Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:29

Anoniem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:43

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:59

Ah geweldig! Ik vind ze allemaal mooi. Dat wordt nog lastig kiezen.
Dankjulliewel voor het meedenken :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 22:23

Jolien87 schreef:
Ik heb vorige week een regenboogkristal gekocht voor bij het raam maar nu ben ik op zoek naar een soortgelijke hanger van de tree of life. Ik kan alleen enkel sieradenhangers vinden en niet echt iets zoals dit.
Weet iemand of deze überhaupt los verkocht worden?
[ Afbeelding ]

Hier heb je twee complete voor nog geen € 10,00. https://hetspirituelewarenhuis.nl/conte ... iolet.html . Dan kan je toch hun hangertjes eraf halen en de tree of life voor jouw idee gebruiken of vind je dat te duur?
https://hetspirituelewarenhuis.nl/conte ... l-wit.html ,of deze, die is nog geen € 13,00 per twee...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 10:37

Hoe lang kun je (lees: is het acceptabel) een hond in een auto laten wachten?
(Mits aan de volgende voorwaarden is voldaan:
- het is niet te warm of te koud
- de auto staat op een veilige plek)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 10:38

Als een hond dat gewend is wel een paar uur. Maar zou dat wel opbouwen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 10:45

MarlindeRooz schreef:
Als een hond dat gewend is wel een paar uur. Maar zou dat wel opbouwen.

Ja zijn ze wel gewend en ze hebben de ruimte om languit te gaan liggen, dus ze gaan gewoon slapen.
Maar het zou om drie tot vier uur gaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 10:48

Zou ik geen probleem vinden, honden slapen toch heel veel. :P

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:20

Ik vind dat best wel lang om een hond in een kleine ruimte ongemonitord te laten, maar ik ben een watje in dat soort dingen. Een auto wordt ook best wel snel warm, zelfs bij 20 graden al. Natuurlijk niet het soort warm dat er ramen ingeslagen moeten worden om een oververhitte hond uit de auto te halen, maar wel warm genoeg dat ik het toch niet helemaal een lekker idee vind om daar een hond in op te sluiten.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:39

Als ik recht omhoog spring in een rijdende bus, land ik dan op de zelfde plek de vloer?

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:42

Ja, omdat jij en de bus dezelfde snelheid hebben

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:44

piezze schreef:
Als ik recht omhoog spring in een rijdende bus, land ik dan op de zelfde plek de vloer?

Ja. Wat hierboven wordt gezegd: je hebt dezelfde snelheid. Anders zou je ook gerust uit een rijdende auto kunnen springen :D

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:49

Toch geldt dit niet op de rolbanden bij schiphol, ook allebei dezelfde snelheid, zou het komen omdat de lucht ook in de bus zit?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 13:27

Gini schreef:
Ik vind dat best wel lang om een hond in een kleine ruimte ongemonitord te laten, maar ik ben een watje in dat soort dingen. Een auto wordt ook best wel snel warm, zelfs bij 20 graden al. Natuurlijk niet het soort warm dat er ramen ingeslagen moeten worden om een oververhitte hond uit de auto te halen, maar wel warm genoeg dat ik het toch niet helemaal een lekker idee vind om daar een hond in op te sluiten.

Niet alleen jij, ik zou een hond gewoon helemaal niet alleen achter laten in de auto, en al helemaal niet voor meerdere uren 8)7

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 13:52

piezze schreef:
Toch geldt dit niet op de rolbanden bij schiphol, ook allebei dezelfde snelheid, zou het komen omdat de lucht ook in de bus zit?

Klopt! Als je op schiphol omhoog springt, spring je eigenlijk tegen een muur van stilstaande lucht op.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 16:08

IsaCalixa schreef:
Ik vraag mij iets af nu ik in de trein zit..

Ik rijd altijd langs allemaal weilanden met koeien, schapen. Het valt me op dat bijna alle koeien en schapen vandaag liggen (te rusten of slapen). Dat kan toch bijna geen toeval zijn.. zou het aan het weer liggen, dat het wat benauwd is? Of het tijdstip? Vind het best apart :P

Wellicht kwam je net op een ander tijdstip? Onze koeien liggen ook vaak samen. Maar dat is vaak in de tweede helft van de weidegang.
En als het klammig weer is zien we ze ook meer liggen.

Koeien hebben snel hittestress.
Herkauwen vinden ze heerlijk om dat liggend te doen.

Afbeelding
Soms staan ze mij al lang op te wachten omdat ze heel graag weer naar binnen willen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 22:41

Gini schreef:

Nou ik ben dus ook wel een watje, dus vandaar dat ik het hier vraag. De honden zijn wel gewend om in de auto te reizen en af en toe even een uurtje alleen in de auto te moeten wachten. Maar dat beperk ik toch wel zoveel mogelijk.
Het gaat er juist om dat ik ze een beetje in de gaten wil kunnen houden (af en toe gaan kijken) wat niet lukt als ik ze alleen thuis laat en (relatief) ver van huis ben.

Steeph zou je ook willen toelichten wat je bezwaar is? Dan kan ik er wat aan hebben.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 03:03

Nikass schreef:
Gini schreef:

Nou ik ben dus ook wel een watje, dus vandaar dat ik het hier vraag. De honden zijn wel gewend om in de auto te reizen en af en toe even een uurtje alleen in de auto te moeten wachten. Maar dat beperk ik toch wel zoveel mogelijk.
Het gaat er juist om dat ik ze een beetje in de gaten wil kunnen houden (af en toe gaan kijken) wat niet lukt als ik ze alleen thuis laat en (relatief) ver van huis ben.

Steeph zou je ook willen toelichten wat je bezwaar is? Dan kan ik er wat aan hebben.

Ja hoor, ik ben van mening dat het niet oke is om je hond zo lang alleen te laten omdat een auto enorm snel opwarmt, ook als het bewolkt is. Omdat het toch een afgesloten ruimte is met veel te weinig ventilatie. Omdat je naar mijn mening nooit vaak genoeg kunt gaan kijken. Omdat ik de laatste tijd veel te veel hoor over honden diefstal. En omdat ik bang zou zijn dat voor je het weet, de politie je ruit ingetikt kan hebben omdat een omstander zegt dat je hond(en) al meerde uren alleen in de auto zitten.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 08:05

Wat zorgt voor het ik-plas-in-mijn-broek-gevoel als je contrastvloeistof ingespoten krijgt?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 08:28

Ik neem het mee wat je zegt, Steeph. Ik moet er wel bij zeggen dat uiteraard de ramen open staan, het tegen de avond is (15 graden) en de auto op (semi) particulier terrein zou staan.

Mijn honden kunnen op zich prima alleen thuis zijn, echter wegens omstandigheden hebben wij ze de afgelopen weken helemaal niet meer alleen gelaten. En nu is dus de afweging laat ik ze toch een keer alleen, of beperk ik die duur door ze mee te nemen?
Dank je wel voor het meedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 08:51

Ik snap je afweging, Nikass. Persoonlijk zou ik ze dan eerder thuis laten; dan kunnen ze een beetje scharrelen en zijn ze in hun vertrouwde omgeving. Wat zijn het voor honden, als ik vragen mag?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:58

Misschien voel je je fijner als je thuis een camera neer zet?

Ik gebruik daardoor een oude gsm en installeer Alfred cam.
Kan ik ook nog tegen ze praten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:40

Nikass schreef:
Ik neem het mee wat je zegt, Steeph. Ik moet er wel bij zeggen dat uiteraard de ramen open staan, het tegen de avond is (15 graden) en de auto op (semi) particulier terrein zou staan.

Mijn honden kunnen op zich prima alleen thuis zijn, echter wegens omstandigheden hebben wij ze de afgelopen weken helemaal niet meer alleen gelaten. En nu is dus de afweging laat ik ze toch een keer alleen, of beperk ik die duur door ze mee te nemen?
Dank je wel voor het meedenken.

Als ze prima alleen thuis kunnen blijven heeft dat altijd mijn voorkeur. Misschien terug even opbouwen omdat ze het al een paar weken niet meer gewend zijn, maar het zou me gek lijken als dat niet zou lukken.
Ik weet ook niet hoe jouw honden van karakter zijn, maar sommige honden kunnen juist heel onrustig worden van een baasje dat even kort komt en dan weer weggaat. Een hond kan dan gaan zitten wachten tot het arbitraire moment dat baasje weer komt. Dit terwijl als je ongeveer vaste uren weg bent, een hond weet wat die kan verwachten en dus rustiger blijft.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:53

Is het raar om naar een sportwedstrijd te gaan in je eentje? Terwijl je ook niet echt iemand kent van de teams die spelen??

Wil vanmiddag bij een wedstrijd gaan kijken want dat lijkt me wel leuk maar ben bang dat zo awkward is als ik alleen ga...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:58

Niemand houdt zich met jou en je alleen-zijn bezig, dus de mate van awkwardness wordt enkel bepaald door jouw gevoel. :)