Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:54

Maar als de USA dit jaar geen mensen toe laten van buiten waarom moeten de luchtvaartmaatschappijen er dan zo nodig op vliegen??

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:58

tienus63 schreef:
Ook heftig, als zijn moeder niks had gezegd was hij van de hartlongmachine afgehaald.
Maar hij heeft het gered.

https://www.facebook.com/40862716583030 ... 98793/?d=n

Ik vraag mij af hoeveel mensen er zo zijn waarvoor niemand in de bres gesprongen is en die dus toch van de machine afgehaald zijn...eng.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:09

Dat ging ook door mijn hoofd...
Ik hoop en denk dat hij wel een uitzonderlijk geval is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:23

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:29

De zuinige landen hadden nu zelf uit de EU moeten stappen en samen verder moeten gaan.
De lamzak landen hadden ze moeten laten stikken.
Maar helaas.

Naar onze centen fluiten kunnen we toch wel Purny, die landen betalen nooit. Ze vinden dat ze er recht op hebben en verzinnen altijd wel wat om niet terug te hoeven betalen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:29

Purny, er zitten echt allerlei voorwaarden aan die centen hoor. Ten eerste is er niet een zak geld direct in Rome weg gezet, dat gaat allemaal geleidelijk en via gecontroleerde kanalen. En daarbij kan je er vergif op innemen dat Italië de EU niet kan verlaten zonder dat geld eerst terug betaald te hebben. Zo makkelijk komt het Verenigd Koninkrijk ook niet weg. Het is niet zomaar, doei, tot nooit. Enne ... wij hebben ook een paar partijen die zeer tegen de EU zijn, maar die komen ook nog steeds niet aan regeren toe, gelukkig.

Een groot deel van dat geld komt trouwens sowieso niet terug, wordt verleend in de vorm van subsidies en geen lening. In ruil daarvoor krijgt Nederland met nog een paar ´zuinige´ landen kortingen op de afdracht aan de EU.

Ik vind dit artikel vrij duidelijk: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b2163bab/
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 22-07-20 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:36

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:40

Purny, als je het artikel leest wat ik net linkte, zie je dat Rutte eigenlijk nog het meest moeilijk heeft gedaan als het gaat om geld naar de zuidelijke land sturen. En terecht hoor, ik zie zelf wat voor zootje Spanje er vaak van maakt als het gaat om Europees geld. We hebben de mooiste snelwegen van Europa (bij wijze van spreken) waar geen hond overheen rijdt, maar het houdt de mensen aan het werk, zeg maar. En nog veel meer gedoe, met name veel te veel ambtenaren en kruiwagens die elkaar aan het werk houden van overheidsgeld.

Maar zonder de stijve poot van Rutte zou het Nederland nog veel meer geld gekost hebben. En we zitten wel samen in die EU om elkaar te helpen in geval van nood. Die zuidelijke landen samen verder laten gaan, zoals Penotti zegt, zou de rest van Europa ook economisch mee naar de grond trekken. Want een groot deel van onze export gaat daar ook weer heen en dus is het van groot belang die landen mee te trekken in deze economische crisis.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:02

Aan een dood paard trekken heeft geen zin, dat hebben we al heel lang gedaan.
Die landen gaan wel hervormen als ze weten dat ze niet elke keer gered gaan worden. Waarom zouden ze nu bijvoorbeeld de pensioenleeftijd omhoog gooien? Wat hesjes op de straat, hoop gedoe, Nederland o.a. betaald toch wel. Dat is toch veel gemakkelijker.
Zonder EU voerde we onze producten ook et succes uit.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:07

_Penotti schreef:
Aan een dood paard trekken heeft geen zin, dat hebben we al heel lang gedaan.
Die landen gaan wel hervormen als ze weten dat ze niet elke keer gered gaan worden. Waarom zouden ze nu bijvoorbeeld de pensioenleeftijd omhoog gooien? Wat hesjes op de straat, hoop gedoe, Nederland o.a. betaald toch wel. Dat is toch veel gemakkelijker.
Zonder EU voerde we onze producten ook et succes uit.

Dit is echt wel heel simpel gezegd. Wij hebben natuurlijk al zulke handels afspraken sinds 1951. Zonder EU (zoals deze nu staat) zouden we de voordelen die we daar hadden ook niet hebben.
Terug naar toen is geen optie want de EU bestaat nu eenmaal en heeft wel meer (financiële) voordelen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:09

Is wel simpel gezegd,maar ik zie er wel een kern van waarheid in.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:10

Ook op het gebied van onderzoek is de eu belangrijk. Ik ben met mijn werk naar Brussel geweest om te kijken bij een onderdeel van onderzoeken en de Europese commissie.
De eu draait niet alleen om geld maar is zoveel meer

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:12

En ook de nadelen niet, die de laatste jaren vooral heel groot zijn.
Het ene is nog niet afgelost of we gaan al weer het volgende in. Terwijl die landen lekker door leven zoals ze al deden.
Wij hebben het hier de afgelopen jaren flink gevoeld als inwoners, daarom staan we er redelijk goed voor als land. Maar worden we er nogmaals op afgestraft.
Het aanhalen van de broekriem is hier ook voor vele voorbij, maar dat lijken mensen met een hoger salaris niet te begrijpen.
Armoede loopt hier op en juist door meer weggeven aan die landen gaat het gat tussen rijk en arm hier ook groter en groter worden.
Het is tijd om eens aan onszelf te denken, dat geweldige land van de jaren 70 zijn we niet meer hoor.
Laat die landen niet willen hervormen zelf maar door modderen, doen ze echt zelf hoor.
Waarom moeten wij daar voor boeten?
En ja export is er altijd geweest, daar is Nederland altijd groot in geweest en zal dat altijd blijven, ook zonder de zuiderlijke landen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:14

Dat zeg ik niet maar die handel bestaat sinds 1951 al uit voordelen vanuit een samenwerkingsverband met landen. Stap je als klein land eruit gaat je dat wel raken. Die voordelen die je sinds de EGKS hebt bestaan dan ook niet meer.
Je kan niet 1 op 1 neerleggen dat het ons veel meer kost dan het oplevert.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:18

Dat doemscenario dat het meer kost is niet zeker. Dat vind ik een bangmakertje van Brussel.
Als we er met de zuinige vier samen weg zouden gaan en samen voegen kan dat zeker ook voordeel opleveren.
Dat zal dan de tijd uit moeten wijzen, maar slechter? Mwah die kans is echt zo groot niet. Daar is onze mentaliteit niet naar. Daar word te hard voor gewerkt in deze zuinige landen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:19

_Penotti schreef:
Dat doemscenario dat het meer kost is niet zeker. Dat vind ik een bangmakertje van Brussel.
Als we er met de zuinige vier samen weg zouden gaan en samen voegen kan dat zeker ook voordeel opleveren.
Dat zal dan de tijd uit moeten wijzen, maar slechter? Mwah die kans is echt zo groot niet. Daar is onze mentaliteit niet naar. Daar word te hard voor gewerkt in deze zuinige landen.

Dan moet je die landen wel mee krijgen :) en dat kan je ook niet zo stellen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:21

Klopt, maar dat was nu HET moment geweest om daar eens naar te gaan kijken.
Had die lamme landen maar eens wat bang gemaakt.
Ipv weer toegeven, No Rutte was weer een Yes Rutte, zoals te verwachten viel.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:24

_Penotti schreef:
Klopt, maar dat was nu HET moment geweest om daar eens naar te gaan kijken.
Had die lamme landen maar eens wat bang gemaakt.
Ipv weer toegeven, No Rutte was weer een Yes Rutte, zoals te verwachten viel.

Dat kan je toch ook stellen van de andere Europese leiders? Die andere grote landen waaronder Duitsland was niet blij met de eerst zeer strikte nee van Rutte. Die heb je voor een andere samenwerking echt wel nodig.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/725560/A ... nen-helpen Wat positief Corona nieuws. Ontstaan vanuit een initiatief met karretjes schoonmaken en hebben nu nog een goede functie.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:29

Mooi van de Jumbo.
Zulke dingen zouden veel vaker moeten zijn, lijkt me super voor het integreren.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:29

lenaa_tje schreef:
Dat zeg ik niet maar die handel bestaat sinds 1951 al uit voordelen vanuit een samenwerkingsverband met landen. Stap je als klein land eruit gaat je dat wel raken. Die voordelen die je sinds de EGKS hebt bestaan dan ook niet meer.

Ik vraag me altijd af hoe het dan komt dat het in Noorwegen en Zwitserland ook gewoon goed gaat. Die moeten dan toch ook ‘last’ hebben van het geen EU-lid zijn.
Ik denk zelf ook dat het alleen maar bangmakerij is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:35

lenaa_tje schreef:
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/725560/A ... nen-helpen Wat positief Corona nieuws. Ontstaan vanuit een initiatief met karretjes schoonmaken en hebben nu nog een goede functie.

Ah kijk, wat een leuk en nuttig initiatief !

Hier aan Aldi werkt al een paar maanden iemand uit Congo om de karretjes schoon te maken. Hij sprak alleen frans en heeft nu al heel wat nederlandse woorden geleerd door deze job te doen en daar is hij duidelijk heel gelukkig mee !

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:37

Fitzroy schreef:
Ik vraag me altijd af hoe het dan komt dat het in Noorwegen en Zwitserland ook gewoon goed gaat. Die moeten dan toch ook ‘last’ hebben van het geen EU-lid zijn.

Eens :j
Daarnaast is export naar Europese landen flink gedaald en buiten Europese landen gestegen.
En dat met onze geweldige EU samenwerking. Hoe kan dat dan?

Maar goed offtopic, al gaat corona en onze weggeef mentaliteit heel hard aankomen, die miljarden hadden de bedrijven en zorg hier ook hard nodig. En ook de mensen die daardoor werkloos raken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:07

Fitzroy schreef:
lenaa_tje schreef:

Omdat het hele rijke landen zijn, die prima kunnen overleven zonder de Europese handel vanwege hun banken of olie. En toch houden ze zich aan de Europese regels, betalen ze jaarlijks een kapitaal en hebben ze nul zeggenschap. Alleen zijn dit twee landen die zich dat kunnen veroorloven. Voor de UK zal aan het eind van dit jaar de vier jaren van uittreding net zoveel gekost hebben als al die jaren lidmaatschap sinds de jaren zeventig van de vorige eeuw.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:43

Sizzle schreef:
Pandora2 schreef:
Voor mij is Zwitserland één van de beste leerlingen van de klas in elk geval.
Samen met Nieuw-Zeeland. Maar dat is wat verder weg :+

Hmm, ik vind niet dat je dat zo kan zeggen. Er zit ook een stukje kultuur in waar afstandelijkheid eerder de norm is. Daarnaast is er veel plek in de gezondheidszorg maar daar staan wel enorme verzekerings bedragen tegenover. De steden zijn ook erg veel kleiner en uitgestrekter dan bijv. grote steden in NL. Ieder land heeft zo zijn sterke en zwakke punten in het covid beleid.

Bovendien is er daar ook genoeg kritiek op het beleid. Het openen van de clubs en maatregelen die per kanton verschillen bijvoorbeeld.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:20

Hoofdpijn en oorpijn.. en soms wat schor met praten.( even keel schrapen)... test waardig of niet?
Geen koorts, hoest, neus klachten