Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:27

Hoihoi, lang geleden dat ik hier weer eens iets had geplaatst.
Ik weet niet of jullie het je nog herinneren maar ikblogsamen met een vriendin over paarden. :)
We hebben een heel tijdje stil gestaan maar we bloggen weer. Gister hadden we een artikel over hoe je je paard kunt laten glazen. En vandaag komt er iets online over hoe je je paard makkelijk kunt vangen.
Ik blog sinds kort ook op een niet paard gerelateerd blog, ik schreef gisteren bijvoorbeeld over hoe je je kaft voor school kunt decoreren. Ik hoop dat jullie het leuk vinden :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:40

Yasmine schreef:
Leuk, Mara! Ik schrijf ook wel eens opiniestukken. Oefenen en je eigen stijl vinden is daarin heel belangrijk. Het heeft bij mij ook even geduurd voor ik een stijl vond waar ik me goed bij voelde, maar eens je dat hebt gevonden, gaat het als een trein. :)

En als je een goed stuk hebt geschreven, wees dan ook niet bang om het in te sturen naar grotere (online) media. Ik heb ook een paar stukken geschreven die gepubliceerd zijn door grote Belgische kranten en magazines, zij staan daar altijd heel open voor :j Het is wel belangrijk om een genuanceerde mening te hebben. Oh ja, en als het over current issues gaat: erg belangrijk dat je meteen reageert en je stuk instuurt/publiceert zodat je opinie geen mosterd na de maaltijd is. Ik kreeg laatst 's ochtends de vraag van een krant of ik een opiniestuk wou schrijven over een bepaalde issue, maar ik had pas 's avonds er tijd voor, en dat was voor die krant de moeite al niet meer omdat het debat dan al was afgenomen.

Dit zijn een paar van mijn opiniestukken:
http://www.demorgen.be/opinie/-mijn-naa ... -a2243912/
http://weekend.knack.be/lifestyle/peopl ... 42735.html
http://www.demorgen.be/opinie/mensen-me ... -a2283570/

Dankje Yasmine voor je steun. :) Kijk toch stiekem wel een klein beetje tegen je op, door gewoon ervoor te gaan en je stukken in te sturen en moet je nu eens kijken! *\o/*

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:51

Wat lief, Mara :) Eigenlijk is er niet zoveel aan, ik zoek gewoon een emailadres op van de redactie, stuur een korte pitch (waarom ik het geschreven heb, waarover het gaat en waarom het volgens mij belangrijk is) met het stuk in een worddocumentje en dan krijg je vaak snel genoeg feedback :)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:16

Hello, mag ik hier mee kletsen?
Ik heb (nog) geen blog, maar schrijf veel op FB en krijg daar telkens als reactie dat ik met dat schrijven iets moet gaan doen. Nu overweeg ik een blog aan te maken, maar ben echt computernerd no 1. Dus heb nog geen idee hoe ik dat aan moet pakken.
Daarom wil ik mij eerst een beetje verdiepen in het bloggen, kijken of het wel wat voor mij is.

Het stuk "rot op naar je eigen land" heb ik trouwens ook op FB voorbij zien komen, geweldig! _/-\o_

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:30

Izabelle schreef:
Ik weet niet of jullie het je nog herinneren maar ikblogsamen met een vriendin over paarden. :)
We hebben een heel tijdje stil gestaan maar we bloggen weer. Gister hadden we een artikel over hoe je je paard kunt laten glazen. En vandaag komt er iets online over hoe je je paard makkelijk kunt vangen.
Ik blog sinds kort ook op een niet paard gerelateerd blog, ik schreef gisteren bijvoorbeeld over hoe je je kaft voor school kunt decoreren. Ik hoop dat jullie het leuk vinden :)

Je linkjes doen het niet bij mij. :(

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:42

HippoLogic schreef:
Izabelle schreef:

Je linkjes doen het niet bij mij. :(

Hier ook niet -O-

Zag wat nieuwe mensen voorbij komen, welkom! :D

Vandaag een posts voor kleding. Mooi zwart is niet lelijk. :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:13

Nayomie

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:28

Wow super vet zeg, Yasmine!! :D

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:29

Gaaf zeg! :D

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:33

Heel tof Yasmine! =D

Ik schreef trouwens eindelijk weer eens een blogje over de afgelopen weken.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:41

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:23

Wat leuk allemaal!
Welkom ook Freggle_edge!

Ik heb vandaag een prachtige mint groene van OPI uit hun Venice collectie. OPI Gelato on My Mind.

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:36

Wat een prachtige kleur nagelak Tazzey!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:41

Ja ik vind hem ook mooi!
Ik ben nu eigenlijk wel erg benieuwd naar je nagellak collectie Tazzey :o

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:52

Thanks! Ik ga eerst eens rustig meelezen en dan bedenken of bloggen echt iets voor mij is. Het trekt wel steeds meer, komt door al die leuke reacties op fb en ook door het enthousiasme wat ik hier lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:04

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:14

Mooi geschreven Emma! Ik moet zeggen dat ik het ook niet altijd fantastisch vind staan, die leggings. Maar zoals je zegt: ik ga me er niet druk over maken. Ze mogen doen wat ze willen :D

Vandaag op mijn blog een stukje over Art Journaling, waar ik zelf ook mee begonnen ben :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:21

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:01

Oh. Hoera, Elle schrijft een asshole artikel over vrouwen. Wat een verrassing is dat :') Ze moeten daar echt eens kritisch naar hun redacteurs gaan kijken, want voor een vrouwenblad met zoveel invloed op jonge meisjes zouden ze toch iets constructiever mogen zijn.

Goed stuk, Emma :j Alleen ben ik het niet echt eens met je term "softcore feminist", want echte feministen zijn helemaal niet anti-mannen en kunnen prima van make-up en benen scheren houden. :) Zo'n woorden dragen nogal bij aan de negatieve bijklank van het woord feminist, vind ik, want zo impliceer je een beetje dat feministen inherent dolgedraaide vrouwen zijn, terwijl dat echt maar een heel kleine minderheid is.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:57

Gaaf Yasmine!

Welkom voor de newbies :D

Ik ga vanavond even bijlezen want heb ineens twee schermen op het werk en snap er geen hout van :').

Elysian Fields

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:57

Freggle_Edge schreef:
Thanks! Ik ga eerst eens rustig meelezen en dan bedenken of bloggen echt iets voor mij is. Het trekt wel steeds meer, komt door al die leuke reacties op fb en ook door het enthousiasme wat ik hier lees.

Gewoon beginnen joh! WP (of blogger) kost niets. Ik zou Wordpress aanraden. ;)

Ik heb nog een kritisch stuk geschreven, iets om over na te denken: Waarom is een zweep item #2 (na de cap) die ouders voor hun kinderen kopen? It all starts with a helmet and a whip...

Ik ken ouders die strikt tegen slaan in de opvoeding zijn, maar hun kind wel een trainingsstick of zweep laten gebruiken op een paard. Is dat niet gek? Ja en nee....

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:28

HippoLogic schreef:
Freggle_Edge schreef:

Gewoon beginnen joh! WP (of blogger) kost niets. Ik zou Wordpress aanraden. ;)

Ik heb nog een kritisch stuk geschreven, iets om over na te denken: Waarom is een zweep item #2 (na de cap) die ouders voor hun kinderen kopen? It all starts with a helmet and a whip...

Ik ken ouders die strikt tegen slaan in de opvoeding zijn, maar hun kind wel een trainingsstick of zweep laten gebruiken op een paard. Is dat niet gek? Ja en nee....

Wat een mooie post Hippologic! Eigenlijk heb ik er nooit bij stil gestaan, maar ja ook ik kreeg als eerste een cap en zweep. Best raar nu ik er over na denk, goed thema voor je blogpost!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:34

Dank je. Eigenlijk ging ik over iets anders schrijven, maar dit rolde uit mijn toetsenbord. Ik hou ook helemaal niet van lange posts (ik probeer het tussen de 300-600 woorden te houden) maar kennelijk 'moest deze er uit'.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:39

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:39

Hi dames!

Ik lees hier nog steeds braaf bij, maar heb sinds het 2015 is bloggen eigenlijk op een zeer laag pitje gezet (als in; mijn laatste post dateert uit december :') ).
Nu ben ik begonnen aan mijn stage, en vanuit school zullen alle studenten een blog hierover bij moeten houden. Zal echter gaan om maar een post per maand geloof ik. Maar omdat ik mijn eigen blogje nog op standyby heb staan, leek het me wel leuk om er op die wijze weer wat mee te doen, en tussendoor wellicht nog wat andere posts te schrijven (als mijn werktijden dit toe laten :') ). Vandaag ben ik al begonnen met een update van mijn lay-out, als jullie tips oid hebben; gooi het in de groep :)) https://jennifersylvana.wordpress.com/

Moet zeggen trouwens dat ik het leuk vind om te zien hoe iedereen hier veel vorderingen maakt met het bloggen! Bokt blogt goed. Boggen :D

Edit: let trouwens maar niet al te veel op sommige inhoud van mijn posts, zoals ik zei is dat een tijdje geleden :') en heb ik iets beter leren schrijven dit jaar.