze

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:48

Ik lees gewoon ontzettend veel tegenstrijdigheid. Ik ga bellen. Het is niet “ niet willen”, hoor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:50

Muze schreef:
Ik lees gewoon ontzettend veel tegenstrijdigheid. Ik ga bellen. Het is niet “ niet willen”, hoor.

Nee dat snap ik maar ik blijf me verbazen over veel mensen die maar een lichte kriebel hebben of beetje hoofdpijn of neusverkouden en dan alsnog vragen of er getest moet worden, beter drie keer voor niets testen dan als virusbom doorlopen denk ik dan zo.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:51

Dat ligt er aan wat je doet.
Blijf je netjes 2 weken binnen valt het niet testen ook wel weer mee.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:51

Ik heb vandaag al direct een afspraak afgezegd en ben binnen. Dus ik neem het echt wel serieus.
Ik bel dadelijk de ggd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:52

Muze schreef:
Ik heb vandaag al direct een afspraak afgezegd en ben binnen. Dus ik neem het echt wel serieus.
Ik bel dadelijk de ggd.

Top, dat zouden alle mensen moeten doen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:59

Nou bigone, dat is wel wat stellig gezegd. Ik heb namelijk dezelfde klachten (wat hoesten/kuchen, moe en een 'rauwe keel') maar bij de GGD zeiden ze echt niet stellig dat ik moest komen. Was meer 'Ja lastig, het zijn milde klachten en je mag het ook nog wel even aankijken'.

....

Nou laat ik me wél testen (moet morgenochtend er zijn) maar ik kan me dus ook voorstellen dat mensen bij zoiets denken 'Dan kijk ik het nog wel even aan'.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:00

_Penotti schreef:
De zuinige landen hadden nu zelf uit de EU moeten stappen en samen verder moeten gaan.
De lamzak landen hadden ze moeten laten stikken.
Maar helaas.

Naar onze centen fluiten kunnen we toch wel Purny, die landen betalen nooit. Ze vinden dat ze er recht op hebben en verzinnen altijd wel wat om niet terug te hoeven betalen.

Inderdaad, we moeten een bondje vormen met de noordwestelijke landen ipv met het zuiden.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:06

bigone schreef:
Muze schreef:
Ik bel dadelijk de ggd.

Top, dat zouden alle mensen moeten doen.

Morgen mag ik. Jakkes.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:06

Maar dat is het verneukeratieve van houding van de verschillende GGD’s én van de corona.
Plus het feit dat een test ten allen tijde een momentopname is.

Verhaal van zoon van de kapper in Wanneperveen, nagenoeg geen klachten, alleen aangetaste reuk-en smaakzin. Wel positief getest.
Als er geen ruchtbaarheid aan besmetting daar was gegeven lijkt me dat een typisch geval om gewoon door te doen.
Helemaal niet opzettelijk, maar omdat iedereen altijd wel een reden kan verzinnen of het amper in de gaten heeft als er iets anders is dan normaal.

Kennissen van ons zijn vandaag gepland terug gevlogen van vakantie in Kroatië.
Ik hoop dat zij zich verstandig opstellen en zich gedeisd houden.
Maar samengesteld gezin, dus kinderen zullen nu wel met andere ouder op vakantie gaan...../

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:15

God... ik had net weer een halve discussie met iemand op mijn FB die zei dat het vaccin verplicht werd omdat je anders bepaalde activiteiten niet meer kon doen..(concerten ed.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:17

purny schreef:
God... ik had net weer een halve discussie met iemand op mijn FB die zei dat het vaccin verplicht werd omdat je anders bepaalde activiteiten niet meer kon doen..(concerten ed.)

Moet je helemaal niet op ingaan , gevalletje klok en niet weten waar de klepel hangt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:22

Uit onderzoek van uni Twente blijkt dat mondkapjes dragen in een afgesloten ruimte verplicht zou moeten zijn. Dit is in lijn met wat de caféhouder zei, alle besmettingen dateren van na 11 uur in de avond, toen de deur dicht moest .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:23

bigone schreef:
purny schreef:

Moet je helemaal niet op ingaan , gevalletje klok en niet weten waar de klepel hangt.

Idd maar ik ben vandaag een beetje geïrriteerd... en dan krijg je te lezen dat het net zoals veel anderen roepen dat het een griepje is.
(Zwaar kiespijn, morgen tandarts om kies te laten trekken die ik een maand geleden heb moeten laten vullen)... dus ik ben niet op mijn best

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:27

Me dunkt dat de deur open of dicht niet het grootste verschil maakt, de dichtheid van mensen des te meer. Evenals wat ze dan doen.

Ik ben overigens wel benieuwd hoeveel mensen in de slachthuizen daadwerkelijk echt ziek zijn geworden.
Je zult haast ziekenhuisopname van enkele van hun verwachten. Het aantal besmettingen was immers hartstikke hoog.
Zowel in Nederland als in Duitsland.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:31

tienus63 schreef:
Me dunkt dat de deur open of dicht niet het grootste verschil maakt, de dichtheid van mensen des te meer. Evenals wat ze dan doen.

Ik ben overigens wel benieuwd hoeveel mensen in de slachthuizen daadwerkelijk echt ziek zijn geworden.
Je zult haast ziekenhuisopname van enkele van hun verwachten. Het aantal besmettingen was immers hartstikke hoog.
Zowel in Nederland als in Duitsland.

Dat café in Hillegom heeft zich aan alle richtlijnen gehouden . Iedereen aan tafel, ruimte ertussen . Maximale aantal bezoekers wat toegestaan was. En om 11 uur moet de buitendeur dicht van de gemeente ivm dat er anders geluidsoverlast kan zijn. En de besmettingen komen dus bij de mensen voor die na 11 uur nog in dat pand waren .

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:33

elnienjo schreef:
_Penotti schreef:
De zuinige landen hadden nu zelf uit de EU moeten stappen en samen verder moeten gaan.
De lamzak landen hadden ze moeten laten stikken.
Maar helaas.

Naar onze centen fluiten kunnen we toch wel Purny, die landen betalen nooit. Ze vinden dat ze er recht op hebben en verzinnen altijd wel wat om niet terug te hoeven betalen.

Inderdaad, we moeten een bondje vormen met de noordwestelijke landen ipv met het zuiden.

Aan 'bondjes' heb je niets op het wereldtoneel tussen de grootmachten. Europa zo als het nu is heeft al niet genoeg in de melk te brokkelen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 13:35

Nee Europa zoals die nu is niet nee, met die zuidelijke landen erbij.
Daar zitten ze buiten Europa ook niet op te wachten.

Daarnaast is de export van Nederland al steeds aan het dalen op Europees niveau en aan het stijgen wereldwijd. Dus dat argument dat we ze zo hard nodig hebben is ook steeds minder van belang.
Ja Duitsland, tijd dat die Merkel eens opstapt en Duitsland weer regeert zoals zou moeten.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:06

bigone schreef:
Muze schreef:
Hoofdpijn en oorpijn.. en soms wat schor met praten.( even keel schrapen)... test waardig of niet?
Geen koorts, hoest, neus klachten

Wat denk je zelf met alle publicaties die er geweest zijn mbt klachten?

Het is geen hele rare vraag hoor. Ik had meer klachten dan dat en werd geweigerd voor een test.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:36

_Penotti schreef:
Aan een dood paard trekken heeft geen zin, dat hebben we al heel lang gedaan.
Die landen gaan wel hervormen als ze weten dat ze niet elke keer gered gaan worden. Waarom zouden ze nu bijvoorbeeld de pensioenleeftijd omhoog gooien? Wat hesjes op de straat, hoop gedoe, Nederland o.a. betaald toch wel. Dat is toch veel gemakkelijker.
Zonder EU voerde we onze producten ook et succes uit.

Ik kan niet spreken voor Griekenland, Italië of Portugal, maar wel voor Spanje. Is het weleens bij je opgekomen dat de pensioenleeftijd omhoog gooien, betekent dat je die mensen alsnog een uitkering moet geven omdat er gewoon geen werk is of dat anderen die uitkering dan krijgen omdat die baan niet vrij komt? Spanje komt uit een dictatuur en is een land dat tot heel ver in de vorige eeuw totaal afhankelijk was van de landbouw. Het toerisme heeft daar vanaf begin jaren ´70 van de vorige eeuw verandering in gebracht, maar het land is nog steeds veel te afhankelijk van die twee bedrijfstakken.

De werkeloosheid is door de vorige crisis nog steeds groot, de bouw (vakantiewoningen!! met name) kwam volledig stil te liggen, toeristen gingen liever naar het goedkopere Turkije en nu krijgt de landbouw weer een enorme klap doordat een heel groot deel van de export van groenten en fruit naar het Verenigd Koninkrijk wegvalt of veel minder op gaat brengen door de Brexit. Allemaal factoren waar het land zelf weinig invloed op had en wat ze zonder steun van de EU niet op kunnen lossen.

Natuurlijk zijn er hervormingen nodig, maar je kan niet alles wijten aan ´er een puinhoop van maken´ of niet willen. Landen als Noorwegen en Zwitserland zijn inderdaad prachtige voorbeelden, in Noorwegen zijn ze stinkend rijk door de olie, puur geluk dat het in hun land zit, maar de bronnen drogen op en dus zullen ze ook andere inkomstenbronnen moeten vinden. En Zwitserland heeft door zijn bankgeheim kapitalen uit andere landen aangetrokken, die zijn altijd neutraal gebleven, ook in de oorlogen, want zelfs meneer Hitler wist dat dat land een paradijsje was voor illegale praktijken: https://www.nrc.nl/nieuws/2013/02/07/wa ... 51-a132401

En nu moeten miljoenen Spanjaarden (nogmaals, ik spreek alleen voor het land wat ik ken) die vaak kei- en keihard werken, het zelf maar uitzoeken omdat jij toevallig in een land woont waar de grondstoffen én de politiek decennia lang gunstiger waren dan daar. En ja, er zijn veel Spanjaarden die niet werken, maar gossie, een werkeloosheidscijfer van dik 30 procent, betekent natuurlijk ook dat die banen er gewoon niet zijn. En door deze coronacrisis ligt de grootste inkomstenbron nu nog veel meer op zijn gat.

Populisme, egoïsme, ik word er gewoon misselijk van!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:39

Word alvast maar misselijk in hoeveel mensen hier in de problemen gaan komen. Die geen steun gaan krijgen, daar is ook geen geld voor, dat is foetsie.
En ja heel egoïstisch, dan denk ik toch aan de familie en vrienden in "mijn"land.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:39

Mooie ontroerende post MoniqueT.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:40

_Penotti schreef:
Word alvast maar misselijk in hoeveel mensen hier in de problemen gaan komen. Die geen steun gaan krijgen, daar is ook geen geld voor, dat is foetsie.
En ja heel egoïstisch, dan denk ik toch aan de familie en vrienden in "mijn"land.

Ook wij kunnen aanspraak maken op geld uit Europa hè. Het is niet dat we alleen maar geld geven en er niks voor terug krijgen.