Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Ik ben trouwens voor het afschaffen van alle maatregelen. De mortaliteit van de huidige variant is zo laag, niet te vergelijken met oa de delta variant. Ook is het niet te verwachten dat we weer zo'n grote piek krijgen als eerder deze winter. Het is een goed moment om echt alles los te laten. Zodat we niet nu op bepaalde plekken wel strengere maatregelen hebben (zoals bij mij op het werk, mondkapjes, afstand nog steeds) terwijl elders mensen wel hutjemutje carnaval kunnen vieren (wat helemaal prima is, fijn dat dit weer kan!).
friezenfan2 schreef:Ik kreeg gister weer eens een rare opmerking van een kennis en ik zou graag jullie visie erop willen. Waarom ik me nog druk maak over corona als 95% mensen niet in het ziekenhuis komt. Maar dan wil je toch als nog geen corona krijgen? Of ben ik nu gek aan het worden.
En zou ik omdat alles weer open is ook meteen maar oke er mee moeten zijn. Het is toch best gek dat we bijna 2 jaar niet zomaar in grote groepen mochten komen en dat je van alles en iedereen afstand moest houden en nu opeens mogen de zalen vol zonder ook maar een check van wat dan ook.
friezenfan2 schreef:Ik kreeg gister weer eens een rare opmerking van een kennis en ik zou graag jullie visie erop willen. Waarom ik me nog druk maak over corona als 95% mensen niet in het ziekenhuis komt. Maar dan wil je toch als nog geen corona krijgen? Of ben ik nu gek aan het worden.
Huertecilla schreef:friezenfan2 schreef:Ik kreeg gister weer eens een rare opmerking van een kennis en ik zou graag jullie visie erop willen. Waarom ik me nog druk maak over corona als 95% mensen niet in het ziekenhuis komt. Maar dan wil je toch als nog geen corona krijgen? Of ben ik nu gek aan het worden.
Het is maar net hoe je het wil zien. Dat lijkt míj de enige heldere rode draad van alle coviddraden hier op Bokt ook.
Op 24 januari 2020 is er al wetenschappelijk onderbouwd dat men eerder besmettelijk is dan symptomen vertoont en dat asymptomatischen vrijwel net zo besmettelijk zijn.
Inmiddels is ook helder dat dit voor gevaccineerden, zelfs met booster, ook geldt.
Tot slot is op een paar hier op dze draad iedereen met het virus in aanraking geweest; besmet.
Kies maar: Paranoia of gods water over gods akker laten lopen.
purny schreef:Electra63 schreef:Ik heb geen enkel probleem, met die paar maatregelen die er nu nog zijn.
Ik vind het apart dat wanneer ik alleen in de trein of bus zit ik nog steeds een mondkapje op moet.
Terwijl er in de winkel of in het café geen afstand gehouden hoeft te worden.
Huertecilla schreef:Electra63 schreef:Ik heb geen enkel probleem, met die paar maatregelen die er nu nog zijn.
Hou jíj je er aan en de rest niet![]()
Dat zet gelijk de schijnwerpers op waar de schoen écht wringt.
lenaa_tje schreef:Dus ik vind het best een grote moeite, daar zal ik niet de enige in zijn.
lenaa_tje schreef:En ook veel kwetsbaren houden zich niet aan de regels, ook niet met het mondkapje goed dragen, ook dat botst met elkaar.
Ik reis verder nooit met het ov maar ik kan niet 3 uur achter elkaar een ffp2 masker op. En ja ik heb astma en minder long inhoud dat zal er zeker mee te maken hebben. Maar ik heb het geprobeerd en daarna toch gewisseld voor een blauw mondkapje. Dus ik vind het best een grote moeite, daar zal ik niet de enige in zijn.
Shadow0 schreef:Huertecilla schreef:MyWishMax schreef:Omdat een winkel of café ontweken kan worden door kwetsbaren. Ov lang niet altijd.
Laat die kwestbaren een masker opdoen dan.
Die hebben er ook 1 op in het OV. Maar het werkt nog beter als iedereen er een gebruikt. (En het stelt zo weinig voor.)
Shadow0 schreef:Ik vind het wonderbaarlijk hoeveel mensen geen mondkapje kunnen dragen - terwijl je in de trein ook nog eens alleen maar hoeft te zitten, geen inspannende dingen hoeft te doen - en ook niet echt hoeft te communiceren.
purny schreef:lenaa_tje schreef:En ook veel kwetsbaren houden zich niet aan de regels, ook niet met het mondkapje goed dragen, ook dat botst met elkaar.
Ik reis verder nooit met het ov maar ik kan niet 3 uur achter elkaar een ffp2 masker op. En ja ik heb astma en minder long inhoud dat zal er zeker mee te maken hebben. Maar ik heb het geprobeerd en daarna toch gewisseld voor een blauw mondkapje. Dus ik vind het best een grote moeite, daar zal ik niet de enige in zijn.
Hier ook iemand met astma en vooral met dit mooie weer kost het mij meer moeite.
Electra63 schreef:Ook ik heb astma en ik vind het echt vervelend een mondkapje dragen, zeker als je een bril op hebt.
Maar het OV stelt nu eenmaal eisen, net als mijn werkgever en in plaats van te klagen, ben ik blij dat er veel andere dingen weer wel mogen.