miss_lizje schreef:Heb even advies nodig.
Heb al zeker een half jaar lang een studieboek te koop via zo'n site. Met verhoogde vraagprijs zodat ik er toch minimaal voor krijg wat ik wil. Een persoon doet een bod, ik doe een tegenbod. Want ik wil er toch minimaal x voor hebben. Nu moet je ook een stukje bemiddelingskosten betalen aan de website. We zijn samen overeengekomen dat we de verkoop buiten die website gaan afhandelen. Zo hoeft zij minder te betalen voor mijn minimale x bedrag.
Dus mail contact, zij heeft mijn haar "gegevens" toegestuurd.
Vervolgens stuur ik mijn bankgegevens met het bericht dat het boek op de post gaat zodra het geld erop staat.
Nou heeft ze maar de helft van het geld overgemaakt met de boodschap dat ze de rest pas overmaakt als het boek binnen is.
Normaal gesproken handel ik nooit op deze manier. Ik ben altijd van het volledig betalen of meer dan 50% (bijv. 70%) bij echt bijzondere dingen. Nu woont de koper ook nog in Amsterdam. Dus als ik mijn totale bedrag niet krijg moet ik helemaal daarheen afreizen om voor de deur te gaan staan.
Welke gegevens raden jullie aan om als "veiligheid" nog meer te vragen? Heb nu alleen een naam en adres. Die moet ik ook nog gaan controleren.
niet versturen, ik zou het gehele bedrag vragen. anders geen boek.