Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:36

Bellatrix schreef:
Hoe zit het met bruiloften nu?? Ik heb 28 juli een bruiloft waar ik getuige ben.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aatregelen
100 % van de 1,5 meter capaciteit mag gebruikt worden.

Wij hadden een jury opleiding en aansluitend een oefenwedstrijd voor morgen staan... Vrees dat we die ook af moeten blazen. Denk niet dat we aan de vaste zitplaatsen op zo'n korte termijn kunnen voldoen.

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:57

Er zijn toch alleen regels voor de horeca strakker geworden ? Voor binnen ?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:59

bigone schreef:
Er zijn toch alleen regels voor de horeca strakker geworden ? Voor binnen ?

Daar valt een deel van een bruiloft natuurlijk wel onder lijkt mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:59

Wel echt een gevalletje, 2 stappen vooruit en 3 weer terug.. Had liever 1 stap vooruit gehad en dan niet dit gedoe :n

Buiten ook bigone..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:00

Relaxed schreef:
Wel echt een gevalletje, 2 stappen vooruit en 3 weer terug.. Had liever 1 stap vooruit gehad en dan niet dit gedoe :n

Buiten ook bigone..

Ja, ik ook. Minder snel versoepelen, maar dat wel vol kunnen houden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:02

Nee, ook voor evenementen zijn de regels strakker geworden. Vrees dat onze eerste wedstrijd volgende week daarom ook niet door kan gaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:07

Was er maar een manier geweest om deze situatie vooraf te voorzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:11

Shadow0 schreef:

Nou ja, beetje gezond verstand hadden ze wel kunnen bedenken dat discotheken opengooien niet handig was.. En meteen na jansen groen licht ook niet..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:22

Shadow0 schreef:

Ik snap je opmerking Shadow en je zal het vast met me eens zijn dat dit twee weken geleden al vaststond dat dit ging gebeuren. Misschien moeten ze van Dissel maar eens inruilen voor Bert Mulder van het red team. Die waarschuwde drie weken geleden al volop voor Engelse taferelen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:40

Misschien heeft van Dissel dat ook wel gezegd, maar is anders besloten door OMT of de regering?
Er zijn zoveel belangen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:53

Toch kan ik eigenlijk geen enkel belang bedenken dat hiermee gediend is. Niets, niente. Niet van de mensen maar zeker ook niet van de horeca of evenementen of andere bedrijven. Dit is alleen maar chaos, waar volgens mij helemaal niemand wat aan heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:09

Ze zijn blijkbaar compleet overdonderd door de vertienvoudiging van de besmettingen terwijl er bij bekendmaking dat alles open zou gaan dit door diverse mensen ( die er verstand van hebben) voor is gewaarschuwd. De R waarde lag twee dagen voor de versoepelingen al weer boven de 1. Dan moeten ze nu niet zo verbaasd zijn. En vol blijven houden dat ze niets verkeerd hebben gedaan want dat hebben ze imo wel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:18

Shadow0 schreef:
Toch kan ik eigenlijk geen enkel belang bedenken dat hiermee gediend is. Niets, niente. Niet van de mensen maar zeker ook niet van de horeca of evenementen of andere bedrijven. Dit is alleen maar chaos, waar volgens mij helemaal niemand wat aan heeft.

Persoonlijk ik ook niet.

Maar er zijn branches die al tijden lobbyen voor de versoepelingen, politieke partijen als Forum die de maatregelen betwisten en gewoon mensen die de maatregelen onzin vinden of niet in Corona geloven. Kijk rond op SM en je weet genoeg.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:33

Maar wat ze vergeten te zeggen is dat t aantal mensen wat nu meer test, heel erg gestegen is. Dus meer positieve testen is dan ook logisch. Maar hoe verhoudt zich dat? Hoeveel procent meer of minder positieve testen zijn er verhouding tot het aantal testen?
Als de meeste mensen geen klachten hebben en alleen getest worden voor feesten en vakanties, dan zou niemand dat geweten hebben als ze niet weg mochten, want niet getest. Dan was de stress weg en t aantal zieken blijft gelijk.
Immuniteit dus..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:39

Vond Humberto net wel treffend, Duncan van ID&T was woedend. Och och och en die ene eigenaar van een openlucht evenement morgen met 7000 mensen waar hij 400.000€ in gestopt heeft. Dat is toch janken jongens. En dan staat er vanavond nog niet eens 1 zin in de persconferentie “sorry jongens, voor dansen met Jansen”.

En niet te vergeten de ventilatie die zo steeds genegeerd wordt!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:43

Mariposa11 schreef:
Maar wat ze vergeten te zeggen is dat t aantal mensen wat nu meer test, heel erg gestegen is. Dus meer positieve testen is dan ook logisch. Maar hoe verhoudt zich dat? Hoeveel procent meer of minder positieve testen zijn er verhouding tot het aantal testen?
Als de meeste mensen geen klachten hebben en alleen getest worden voor feesten en vakanties, dan zou niemand dat geweten hebben als ze niet weg mochten, want niet getest. Dan was de stress weg en t aantal zieken blijft gelijk.
Immuniteit dus..

Percentage zou ongeveer gelijk moeten blijven. Dat is echter ook fiks gestegen.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:46

Zolang er geen stijging is in t aantal zieken is dit gewoon echt wat nodig is voor groepsimmuniteit.
Vergeet daarbij ook niet dat t kabinet heel hard zei dat testen zonder klachten totaal geen zin heeft.. Dus hoeveel testen zouden dan mss wel niet kloppen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:48

Mariposa11 schreef:
Immuniteit dus..

Die vlieger zou inderdaad opgaan als het percentage postieve testen gelijk zou blijven. Dit is alleen niet zo die zijn ook enorm gestegen.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 04:59

Maar t aantal zieken niet en daar gaat het toch om? Dat mensen niet meer ziek worden?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 07:33

Misschien een suffe vraag, maar voor een restaurant hoef je toch niet te testen? Vind het vaag omdat ik lees dat regels zijn aangescherpt maar op teletekst lees ik testen voor horeca is opgeschort tot 14 augustus. Opgeschort betekend toch dat het juist niet hoeft?
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 10-07-21 07:35, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 07:34

Bah ik baal echt vd hele toestand. Al meer dan een jaar staat mijn sociale leven en de wedstrijdsport een soort van stil.

Ook afgelopen weken hebben we - bewust - niet deelgenomen aan het stappen. Al weken haal ik alles uit de kast om goed te kunnen trainen zodat we volgende week kunnen knallen op het eerste concours.

Wat denk je? Alles staat ineens weer op losse schroeven!

Vraag me ook af waar het concours onder valt. Er is ook een keuring. Het zijn 3 dagen vol sport en fokkerij.

Nu vraag ik me af hoe ze hiermee om zullen gaan. Het mag niet langer duren dan 24 maar is dat dan 24 uur aan 1 stuk of alles bij elkaar opgeteld? Je kunt er niet overnachten. In de avond stopt het, om de volgende dag weer door te gaan.

Er zijn shows en presentaties in de baan. Geen optredens zoals op een festival. Het is dan ook geen festival.

Ik vrees met grote vrezen..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 07:35

moonsparkle schreef:
Misschien een suffe vraag, maar voor een restaurant hoef je toch niet te testen?

Nee nu niet meer. Het was sowieso niet als je op afstand van elkaar moest blijven. Als je graag bij iemand op schoot ging zitten of er tegen aan wilde schuren, dan had je wel een corona toegangsbewijs nodig.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 07:36

Mariposa11 schreef:
Maar t aantal zieken niet en daar gaat het toch om? Dat mensen niet meer ziek worden?

Dat is dus voor velen de vraag.
Als mensen gewoon een beetje koortsig, verkouden en niet lekker zijn hoeft dat niet erg te zijn.

Ik denk dat we voor nu nog niet op dat punt zijn aangekomen. Denk wel dat het komt maar voor nu nog niet.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 07:43

lenaa_tje schreef:
Mariposa11 schreef:

Dat is dus voor velen de vraag.
Als mensen gewoon een beetje koortsig, verkouden en niet lekker zijn hoeft dat niet erg te zijn.

Ik denk dat we voor nu nog niet op dat punt zijn aangekomen. Denk wel dat het komt maar voor nu nog niet.

Ik denk dat het nu afwachten is, maar better safe than sorry, zeg maar.

Alleen dat ze dit niet aan hadden zien komen, vind ik dan wel weer een beetje beangstigend. Net als wanneer mensen geen fouten willen toegeven.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 07:45

SophievdV schreef:
moonsparkle schreef:
Misschien een suffe vraag, maar voor een restaurant hoef je toch niet te testen?

Nee nu niet meer. Het was sowieso niet als je op afstand van elkaar moest blijven. Als je graag bij iemand op schoot ging zitten of er tegen aan wilde schuren, dan had je wel een corona toegangsbewijs nodig.

:') niet op elkaars schoot maar we willen wel met twee vrienden gaan (hun komen uit hetzelfde huishouden) ben opeens benieuwd hoe je dan aan een tafel 1,5 meter houd. Of dat dat ook niet hoeft als je maar anderhalve meter hebt met andere bezoekers