Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 14:57

HippoLogic

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:20

Prachtige foto's van Yellowstone!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:07

Wauwie, die foto's! Mooi hoor!!

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:27

Ik zou me hier ook graag weer melden. Met mijn vorige blog ben ik gestopt. Ik kreeg het ontzettend druk met school en had er geen tijd meer voor. Toen de drukke periode over was had ik eigenlijk geen motivatie ervoor dus ben ik ermee gestopt. Blog verwijdert, klaar.

Maar ik begon het te missen. Alleen wilde ik deze keer een onderwerp waar ik graag over wil schrijven, want anders heeft het geen zin. En die heb ik gevonden :D Ik schrijf nu over creativiteit in de brede zin van het woord (dus denk aan fotografie, tekenen, kunstenaars, webdesign, film, typografie, 'knutselen' enz.) Er staat nog niet zo veel op, maar ik hoop ook tutorials, DIY, inspiratie enz. te plaatsen.

Het eerste artikel, ook met uitleg over de naam van mijn blog
Nieuwste artikel: Judith Braun: houtskool & vingers

Er staan natuurlijk al meer artikelen op mijn blog, maar ik wilde niet alle linkjes hier plaatsen :o
Ik probeer elke week op dinsdag en vrijdag te posten :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:50

Leuk! Ik wil wel gaan volgen. :)

Mooie posts, Julia!

Mooie foto's zeg!

Ik baal zo. De kabel van mijn camera is gisteren vergaan dus ik kan mijn camera nu niet meer gebruiken -O- Hello telefoon foto's.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 06:21

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:12

Wow, ongelooflijk dat dat houtskool met de hand gemaakt is, wat prachtig!

Niet mijn kleurtje, maar staat wel erg chique bij je huidskleur, Nayomie!

Ik heb vandaag Transfusion <3

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:52

Dat kleurtje heb ik ook staan Nayomie. Ik draag hem eigenlijk nooit omdat ik de formule van de lak prut vind en gelukkig heb ik voldoende alternatieven want de kleur is wel heel mooi. Hij staat je ook wel goed!

Yv, je hebt een verkeerd linkje geplaatst ik kom op je header uit. Dit is de goede link.

Ik heb vandaag een mooie thermo gelpolish, fijne koele kleuren. Hij is van Layla en draagt de uiterst interessante naam "06" :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:20

Hij is niet zo mijn ding maar ik vind hem wel erg leuk staan, yv!

Wauw! Die vind ik zo tof. Alleen aardig prijzig helaas, Tazzey.

Thanks! Soms is het nog een kunst om een geschikte kleur voor je huidskleur te kiezen. Maar de dekking is ook prut. Gister die ene nagel gelakt maar de helft ligt er al vanaf. Dekt niet fijn. :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:56

Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben sinds kort begonnen met een blog.

Ik hoop wat tips en tricks op te doen hier betreft het hebben van een blog. :)
Laatst bijgewerkt door Dani op 22-06-19 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek aangepast.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:26

Welkom en natuurlijk van harte gefeliciteerd! :) Ontzettend spannend!
Lijkt me interessant om je blog te volgen, zeker omdat jij niet in de doorsnee situatie zit waar zo ongeveer iedere zwangerschaps/mommy blogger in zit.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:52

Welkom Imaginaerum en gefeliciteerd

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:19

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:26

Welkom Charlotte!

Misschien vind je het leuk om de blog van Jennifer te lezen. Ik volg haar al heel erg lang (geen bakker), maar wel student net als jij en onverwacht zwanger geraakt. Ondertussen heeft ze een zoontje van 7 maanden. Dus misschien is het leuk om haar blog even te bezoeken. :)

Oh en sorry hoor ik kom even onder een steen vandaan gekropen. De lessen zijn weer begonnen hier en ik was de laatste weken van de zomer onverwacht nog op vakantie dus dat bloggen is er een beetje bij in geschoten.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:46

Wie van degenen die met wordpress werken kan mij helpen? Ik wil graag een layout waarbij op de homepagina een samenvatting staat. Nu zie ik andere thema's hebben die bij hen wel een samenvatting geeft en bij mij niet. Samenvatting staat ingeschakeld en ik plaats er dan ook een samenvatting. Waar gaat het fout?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:09

Hoezo samenvatting? Bedoel je een preview van je posts waaronder staat "read more"?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:17

Yasmine schreef:
Hoezo samenvatting? Bedoel je een preview van je posts waaronder staat "read more"?

Ja, of 'Lees meer'. In elk geval dat je niet de hele post direct op de homepage ziet. :)
Ik weet dat dit bij een domein via CSS kan en die optie heb ik niet. Maar ik zie ook mensen met een gratis wordpress blog, een bepaald thema hebben (die ik ook erg leuk vind) waarbij wel zo'n knop staat. Maar zodra ik die layout wil toevoegen heb ik dat niet. (ik vind het sowieso jammer dat je niet zelf een layout kan aanpassen of maken, vind dat juist leuk :') )

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:23

Boven je bericht (als je die aan het schrijven bent) staat een menu, die waar je ook kunt kiezen of je je tekst bijv. vet gedrukt wil. Daar staat de knop om de code voor 'read more' in te voegen. Als je erop klikt verschijnt dit in je bericht: <!--more--> :)

Hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik nu zeg :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:24

Dat ligt niet aan je theme, je kan dat gewoon in je post zelf doen door een page break in te voegen:

Afbeelding

Als je op die button klikt, komt er een stippellijn in je tekst waar de "Read more" zou komen.

Themes aanpassen kan je wel, maar dat kan alleen als je een Wordpress.org blog hebt (waar je zelf een domeinnaam voor moet hebben en die je moet hosten).

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:25

Ohhhh, goedemorgen _O- Nooit geweten dat die daar zat joh, dank jullie wel :D

En wat betreft dat laatste, daar doelde ik inderdaad op :D

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:25

Heb ik ook weer wat geleerd :o

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:20

Bedankt Yasmine, HippoLogic (Sandra? Volgens mij heb jij een leuke reactie geplaatst op mijn blog! :D Dank je!) en RianC.
Volgens mij ken ik de vriend van Jennifer (die doet volgens mij dezelfde studie als ik), verhaal komt me ergens vaag bekend voor. Bedankt voor de link!

Nayomie, dat heb ik ook! Ik wil eigenlijk ook dat de post afgekapt wordt op de homepage en dat je dan op "Lees meer" kunt klikken. Zal even de tip van MariaMaaike en Yasmine gaan testen, bedankt! :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:20

Ja HippoLogic = Sandra. Geen dank.

Een van mijn posts gaat lekker rond op FB en ik krijg lekker veel traffic. Het leuke is dat mensen dus blijven rondhangen op mijn blog. Altijd goed. :j

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:27

Zo, ook maar weer eens onder mijn steen vandaan gekropen. Had de laatste tijd weinig inspiratie en zin om iets te schrijven. Zit heel erg met mezelf in de knoop van wat ik precies wil, neem daarbij een pietje precies en perfectionist en zo gebeurd er dus niks. Maar wel deze blog van vandaag: http://levenomteeten.nl/2015/09/03/kijk ... ourselves/

Ik wil kwalitatief betere stukken schrijven, meer de opinie kant op. Wat wel zal beteken dat er minder actief geblogd zal gaan worden omdat er meer tijd in gaat zitten. Maar als ik dit misschien ooit voor mijn baan wil gaan doen, dan moet ik wel een keer een goed 'portfolio' gaan opbouwen. Ik ga dus langzaamaan proberen wat meer kwalitatief hoogstaande blogs te schrijven, dus meer de diepte in, meer de discussie/opinie kant in, dan de beschrijvende kant.

Ik zag het ook in dit topic voorbij komen, dat je stijl van je blog door de tijd heen ook veranderd. Dit lijkt mij ook een juist ding, je moet jezelf blijven ontwikkelen en uitdagen. :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:05

Leuk, Mara! Ik schrijf ook wel eens opiniestukken. Oefenen en je eigen stijl vinden is daarin heel belangrijk. Het heeft bij mij ook even geduurd voor ik een stijl vond waar ik me goed bij voelde, maar eens je dat hebt gevonden, gaat het als een trein. :)

En als je een goed stuk hebt geschreven, wees dan ook niet bang om het in te sturen naar grotere (online) media. Ik heb ook een paar stukken geschreven die gepubliceerd zijn door grote Belgische kranten en magazines, zij staan daar altijd heel open voor :j Het is wel belangrijk om een genuanceerde mening te hebben. Oh ja, en als het over current issues gaat: erg belangrijk dat je meteen reageert en je stuk instuurt/publiceert zodat je opinie geen mosterd na de maaltijd is. Ik kreeg laatst 's ochtends de vraag van een krant of ik een opiniestuk wou schrijven over een bepaalde issue, maar ik had pas 's avonds er tijd voor, en dat was voor die krant de moeite al niet meer omdat het debat dan al was afgenomen.

Dit zijn een paar van mijn opiniestukken:
http://www.demorgen.be/opinie/-mijn-naa ... -a2243912/
http://weekend.knack.be/lifestyle/peopl ... 42735.html
http://www.demorgen.be/opinie/mensen-me ... -a2283570/