Britta31 schreef:Is Trump een dictator aan het worden?
[NM] Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen hier zijn 444 pagina's die een antwoord kunnen geven op die vraag
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Britta31 schreef:Is Trump een dictator aan het worden?
paars schreef:M’n electrische fiets is mechanisch nog goed alleen de accu is slecht. Vervangen…of nieuwe fiets…? Nieuwe accu is bijna 700€, veel geld maar dat kost een nieuwe electrische fiets bij lange na niet. Ik ben vast niet de enige met dat dilemma. Iemand hier al eens met dat bijltje gehakt?
paars schreef:M’n electrische fiets is mechanisch nog goed alleen de accu is slecht. Vervangen…of nieuwe fiets…? Nieuwe accu is bijna 700€, veel geld maar dat kost een nieuwe electrische fiets bij lange na niet. Ik ben vast niet de enige met dat dilemma. Iemand hier al eens met dat bijltje gehakt?
Fearn schreef:Ik begrijp even niks van energiecontracten
Vorig jaar had ik een contract bij Vattenfall (was al wel voor langer vastgelegd, 3 jaar) en ik was daar in de wintermaanden rond de 60-70 euro kwijt voor echt koude wintermaanden. In de zomer misschien 40-45 euro.
Maar dat contract liep dus vorig jaar af dus heb er een afgesloten bij Greenchoice. Er stond bij dat het termijnbedrag rond de 65 euro zou zijn. Nouja prima dacht ik, dus heb nu een contract van 2 jaar gedaan.
Maar nu zijn voor soms nog minder gas-en stroomverbruik dan vorig jaar de kosten nog veel hogerrond de 100 euro per maand, terwijl ik echt heel zuinig aan probeer te doen en maar een kleine studio heb.
Bij het overzicht van uitgaven zie ik dat de vaste leveringskosten soms wel bijna 20 euro p/m zijn, is dat normaal? Bij Vattenfall had ik dat er helemaal niet bij.
Ik ben nu bang dat ik haast niet meer normaal kan gaan leven (als in, in de kou gaan zitten?) om de kosten maar houdbaar te maken.. en ik baal nu enorm dat ik er 2 jaar aan vast zit. Ik vind 100 euro best bizar voor een kleine studio..
pmarena schreef:Het is nu wel de koudste tijd van het jaar natuurlijk hè, dan stook je flink wat energie weg. Van de zomer zou je maandbedrag zoveel lager kunnen zijn dat het compenseert?
Indy_Mouse_9 schreef:Voor het verwarmen is niet alleen de oppervlakte, maar juist de inhoud van belang.
Als je 20m2 verwarmd met een plafond op 2m10, of 20m2 met een plafond op 3,5m, dat maakt nogal verschil voor de hoeveelheid lucht die er in zit die verwarmd moet worden.
Dat gezegd klinkt het wel erg koud/tochtig/ongeisoleerd bij jou Fearn