pmarena schreef:In mijn beleving was het ook duidelijk, dat we gewoonweg nog niet wisten hoe goed en hoe lang die vaccinaties zouden werken. Dat is ook logisch met nieuwe medicatie, dat je daarvan nog niet alles weet.
En dan heb je ook nog de factor erbij van dat je niet weet hoe de situatie maatschappelijk gezien zal ontwikkelen: hoeveel mensen halen die prikken, hoe hoog zal de infectiedruk zijn, komen er nieuwe varianten, verliest het virus "vanzelf" aan venijnigheid, enz.
HC: misschien beseft de massa wel heel goed dat dit een hele onprettige situatie is.
Maar vindt de massa het nòg onprettiger als de ziekenhuizen in een code zwart scenario komen.
Voor mij ligt ook daar (en alleen maar daar) het omslagpunt om de op dat moment benodigde maatregelen te nemen om het aantal ziekenhuisopnames terug te dringen - zònder een echte vaccinatie-verplichting in te voeren.
Maar ik kan me voorstellen dat als we met zijn allen er teveel met de pet naar gooien, die verplichting toch ingezet moet worden (net zoals een lockdown ingezet moet worden als mildere maatregelen niet voldoende de ziekenhuizen ontzien) en ik mag hopen dat dat niet nodig gaat zijn.
Maar het volk heeft dat zelf in de hand.... als mensen nu zelf voorzichtiger zijn waardoor de cijfers gunstiger worden, dan HOEVEN die vervelendere maatregelen ook helemaal niet.
Zo'n Rutte of andere leiders hebben ook niet als hobby om dergelijke maatregelen te nemen, die doen dat ook liever niet....
Dit dus