Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:53

Snadrem schreef:
UO: als er een disclaimer bij een naam moet over hoe je hem moet uitspreken, is het sowieso een stomme naam.
Dan overschat je echt de leesvaardigheid van een hoop mensen. :') Zelfs namen die helemaal niet zo apart zijn of apart geschreven worden, worden nog regelmatig compleet vernaggeld.

rien10

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:57

Of je hebt een Friese naam.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:58

@Mkango: Dat klopt, mijn eigen naam bestaat uit twee lettergrepen en er zijn van die knokkelslepers die het presteren om er drie van te maken. Maar dat ligt dan niet aan de naam :')

En ik doel niet op de "het is MArieke of maRIEke" variaties, maar op tongbrekers als D'Jennesteaciah, of Coaxkabel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 14:14

Snadrem schreef:
UO: als er een disclaimer bij een naam moet over hoe je hem moet uitspreken, is het sowieso een stomme naam.

Dorien is een vreselijk stomme naam.
Dan denken niet Nederlanders dat je een franse man bent :')

Zonder gekheid.
Een naam hoeft geen bewust opgezocht theater te worden wat mij betreft, maar in een globalisatie is haast geen enkele naam voor iedereen logisch.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 14:24

En ik hou ook van de uniekheid van traditionelere namen :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 14:29

UO: recreanten met een eigen paard geven veel te veel geld uit aan-, en laten zich veel te veel beïnvloeden door volledig onzinnige "deskundigen" zoals osteopaten, fysiotherapeuten, zadelpassers, bitfitters en nog meer van dat soort figuren welke totaal geen paardenmensen zijn en toch doen alsof ze er verstand van hebben.

Edit: dit is niet als aanval bedoeld, heb zelf in t verleden ook die fout begaan.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 14:30

Snadrem schreef:

Aan de ene kant ja, aan de andere kant zou het je verbazen wat sommige mensen van sommige namen maken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 14:34

Nikass schreef:
UO: recreanten met een eigen paard geven veel te veel geld uit aan-, en laten zich veel te veel beïnvloeden door volledig onzinnige "deskundigen" zoals osteopaten, fysiotherapeuten, zadelpassers, bitfitters en nog meer van dat soort figuren welke totaal geen paardenmensen zijn en toch doen alsof ze er verstand van hebben.

Edit: dit is niet als aanval bedoeld, heb zelf in t verleden ook die fout begaan.
Eens, en mensen willen of kunnen ook niet toegeven dat het misschien wel aan hun, hun rijden of hun eigen houding vanaf de grond ligt. Tel daarbij een instructeur die die mensen dat niet durft te vertellen, want dan raken ze hun klant kwijt, en het cirkeltje is compleet.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 14:35

Of ze blijven het verkeerd schrijven. Dat ik denk: je hebt het letterlijk uit mijn paspoort overgenomen, hoe zit er dan ineens een spelfout in? :?
Ik heb geen super simpele naam, maar mijn naam is ook niet onbekend ofzo en het is ook de gebruikelijke schrijfwijze van die naam. Ben eigenlijk nooit een andere spelling tegengekomen, behalve als het dus fout geschreven is :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 14:40

Mkango schreef:
Nikass schreef:

Eens, en mensen willen of kunnen ook niet toegeven dat het misschien wel aan hun, hun rijden of hun eigen houding vanaf de grond ligt. Tel daarbij een instructeur die die mensen dat niet durft te vertellen, want dan raken ze hun klant kwijt, en het cirkeltje is compleet.

Ja ook eens, met de kanttekening dat instructeurs het niet alleen niet durven vertellen, maar zelf ook veelal niet capabel zijn.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 14:41

JudithGigi schreef:
Snadrem schreef:

Aan de ene kant ja, aan de andere kant zou het je verbazen wat sommige mensen van sommige namen maken :')

Niet alleen van namen voor mensen/dieren. Ook buitenlandse productnamen gaan zó vaak fout. Huuuu-mus krijg ik echt de kriebels van :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 14:50

Picopico schreef:
Niet alleen van namen voor mensen/dieren. Ook buitenlandse productnamen gaan zó vaak fout. Huuuu-mus krijg ik echt de kriebels van :')

Citaat:
Het woord hummus (‘kikkererwtenpuree') kan uitgesproken worden als [hoemoes], met twee keer de [oe] van moes, en als [humus], met twee keer de [u] van mus. De [oe] van [hoemoes] komt van het Arabisch, de taal waaraan het woord is ontleend. [Humus] is de vernederlandste uitspraak

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 15:37

MarlindeRooz schreef:
Same problem met de EIJ. Zo vreselijk irritant. Zeker omdat YJ de meest voorkomende versie is onder BN-ers. :+

Gut, heten jullie net als ik? :D :))

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 15:47

Nikass schreef:

Osteopaten, fysio's, bitfitters oké. Maar een goed passend zadel lijkt me toch ook voor een recreant van belang.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 16:10

Mijn naam wordt met enige regelmaat verkeerd geschreven (ook door familie) en ik word ook nog wel eens heel anders genoemd, en dan de categorie Margriet ipv Marieke (het klinkt ongeveer hetzelfde) en het interesseert me geen reet :+ ik luister overal naar :')

Mensen die een moeilijke naam hebben zoals shiobhan (spreek uit Sjevahn) .. ja, die zullen wel eens hebben dat t mis gaat. Mijn collega met een moeilijke Arabische naam waarvan ik de klemtoon per ongeluk verkeerd legde zei “jullie kunnen dat echt niet normaal uitspreken hè” .. ik dacht ‘nu ga ik t helemaal niet meer proberen ook’ :wave: :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 16:13

Cer schreef:
Mijn naam wordt met enige regelmaat verkeerd geschreven (ook door familie) en ik word ook nog wel eens heel anders genoemd, en dan de categorie Margriet ipv Marieke (het klinkt ongeveer hetzelfde) en het interesseert me geen reet :+ ik luister overal naar :')

Mensen die een moeilijke naam hebben zoals shiobhan (spreek uit Sjevahn) .. ja, die zullen wel eens hebben dat t mis gaat. Mijn collega met een moeilijke Arabische naam waarvan ik de klemtoon per ongeluk verkeerd legde zei “jullie kunnen dat echt niet normaal uitspreken hè” .. ik dacht ‘nu ga ik t helemaal niet meer proberen ook’ :wave: :')
Ik ben zelf ook niet zo moeilijk, zolang er iets van ‘sha’ in zit, reageer ik erop. Maar een paar maanden terug noemde iemand me Ashley, en dat registreerde mijn brein gewoon niet. _O- Werd die trol vervolgens boos op mij omdat ze me al een paar keer had geroepen, tja. :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 16:47

Deze zal wel echt unpopular zijn.
Maar goed, daar is dit topic voor.

Te woke begint me de keel uit te hangen.
Zodanig dat ik de andere kant op begin te neigen soms.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 16:47

Snadrem schreef:
@Mkango: Dat klopt, mijn eigen naam bestaat uit twee lettergrepen en er zijn van die knokkelslepers die het presteren om er drie van te maken. Maar dat ligt dan niet aan de naam :')

Ik heb dit echt nog noooit gehoord maar omg :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 17:04

Snadrem schreef:
knokkelslepers

Help mij even :')
Wat is het, wat doet het?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 17:12

Ik denk de letterlijke vertaling van
knuckle dragger.
Stommeling. Refereert aan de oermens die nog voorover loopt op zijn knokkels.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 17:23

Ik vind m geniaal :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 17:26

Wat droog _O- die kende ik nog niet!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 17:27

Cer schreef:

Ooit op een vakantie was ik Jan. En na een week of zo kwam er iemand: maar jij heet helemaal geen Jan?! Nee :D maar intussen was dat groepje mensen er zo aan gewend dat het zo gebleven is.
Waar het vandaan kwam, wist eigenlijk ook niemand meer _O-

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:51

Sizzle schreef:
Snadrem schreef:

Dorien is een vreselijk stomme naam.
Dan denken niet Nederlanders dat je een franse man bent :')

Zonder gekheid.
Een naam hoeft geen bewust opgezocht theater te worden wat mij betreft, maar in een globalisatie is haast geen enkele naam voor iedereen logisch.

Namens mijn schoonzus hartelijk dank voor deze kwalificatie van haar naam :D En niet Nederlanders zijn ook dom dan:Dorien is een meisjesnaam die afgeleid is van het Griekse to doron (το δωρον), wat geschenk betekent. Dit Griekse woord zien we bijvoorbeeld ook terug in de jongensnaam Theodorus. Ook afleiding van de naam Dorothea ("geschenk van God").

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 19:37

Dorien in andere landen is meestal mannelijk net als
Dorièn en Doriën.

Al mijn collega‘s dachten dat er een nieuwe mannelijke collega gestart was totdat ik ze voorzichtig zei: uh, als ze nederlands is, dan is het een vrouw _O-