Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tienus63 schreef:Ook heftig, als zijn moeder niks had gezegd was hij van de hartlongmachine afgehaald.
Maar hij heeft het gered.
https://www.facebook.com/40862716583030 ... 98793/?d=n
purny schreef:https://www.ad.nl/buitenland/italexit-populaire-italiaanse-politicus-richt-partij-op-om-uit-eu-te-stappen~a23a8432/
Ik hoop dat dit niet gaat gebeuren. Mocht het toch zo zijn dan zullen we wel naar onze centen kunnen fluiten die Italië van Brussel heeft gekregen.
_Penotti schreef:Aan een dood paard trekken heeft geen zin, dat hebben we al heel lang gedaan.
Die landen gaan wel hervormen als ze weten dat ze niet elke keer gered gaan worden. Waarom zouden ze nu bijvoorbeeld de pensioenleeftijd omhoog gooien? Wat hesjes op de straat, hoop gedoe, Nederland o.a. betaald toch wel. Dat is toch veel gemakkelijker.
Zonder EU voerde we onze producten ook et succes uit.
_Penotti schreef:Dat doemscenario dat het meer kost is niet zeker. Dat vind ik een bangmakertje van Brussel.
Als we er met de zuinige vier samen weg zouden gaan en samen voegen kan dat zeker ook voordeel opleveren.
Dat zal dan de tijd uit moeten wijzen, maar slechter? Mwah die kans is echt zo groot niet. Daar is onze mentaliteit niet naar. Daar word te hard voor gewerkt in deze zuinige landen.
_Penotti schreef:Klopt, maar dat was nu HET moment geweest om daar eens naar te gaan kijken.
Had die lamme landen maar eens wat bang gemaakt.
Ipv weer toegeven, No Rutte was weer een Yes Rutte, zoals te verwachten viel.
lenaa_tje schreef:Dat zeg ik niet maar die handel bestaat sinds 1951 al uit voordelen vanuit een samenwerkingsverband met landen. Stap je als klein land eruit gaat je dat wel raken. Die voordelen die je sinds de EGKS hebt bestaan dan ook niet meer.
Je kan niet 1 op 1 neerleggen dat het ons veel meer kost dan het oplevert.
lenaa_tje schreef:https://www.rtvnoord.nl/nieuws/725560/A ... nen-helpen Wat positief Corona nieuws. Ontstaan vanuit een initiatief met karretjes schoonmaken en hebben nu nog een goede functie.
Fitzroy schreef:Ik vraag me altijd af hoe het dan komt dat het in Noorwegen en Zwitserland ook gewoon goed gaat. Die moeten dan toch ook ‘last’ hebben van het geen EU-lid zijn.
Ik denk zelf ook dat het alleen maar bangmakerij is.
Fitzroy schreef:lenaa_tje schreef:Dat zeg ik niet maar die handel bestaat sinds 1951 al uit voordelen vanuit een samenwerkingsverband met landen. Stap je als klein land eruit gaat je dat wel raken. Die voordelen die je sinds de EGKS hebt bestaan dan ook niet meer.
Je kan niet 1 op 1 neerleggen dat het ons veel meer kost dan het oplevert.
Ik vraag me altijd af hoe het dan komt dat het in Noorwegen en Zwitserland ook gewoon goed gaat. Die moeten dan toch ook ‘last’ hebben van het geen EU-lid zijn.
Ik denk zelf ook dat het alleen maar bangmakerij is.
Sizzle schreef:Pandora2 schreef:Voor mij is Zwitserland één van de beste leerlingen van de klas in elk geval.
Samen met Nieuw-Zeeland. Maar dat is wat verder weg
Hmm, ik vind niet dat je dat zo kan zeggen. Er zit ook een stukje kultuur in waar afstandelijkheid eerder de norm is. Daarnaast is er veel plek in de gezondheidszorg maar daar staan wel enorme verzekerings bedragen tegenover. De steden zijn ook erg veel kleiner en uitgestrekter dan bijv. grote steden in NL. Ieder land heeft zo zijn sterke en zwakke punten in het covid beleid.