Scum schreef:Citaat:@monique ik kan hard om het plaatje lachen.
Mag toch hopen dat dat geen criterium is voor nieuwe hoopgevende behandelopties.
Mijn moeder is 78,5 en een intubatie zal zij ook niet overleven en chloroquine waarschijnlijk ook geen optie wegens vaatproblemen. Maar mocht ze het toch oplopen (wat wij overigens zorgvuldig proberen te voorkomen) dan hoop ik dat de nieuwere behandelingen toch voorhanden zijn. Niet geschoten is altijd mis tenslotte.
Wens je veel sterkte en hopelijk komt ie er wel door!
Gisterenavond was er een Russische arts op tv. Werkt in Nederland. Hij zei dat er een oudere man patient was die niet meer aan de beademing kon. En zou overlijden als hij alleen extra zuurstof kreeg.
Hij kon het niet over zijn hart verkrijgen om de man zo op te geven en heeft toen een alternatieve (?) behandeling toegepast. Wat hij precies zei weet ik niet meer. Maar het was iets van met extra hoge druk zuurstof toedienen.
Een methode die eigenlijk niet toegestaan was omdat een patient in zo'n geval meer virus zou gaan uitstoten? Maar voor deze ene keer toch toegepast.
Weet iemand daar het fijne van? En waarom zoiets niet toegestaan is als je er misschien toch levens mee kunt redden?
Geweldige arts is hij !! Ik zie hem regelmatig op TV.
Hij zei wel, dat hij niet wist of deze patiënt het zou overleven.