Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veerledec schreef:Dat is vreemd, hier 99,2% Omikron.
Citaat:61 procent van de besmettingen wordt op dit moment veroorzaakt door de omikronvariant. De subvariant van omikron (BA.2) blijft verder oprukken en is goed voor 34 procent van de besmettingen. Er zijn ook weer wat meer besmettingen met de deltavariant gedetecteerd.
purny schreef:Pandora2 schreef:In België straks Overlegcomité.
Geen coronapas pas meer vanaf volgende week en bijna nergens meer mondmaskers.
Wij hebben over 10 dagen weer een persco volgens mij. Ben benieuwd of de kapjes dan blijven.
Zal vast wel maar hoop het niet.
Pandora2 schreef:![]()
Ik moet gaan zoeken want dit stond er bij mij niet
edit; kan 't niet meer vinden. Of ik heb scheef gelezen, dat kan ook![]()
Enkel ditCitaat:61 procent van de besmettingen wordt op dit moment veroorzaakt door de omikronvariant. De subvariant van omikron (BA.2) blijft verder oprukken en is goed voor 34 procent van de besmettingen. Er zijn ook weer wat meer besmettingen met de deltavariant gedetecteerd.
lenaa_tje schreef:purny schreef:Wij hebben over 10 dagen weer een persco volgens mij. Ben benieuwd of de kapjes dan blijven.
Zal vast wel maar hoop het niet.
We hoeven nu toch alleen maar mondkapjes in het ov? En eventueel ziekenhuizen?
Verder toch nergens? Of heb ik nu wat gemist.
veerledec schreef:Mijn quote kwam van jullie sciensano epidemiologische update, dus ik denk dat die wel klopt.
Citaat:Wat wel opvalt, is dat er volgens de experts plots meer deltavariant wordt opgespoord in de sequenties. “Het gaat wel maar om 5,4 procent, veel vaststellingen zijn er dus niet maar we vinden ze de voorbije weken wel meer dan voordien”, zegt Van Gucht. De omikronvariant is nog steeds dominant met 61 procent van de besmettingen. De BA.2 variant omvat nu 34 procent van alle besmettingen.
lenaa_tje schreef:Dat lijkt mij logisch ook! Dat bedrijven daar zelf een keuze in mogen maken. Volgens mij was dat het geval ook in de ziekenhuizen.
Dat was bij ons op school ook, er was nog geen verplichting van de overheid maar wij als docenten moesten hem op.
Hebben we nu niet meer maar bijna iedereen heeft het wel gehad nu.. enkele docent draagt hem nog wel.
sureido schreef:Ik zit nu 3 weken in Portugal en merk hier zo’n andere mentaliteit dan in Nederland. Niemand draagt een mondkapje onder de neus, zelfs op straat lopen ze er nog mee ondanks het niet hoeft. Ze volgen hier alles wat de overheid zegt.
Nu mag hier ook alles, zonder Qr, behalve nog mondkapje binnen - behalve in clubs en discothekenbeetje gek wel, in een restaurant lopen ze er nog wel mee.
Je merkt wel dat steeds meer mensen beginnen te twijfelen of het mondkapje wel nog nodig is en dat ze hopen dat het snel weg gaat (en niet of het zin heeft). Hier leeft de mentaliteit: als het helpt, doen we het.
Maar ik weet zeker wanneer ze het afschaffen, nog steeds super veel mensen hem ophouden. Maar ik toch niet meer![]()
Verder echt iedereen van mijn vrienden Corona na carnaval. Maar… ook een aantal die gewoon naar Madrid zijn gevlogen terwijl zij een positieve pcr hebben. Dat zouden Portugezen nooit doen denk ik zo.
raket schreef:De Spanjaarden vierden carnaval maar met een masker op, dat vond ik verwarrend.
Neonlight schreef:Mijn schoonvader wordt de 16de getest en bij negatief de 18de geopereerd. Booster gehad.
En vanmiddag wilde ik eten bestellen voor vanavond, maar ook dat restaurant is dicht. De zaal is met carnaval intensief gebruikt (1 van de 2 locaties voor carnaval hier in het dorp) en al het personeel had corona, op de 2 koks na.
Maar iets anders aan afhaal zoeken.
Electra63 schreef:Ik was vandaag in Bergen op Zoom.
Mensen stonden in de rij voor een tafel op de terrassen, maar de helft was maar open, bij gebrek aan personeel. Allemaal ziek geworden na carnaval.
Zelfs enkele restaurants waren gesloten 's avonds.
Toch wel een financiele aderlating, lijkt me.
Electra63 schreef:Neonlight schreef:Mijn schoonvader wordt de 16de getest en bij negatief de 18de geopereerd. Booster gehad.
En vanmiddag wilde ik eten bestellen voor vanavond, maar ook dat restaurant is dicht. De zaal is met carnaval intensief gebruikt (1 van de 2 locaties voor carnaval hier in het dorp) en al het personeel had corona, op de 2 koks na.
Maar iets anders aan afhaal zoeken.
Ik was vandaag in Bergen op Zoom.
Mensen stonden in de rij voor een tafel op de terrassen, maar de helft was maar open, bij gebrek aan personeel. Allemaal ziek geworden na carnaval.
Zelfs enkele restaurants waren gesloten 's avonds.
Toch wel een financiele aderlating, lijkt me.