[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:37

Babies ontstaan toch door een wonder?
Of een (gods) geschenk?
:o?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:26

Ja, want een kind krijg je. Kinderen neem je niet, tenzij je pedofiel bent :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:38

sanso schreef:
Achtervang?

*5 jaar een burn-out* ‘maar je krijgt er zóveel voor terug’
Ja best :')

Voor als er wat met haar en haar echtgenoot gebeurt waardoor de kinderen ergens ondergebracht moeten worden.

En ja, dat dacht ik ook al ja. :')
Maar ja, nummer 3 was een kadootje, ze dachten voor een tweede te gaan en die bleek zich verdubbeld te hebben. :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:53

Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:04

Die is zo goed :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:26

Louder and useless _O- _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:27

Scheelt dat je er zoveel voor terug krijgt :).

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:14

Wat vinden jullie eigenlijk erger, puur uit nieuwsgierigheid, kinderen of baby's?
En kinderen van welke leeftijd vinden jullie het minst leuk?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:17

Ik kan vooral niet tegen het lawaai.
Een baby vind ik niet zo erg als ze niet huilen. Grotere kindjes en kinderen ook niet,mits ze opgevoed zijn.
Indien het van die irritante lawaaierige, rondrennnende,ik-sla-overal-mijn-haak-in koters zijn heb ik er een hekel aan :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:31

Babies tot ongeveer 18 maanden heb ik totaal niets mee. Dat viel me ook echt best zwaar en dus geen roze hormoonwolk die dan ineens alles lief en schattig vind.
(Volgens mij is dat ook de periode dat veel huwelijken sneuvelen als er kinderen komen).
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 28-11-19 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:34

Shaggy09 schreef:
Wat vinden jullie eigenlijk erger, puur uit nieuwsgierigheid, kinderen of baby's?

Baby's heb ik niks mee. Peuters en kleuters ook niet. Pas vanaf een jaar of 8 denk ik, kan ik er wat mee. En dan ook maar voor een beperkt aantal uur.

Ik vind baby's ook gewoon echt lelijk, helemaal als ze net geboren zijn :o. De meeste mensen gaan helemaal kirrend lopen roepen hoe schattig en lief en knap en weet ik het wat. Ik zie een soortement naakte molrat zonder tanden :').

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:35

Ik heb vreemd genoeg altijd wel een soort van band met mijn nichtje gehad, maar ik vind haar elk jaar leuker worden. Begon vanaf dat ze een beetje zinnige dingen kon vertellen, een jaar of 7 ofzo?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:37

Voor mij ligt het er enorm aan wat het kind(je) doet. Is 'ie gewoon stil, of speelt 'ie lief dan is het echt wel te doen. Maar huilen/krijsen/drammen/continu alle aandacht willen hebben trek ik niet zo goed.

Daarnaast merk ik dat vriendschappen na een paar jaar wat minder contact weer wat intensiever worden omdat niet alles meer om de agenda van het kind draait, maar ouders ook weer iets van een eigen leven krijgen :j

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:39

Ik heb niks met babys en niks met kinderen en niks met peuters en toevallig ook niet met kleuters en al helemaal niks met pubers.

Zo.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:48

_San87_ schreef:
Shaggy09 schreef:

Baby's heb ik niks mee. Peuters en kleuters ook niet. Pas vanaf een jaar of 8 denk ik, kan ik er wat mee. En dan ook maar voor een beperkt aantal uur.

Ik vind baby's ook gewoon echt lelijk, helemaal als ze net geboren zijn :o. De meeste mensen gaan helemaal kirrend lopen roepen hoe schattig en lief en knap en weet ik het wat. Ik zie een soortement naakte molrat zonder tanden :').

ik ga dan gewoon kijken en zeg iets van:
"aaaaaaah"
en probeer dan zo snel mogelijk weg te raken :P

Nu, scheelt dat iedereen in mijn omgeving weet hoe ik tov kinderen sta en dus ook niet gaan verwachten dat ik ga kirren en doen :+.

Mijn neefjes had ik ook niks mee als baby, heb ze wel eens vast gehad, maar in totaal voor 5 minuten misschien. Die werden wel leuker eenmaal ze begonnen te kruipen en zelf contact kwamen zoeken, nu zijn ze een stuk ouder (bijna 10 en 8 ) en komen ze ook wel eens logeren, maar ze zijn nu wel op een leeftijd dat ze bij ons wel braaf zijn en waar je al iets mee kan aanvangen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:54

Ik vind ze vanaf 7 a 8 jaar te pruimen want dan kan je er een degelijk gesprek mee hebben!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:57

Duhelo schreef:
_San87_ schreef:

ik ga dan gewoon kijken en zeg iets van:
"aaaaaaah"
en probeer dan zo snel mogelijk weg te raken :P

Ja dat zal t bij mij ook wel worden :D.

Citaat:
Nu, scheelt dat iedereen in mijn omgeving weet hoe ik tov kinderen sta en dus ook niet gaan verwachten dat ik ga kirren en doen :+.

Mijn neefjes had ik ook niks mee als baby, heb ze wel eens vast gehad, maar in totaal voor 5 minuten misschien. Die werden wel leuker eenmaal ze begonnen te kruipen en zelf contact kwamen zoeken, nu zijn ze een stuk ouder (bijna 10 en 8 ) en komen ze ook wel eens logeren, maar ze zijn nu wel op een leeftijd dat ze bij ons wel braaf zijn en waar je al iets mee kan aanvangen.

Op de leeftijd dat ze wat beginnen te snappen is het een stuk beter te doen idd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:14

Ik heb aan geen Enkel kind een Hekel op basis van leeftijd/fase
Ligt echt aan het kind .

Ik Ben geen kinderhater, ik hoef er zelf Alleen geen
En hoef ook geen gegil en geschreeuw om me heen
But again, dat ligt aan de kinderen(ouders?) in kwestie
Niet aan een leeftijd/fase

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:19

Captain schreef:
Ik vind ze vanaf 7 a 8 jaar te pruimen want dan kan je er een degelijk gesprek mee hebben!

Ik vind die leeftijd juist weer super ongemakkelijk. Ik kan op twee niveaus communiceren: kleuter en Hermione Granger, dus voor mij is de leeftijd 2-5 het leukst, en dan wil ik er niets meer mee te maken hebben tot ergens rond hun 18de. Baby’s krijg ik altijd jeuk van. :))

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:25

Ik vind kinderen tot een jaar of 18 in geen enkele fase leuk :')

De baby’s van m’n vriendinnen zijn acceptabel om in de buurt te hebben zolang ze slapen of in ieder geval stil zijn. Peuters vind ik eng, die zoeken contact en voelen nog niet aan dat ze uit de buurt moeten blijven. Vanaf kleuterleeftijd zijn ze vooral erg irritant en met een beetje pech nog brutaal ook.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:31

Als ik verschil moet maken tussen helemaal niét en vreselijk of redelijk te doen. Dan zijn ze vanaf 7 jaar redelijk te doen. Vreselijk als peuter kleuter. En helemaal niet baby's. Dat is kwijl kots en jakk.

Alleen van familie of vrienden kom ik in de buurt en is inéén ben ik ook gewoon normaal en aardig. Vreemde kinderen elders nee dank je.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 21:07

Grappig om iedereen zijn 'voorkeur' te lezen.

Ik zelf vind baby's (wanneer ze vorm hebben gekregen, niet van die aliens die net uit de buik komen) mits ze geen lawaai maken of huilen wel schattig. Ik heb met jonge kinderen vooral niks. En ja, opvoeding doet inderdaad heeeel veel.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 21:42

Ik vind baby's echt niet leuk,zeker als ze dan ook nog eens gaan huilen (naar geluid)
Mijn nichtje is nu bijna 2 en die is echt heel grappig. Maar als ze gaat lopen janken en krijsen dan loop ik ook weg. Gelukkig negeert mijn zusje haar volledig en is ze ook weer snel stil.
Maar het ligt idd ook heel erg aan het kind. Sommigen vind ik gewoon niet leuk, wat ze ook doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:02

Ik vind er allemaal niks aan zodra ze herrie maken :')