Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:44

Ja ik bedoel ook voornamelijk slapen samen elke dag.. want we werken beiden gewoon, en doen verder nog alles wat we deden voor we elkaar kenden. Hij hecht er veel waarde aan om dagelijks samen te slapen.. van mij hoeft dat ook niet perse iedere dag. Ik had ook geen idee dat dat het hele idee was, maar vanaf dat onze relatie echt begon was het iedere dag de vraag, zal ik naar jou komen vanavond of jij naar mij? Ik heb me er een beetje in laten meeslepen en weet nu niet goed of ik er gewoon aan moet wennen of moet aangeven dat het van mij wel iets minder mag. Wil hem ook niet van zijn roze wolk gooien, en ik moet wel zeggen dat ik beter slaap sinds ik met hem slaap (ik ben echt een waardeloze slaper >;) ) dus mag ook weer niet klagen.

Maar zoals gister zat ik na een lange dag werken, naar stal te zijn geweest en boodschappen te hebben gedaan, als een dood vogeltje op de bank. Dan komt hij om een uur of 10 aanzetten en is erg druk. Dat zijn momenten dat ik denk, had nu even niet gehoeven.. :=

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:51

Geef je eigen grenzen aan :j Als je dat nu niet doet dan wordt het alleen maar moeilijker. Het moet geen "verplichting" worden om samen te slapen.
anne_bento schreef:
Het is echt een gek idee dat we nog nieteens 2 weken echt een relatie hebben, voelt al als maanden.

Heel herkenbaar. 3 maanden geleden waren we net aan het kletsen en nu voelt het of hij al jaren in mijn leven is :+

linoleum

Even wat minder aanwezig geweest hier door drukte. Maar ik kom ook weer even meepraten :D

Met date en mij gaat het goed. Kerst grotendeels samen geweest. Nu beide weer aan werk (al hoewel ik nu ziek ben) en hij is redelijk druk. Dus heb hem deze week nog niet gezien. Maar van weekend wel weer!

Anne, ik zou gewoon aangeven dat een nacht niet hoeft van jou. Je hoeft ook niet altijd samen te slapen. Ik deed dat bij mijn ex ook wel eens. Gewoon aangeven dat je even nachtje alleen wilt slapen. Dat overleeft hij echt wel.

Bambi, ik heb het idee dat jij best wel onzeker bent over 'hoe het hoort'. Je vraagt veel hoe het bij anderen gaat. Maar bij iedereen gaat het anders. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. En door het te doen kom je er het beste achter wat wel en niet wat voor jou is.

Thirteen, heel veel plezier alvast! En gewoon even door die zenuwen heen bijten. Als de date begint is het vast al grotendeels over!

Yvanka, leuk dat Utrecht jongen naar je toe komt! 2 uur met trein is wel te overzien nog. Zeker met een rechtstreekse verbinding.

Babeth, wat leuk dat je getrouwd bent. Nog gefeliciteerd!

Jester_

linoleum schreef:
Even wat minder aanwezig geweest hier door drukte. Maar ik kom ook weer even meepraten :D

Met date en mij gaat het goed. Kerst grotendeels samen geweest. Nu beide weer aan werk (al hoewel ik nu ziek ben) en hij is redelijk druk. Dus heb hem deze week nog niet gezien. Maar van weekend wel weer!

Anne, ik zou gewoon aangeven dat een nacht niet hoeft van jou. Je hoeft ook niet altijd samen te slapen. Ik deed dat bij mijn ex ook wel eens. Gewoon aangeven dat je even nachtje alleen wilt slapen. Dat overleeft hij echt wel.

Bambi, ik heb het idee dat jij best wel onzeker bent over 'hoe het hoort'. Je vraagt veel hoe het bij anderen gaat. Maar bij iedereen gaat het anders. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. En door het te doen kom je er het beste achter wat wel en niet wat voor jou is.

Thirteen, heel veel plezier alvast! En gewoon even door die zenuwen heen bijten. Als de date begint is het vast al grotendeels over!

Yvanka, leuk dat Utrecht jongen naar je toe komt! 2 uur met trein is wel te overzien nog. Zeker met een rechtstreekse verbinding.

Als je met hem een toekomst wil opbouwen zal je er toh aan moeten wennen :P

Jester_

Re: Tinderavonturen deeltje 2, wie swipet er met ons mee *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:53

Ho verkeerde quote. Ik bedoelde anne natuurlijk

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:54

Inderdaad aangeven hoor..

Dat je na een drukke dag, dat die nacht dan even niet hoeft van jou.
Wij slapen gemiddeld zo'n 3 nachten bij elkaar denk ik. Ik heb ook wel gelijk aangegeven wel rustig aan te willen doen. Als het aan hem lag, woonden we ook al samen hoor.
Al hebben we het er natuurlijk wel over, hoe het dan komt etc.. Dat vind ik wel belangrijk van te voren goed te weten, met min ex was het gewoon pats boem samen wonen zonder van elkaar te weten hoe of wat.

Zoals mijn vriend zal ook niet mee helpen mijn hypotheek af te lossen.. dat is iets van mij en het huis blijft ook van mij (kan het prima betalen). Dus misschien dat hij alleen een deel rente mee gaat betalen bijv, en helft gas/water/electra..

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:54

Jester_ schreef:
Ho verkeerde quote. Ik bedoelde anne natuurlijk

uiteraard.. maar bekent niet dat je na 2 weken alltijd elke nacht bij elkaar moet slapen. Soms moet je het ook gewoon rustig opbouwen.. En ik vind het ook wel lekker om een paar dagen gewoon alleen te zijn

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:56

Ik heb een relatie van 5 jaar en een relatie van 3 jaar gehad. Beide relaties weinig samen geslapen door werk van mijn exen (chauffeur die alleen in weekend thuis is en ander werkt in ploegendiensten). Ik vind het echt heerlijk om paar nachten per week bed voor mezelf te hebben. Huidige date is redelijk veel in hotels voor zijn werk. Elke nacht samen slapen zou ik echt heel erg aan moeten wennen.

Daarnaast inderdaad, doe lekker rustig aan. Je hebt je hele leven nog om elkaar te zien.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:59

linoleum schreef:

Ja daar heb je wel gelijk in. Ik kom nog maar net kijken in de wereld van het daten. Waar ik gewoon heel onzeker van word. Ik ben 23 maar nog bar weinig met jongens gedaan. Ik wou gewoon dat ik het allemaal wat makkelijker zou kunnen doen en er niet te snel zo veel waarde aan hecht. Het lijkt echt als of iedereen zo makkelijk om gaat met dates als het niet leuk is of word dan is het next. Ik heb dat nu nog niet als iets tegen zit dan raak ik daar emotioneel heel erg van slag van.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:00

Ja tuurlijk, uiteindelijk zal je ook gaan samenwonen in de toekomst en ben je ook iedere nacht samen, ik vind dat ook geen probleem, heb hiervoor altijd samengewoond sinds mijn 20e. Maar ik ben echt een gewoontemens en als ik eenmaal ergens aan gewend bent duurt het even voor ik aan iets anders kan wennen. Ik denk dat dit gewoon erg snel gaat ineens... ik denk niet dat hij zo zeer het probleem is, maar meer dat ik gewoon even tijd nodig heb aan deze nieuwe situatie te wennen. Ben er van overtuigd dat het wel goedkomt maar moet voor mezelf wel goed bedenken wat ik zelf wil, en ik denk dat ik wanneer ik weer zo'n avond heb als gister, dat moet aangeven. Prima als hij naast me op de bank komt liggen, maar hij moet niet verwachten dat ik zo energiek en spraakzaam ben als anders

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:03

Bambi1995 logisch! Toen ik net begon met daten had ik dat ook wel, veel dates verder ga je er iets anders in staan. En de 1 is natuurlijk ook wat minder emotioneel als de ander. Ik kon ook wel emotioneel van slag raken als het anders liep dan ik verwachtte of wilde, maar kon het daarna ook wel weer vrij makkelijk relativeren en naast me neerleggen. Dat leer je vanzelf :) niet teveel verwachtingen hebben, dat is in mijn ogen het allerbelangrijkst! Niet op date gaan en iets verwachten, hoe minder verwachtingen, hoe minder kans op dat iets tegenvalt of anders loopt.

linoleum leuk trouwens dat je je date nog steeds ziet!! ook alweer best een tijdje inmiddels toch?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:07

Anne, ja inmiddels alweer 1,5 maand ongeveer. Ene week zie ik hem 4 keer, andere week net 1. Beide redelijk druk en vooral hij heeft nogal eens dat hij dus doordeweeks weg is voor zijn werk. Maar ook beide totaal geen haast, dus ik vind het wel lekker zo.

Bambi1995 schreef:
Ja daar heb je wel gelijk in. Ik kom nog maar net kijken in de wereld van het daten. Waar ik gewoon heel onzeker van word. Ik ben 23 maar nog bar weinig met jongens gedaan. Ik wou gewoon dat ik het allemaal wat makkelijker zou kunnen doen en er niet te snel zo veel waarde aan hecht. Het lijkt echt als of iedereen zo makkelijk om gaat met dates als het niet leuk is of word dan is het next. Ik heb dat nu nog niet als iets tegen zit dan raak ik daar emotioneel heel erg van slag van.

Dat snap ik ook wel. Zeker met Tinder zou ik er niet teveel waarde aan hechten wat iemand zegt of als iemand je liked. Het is gewoon heel erg vrijblijvend, pas als je echt een paar keer op date geweest bent, kan je er meer van zeggen. Zeker als je alleen nog chat kan het zo ineens omslaan of dat ze zelfs de match opheffen. Als je snel gevoelens krijgt of het je persoonlijk aantrekt, dan is dat best heel pittig. Misschien kan je proberen het wat neutraler te bekijken? Al is dat natuurlijk ook niet makkelijk.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:11

Ja ik kan niet meer op 2 handen tellen denk ik hoe vaak het wel niet gebeurd is dat ik na een gesprek of date echt dacht dat er wat meer in zat en diegene ineens zo foetsie was of ermee wilde stoppen. En ik me meteen weer dagen rot voelde en me afvroeg wat ik fout had gedaan. Maar daar leer je echt mee omgaan, sterker nog, de laatste maanden dacht ik bij iedere match of date, ach het zal toch wel weer niks worden. Ook niet helemaal de juiste instelling maar daardoor sta je er wel nuchterder in en doet het geen zeer als het dan daadwerkelijk niks wordt.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:15

Herkenbaar hoor Bambi1995. Ik hoef ook niet met elke jongen te daten waarmee ik een match heb.. Het moet echt klikken. Ik heb geen interesse in een relatie van een paar maand of een one night stand. Ik wil gewoon terug iemand aan mijn zijde. En uiteraard geldt dat niet voor alle jongens die op Tinder zitten, dus dat maakt de boel wat lastiger.

Hier gaat gelukkig alles terug goed en normaal gezien heb ik morgen een date met hem. :D Echt grappig hoe graag ik hem wou zien en nu dat het werkelijk gaat gebeuren, doet het me zo weinig. Daar zal morgen wel verandering in komen zeker, haha. Ik vind dat altijd zo gek, die eerste ontmoeting.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:37

Als het zich nog afspeelt op tinder dan kan ik het wel hebben als het niets word maar als je dan al nummers heb uitgewisseld. Heel vaak super leuke gesprekken hebt en zelfs elkaar al hebt gezien en dat het daarna ook nog leuk is. Als het dan plotseling fout gaat dat vind ik dus emotioneel heel zwaar. In het begin met deze jongen was ik nog behoorlijk nuchter maar dan gaat het verder en verder en sta je er opeens niet meer zo nuchter in.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:50

Daarom probeer ik altijd kort na eerste contact af te spreken als ik er een goed gevoel bij heb. Dan weet je sneller hoe of wat.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:51

Ik snap je wel hoor bambi. Ik heb dat niet echt met Tinder maar wel met daten in het echt zeg maar, mensen die je al kent of die je vaker tegen kunt komen.
Tinder vind ik daarom lekker veilig. Vaak jongens op een afstand wonend, als het dan mis gaat wordt je er niet meer mee geconfronteerd.
Ook ben ik wel redelijk goed geworden in het doel van de tinderdate te zien haha. En het is aan mij of ik dat doel deel of niet.

Heel eerlijk verwacht ik niet op Tinder mijn toekomstige relatie tegen te komen. Maar goed na al die succesverhalen in dit topic weet je het maar nooit!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:16

MarlindeRooz schreef:
Maar waarom elkaar elke dag zien? Dat hoef ik ook niet hoor... Ja samen slapen prima, maar overdag doe ik graag mijn eigen ding.

En wij zien elkaar 4 á 5 dagen per week en dus 3 á 4 nachten. Maar wij zijn 2 jaar samen, dat was ook niet vanaf het begin al zo. :P

Je bent overdag toch gewoon beiden aan het werk en je eigen ding doen waarschijnlijk? Dan is er weinig verschil met elkaar 5 dagen zien of elkaar iedere dag zien :+

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:04

Ik waai hier ook weer even aan :)

Bambi, ahh ik snap de teleurstelling wel als iets allemaal heel leuk lijkt en de ander er toch ineens vanaf ziet. Maar dat hoort er wel een beetje bij helaas.

Anne_Bento, dat gevoel ken ik zo erg! Aan de ene kant wil je altijd bij elkaar zijn maar soms heb je ook echt even ruimte nodig. Ik zou het gewoon aangeven hoor.

Hier is het rustig op datinggebied. Tinder heb ik weer even helemaal afgeschreven en mijn dates van december medegedeeld dat ik er geen toekomst in zie. Wel gevaarlijk bezig met mijn stap 'scharrel', vorige week waren we dus samen naar de film geweest en vorige week vrijdag en met oud en nieuw bij hem geslapen :') Dinsdagavond ging hij mee mijn rijbewijs ophalen (die was ik verloren tijdens stappen en gevonden door iemand die via Facebook contact met mij opnam).
Gevaarlijk omdat ik wel wat voor hem begin te voelen, en van hem weet ik dat hij helemaal gek op mij is. Maar ik weet niet zo goed of mijn gevoelens voor hem gebaseerd zijn op het feit dat hij zo lief voor me is en zoveel aandacht geeft of hem als persoon zijnde. Nou komende 1,5 week zie ik hem in ieder geval niet meer en laat ik het zo maar eens aankijken...

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:25

ik ben nu weer opweg naar huis van de date. 3 uur gekletst met een drankje erbij maar ik heb echt geen idee watik ervan vind.. het was aan 1 kant heel gezellig maar ook awkward stiltes en soort gedwongen bedachte onderwerpen. bij het afscheid een knuffel (damn wat is ie lang) maar nu, geen idee.. heb sowieso met daten echt vluchtneigingen.. ben al 5 jaar single en heb vrij weinig vrienden dus ik ben heel veel op mezelf dus misschien dat dat me ook tegen houd..

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:31

Probeer bij jezelf na te gaan; wil ik hem nog een keer zien, ben ik geïnteresseerd genoeg om hem beter te leren kennen?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:42

:wave: Hoi! Ik meld me ook graag in dit topic..

Afgelopen mei een punt achter mijn relatie van ruim 5.5 jaar, waarvan 2.5 jaar samen gewoond gezet. Hele verademing, relatie ging al ruim een jaar niet meer goed.
Collega heeft aangedrongen om Tinder te installeren, had gelijk al een aantal hele leuke contacten, 2 keer gedate, maar dat was verder niets. Wel heel gezellig gehad.

Na een aantal gesprekken verder met andere matches, toch maar weer een date gepland. Die date is nooit meer weggegaan. <3
We zijn nu iets meer dan 4 maanden samen, zijn al op vakantie geweest, weekendjes weg en we wonen samen, al hebben we beide nog wel ons eigenhuis. Vanaf date 1 is hij niet meer weggeweest.

Ik heb erg getwijfeld of het niet allemaal te snel ging, ook omdat mijn relatie net over was en mijn nieuwe vriend en ik elkaar echt elke dag zien, behalve wanneer we aan het werk zijn natuurlijk. Maar het voelt gewoon zo ontzettend goed.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:30

Goof schreef:
MarlindeRooz schreef:
Maar waarom elkaar elke dag zien? Dat hoef ik ook niet hoor... Ja samen slapen prima, maar overdag doe ik graag mijn eigen ding.

En wij zien elkaar 4 á 5 dagen per week en dus 3 á 4 nachten. Maar wij zijn 2 jaar samen, dat was ook niet vanaf het begin al zo. :P

Je bent overdag toch gewoon beiden aan het werk en je eigen ding doen waarschijnlijk? Dan is er weinig verschil met elkaar 5 dagen zien of elkaar iedere dag zien :+

Mwah... ik studeer en werk in de horeca en mijn vriend werkt fulltime. Als ik het echt druk heb zie ik hem zaterdag van 20:45 tot maandag 8:15. En dan van dinsdagavond 21:15 tot donderdagochtend 8:15. :+

En woensdag is hij vrij maar heb ik stage of school en soms bijles geven. En zaterdag werken we allebei. Dus dan is 4 nachten wel “veel” maar eigenlijk heel weinig tijd. :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:41

Ik had dat bij mijn ex ook heel erg. Hij was van vrijdagavond tot zondagavond of van zaterdagochtend tot maandagochtend thuis. Ik werkte zaterdag overdag en reed op zondag paard. Dan had je zaterdag vaak wel iets gepland met familie of vrienden. De daadwerkelijke tijd met elkaar is dan ineens toch wel erg weinig.

Rienn, heerlijk, ik hou van succes verhalen :D

Thirteen, ik zou Yvanka haar advies aan houden. Was het gezellig en wil je hem vaker zien? Doen. Kijk je er niet naar uit hem vaker te zien, dan is het klaar.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:02

Ik ben eerder ook snel gaan samen wonen maar dat doe ik niet nogmaals. Eerst maar stap voor stap..