Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:06

Ik denk niet dat iemand er mee bezig is of er mensen alleen zijn en of die mensen iemand kennen. :)

Gewoon gaan als je daar zin in hebt, voor spelers zijn toeschouwers altijd leuk.
Ik heb gisteren bij een endurancewedstrijd ook mensen succes gewenst die voorbij kwamen, terwijl ik ze niet ken.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:22

Daar hebben jullie gelijk in! Ik ga gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:27

Ja joh, goedzo! Ik had laatst dezelfde 'angst' toen ik alleen uit eten ging. Het was geen seconde awkward. Mensen wensten me smakelijk eten en gingen weer door met hun leven, en zo'n restaurant is dan nog een statische setting waarin zoiets meer opvalt. Met een wedstrijd zal de focus veel meer op de actie liggen.

En al vinden mensen er wat van, boeiend! :)) Maar in mijn ervaring lijkt niemand er echt bij stil te staan als je ergens alleen bent. Veel plezier!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:02

_Karlijn schreef:
Wat zorgt voor het ik-plas-in-mijn-broek-gevoel als je contrastvloeistof ingespoten krijgt?

Goede vraag! Dacht dat het antwoord makkelijk te googelen zou zijn, maar dat is niet het geval. Er staat overal dát je een plasgevoel kunt krijgen, maar niet waardoor. Vond het een bijzonder vreemd gevoel toen ik zelf een CT-scan kreeg.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 18:54

DuoPenotti schreef:
Misschien voel je je fijner als je thuis een camera neer zet?

Ik gebruik daardoor een oude gsm en installeer Alfred cam.
Kan ik ook nog tegen ze praten.

Het gaat om herdershonden en ze kunnen goed alleen zijn. Het gaat erom dat wegens de omstandigheden van de hónd, we ze een tijdje niet alleen hebben gelaten omdat we even continu toezicht willen.
Met een camera heb je wel toezicht maar kun je niets doen als je niet in de buurt bent. Ik ben me ervan bewust dat je ook geen continu toezicht hebt als ze in de auto wachten, maar het voelt wel wat dichterbij natuurlijk. Vandaar dat ik even wilde peilen of dat eventueel een optie is.
Dus dank jullie allemaal voor het meedenken, ik kom er uiteindelijk wel uit :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:03

miereneter schreef:
_Karlijn schreef:
Wat zorgt voor het ik-plas-in-mijn-broek-gevoel als je contrastvloeistof ingespoten krijgt?

Goede vraag! Dacht dat het antwoord makkelijk te googelen zou zijn, maar dat is niet het geval. Er staat overal dát je een plasgevoel kunt krijgen, maar niet waardoor. Vond het een bijzonder vreemd gevoel toen ik zelf een CT-scan kreeg.

Die waarschuwing daarvoor kreeg ik bij mijn longscan ook. Maar ik voelde helemaal niks. Kreeg juist een enorm bittere nare smaak in mijn mond. Toen werd er gezegd dat iedereen anders reageerde om vloeistof, maar de waarom wist ze ook niet.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 11:04

miereneter schreef:
_Karlijn schreef:

Ja verder dan dat kwam ik idd ook niet.. Vind het zo apart, ik zou me nog kunnen voorstellen dat je een warm gevoel krijgt op de plek waar het je infuus ingaat, maar zo'n in je broek plas-gevoel zit daar niet echt in de buurt :P

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 11:30

Bij mij wordt het 'tussen mijn benen' altijd heel warm, en soms mijn oren ook. Maar dat vind ik nou niet een plas-in-mijn-broek-gevoel. Gewoon alsof er een warme kruik tegenaan wordt gehouden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 13:21

Ik voelde en rook helemaal niks...
Maar ik ben sowieso een vrij 'gevoelloos' persoon :')

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 21:51

Wat zijn de beste stappen om te ondernemen als een webshop een retour gestuurd artikel niet terug betaald? 2x gebeld en 2x toezegging gehad dat het teruggestort zou worden, maar dat is nooit gebeurd. Ik heb gemaild, maar daar komt geen reactie op. Ondertussen zijn we 8 weken verder en heb mijn aankoopbedrag nog niet terug.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 00:22

Nikass: auto’s zijn qua warmte of kou heel slecht te regelen. Is een oppas geen idee voor deze ene keer?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 05:34

Suzanne_k schreef:
Wat zijn de beste stappen om te ondernemen als een webshop een retour gestuurd artikel niet terug betaald? 2x gebeld en 2x toezegging gehad dat het teruggestort zou worden, maar dat is nooit gebeurd. Ik heb gemaild, maar daar komt geen reactie op. Ondertussen zijn we 8 weken verder en heb mijn aankoopbedrag nog niet terug.

Nog één keer een mail aan wijden en melden dat je ze nog 5 werkdagen de tijd geeft en dat je daarna aangifte gaat doen van diefstal.

Acht weken is wel héél bar....

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 10:40

Nederlandse postcodes: schrijven jullie de letters aan de cijfers of van elkaar?
Dus 1217HA of 1217 HA?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 10:41

Spatie er tussen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 10:58

Bedankt!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 11:23

Zonder spatie

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 11:49

Ligt eraan ;) Bij het invullen van een adres op een online formulier kiezen sommige bedrijven ervoor om een apart vakje voor de letters te gebruiken. Andere willen het aan elkaar en bij weer andere maakt het niet uit.

Voor het adres op een envelop of pakket dat je wilt versturen maakt het niet uit, komt beide aan.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 11:55

In je cv moet het spatie. Dus dat doe ik altijd. Maar idd, op sommige formulieren staat er geen spatie tussen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 12:06

Op een enveloppe hoort het geloof met met een spatie er tussen. :)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 12:10

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 12:10

Het is voor op notariële aktes :+ voorheen deed ik zonder spatie, maar vanaf nu dan toch maar met spatie :))

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:07

Soms moet hij juist weer zonder spatie :D Als er niks vermeld staat zou ik inderdaad met spatie doen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:21

Ik heb vroeger geleerd. Spatie tussen nummers en letters van een postcode. Na de letters van de postcode een dubbele spatie en dan plaatsnaam.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 18:17

Omdat bokt altijd alles weet :)

Welke LED kaarsen zijn nou echt mooi? Ik wil niet tegen nepvlammen aankijken en de sfeer van echt vuur maar zonder het gevaar van echte vlammen.

Dus dat zouden waxinelichtjes worden zodat ze ergens in kunnen. Maar welke flikkeren er net zo onvoorspelbaar als echte kaarsen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 18:21

Ik had hele mooie bij het tuincentrum gehaald. Die hadden een soort loszittende vlamvormige stukjes plastic bovenaan die bewogen en konden waaien, zodat het net leek alsof de kaars flakkerde. Heel echt! Even kijken of ik ze nog kan vinden.