Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:25

Anoniem schreef:
Wat een triest figuur zeg, bah.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je toch wel ergens in jd achterhoofd houdt dat ie voor je deur kan staan...heb jij ook gegevens van hem?

Helaas niet. Maar goed. Mijn vriend heeft geregeld dat zijn wekelijkse "mannenavond" met kameraden bij ons thuis is. Dus mocht ie komen heb ik 4 kerels thuis zitten :o

Maar ik begrijp t ook gewoon niet. Kon die er dan zo veel geld aan verdienen ofzo? Dat je je er zo druk over maakt?

Sammie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:29

Verstandig van die vriendjes! Wat voor auto was t precies? Ik weet wel dat een aantal auto's zeer gewild zijn, bijv. Gewoon voor henzelf. Collega heeft zon auto te koop gehad en die had een zeer enthousiaste Turk die helemaal van de andere kant van t land met de trein kwam. :))

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:32

Ford mondeo. Maand geleden voor 1500 euro gekocht. Maar t ding blijkt lekke zuigerveren te hebben. Dus heb hem weer op mp gezet. Durf hem niet voor de trailer te zetten zo. Maar goed... 500 euro, daar houd het wel op. Dus 1000 verlies. Geen trailer trekker meer (moet eerst weer sparen) en dan ook nog zo'n debiel...

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:33

ah dott, zou je mij ook nog wat leedvermaak willen geven?
Sinds het ''scheldwoord'' op de vorige pagina ben ik nu wel héél nieuwsgierig _O-

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:37

Dott schreef:
Ford mondeo. Maand geleden voor 1500 euro gekocht. Maar t ding blijkt lekke zuigerveren te hebben. Dus heb hem weer op mp gezet. Durf hem niet voor de trailer te zetten zo. Maar goed... 500 euro, daar houd het wel op. Dus 1000 verlies. Geen trailer trekker meer (moet eerst weer sparen) en dan ook nog zo'n debiel...

Lijkt wel of alle bokkers tegenwoordig pech hebben met het kopen van een auto! -O-

Ik heb sinds eind vorige maand zelf een auto gekocht, de gene die hem voor mij zou controleren en op de brug zou zetten had een rampenauto verwacht. Geen roest, alles in perfect staat! Niks hoeft er aan te gebeuren. Een goede auto kopen kan wel maar iemand met verstand meenemen is wel heel verstandig! En koop particulier.. En kijk of nap klopt en hoelang ze in bezit zijn geweest ;)

En ben nog steeds benieuwd naar de berichtjes natuurlijk!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:40

Lienek schreef:
Dott schreef:

Lijkt wel of alle bokkers tegenwoordig pech hebben met het kopen van een auto! -O-

Ik heb sinds eind vorige maand zelf een auto gekocht, de gene die hem voor mij zou controleren en op de brug zou zetten had een rampenauto verwacht. Geen roest, alles in perfect staat! Niks hoeft er aan te gebeuren. Een goede auto kopen kan wel maar iemand met verstand meenemen is wel heel verstandig! En koop particulier.. En kijk of nap klopt en hoelang ze in bezit zijn geweest ;)

En ben nog steeds benieuwd naar de berichtjes natuurlijk!

Mijn vriend is redelijk thuis in auto's. Maar dit is een probleem in de motor. En nog redelijk in beginfase. We kwamen erachter doordat mijn vriend de auto in de 5 een keer soorstampte. Toen zag hij zwarte aanslag in de uitlaatgas. Toen zijn we gaan zoeken..

Berichtjes komen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:41

Wauw :')
Zielig mannetje...denk dat je zelfs je auto niet zo'n nieuwe eigenaar gunt _O-

Hier een geweldige ervaring gehad. Mijn vader heeft een nieuwe (2e hands nieuw :')) computer gekocht. Meneer kwam het persoonlijk brengen en hielp met het installeren van een aantal dingen. Super! We hebben hem fooi gegeven voor de service :D

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:47

Wauw, zo'n mensen zijn echt fijn om zaken mee te doen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:49

Ooooh Dott, nu wil ik ook! _/-\o_

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:07

Heb hem aangegeven op marktplaats, maar ze kunnen niet actief iets doen. Ze hebben wel een aantekening gemaakt. Maar omdat hij niet oplicht oid kunnen ze hem niet verwijderen.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:33

Ik zou dan toch ook bang zijn dat zo'n iemand de auto dan weer voor 1500 verkoopt en verzwijgt dat 'ie dat probleem heeft. Is lekker makkelijk verdienen natuurlijk.. Goed dat het met die andere koper door ging! Ben benieuwd of 'ie vrijdag nog langs komt :))

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:59

Ja, dat zou kunnen. Maar goed, ik kan mezelf nog aankijken in de spiegel morgenochtend. En deze jongen zei dat ie er zelf aan ging sleutelen. Is automonteur.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 00:36

De zaken gaan goed, net de liner via Bokt verkocht :D. Nu het bitloze hoofdstel nog en ben uitverkocht. Nu nog op zoek gaan naar dozen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 00:46

Dott schreef:
Jolien87 schreef:
Hi-la-risch! :')
Hij is steeds driftiger gaan typen, op het eind is er helemaal geen soep meer van te maken.

inderdaad. ik heb meneer net ook aangegeven bij marktplaats. Had ik nog helemaal niet bedacht, maar iemand op bokt zei dat net in pb

nu ben ik eigenlijk ook wel heel benieuwd :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 06:58

Heb even advies nodig.

Heb al zeker een half jaar lang een studieboek te koop via zo'n site. Met verhoogde vraagprijs zodat ik er toch minimaal voor krijg wat ik wil. Een persoon doet een bod, ik doe een tegenbod. Want ik wil er toch minimaal x voor hebben. Nu moet je ook een stukje bemiddelingskosten betalen aan de website. We zijn samen overeengekomen dat we de verkoop buiten die website gaan afhandelen. Zo hoeft zij minder te betalen voor mijn minimale x bedrag.

Dus mail contact, zij heeft mijn haar "gegevens" toegestuurd.
Vervolgens stuur ik mijn bankgegevens met het bericht dat het boek op de post gaat zodra het geld erop staat.
Nou heeft ze maar de helft van het geld overgemaakt met de boodschap dat ze de rest pas overmaakt als het boek binnen is.

Normaal gesproken handel ik nooit op deze manier. Ik ben altijd van het volledig betalen of meer dan 50% (bijv. 70%) bij echt bijzondere dingen. Nu woont de koper ook nog in Amsterdam. Dus als ik mijn totale bedrag niet krijg moet ik helemaal daarheen afreizen om voor de deur te gaan staan.

Welke gegevens raden jullie aan om als "veiligheid" nog meer te vragen? Heb nu alleen een naam en adres. Die moet ik ook nog gaan controleren.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 07:06

miss_lizje schreef:
Heb even advies nodig.

Heb al zeker een half jaar lang een studieboek te koop via zo'n site. Met verhoogde vraagprijs zodat ik er toch minimaal voor krijg wat ik wil. Een persoon doet een bod, ik doe een tegenbod. Want ik wil er toch minimaal x voor hebben. Nu moet je ook een stukje bemiddelingskosten betalen aan de website. We zijn samen overeengekomen dat we de verkoop buiten die website gaan afhandelen. Zo hoeft zij minder te betalen voor mijn minimale x bedrag.

Dus mail contact, zij heeft mijn haar "gegevens" toegestuurd.
Vervolgens stuur ik mijn bankgegevens met het bericht dat het boek op de post gaat zodra het geld erop staat.
Nou heeft ze maar de helft van het geld overgemaakt met de boodschap dat ze de rest pas overmaakt als het boek binnen is.

Normaal gesproken handel ik nooit op deze manier. Ik ben altijd van het volledig betalen of meer dan 50% (bijv. 70%) bij echt bijzondere dingen. Nu woont de koper ook nog in Amsterdam. Dus als ik mijn totale bedrag niet krijg moet ik helemaal daarheen afreizen om voor de deur te gaan staan.

Welke gegevens raden jullie aan om als "veiligheid" nog meer te vragen? Heb nu alleen een naam en adres. Die moet ik ook nog gaan controleren.

niet versturen, ik zou het gehele bedrag vragen. anders geen boek.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 08:51

Niet versturen. Ook niet terugstorten maar melden dat je eerst het gehele bedrag wilt en dan pas gaat versturen

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 08:59

Stamper schreef:
NenaC schreef:
ik ben wel in voor leedvermaak hahaha, weet alleen niet of dit mag op het forum.
Had ik van de week broedeitjes verkocht, zijn er helaas 7 van de 10 kapot aangekomen. Heb ik aangeboden nieuwe te versturen, niks meer gehoord. Is natuurlijk heel vervelend, maar ja, ik kan er eigenljk ook niks aan doen.

Hiet ook!!

Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd :') :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:51

Je hebt van te voren afgesproken dat t complete bedrag betaald moet worden?

Ik zou terugmailen dat je gewoon t hele bedrag wil en niet pas de helft later. Immers heb jij ook geen garantie dat zij het tweede deel over gaat maken (dezelfde reden als waarom zij de helft betaalt). Als ze dat niet wil stort je het eerste deel gewoon terug. Ik heb een keer nee verkocht/gehoord, omdat iemand ook 50/50 vol bleef houden, dan niet. Zo simpel is het.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:22

In mijn mail met mijn gegevens staat " het geld". Dus dan ga ik zelf van het totale bedrag uit.
Ga thuis ook even bespreken met ouders wat ik moet doen. Naam via facebook heb ik al wel nagetrokken. Maar vanaf stage kan ik niet heel veel meer doen.

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:24

Ik wil ook een pb dott! Haha
Ben wel nieuwsgierig! :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:24

precies wat sammie zegt! Zou er niet aan beginnen!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:26

Dott ik wil ook een PB. Ben niet nieuwsgierig maar wil wel alles weten :))

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:26

Oh ik wil ook wel even lachen nu mijn dag dankzij de hema fotoservice toch ietwat verpest is :o

Ik zou het boek pas versturen nadat het volledige bedrag betaald is, wil ze dat niet, koop afketsen, bij de meeste bedrijven moet je ook eerst betalen voor je je goederen krijgt...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:28

miss_lizje schreef:
In mijn mail met mijn gegevens staat " het geld". Dus dan ga ik zelf van het totale bedrag uit.
Ga thuis ook even bespreken met ouders wat ik moet doen. Naam via facebook heb ik al wel nagetrokken. Maar vanaf stage kan ik niet heel veel meer doen.

Ik ook hoor :) En in navolging van eerder bericht er ook bijzetten dat ze dit soort dingen beter vooraf kan aangeven, dan had je nl. direct aangeven dat je dat niet ziet zitten (oid).