Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:36

Tallie1979 schreef:
Flying_Angel schreef:
Huh? Ik kreeg eerder een melding dat ze het pakket in handen heeft. Nu is de transactie gepauzeerd omdat het pakket kwijt is?????

Oh, dat wordt een heel gezeur. Had het laatst ook dat een pakket als afgeleverd werd gemeld, maar koper niks had.

Ik moest foto’s sturen, bewijs van verzending, inhoud en ze probeerden mij de transactie te laten cancellen zodat koper geld terug kreeg en ik met lege handen achter bleef. Ze reageerden ook super traag op alles wat ik stuurde.

Op een bepaald moment kreeg ik een bericht dat het pakket klaar lag voor de koper. (Die overigens nooit meer op mijn berichten heeft gereageerd)

De dag erna stond UPS ineens voor de deur met mijn pakket retour.

Maar gaan weken overheen en bij voorkeur bloedt de koper voor de fout van de transporteur. Laat ze maar gewoon zoeken naar dat pakket.

Dit is niet wat ik heb ervaren destijds. Welke vervoerder ging dit over? Ik had het met MondialRelay. Vinted is het onderzoek gestart, dat zou enige tijd duren. Daarna niks meer gehoord, en in de tussentijd is het pakketje boven water gekomen :) .

Tallie1979

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:45

Bij mij was het UPS.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 17:16

cobiie schreef:
HorsePassion schreef:
Ik heb een duur item verkocht naar een Franse dame.
Ik heb het meteen maandag verzonden met DPD.
Krijg ik s'avonds van haar een bericht dat het wel uiterlijk dinsdag bij haar moet zijn want ze gaat 2 weken met vakantie.
Met haar hele familie. Dus niemand kan het bij het servicepunt ophalen.
Tja, komt het dus woensdagochtend aan.
Dat pakketje zal wel weer terug komen.
Ik snap dit soort mensen niet. Waarom bestel je dan

Of ze heeft hetzelfde item ergens goedkoper gekocht en laat deze nu gewoon naar je teruggaan. :o

Dat verwacht ik niet.
Ze vroeg wel of dat ze wanneer het teruggestuurd was ze het dan opnieuw kon kopen.
Heb daar nog geen antwoord opgegeven.
Eerst maar eens zien.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 21:05

Bij mij heeft vinted een update gehad en nu kan ik mijn portemonnee niet meer vinden binnen vinted :7

Iemand een idee?

Dit is wat ik nu zie:
Afbeelding

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 21:09

Moet je even op je profielfoto klikken, dan kom ik er wel bij

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 21:12

DoretteK schreef:

*\o/* Ja, super dan is de oude format er weer.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 22:07

Beetje apart. Krijg nu melding dat de bestelling is afgerond. En nu kreeg ik dan eindelijk een bericht van haar dat ze geen QR-code mee had, maar wel het pakket meekreeg.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 22:18

DoretteK schreef:

Top!!!
Wat een tip!!!

Vind het altijd leuk om te zien hoeveel geld er nog onderweg is en kon dat al niet meer vinden

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:17

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken..

Een jumpsuit gekocht voor mijn dochter in maat XS. Bij ontvangst blijkt het een 3/4 model te zijn. Ik heb enkel foto's vanaf hanger gezien en het stond er njet bij vermeld.

Mijn dochter is vrij klein, moet altijd haar broeken laten inkorten en is teleurgesteld dat het geen lang model is.

Zal dit voor jullie een reden voor retour zijn? Een 3/4 broek kopen ipv een lange broek?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:34

Stonden er geen maten bij vermeld?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:35

Poeh lastig. Ligt aan de omschrijving denk ik. Als er staat "jumpsuit" tja dan klopt het, of het nu een kort, lang of tussenin model is. Denk dat zowel koper als verkoper daarbij zoiets kunnen hebben van ojee ik heb daar helemaal niet bij stilgestaan om dat specifieker te benoemen / te bekijken / na te vragen.

Als je hem niet wilt gaan gebruiken en geen zin hebt om weer door te verkopen, liever terug wilt sturen, dan zou ik dat gewoon voorleggen aan de verkoper.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:37

Zou gewoon even in overleg gaan met de verkoper. Misschien accepteert die een retour op eigen kosten. En anders je verlies nemen en proberen hem door te verkopen? :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:51

Ik denk dat ik m'n verlies zou nemen. Met jumpsuits kan de lengte nogal variëren, dus als er niets over vermeld stond en niets is nagevraagd, is het voor mij een gevalletje 'pech'. Mocht je hem terug kunnen sturen op eigen kosten, dan zou dat een mooie oplossing zijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 12:13

Mama3 schreef:
Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken..

Een jumpsuit gekocht voor mijn dochter in maat XS. Bij ontvangst blijkt het een 3/4 model te zijn. Ik heb enkel foto's vanaf hanger gezien en het stond er njet bij vermeld.

Mijn dochter is vrij klein, moet altijd haar broeken laten inkorten en is teleurgesteld dat het geen lang model is.

Zal dit voor jullie een reden voor retour zijn? Een 3/4 broek kopen ipv een lange broek?

Ligt vooral aan de prijs waarvoor je hem hebt gekocht?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 12:19

Ik vind het ook wel iets om zelf na te vragen aangezien jumpsuits in kort lang en alles ertussen voorkomen...

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 12:20

En ik vind dan ook wel weer dat het vermeld had moeten worden :=

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 13:16

Lastig. Ik heb ook wel eens behoorlijke flops gehad hoor.

En wat ik dan weer niet snap. Ik raak mijn nette, goedkope kinderkleding aan de straatstenen nog niet kwijt. Ook niet in goedkope bundels.

Maarja wat doe ik er dan mee. Kringloop vind ik ook weer zo zo.
Weggooien zonde, sowieso doet het pijn als ik me bedenk wat het gekost heeft :')

Zou ik het kunnen doneren aan arme gezinnen?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 13:34

Je wil niet weten hoeveel broeken ik al kocht in de veronderstelling dat die lang waren en 4/5 bleken te zijn…(en neen, ik ben geen reus). Altijd verlies genomen en weer te koop gezet.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 14:03

Saul schreef:
Lastig. Ik heb ook wel eens behoorlijke flops gehad hoor.

En wat ik dan weer niet snap. Ik raak mijn nette, goedkope kinderkleding aan de straatstenen nog niet kwijt. Ook niet in goedkope bundels.

Maarja wat doe ik er dan mee. Kringloop vind ik ook weer zo zo.
Weggooien zonde, sowieso doet het pijn als ik me bedenk wat het gekost heeft :')

Zou ik het kunnen doneren aan arme gezinnen?

Dat zou ik zeker doen!
Vaak kan je via het KDV/BSO wel navragen of er ouders zijn die niet veel te besteden hebben. Soms met 2 werkende ouders, soms kinderen die alleen VVE (vroege voorschoolse educatie) hebben of naar de peutersopvang/peuterspeelzaal gaan.

Hier zet ik de echt nog mooie kleding vaak op Vinted. De kledingstukken waarvan ik weet dat een meisje (net een slag kleiner dan mijn jongste dochter) verderop er onwijs blij mee zou zijn gaat daarheen. En de "mwa" kleding gaat als reserve kleding naar school.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 14:36

Oh dat is wel een goede, ik kan eens vragen op de opvang.
Dankje!

Ik dacht ook aan de kledingbank, maar weet verder ook niet precies hoe en wat.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 15:01

Saul schreef:
Oh dat is wel een goede, ik kan eens vragen op de opvang.
Dankje!

Ik dacht ook aan de kledingbank, maar weet verder ook niet precies hoe en wat.

Word er in jouw woonwijk geen kledingbeurs georganiseerd? Bij ons word 2x per jaar een kledingbeurs georganiseerd. Je plak de maat en prijs op het kledingstuk en noteerd alle items op het lijst. Je levert het aan in vuilniszakken en je haalt de avond na de beurs het restant en het geld op. Superhandig. Ik geloof dat de organisatie 0,30ct per artikel ontvangt waarvan de opbrengst dan weer naar een goed doel of de school gaat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 15:09

Hier in het dorp hoef je niet eens te prijzen. Je levert alles gewoon in in zakken.
Wat je inlevert, krijg je niet meer terug. Het wordt verkocht en je krijgt geloof ik 60% ofzo, de rest houden zij en gaat naar de kinderopvang / scholen in het dorp. Wat niet verkocht wordt gaat naar het goede doel.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 15:36

Ik denk dat dat hier in dit mini dorpje niet het geval is, heb er in elk geval nog nooit van gehoord.
Maar ga straks de vraag wel even neerleggen bij de opvang :j

Bedankt allemaal voor de ideeën!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 19:54

Nou bij ons daar ben je ook in 2 keer knipperen doorheen hoor _O-

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 21:28

Hier zet ik de kleren op de lokale gratis weggeefhoek op Facebook. Is het zo weg.

Kledingbundels worden er zo idioot veel aangemaakt op vinted, dat je op de grote hoop verdwijnt.