Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:30

Zeker niet versturen voordat je alles hebt! Waarom moet jij de koper wel vertrouwen als hij/zij jou niet vertrouwt? Dat is natuurlijk idioot.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:50

Ik zou ook wachten tot je t volledige bedrag hebt.

En iedereen heeft weer pb

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:09

Normaal zou ik ook wachten tot het volledige bedrag erop staat, weet niet om wat voor bedrag het gaat? Of misschien dat een bokker in de buurt wat kan betekenen die het eventueel langs wilt brengen?

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:47

Oohh jesus Dott! Wat een debiel zeg! Hahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:50

Ik zou ook niks versturen tot het volledige bedrag binnen is... Ook vrij brutaal om dat zelf te bedenken van d'r.. Doe je bij een webshop toch ook niet..

Dott nu ben ik ook benieuwd :')

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:51

Anoniem schreef:
Ik zou ook niks versturen tot het volledige bedrag binnen is... Ook vrij brutaal om dat zelf te bedenken van d'r.. Doe je bij een webshop toch ook niet..

Dott nu ben ik ook benieuwd :')

T valt te proberen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:53

Ja goed wij hebben ze ook wel eens... Hebben een webshop en dan mensen die mailen dat ze 'm voor een bedrag van 50 euro minder wel willen... Ja dat snap ik ook dat ze 'm voor 50 euro minder willen :') vind k ook wel vrij brutaal maar gelukkig nog geen klanten meegemaakt die maar de helft over wilden maken :')

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:51

Gaat over 36 euro. Studieboek is zeker meer waard maar ligt al zeker een jaar doelloos in de kast. Ze heft nu dus 18 euro overgemaakt.

Edit: het moet verzonden worden naar amsterdam.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:56

Gewoon echt niet doen!!!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:01

Via de bemiddelingswebsite zou ze ook gelijk 100% moeten betalen. Echter dan heeft ze de garantie van die website.
Vanavond zal ik eerst kijken of die 18 euro er uberhaupt al opstaat. Ergens wil ik altijd uitgaan van het goede van de mens. Maar kennelijk vertrouwd ze mij niet, dus waarom zou ik haar wel vertrouwen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:03

miss_lizje schreef:
Via de bemiddelingswebsite zou ze ook gelijk 100% moeten betalen. Echter dan heeft ze de garantie van die website.
Vanavond zal ik eerst kijken of die 18 euro er uberhaupt al opstaat. Ergens wil ik altijd uitgaan van het goede van de mens. Maar kennelijk vertrouwd ze mij niet, dus waarom zou ik haar wel vertrouwen?

Precies!!! En zal je net zien, wordt jij flink verneukt en maakt ze het niet over... Kwam haar dan wel goed uit dat het buiten die site om ging...

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:04

Ik handel nooit via marktplaats, mijn vriend koopt er af en toe wel eens en heeft laatst iets verkocht wat allemaal soepel en prettig ging.
Dott, ik ben stiekem ook wel erg benieuwd! :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:12

Janine1990 schreef:
miss_lizje schreef:

Precies!!! En zal je net zien, wordt jij flink verneukt en maakt ze het niet over... Kwam haar dan wel goed uit dat het buiten die site om ging...

Ze doet de opleiding die ik gestopt ben. Dus als ik echt op mijn strepen zou staan en een middagje vrij neem kan ik het boek gewoon ophalen. }:) Daarnaast staat met pen mijn naam erin geschreven (was tegen "diefstal"). Dus dan zoek ik haar gewoon even op. Maar het idee dat het zo ver zou moeten komen en ik er in zo geval tijd aan moet besteden houd mij af.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:17

ik zou het niet opsturen. afspraak is afspraak en houd de koper daar zich niet aan, jammer dan. geen boek. gewoon volhouden en als ze er van afziet die 18 euro terugstorten lijkt mij..

dott ik ben ook wel nieuwschierig :+

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:52

Ik zou het ook niet doen, ze vertrouwd jou inderdaad niet, dus hoe kan jij er op vertrouwen dat ze dan wel het volledige bedrag zal doorstorten eens ze het boek heeft .. niet doen.

En euh dott, ik ben ook nieuwsgierig :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:27

miss_lizje schreef:
Ze doet de opleiding die ik gestopt ben. Dus als ik echt op mijn strepen zou staan en een middagje vrij neem kan ik het boek gewoon ophalen. }:) Daarnaast staat met pen mijn naam erin geschreven (was tegen "diefstal"). Dus dan zoek ik haar gewoon even op. Maar het idee dat het zo ver zou moeten komen en ik er in zo geval tijd aan moet besteden houd mij af.

Dat moet je niet eens willen :n

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:32

Ik vind het een beetje vreemd dat ze dit niet van te voren duidelijk maakt.. Onder het mom van gaat ze vast wel mee akkoord.. Dan is bang dat ze dr boek niet krijgt, maar ze maakt wel de helft over. Dan stopt ze zichzelf toch ook in een vreemde positie als je aangeeft ik wil de rest ook en anders krijg je geen boek.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:35

Sammie schreef:
Ik vind het een beetje vreemd dat ze dit niet van te voren duidelijk maakt.. Onder het mom van gaat ze vast wel mee akkoord.. Dan is bang dat ze dr boek niet krijgt, maar ze maakt wel de helft over. Dan stopt ze zichzelf toch ook in een vreemde positie als je aangeeft ik wil de rest ook en anders krijg je geen boek.

Miss_Lizje heeft alleen per mail nog gehoord dat ze de helft overmaakt. Nog niet kunnen controleren op de rekening geloof ik...

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:02

dat boek zou ik inderdaad ook eerst alles binnen willen hebben voor dat ik het verzend.. Ik verzend zelf noooit iets zonder alles binnen te hebben..
En anders maak je die 18 euro terug over en zeg je gewoon dat ze alles overmaken kan, en dat je het anders wel via die site wil doen? Dan kost het haar maar meer..

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:50

Bij mij is het simpel: ik wil het volledige bedrag op mijn rekening, anders verzend ik niets. Ik wil al mijn gegevens geven zodat de verkoper zich veiliger voelt, maar niet volledig betaald = niet verzonden.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:23

Ik ben ook wel nieuwsgierig nu dott!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:43

Janine1990 schreef:
Sammie schreef:

Miss_Lizje heeft alleen per mail nog gehoord dat ze de helft overmaakt. Nog niet kunnen controleren op de rekening geloof ik...

Heb nu pas kunnen controleren of het geld erop staat. De 18 euro staat er inderdaad op.
Heb de koper een mail gestuurd dat ik het bedrag compleet wil ontvangen omdat er niks is afgesproken betreft 50/50 tijdens het verzenden. Als ze hier niet mee akkoord gaat zal ik haar geld terugstorten.

Mijn moeder zegt "tja neem het risico, want hoe lang duurt het voordat je weer een geïnteresseerde heb.". Maar het boek is zeker nog meer dan 12 euro waard. Gezien bij de 36 euro dus ook de verzendkosten zitten "verdien" ik niet eens 30 euro aan het boek. Nieuw kost het zo'n 60-70 euro en 2de hand zijn ze vanaf 45 euro te vinden op bol.com
De kans dat ik het boek voor 18 euro weg doe en niks meer van de andere centen zie vind ik te groot. Dan maak ik er wel iemand anders mee blij.

Edit: de pb die mij gestuurd was en weer verwijderd is maakt mij wel nieuwsgierig :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:59

Maakt toch niet uit dat het langer duurt? Of ligt het boek in de weg?

Ik heb ook nog een hele zooi studieboeken, moet ik weer op mp zetten. Maar daar heb ik al even geen zin meer in. Gezien mijn werkloosheid misschien toch maar weer doen :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:02

oh janine ben jij werkloos?
jij werkte toch heel lang op dezelfde plek?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:03

Alja schreef:
oh janine ben jij werkloos?
jij werkte toch heel lang op dezelfde plek?

Euh niet dat ik weet... Inclusief mijn stage is het 2 jaar een 10,5 maand geworden...