Snadrem schreef:Dan overschat je echt de leesvaardigheid van een hoop mensen.UO: als er een disclaimer bij een naam moet over hoe je hem moet uitspreken, is het sowieso een stomme naam.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Snadrem schreef:Dan overschat je echt de leesvaardigheid van een hoop mensen.UO: als er een disclaimer bij een naam moet over hoe je hem moet uitspreken, is het sowieso een stomme naam.
Snadrem schreef:UO: als er een disclaimer bij een naam moet over hoe je hem moet uitspreken, is het sowieso een stomme naam.
Nikass schreef:Eens, en mensen willen of kunnen ook niet toegeven dat het misschien wel aan hun, hun rijden of hun eigen houding vanaf de grond ligt. Tel daarbij een instructeur die die mensen dat niet durft te vertellen, want dan raken ze hun klant kwijt, en het cirkeltje is compleet.UO: recreanten met een eigen paard geven veel te veel geld uit aan-, en laten zich veel te veel beïnvloeden door volledig onzinnige "deskundigen" zoals osteopaten, fysiotherapeuten, zadelpassers, bitfitters en nog meer van dat soort figuren welke totaal geen paardenmensen zijn en toch doen alsof ze er verstand van hebben.
Edit: dit is niet als aanval bedoeld, heb zelf in t verleden ook die fout begaan.
Mkango schreef:Nikass schreef:Eens, en mensen willen of kunnen ook niet toegeven dat het misschien wel aan hun, hun rijden of hun eigen houding vanaf de grond ligt. Tel daarbij een instructeur die die mensen dat niet durft te vertellen, want dan raken ze hun klant kwijt, en het cirkeltje is compleet.UO: recreanten met een eigen paard geven veel te veel geld uit aan-, en laten zich veel te veel beïnvloeden door volledig onzinnige "deskundigen" zoals osteopaten, fysiotherapeuten, zadelpassers, bitfitters en nog meer van dat soort figuren welke totaal geen paardenmensen zijn en toch doen alsof ze er verstand van hebben.
Edit: dit is niet als aanval bedoeld, heb zelf in t verleden ook die fout begaan.
JudithGigi schreef:Snadrem schreef:UO: als er een disclaimer bij een naam moet over hoe je hem moet uitspreken, is het sowieso een stomme naam.
Aan de ene kant ja, aan de andere kant zou het je verbazen wat sommige mensen van sommige namen maken
Picopico schreef:Niet alleen van namen voor mensen/dieren. Ook buitenlandse productnamen gaan zó vaak fout. Huuuu-mus krijg ik echt de kriebels van
Citaat:Het woord hummus (‘kikkererwtenpuree') kan uitgesproken worden als [hoemoes], met twee keer de [oe] van moes, en als [humus], met twee keer de [u] van mus. De [oe] van [hoemoes] komt van het Arabisch, de taal waaraan het woord is ontleend. [Humus] is de vernederlandste uitspraak
Nikass schreef:UO: recreanten met een eigen paard geven veel te veel geld uit aan-, en laten zich veel te veel beïnvloeden door volledig onzinnige "deskundigen" zoals osteopaten, fysiotherapeuten, zadelpassers, bitfitters en nog meer van dat soort figuren welke totaal geen paardenmensen zijn en toch doen alsof ze er verstand van hebben.
Cer schreef:Ik ben zelf ook niet zo moeilijk, zolang er iets van ‘sha’ in zit, reageer ik erop. Maar een paar maanden terug noemde iemand me Ashley, en dat registreerde mijn brein gewoon niet.Mijn naam wordt met enige regelmaat verkeerd geschreven (ook door familie) en ik word ook nog wel eens heel anders genoemd, en dan de categorie Margriet ipv Marieke (het klinkt ongeveer hetzelfde) en het interesseert me geen reetik luister overal naar
![]()
Mensen die een moeilijke naam hebben zoals shiobhan (spreek uit Sjevahn) .. ja, die zullen wel eens hebben dat t mis gaat. Mijn collega met een moeilijke Arabische naam waarvan ik de klemtoon per ongeluk verkeerd legde zei “jullie kunnen dat echt niet normaal uitspreken hè” .. ik dacht ‘nu ga ik t helemaal niet meer proberen ook’![]()
Cer schreef:Mijn naam wordt met enige regelmaat verkeerd geschreven (ook door familie) en ik word ook nog wel eens heel anders genoemd, en dan de categorie Margriet ipv Marieke (het klinkt ongeveer hetzelfde) en het interesseert me geen reetik luister overal naar
![]()
Mensen die een moeilijke naam hebben zoals shiobhan (spreek uit Sjevahn) .. ja, die zullen wel eens hebben dat t mis gaat. Mijn collega met een moeilijke Arabische naam waarvan ik de klemtoon per ongeluk verkeerd legde zei “jullie kunnen dat echt niet normaal uitspreken hè” .. ik dacht ‘nu ga ik t helemaal niet meer proberen ook’![]()
Sizzle schreef:Snadrem schreef:UO: als er een disclaimer bij een naam moet over hoe je hem moet uitspreken, is het sowieso een stomme naam.
Dorien is een vreselijk stomme naam.
Dan denken niet Nederlanders dat je een franse man bent
Zonder gekheid.
Een naam hoeft geen bewust opgezocht theater te worden wat mij betreft, maar in een globalisatie is haast geen enkele naam voor iedereen logisch.