Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:47

Laten we er maar om lachen

ik draag liever nog een string dan heel de dag met zo'n pleuris ding...
Morgen pleurt men in Wuhan nog een vleermuis in de pan

:D :D

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:51

Ik had m gezien.. ik vond m geniaal :')
maar ik vind Richard Groenendijk ook gewoon leuk, dat scheelt :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:52

Goed nieuws, Neonlight +:)+

Ik vind ook dat er niet zo goed aan gehouden wordt als in maart. Toen was het overal uitgestorven op de weg. Nu is het gewoon hartstikke druk overal.
En ik beken: ik had kattenspullen nodig bij de Intratuin maar heb toch op mijn gemakje het kerstdorp gekeken. En ik was niet de enige :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:53

Cer schreef:

Dat dus :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:57

Nou ja, zoals ik eerder al schreef.. de Utrechtsbaan is nog steeds lekker rustig.. :j
Dus 'overal' is ook weer een lastig begrip..

Voor mijn deur is het normaal een parkeerplaats voor mensen die van buiten komen en hier dan de tram pakken (superirritant, maar het mag) en dat is nu overdag gewoon leeg... dus ik denk dat het minder is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:31

Echwel schreef:
Cer schreef:

Dat dus :D

Jaa die man is geweldig :')

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:20

En vanaf vandaag ben ik bijna een non believer geworden! De schoolarts van de GGD kwam en ging in de ruimte zitten wat voorheen een magazijntje was. Geen ventilatiesysteem en geen ramen die open kunnen. Een ruimte waar je niet anderhalve meter afstand kunt houden want veel te klein. Ik noemde ‘s ochtends nog de geen ventilatiemogelijkheden. Maar alles ging gewoon door. Gehele dag met verschillende ouders in deze ruimte.
Dus.. blijkbaar valt het mee?? Vond het heel krom. En ook krom dat surprises en kerstdiner met eten van thuis gewoon door kan gaan. Dan hoeft die jongen ook niet meer bij de winkelwagens te gaan denk ik dan !
Kortom vreeeeeemde dag

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:13

Coby schreef:
En vanaf vandaag ben ik bijna een non believer geworden! De schoolarts van de GGD kwam en ging in de ruimte zitten wat voorheen een magazijntje was. Geen ventilatiesysteem en geen ramen die open kunnen. Een ruimte waar je niet anderhalve meter afstand kunt houden want veel te klein. Ik noemde ‘s ochtends nog de geen ventilatiemogelijkheden. Maar alles ging gewoon door. Gehele dag met verschillende ouders in deze ruimte.
Dus.. blijkbaar valt het mee?? Vond het heel krom. En ook krom dat surprises en kerstdiner met eten van thuis gewoon door kan gaan. Dan hoeft die jongen ook niet meer bij de winkelwagens te gaan denk ik dan !
Kortom vreeeeeemde dag

Als er niemand van die ouders ziek is of corona draagt valt het inderdaad mee. Maar er het kan zeker nog misgaan. Bij ons op school trekken ze ook vaker de ramen dicht, want het is koud. Ik vindt het geen goede zaak...

Maar goed iedereen maakt fouten met zich er aan houden. Zo wou een goede vriendin mij maandag bijna een knuffel geven maar normaal deden we dat ook altijd. Ze bedacht zich net op het laatste moment en het ging snel over in een elleboog. Dan mis ik een knuffel toch wel, maar ze is al wat ouder en toch wel erg voorzichtig. Ik neem ook netjes mijn afstand maar merkte toch dat ze elke keer wel probeerd wat dichterbij te komen en ik het lastig vindt om daar te zeggen nee sorry ik wil je heel graag knuffelen maar nu even niet. Uiteindelijk heeft ze het ook nog half voor elkaar gekregen om mij toch even tot 2 x toe aan te raken ook al was het even een kort kneepje in mijn hand. Ik heb ook gezegd als je ziek wordt is het je eigen schuld. Maar dan is het besef er wel echt dat ik het nu ook wel begin te missen. Andere kant voel ik mij weer stom dat ik nu mij er even niet 100% aan hield. Gelukkig wel beide een mondkapje op ook al helpt dat toch denk ik niet zoveel..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:39

Ramen mogen ook in veel gebouwen weer meer dicht zolang je co2 melder op groen blijft.
Ik bevries zo langzamerhand in mijn lokaal maar op woensdagen zijn mijn klassen te groot dus moeten alle ramen en de deur open wil dat ding op groen blijven. Op een mistige koude dag zoals vandaag ben ik dus volledig verkleumd kan ook niet goed zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:41

Drie Koningen, hier een kinderfeest als sinterklaas, 5 januari, in Málaga nu al afgelast.

Mijn zoon melde dat in Linares (noorden van Andalucía) alle winkels ´s middags niet meer open gaan omdat het na lunch tot 18.00 niet de moeite is.

Ook figuurlijk donkere dagen rond kerstmis hier -O-

Even voor een illustratie van een treffend verschil met NL:
Hier is het overgrote deel van woningen niet verwarmd, ook in de grote steden.
De huiskamer(eet)tafel is op een uitzondering na (nu helemaal vanwege de kosten) de enige bron van warmte in huis: Die tafel heeft een vloertje met een rond gat waar een electrische of kolen stoof in gaat. Over de tafel een dik kleed en daarop een stevige glazen plaat. Heet ´mesa camilla´.

Sofa en stoelen aangeschoven, iedereen met kleed over de benen voor de buis; verbrande schenen en koude rug, maar warmer dan in rest van nauwelijk tot niet geïsoleerde woning.
Daar helpt geen masker tegen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:50

Hier een geslaagde Sint Maarten viering gehad. Op de plaatselijke Facebook pagina was gevraagd om met verlichting aan te geven als je meedeed. Veel mensen echt werk van gemaakt met lichtjes, kaarsen, vuurkorf enz. Sommige mensen hadden een tafeltje ofzo staan voor snoep ivm afstand. Verder ouders op afstand en alleen kinderen aan de deur. Drie mensen hadden met een lange stok iets gemaakt waarop snoep lag en wat ze op afstand konden geven. Veel mensen zeiden dat ze het erg leuk vonden dat we aan de deur kwamen in deze tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:29

Hier ging de lampionnenoptocht en zingen bij de vuurkorven niet door. Super fijn, paarden iig niet compleet over de zeik. Aan de deur hebben we zelf nooit last van, wonen boven de schuur van de huisbaas. En er staan in heel de straat maar 3 huizen. Is teveel moeite om helemaal heen te lopen :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:34

Zebrastreep schreef:
Coby schreef:
Kortom vreeeeeemde dag

Als er niemand van die ouders ziek is of corona draagt valt het inderdaad mee. Maar er het kan zeker nog misgaan. Bij ons op school trekken ze ook vaker de ramen dicht, want het is koud. Ik vindt het geen goede zaak...

Maar goed iedereen maakt fouten met zich er aan houden. Zo wou een goede vriendin mij maandag bijna een knuffel geven maar normaal deden we dat ook altijd. Ze bedacht zich net op het laatste moment en het ging snel over in een elleboog. Dan mis ik een knuffel toch wel, maar ze is al wat ouder en toch wel erg voorzichtig. Ik neem ook netjes mijn afstand maar merkte toch dat ze elke keer wel probeerd wat dichterbij te komen en ik het lastig vindt om daar te zeggen nee sorry ik wil je heel graag knuffelen maar nu even niet. Uiteindelijk heeft ze het ook nog half voor elkaar gekregen om mij toch even tot 2 x toe aan te raken ook al was het even een kort kneepje in mijn hand. Ik heb ook gezegd als je ziek wordt is het je eigen schuld. Maar dan is het besef er wel echt dat ik het nu ook wel begin te missen. Andere kant voel ik mij weer stom dat ik nu mij er even niet 100% aan hield. Gelukkig wel beide een mondkapje op ook al helpt dat toch denk ik niet zoveel..

Zit je dan bij elkaar op bezoek met een mondkapje op....?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:47

Zebrastreep schreef:
Coby schreef:
Kortom vreeeeeemde dag

Zit je dan bij elkaar op bezoek met een mondkapje op....?[/quote]

Nee ze was aan het werk (ze werkt in een winkel). Ik was er voor een sinterklaas kado en kwam haar tegen dan hou ik hem wel op omdat je dan midden in de winkel staat.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:22

Ik hoorde net op de radio dat ze een boete willen instellen van 100 euro wanneer je geen mondkapje draagt.
Het wordt steeds gekker en idioter. Straks hebben alleen de elite het geld om zonder mondkapje rond te mogen lopen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:26

Blussem schreef:
Ik hoorde net op de radio dat ze een boete willen instellen van 100 euro wanneer je geen mondkapje draagt.
Het wordt steeds gekker en idioter. Straks hebben alleen de elite het geld om zonder mondkapje rond te mogen lopen.

Net zoals de elite die standaard met 200km/u over de snelweg rijdt bedoel je? :+ Of die overal door rood rijden?
Als een mondkapje verplicht wordt is het niet raar dat er een boete op komt te staan lijkt me.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:28

Gaat alleen over publieke ruimtes
Blijft iedereen die geen kapje wil dragen daar toch lekker weg

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:31

Blussem schreef:

Hou toch op gewoon .. :')

Mondkapje in openbare ruimte, als je daar niet aan mee wil doen, kom je er lekker niet..
Ik hoop echt dat ze er goed op handhaven, dan weet ik in ieder geval zeker dat ik geen zure mensen tegenkom :D

Overigens, het is inderdaad vaak wel de elite (of althans, de mensen met een goed inkomen) die boetes riskeren inderdaad omdat ze het zich kunnen veroorloven waarschijnlijk..
Althans, ik zie maar zelden een ouwe opel kadett met 200 over de linkerbaan gaan ') Net zoals grote autos die niet normaal in een parkeervak passen, ook gewoon op een stoep geplempt worden..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:40

Snap dat gezeik van mensen over mondkapjes niet. Je moet ze al bijna overal op (als je tenminste ergens komt) dus daar ben je nu toch wel aan gewend lijkt me zo!?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:46

En de boete is 95 euro, wellicht dat ook de wat mindere elite nu wel eens zonder kan lopen. :))

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:58

volgens mij is het nog steeds niet verplicht, behalve het ov..... dat het komt zou zeker kunnen gebeuren, maar goed... je bent toch niet steeds in al die plublieke ruimtes lijkt mij.... thuis mag hij gwoon af

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 10:18

Vanaf 1 december is het dragen van een mondkapje IN een publieke binnenruimte verplicht, zag ik vanochtend op het nieuws. Dus Blussem, relax... :+
Laatst bijgewerkt door Ann op 12-11-20 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 10:21

Klopt, dus in elke gebouw wat je binnen loopt. Dus ook in de sport school, kerk, muziek club, enz.
Ik voorspel dat er straks nog meer maskers op straat komen te liggen en bewust verkeerd gedragen worden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 10:26

Blussem schreef:
Klopt, dus in elke gebouw wat je binnen loopt. Dus ook in de sport school, kerk, muziek club, enz.
Ik voorspel dat er straks nog meer maskers op straat komen te liggen en bewust verkeerd gedragen worden.

Dan hoop ik dat die mensen dan vervolgens 140 + 95 euro mogen aftikken als politie dat ziet gebeuren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 10:28

Ik heb dus echt nog geen enkel mondkapje op de grond zien liggen. Ik woon blijkbaar in een nette omgeving.