Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 01:22

imaudy schreef:
Zijn die rellen niet vooral vanwege het vuurwerkverbod?

Twee jaar geleden zaten we op ouderjaarsavond op een terrasje. Er kwam zo in 2 minuten een zeer dikke mist op. Alsof het de voorbode was..

Die rellen zitten denk veel van die voetbalsupporters bij, die rellen voor alles, gewoon omdat het kan.

Vuurwerkverbod vind ik top! Je kunt het naar de zorg echt niet maken.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 01:29

Ik ben ook gewoon voor de dieren en het milieu erg blij dat er een vuurwerkverbod komt. Siervuurwerk vind ik mooi om te zien. Maar het is me de milieu ellende niet waard en al helemaal niet als ik zie wat een leed die arme dieren wordt aangedaan. Bewust richting dieren, maar ook dieren die in paniek ontsnappen of ellendig zijn door de angsten van het knalvuurwerk.

Pfff die rellen. Ik vind het om te janken. Vorig jaar in de kleine stad waar mijn ouders wonen ook rellen en ME. Dat is gewoon zo beangstigend en het maakt me zo boos en verdrietig. Het is gewoon tuig wat het er misschien niet mee eens is, maar wat sowieso wel zou rellen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 20-11-21 01:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 01:30

Relaxed schreef:
Sunnda schreef:
En nog vinden mensen het maar normaal.Je verplicht elke zeven maanden enten. Genezen telt niet meer. Heel normaal toch? -O-

Ik blijf het eng vinden hoe makkelijk mensen hun grens verschuift terwijl ze dit voor henzelf goedpraten dat het nodig is.

Ach hou toch op.. Grens verschuiven en goedpraten? Hoezo vul jij dit voor mensen in?

Hoe wilde je het dan noemen? Het enige wat er nu aan de hand is dat mensen massaal zijn gevaccineerd omdat ze dachten dat ze er dan vanaf waren. Dat blijkt niet zo te zijn (zelfs op Gibraltar met 100% gevaccineerd en bijna 40% geboosterd speelt het gewoon weer op en zegt de regering tenminste eerlijk: 100% vaccineren doet niets zonder aanvullende maatregelen) en nu willen diezelfde mensen niets meer want ze hebben aan hun plicht voldaan.
Als de overheid vanaf het begin eerlijk was geweest dat het niet heel realistisch was om zelfs besmettingen grotendeels in te kunnen dammen (dat lukt vrijwel nooit met dit soort virussen) was de bevolking ook realistischer geweest.
Het enige wat je nog kan doen is testen, testen, testen..gevacineerd en ongevacineerd..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 01:35

Dat dacht ik ook al dat het vooral zou bestaan uit voetbalhooligans... Die gaan maar al te graag naar een demonstratie en niet omdat ze het eens zijn met de demonstranten , maar meer omdat ze zin hebben om de politie uit te dagen en spullen te vernielen.

Kijk als je daar rustig staat te protesteren tegen de coronamaatregelen en er komen een paar van die mensen die er totaal los van de demonstratie staan vindt ik niet dat de demonstranten die aan het protesteren waren tegen de maatregelen hiervoor direct verantwoordelijk zijn. Maar aan de andere kant wel omdat daar ook genoeg tussen zitten die wel in zijn voor een relletje met de politie.

En ik heb soms het idee dat die mensen aan kijken tegen agenten alsof het buitenaardse wezens zijn. Die mensen denken er 0,0 bij na dat die mannen en vrouwen van de politie thuis ook een gezin en geliefden hebben zoals iedereen. Volgens mij denken heel veel tegenstanders van de politie dat die mensen dag en nacht met hun werk bezig zijn. Maar zodra ze zelf een keer de politie nodig zijn , zijn ze de eersten die aan de bel hangen.

Ik zeg oppakken die jankerds, op een eilandje duwen , afsnijden van Nederland en de zee induwen. Ben zo klaar met dat soort lui die zich hier niet fatsoenlijk kunnen gedragen en alleen maar zeiken op problemen die ze zelf veroorzaken.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 01:38

Jeetje daar schrik ik wel van als ik dit lees over Gibraltar. 100% gevaccineerd en 40% geboosterd en dan nog veel ziekenhuisopnames en IC opnames als ik het goed begrijp?

Ik word er soms echt angstig van hoe en of we hier ooit nog uit gaan komen of dat dit ons leven blijft zo? Ik hoop zo dat ze eens gaan kijken naar andere manieren van testen. Dan wil ik best meedoen aan dat testen, testen, testen. Ik heb nu echt het gevoel dat we er niet meer aan ontkomen en we het echt wel op gaan lopen. In ons dorp weer veel besmettingen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 01:39

@Sunnda

Je weet dat na verloop van tijd de effectiviteit tegen het voorkomen van een besmetting afneemt? Sterker nog dit weet ik al vanaf het begin dat ik een vaccin op kon halen ( januari dit jaar). Stond gewoon vermeld op het papier wat ik kreeg.

Dus dit zag je echt wel aankomen dat het nu weer opspeelt. Bij de eerste groepen is het vaccin alweer uitgewerkt. En met name bij ouderen met al een minder werkend immuunsysteem gaat het dan weer heel hard.

Veel besmettingen zijn op zich niet erg , het gaat er vooral om dat je er niet ernstig ziek van wordt en naar het ziekenhuis moet.

Het zou mooi zijn als dat vooral laag bleef , al kwamen er dan 50.000 besmettingen per dag bij zou dat nog geen ramp zijn. Maar helaas laat de realiteit zien dat de ziekenhuizen toch weer vol liggen.

Maar om nu te zeggen dat de regering op dit gedeelte niet eerlijk is geweest is dus niet helemaal waar , je kon het namelijk weten dat je ook met vaccin gewoon corona kan krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 03:01

Huertecilla schreef:
Ondertussen is de gemanipuleerde angst de slechte raadgever van de meerderheid en zitten we fluks met dit en verbod op contant geld.

Toevallig zijn centrale banken al een tijdje bezig met het onderzoeken hoe ze een digitale currency uit kunnen geven (CBDC). Natuurlijk loopt China voorop, want als er ergens een land is waar volledige controle over elk aspect van de bevolking belangrijk is dan is het daar wel, maar hier beginnen de proefballonnetjes ook al met pogingen om "vraag" te creëren vanuit de bevolking.

Als de overheid zo graag van contact geld af wil, voer dan maar een lightning wallet in. Miljoenen mensen hebben die al getest, je kan wereldwijd geld overmaken in een seconde, er zijn geen kosten aan verbonden, en de overheid kan er mooi met de handjes niet bij. En dat laatste zal wel de reden zijn dat ze het nooit zullen doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 07:04

Iemand dan meer cijfers over Gibraltar? Want daar ben ik wel nieuwsgierig naar. 100% gevaccineerd? En welke problemen hebben ze daar dan nu? Veel besmettingen of ook veel zieken? Want besmettingen lijkt me niet zo’n probleem als iedereen gevaccineerd is.

En contant geld houd ik ook hoor. Belastingdienst hoeft niet altijd te weten waar ik ben en wat ik koop.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 08:26

Cases stijgen, maar opnames niet significant. Ook in Gibraltar zijn kinderen niet gevaccineerd, en ook niet álle volwassenen; het percentage vertekent ook door non-residents (grenswerkers). Data ministerie gisteren:

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:35

Het aantal positieve testen is niet zo interessant. Maar met een 100 procent vaccinatiegraad (en dat klopt niet zo te zien) zouden er weinig ziekenhuisopnames moeten zijn en de zorg dus hanteerbaar.
Ik kan niet uit de tabel lezen hoeveel mensen er in de ziekenhuizen of ic liggen in Gibraltar.

Dus zeggen dat vaccineren niet helpt bewijs je hier niet mee denk ik.

MyWishMax

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:37

Is dat niet covid ward en ccu? Dus 2 en 0?

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:39

Ja dat staat er, 2 en 0.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:41

Oh zijn dat de opnames? Nou dan is er niks aan de hand daar toch?
Wat was dan het hele punt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:09

Sunnda schreef:
Relaxed schreef:
Ach hou toch op.. Grens verschuiven en goedpraten? Hoezo vul jij dit voor mensen in?

Hoe wilde je het dan noemen? Het enige wat er nu aan de hand is dat mensen massaal zijn gevaccineerd omdat ze dachten dat ze er dan vanaf waren. Dat blijkt niet zo te zijn (zelfs op Gibraltar met 100% gevaccineerd en bijna 40% geboosterd speelt het gewoon weer op en zegt de regering tenminste eerlijk: 100% vaccineren doet niets zonder aanvullende maatregelen) en nu willen diezelfde mensen niets meer want ze hebben aan hun plicht voldaan.
Als de overheid vanaf het begin eerlijk was geweest dat het niet heel realistisch was om zelfs besmettingen grotendeels in te kunnen dammen (dat lukt vrijwel nooit met dit soort virussen) was de bevolking ook realistischer geweest.
Het enige wat je nog kan doen is testen, testen, testen..gevacineerd en ongevacineerd..

Dat bedoel ik dus, je vult in.. Ik heb nooit gedacht dat het met 2 prikken klaar was. Voor de korte termijn ja, voor de lange termijn nee. Uiteindelijk gaat het net als de griep worden, we bouwen allemaal een weerstand op, door vaccinaties en het virus oppikken. Hier gaan alleen eerst wel wat jaren overheen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:10

Het zijn 34.000 mensen en veel grenswerkers, dus lastig om die cijfers te extrapoleren naar landen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:10

Sunnda schreef:
En nog vinden mensen het maar normaal.Je verplicht elke zeven maanden enten. Genezen telt niet meer. Heel normaal toch? -O-

Ik blijf het eng vinden hoe makkelijk mensen hun grens verschuift terwijl ze dit voor henzelf goedpraten dat het nodig is.

...en als je niet mee wil doen omdat dit tegen joúw individuele belang is moet de samenleving tegen jou beschermd worden.

Inderdaad ongelooflijk, ware het niet dat het herhaling van de geschiedenis is en hét politieke thema van de 21ste eeuw.
Rampolitiek en dan de via angstknop de massa manipuleren tot uit handen wíllen geven van rechten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:19

Relaxed schreef:
Uiteindelijk gaat het net als de griep worden, we bouwen allemaal een weerstand op, door vaccinaties en het virus oppikken. Hier gaan alleen eerst wel wat jaren overheen.

Alleen worden het beperken van vrijheden, de entpas, de electronische registratie, terugdringen van contant niet meer teruggedraaid.
Overheden geven geen macht terug en het verdringen van contant is als manna.
Het niet erkennen van natuurlijke weerstand in Oostenrijk is -O-
Maar ja, je ziet dat het hier verwélkomt wordt als zijnde redding en bescherming tegen vies geld.

Niets verrassends, alleen wel erg snel. Covid19 is echt een godsgeschenk voor de poppenspelers. De scheeples wíllen hun rechten afgeven in hun eigen belang :roll:

Maar goed, ik heb voorlopig nog wel even makkelijk praten vanaf de berg hier, om een hier populaire dooddoener aan te halen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:20

In mijn beleving was het ook duidelijk, dat we gewoonweg nog niet wisten hoe goed en hoe lang die vaccinaties zouden werken. Dat is ook logisch met nieuwe medicatie, dat je daarvan nog niet alles weet.

En dan heb je ook nog de factor erbij van dat je niet weet hoe de situatie maatschappelijk gezien zal ontwikkelen: hoeveel mensen halen die prikken, hoe hoog zal de infectiedruk zijn, komen er nieuwe varianten, verliest het virus "vanzelf" aan venijnigheid, enz.

HC: misschien beseft de massa wel heel goed dat dit een hele onprettige situatie is.
Maar vindt de massa het nòg onprettiger als de ziekenhuizen in een code zwart scenario komen.
Voor mij ligt ook daar (en alleen maar daar) het omslagpunt om de op dat moment benodigde maatregelen te nemen om het aantal ziekenhuisopnames terug te dringen - zònder een echte vaccinatie-verplichting in te voeren.

Maar ik kan me voorstellen dat als we met zijn allen er teveel met de pet naar gooien, die verplichting toch ingezet moet worden (net zoals een lockdown ingezet moet worden als mildere maatregelen niet voldoende de ziekenhuizen ontzien) en ik mag hopen dat dat niet nodig gaat zijn.

Maar het volk heeft dat zelf in de hand.... als mensen nu zelf voorzichtiger zijn waardoor de cijfers gunstiger worden, dan HOEVEN die vervelendere maatregelen ook helemaal niet.

Zo'n Rutte of andere leiders hebben ook niet als hobby om dergelijke maatregelen te nemen, die doen dat ook liever niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:24

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:
Uiteindelijk gaat het net als de griep worden, we bouwen allemaal een weerstand op, door vaccinaties en het virus oppikken. Hier gaan alleen eerst wel wat jaren overheen.

Alleen worden het beperken van vrijheden, de entpas, de electronische registratie, terugdringen van contant niet meer teruggedraaid.
Overheden geven geen macht terug en het verdringen van contant is als manna.
Het niet erkennen van natuurlijke weerstand in Oostenrijk is -O-
Maar ja, je ziet dat het hier verwélkomt wordt als zijnde redding en bescherming tegen vies geld.

Niets verrassends, alleen wel erg snel. Covid19 is echt een godsgeschenk voor de poppenspelers. De scheeples wíllen hun rechten afgeven in hun eigen belang :roll:

Maar goed, ik heb voorlopig nog wel even makkelijk praten vanaf de berg hier, om een hier populaire dooddoener aan te halen.

Ach wat ben je toch ook een zonnetje in huis :r
Ik zie het allemaal veel positiever in, geloof niet zo in macht van de overheid en sheeples :n je kunt vanuit deze periode niks zeggen over de lange termijn, is gewoon afwachten hoe het zich ontwikkelt. Nu is het iig een puinzooi en ooit wordt dat opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:25

pmarena schreef:
In mijn beleving was het ook duidelijk, dat we gewoonweg nog niet wisten hoe goed en hoe lang die vaccinaties zouden werken. Dat is ook logisch met nieuwe medicatie, dat je daarvan nog niet alles weet.

En dan heb je ook nog de factor erbij van dat je niet weet hoe de situatie maatschappelijk gezien zal ontwikkelen: hoeveel mensen halen die prikken, hoe hoog zal de infectiedruk zijn, komen er nieuwe varianten, verliest het virus "vanzelf" aan venijnigheid, enz.

HC: misschien beseft de massa wel heel goed dat dit een hele onprettige situatie is.
Maar vindt de massa het nòg onprettiger als de ziekenhuizen in een code zwart scenario komen.
Voor mij ligt ook daar (en alleen maar daar) het omslagpunt om de op dat moment benodigde maatregelen te nemen om het aantal ziekenhuisopnames terug te dringen - zònder een echte vaccinatie-verplichting in te voeren.

Maar ik kan me voorstellen dat als we met zijn allen er teveel met de pet naar gooien, die verplichting toch ingezet moet worden (net zoals een lockdown ingezet moet worden als mildere maatregelen niet voldoende de ziekenhuizen ontzien) en ik mag hopen dat dat niet nodig gaat zijn.

Maar het volk heeft dat zelf in de hand.... als mensen nu zelf voorzichtiger zijn waardoor de cijfers gunstiger worden, dan HOEVEN die vervelendere maatregelen ook helemaal niet.

Zo'n Rutte of andere leiders hebben ook niet als hobby om dergelijke maatregelen te nemen, die doen dat ook liever niet....

Dit dus :j

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:28

:+
Sunnda schreef:

Nee ik vind het niet normaal om het het verplicht te stellen. Ja ik heb hem ook opgehaald met tegenzin. Het grote probleem op dit moment is dat er zoveel besmettingen zijn en het zo hard oploopt in de ziekenhuizen dat ze eigenlijk de grip een beetje kwijt zijn.

Ik snap dat ze er alles aan willen doen om het te stoppen. Ik ben het zeker niet eens met alle maatregelen.

Het probleem is dat ze dachten dat na het enten de boel zou afnemen tot een beheersbare griep. Nu blijkt het vaccin toch minder goed te werken/ andere variant.

Als we nu geen problemen in de zorg hadden en geen problemen met besmettingen dan hadden we het nu niet over boosters, en QRcodes.

Maar hoe had jij dit op willen lossen? Het probleem is ontzettend complex en elke oplossing treft mensen/bedrijven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:29

Daarnaast hebben ze zelf ook hinder van de maatregelen die ze opleggen. Er is nu eenmaal een aardig onbekend virus aan het rondwapperen wat maar niet weg wil. Dan moet er iets.

En mochten de maatregelem blijven als de ergste ellende over is. Dan hebben we hier nog altijd meer mogelijkheden dan in noord korea of china. :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:36

Relaxed schreef:

Dank je :o

Citaat:
Ik zie het allemaal veel positiever in, geloof niet zo in macht van de overheid en sheeples :n

Net religie ja ;)

Imo gelukzalige onwetendheid, ook wel struisvogelpolitiek genooemd. Dat is jouw goed recht. Het probleem ervan is dat het de minder goedgelovigen ook opgelegd wordt.

Hou er beter rekening meer dat terúggeven van macht een zeer zeldzaam gebeuren is. Ook in NL. Hoeveel ooit als tijdelijk ingevoerde maatregels zijn ooit teruggedraaid?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:36

robert45 schreef:
Maar hoe had jij dit op willen lossen? Het probleem is ontzettend complex en elke oplossing treft mensen/bedrijven.
Als iedereen die alleen maar denkt aan zijn/haar eigen belang en vrijheid, dit nu eens in zijn/haar oren zou proppen, dan zou dat een hoop ellende en oproer schelen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:38

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:

Dank je :o

Citaat:
Ik zie het allemaal veel positiever in, geloof niet zo in macht van de overheid en sheeples :n

Net religie ja ;)

Imo gelukzalige onwetendheid, ook wel struisvogelpolitiek genooemd. Dat is jouw goed recht. Het probleem ervan is dat het de minder goedgelovigen ook opgelegd wordt.

Hou er beter rekening meer dat terúggeven van macht een zeer zeldzaam gebeuren is. Ook in NL. Hoeveel ooit als tijdelijk ingevoerde maatregels zijn ooit teruggedraaid?

Zitten we in een permanente lockdown dan, met een permanente avondklok? Dan heb ik blijkbaar iets gemist.