Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:09

loulou schreef:
Die foto’s hierboven stonden niet in de advertentie. Het was een foto van bovenaf genomen, waar je heel de onderkant op zag. Het is eigenlijk wel een goede vraag, want daar had ik nog helemaal niet bij stil gestaan. Maar ik weet heel erg zeker dat ik die witte letters me wel opgevallen waren als ze te zien waren geweest.
Ik heb helaas alleen een printscreen van de eerste foto, dus dat kan ik niet aantonen.

Ik heb het dekje overigens 1 mei al ontvangen, en heb de verkoper dus ruim de tijd gegeven om te reageren. Het hier plaatsen was een poging om contact te krijgen en dat is gelukt.
Het is ook niet mijn bedoeling om dit topic ermee te vervuilen, maar ik antwoord gewoon op berichten hierboven.

Ik heb eigenlijk alleen goede ervaringen met kopen via marktplaats, dus ik ben nogal gefrustreerd dat het met zoiets simpels toch fout kan gaan.
Ben ook meteen achterdochtiger geworden, want ik zag gisteren iets wat ik graag had willen hebben, maar aan de andere kant van het land. En normaal had ik waarschijnlijk gewoon gekocht, maar heb het nu toch maar niet gegaan.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit verhaal afgelopen is?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:35

Gimme_Joy schreef:
[ [url=m/OWucTG.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')

Deze moet je mij toch echt ff pb doen met haar "verhaal" wat ze over zichzelf vertelde want ik go dat ik zomaar weet wie dit is :') :')

Courses

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:27

Ik wil iets van iemand overnemen die in dezelfde stad woont (heb ook opties genoemd omdat ik snap als mensen dat thuis niet prettig vinden) maar ze wil mij alsnog de verzendkosten laten betalen en het opsturen. Beetje gek als je in dezelfde stad woont of ben ik nou echt moeilijk? :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:42

Courses schreef:
Ik wil iets van iemand overnemen die in dezelfde stad woont (heb ook opties genoemd omdat ik snap als mensen dat thuis niet prettig vinden) maar ze wil mij alsnog de verzendkosten laten betalen en het opsturen. Beetje gek als je in dezelfde stad woont of ben ik nou echt moeilijk? :+

Beetje gek ja, zeker als je alternatieve lokaties benoemd hebt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:07

Courses schreef:

riekt naar oplichting, ik zou het niet doen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:13

Courses schreef:

Niet doen. Als je het niet mag ophalen is het foute boel. Heb al meerdere keren zoiets meegemaakt. 1 x ingetrapt, keren daarna niet meer maar bleek toch oplichting. Had een bekende ook laten reageren en ineens woonde ze ergens anders of wilde haar ouders niet dat er mensen aan huis kwamen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:31

Ben niet snel achterdochtig, verkoper zit ook op UW zo te zien maar vind het gewoon een beetje gek. Toen ik aangaf dat ik ‘t wat onzinnig vind om 5 euro verzendkosten te betalen voor iets wat letterlijk in dezelfde stad is (plus weer verpakking, slecht voor het milieu) krijg ik ineens geen reactie meer. Snap best als je geen 100 man over de vloer wilt via MP maar vind dit wel wat .. stellig?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:27

Dan ben ik eens een keer degene die zegt “ dan niet, ik zoek wel verder”

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:27

Ineke2 schreef:
Dan ben ik eens een keer degene die zegt “ dan niet, ik zoek wel verder”

Of: als uzelf de verzendkosten betaald, mag het gerust verzonden worden.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:43

Nee, want dan maak je alsnog geld over en dan krijg je met een beetje pech niets. Dit is echt zo’n oplichtingsding. Ze wonen vlakbij, maar je kunt het nooit op komen halen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 20:42

nu heb ik iets gevonden wat ik graag wil hebben ( katten trapeze, soort hangmandjes) en verzend die het niet. Tholen is 2 uur rijden voor mij dus helaas.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:36

Nou ben geen oplichter maar wil ook liever niet aan de deur ophalen. Laatst 3 uur later dan afgesproken kwam iemand uiteindelijk het toch ophalen, werdt telkens aan het lijntje gehouden dat ze er bijna was. Nou had ik weinig in de planning maar wil niet de hele avond gaan zitten wachten, wel meer te doen. En vorig jaar een rare gekkie aan de deur gehad die ik mn huis niet uit kreeg en nog paar keer later nog door benaderd werdt, leek op stalken. Vandaar liever niet ophalen. Wil best wat afspreken als ik ergens in de buurt ben.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:48

BopjeBo schreef:
Nou ben geen oplichter maar wil ook liever niet aan de deur ophalen. Laatst 3 uur later dan afgesproken kwam iemand uiteindelijk het toch ophalen, werdt telkens aan het lijntje gehouden dat ze er bijna was. Nou had ik weinig in de planning maar wil niet de hele avond gaan zitten wachten, wel meer te doen. En vorig jaar een rare gekkie aan de deur gehad die ik mn huis niet uit kreeg en nog paar keer later nog door benaderd werdt, leek op stalken. Vandaar liever niet ophalen. Wil best wat afspreken als ik ergens in de buurt ben.

Ik verzend het ook liever hoor. De vraag of ze maar op komen dagen is er altijd helaas.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 13:49

nu weer een man die aandringt op s*ks.... man man man wat is er mis met mensen?! gewoon als reactie op een zoekertje van me ‘06******** bel.’ en ‘ik wil het wel kopen voor €1000 bel 06******** nu’ en dus ook ‘06******** bel s*ks’

_O- maar als je hem googled zie je al dat ie gewoon handelt onder zijn eigen naam, alleen steeds een ander nummer maakt :’) hoe stom ben je dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 13:50

Even melding van maken.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 13:54

kan niet. ik moet een e-mail account configureren? maar hij staat gewoon goed gekoppeld aan mn mail

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:01

Oh ik had vanochtend zo een domper!

Had 2 paar schoenen verkocht dus aan die ene dame, gisteren het geld ontvangen.
Pak ik vanochtend de schoenen... is 1 paar compleet verkleurd/vergeeld op de witte delen. Ik vrees door fel zonlicht op het schoenenrek in onze dressing. Het is het enige paar wat aangetast is maar goed, dit kon ik echt niet verzenden.
Dame gecontacteerd, probleem uitgelegd, bedrag overeengekomen en het verschil gelijk terug overgemaakt.

Straks het andere paar wegbrengen, heb dat pakketje hermetisch ingepakt haha.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:09

BopjeBo schreef:

Daarom, ik snap het ook :) Aangezien het relatief specifiek is heb ik aangeboden op een andere locatie te meeten (in de stad oid) zodat dat er ook niet is/was. Maar goed, ik heb nooit meer wat gehoord dus ik zoek wel iets anders :j

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 16:08

swatch schreef:
Toch zijn er best ook leuke positieve verhalen.
Ik heb via marktplaats eens een demo zadel gekocht van 1500 euro.
Dit zadel kreeg ik opgestuurd en mocht ik een week proberen en als ik het hield dan pas betalen.

En gister pakketje ontvangen (een dekje) en daar een mooie nieuwe singelhoes van Mattes bij gekregen!

Maar ik heb zelf laatst 1x een 1ster beoordeling gegeven. Was een koop overeengekomen, gegevens uitgewisseld en daarna geen geld ontvangen. Na een week maar een beoordeling gegeven en gemaild dat ik ivm niets horen er vanuit ging dat ze er vanaf zag. (Dat was de 3e niet koper die week)
Berichtje terug dat ze het vergeten was, zelfde dag geld ontvangen.
Breng ik het pakje weg, klopt de postcode niet. Je vergeet toch je eigen postcode niet?
Ik weer terug en gemaild,juiste postcode gekregen en op de post gedaan.
Krijg ik van haar 5 sterren en vraagt ze aan mij waarom ze maar 1 ster heeft gekregen...
Je kunt je beoordeling zelf ook niet wijzigen als iets toch opgelost wordt of er een toelichting bij geven.

Hoe doen jullie dat met al die advertenties van agradi en divoza? Ik vind het leuk om iets nieuws of zgan van iemand over te nemen zonder al die winkeladvertenties door te moeten scrollen...

waarom niet eerst mailen? om te vragen (ik vind het flauw om meteen een beoordeling te geven)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 16:29

Ik beoordeel ook pas als het allemaal rond is. Negatief beoordelen doe ik eigenlijk nooit.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 16:35

Ik beoordeel gewoon nooit :D
Volgens mij kun je dan zelf ook geen beoordeling krijgen. Dat vind ik wel prima, want het hele systeem klopt van geen kant.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 16:37

Ineke2 schreef:
Volgens mij kun je dan zelf ook geen beoordeling krijgen. Dat vind ik wel prima, want het hele systeem klopt van geen kant.

Jawel, iemand anders kan jou best beoordelen als jij hen niet beoordeeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 16:40

Wij hadden nog grindmatten en dachten gewoon weggooien, tot iemand zei dat ze nog aardig geld waard zijn.
Dus toch op marktplaats gezet en binnen no time aardig wat reactie en vanochtend opgehaald, mooi vlot en geen gezeur.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 16:43

Vjestagirl schreef:
Ineke2 schreef:

Jawel, iemand anders kan jou best beoordelen als jij hen niet beoordeeld

Ah ik dacht dat het niet kon, want heb nooit gemerkt dat ik ben beoordeeld eigenlijk.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 18:55

Hoe moet je ook alweer een berichtje quoten?

Maar in antwoord op studiemiep:
Als je een bericht krijgt van ik maak zo geld naar je over en vervolgens hoor je een week niets.
Dan kom je je afspraak niet na.
En als dat vaker voorkomt dan neig ik wel een keer naar een 1ster beoordeling. Maar als ik het aan kon passen dan was het ook maar 2 of 3 sterren geweest hoor. Als je zo laks bent, laat betaalt en niet eens je goede adres doorgeeft en ik dus 2x naar postkantoor moet dan zijn er wel wat verbeterpunten :Y)